Futurez  Kulkukoira

740 koneen vaihto

  • 4 Vastauksia
  • 3444 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fetskuli

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
740 koneen vaihto
« : 30.04.2018, 12:24:44 »
Juuh elikkäs mietiskelin tossa, että tarviiko muutoskatsastaa ja minkälainen homma olisi vaihtaa kone 740 -89 b200e:hen b230fb? Lähinnä mietiskelin sitä, että kuinka tarkasti ne leimalla katsoo konetta ja että onko noissa samankaltaiset päästöt.
740 B200E -89
V70 2.5TDI -99

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 740 koneen vaihto
« Vastaus #1 : 30.04.2018, 12:57:13 »
Itse en puhuis mitään leimalla, ei varmasti huomaa eikä niitä kiinnosta moiset muutokset.

Jos meinaat jättää K-jetronicin niin huomaa että FB:n kannessa ei ole suuttimen reikiä jotka se tarvii. Jos taas aiot vaihtaa lisäksi LH:n niin käytännössä johtosarja bokseineen menee vaihtoon, helpottaa jos on toimiva auto josta siirtää ne nykyiseen.
Päästöiltään FB on aina kattipeli.

Poissa Zoniable

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 koneen vaihto
« Vastaus #2 : 01.05.2018, 15:04:18 »
Kyllä kannattaa muutoskatsastaa niin ei tule ongelmia ja ei ole vaikeaa. Katin joudut putkeen laittamaan. Saat k jetin toimimaan myös nykyisessä, kun heität sen edellisen koneen kannen siihen päälle. Samalla saat myös uuden kansipahvin laitettua ja jakopää kannattaa rempata. Näin itse tekisin.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: 740 koneen vaihto
« Vastaus #3 : 01.05.2018, 15:23:57 »
Eipä sitä k-jettiä ole järkevää lähteä vaihtamaan uuteen koneeseen, vaan vaihtaa kerralla uuden koneen mukana siihen kuuluvat hilppeet - sisältäen sen katalysaattorin, niin kenelläkään ei ole mitään huomauttamista. Lain mukaan tuo mitää muutoskatsastaa, mutta ei siitä mitään käytännön sanktioita ole jos sen jättää tekemättä, pahimmillaankin sen muutoskatsastuksen vaan joutuu tekemään. Itse muutoskatsastus on ihan läpihuutojuttu, koska uusi kone ei ole käytännössä juuri tehokkaampi ja on matalammilla päästöillä. Otteeseen tulee se 12% tjsp vaihdettuja osia.

Jos sen k-jetin haluaa pitää, niin yksinkertaisinta se on silloin tehdä niin että siirtää kannen vanhasta koneesta uuteen. Silloin tuo ei kyllä oikeastaan ole kuin lohkon vaihto, mutta mä en kyllä keksi mitään järkevää syytä pitäytyä siinä k-jetissä.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7581
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 740 koneen vaihto
« Vastaus #4 : 01.05.2018, 15:29:28 »
Katin joudut putkeen laittamaan.
Ei ole tarvinnut enää pariin vuoteen uusien sääntöjen tultua voimaan. Myös vanhan säännön aikaan tehdyistä moottorimuutoksista saa katin pois pelkällä muutoskatsastuksella, jollei auto ole saanut uutena verohyötyä katalysaattorista.
« Viimeksi muokattu: 01.05.2018, 15:31:14 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Proturbo  Autodiagnoosi