Race.fi  Puotilan autokorjaamo

B230E risteytys B19ET/B21ET

  • 38 Vastauksia
  • 10652 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
« Vastaus #30 : 07.06.2018, 13:08:00 »
Öljypohja kyllä irtoaa koneen ollessa paikoillaan. Järkkyduuni kaiken kaikkiaan.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Jonesyboi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • Volvo 740GLE B234FT
Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
« Vastaus #31 : 07.06.2018, 14:45:57 »
Öljypohjan nyt varmaan joutuu joo irroittamaan, mutta ei kyllä hirveänä himottaisi tuo lohkojakajan asennus. Lisää työtä ja joutuu senkin ja apuakselin jostakin etsimään+asentamaan. Eli tuota päätyjakajaako ei saa toimimaan millään turbon kanssa vai pitäisikö se vaihtaa johonkin toiseen/muokata? Kummasti olen nähnyt B200E/B230E koneita joita on jälkeenpäin turbotettu niin päätyjakajallakin? Ja siis sellaisia joissa myös k-jet edelleen käytössä.. :P
Se ei käy

Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
« Vastaus #32 : 07.06.2018, 20:47:03 »
Mikäli et meinaa konetta mitenkään purkaa niin miten olet suunnitellut ahtimen öljy tulon ja paluun kun ilmeisesti ollaan vaparilohkoa turbottamassa?
Omaan vaparilohkoon tein paluureiän orkkis paikkaan ihan kone paikallaan ilman öljypohjan irroitusta. Ei ehkä kaikkein fiksuin ratkaisu mutta reilusti vaseliinia poran terässä ja reiän kautta valuttelin litran öljyä.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
« Vastaus #33 : 07.06.2018, 22:09:48 »
En nyt ollenkaan ymmärrä tätä hinkua vaihtaa about sitä ainoaa moottorinohjaukseen liittyvää osaa, jota ei tarvitsisi vaihtaa  :idiot2:. Toki jos sen hallijakajan haluaa pistää parempaan käyttöön kun on koko harvinainen, mutta noin muuten...

Toistan itseäni, mutta oikeasti tulee parempi ja pääset helpommalla kun teet toiseen koneeseen nuo muutokset, voisi varauksin tulla vähemmän kötöstyskin. Mun seiskassa oli alunperin b230e+46, sen tilalle swappasin b230et+zf, se ei viihtynyt kauaa vaan peruskone vaihtui moottorinohjauksen pysyessä motroniccina, siinä oli muutamia vuosia b230e/ft+orggis m46, 214hp 365nm oli tolla setillä ja aski kahteli sitä kunnes nostin paketin ylös ja aloitin nykyisen tekniikan niputtamisen tuohon edellisen paketin peruskoneen ympärille, eli h-profiiliveivit, mäntiin venakolot ja päälle 16v hattu, kylkeen mitsun td05 ahdin ja toveri Rusakko askarteli siihen esinomaisen kompaktin pakosarjan. Jatkeeksi vielä m90 ja ruiskuksi lh2.4 (koska se on kuulemma täysin typerää ja väärin).

Ai miksi tämä tarina? No, oikeasti tuo auto oli tosi hyvä ja järkevä aivan vakiona, eio ikinä millään ratkasulla sen jälkeen mennyt niin vähällä sopalla tai vetänyt niin ilmeettömän tasaisesti koko alueen läpi. Tuo et+zf oli nurkkakouhotuksessa aika hyvä, mutta se ois tarttenu enempi voimaa että olis ollu hyvä, se aski hukkaa aika paljon menohaluja. Tuo eft sekamelska oli taas ruiskua vaille hyvä setti, ja nykyinen "b234ft" on juurikin sellainen, kun tuohon olisi pitänyt tehda heti suoraan sen b230e tilalle. Nuo typerät välimallit oli aivan silkkaa ajan-, vaivan- ja rahanhukkaa, ellei ota huomioon sitä tolkutonta määrää oppia ja kokemusta, mitä niistä sai. Fiksu olisi tehnyt kerralla kunnollisen toisen tekniikan tilalle, minä tein kaikki välivaiheet ja yritän sanoa, että älä tee vielä enempi välivaiheita.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Jonesyboi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • Volvo 740GLE B234FT
Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
« Vastaus #34 : 08.06.2018, 13:19:40 »
En nyt ollenkaan ymmärrä tätä hinkua vaihtaa about sitä ainoaa moottorinohjaukseen liittyvää osaa, jota ei tarvitsisi vaihtaa  :idiot2:. Toki jos sen hallijakajan haluaa pistää parempaan käyttöön kun on koko harvinainen, mutta noin muuten...

Toistan itseäni, mutta oikeasti tulee parempi ja pääset helpommalla kun teet toiseen koneeseen nuo muutokset, voisi varauksin tulla vähemmän kötöstyskin. Mun seiskassa oli alunperin b230e+46, sen tilalle swappasin b230et+zf, se ei viihtynyt kauaa vaan peruskone vaihtui moottorinohjauksen pysyessä motroniccina, siinä oli muutamia vuosia b230e/ft+orggis m46, 214hp 365nm oli tolla setillä ja aski kahteli sitä kunnes nostin paketin ylös ja aloitin nykyisen tekniikan niputtamisen tuohon edellisen paketin peruskoneen ympärille, eli h-profiiliveivit, mäntiin venakolot ja päälle 16v hattu, kylkeen mitsun td05 ahdin ja toveri Rusakko askarteli siihen esinomaisen kompaktin pakosarjan. Jatkeeksi vielä m90 ja ruiskuksi lh2.4 (koska se on kuulemma täysin typerää ja väärin).

Ai miksi tämä tarina? No, oikeasti tuo auto oli tosi hyvä ja järkevä aivan vakiona, eio ikinä millään ratkasulla sen jälkeen mennyt niin vähällä sopalla tai vetänyt niin ilmeettömän tasaisesti koko alueen läpi. Tuo et+zf oli nurkkakouhotuksessa aika hyvä, mutta se ois tarttenu enempi voimaa että olis ollu hyvä, se aski hukkaa aika paljon menohaluja. Tuo eft sekamelska oli taas ruiskua vaille hyvä setti, ja nykyinen "b234ft" on juurikin sellainen, kun tuohon olisi pitänyt tehda heti suoraan sen b230e tilalle. Nuo typerät välimallit oli aivan silkkaa ajan-, vaivan- ja rahanhukkaa, ellei ota huomioon sitä tolkutonta määrää oppia ja kokemusta, mitä niistä sai. Fiksu olisi tehnyt kerralla kunnollisen toisen tekniikan tilalle, minä tein kaikki välivaiheet ja yritän sanoa, että älä tee vielä enempi välivaiheita.

Jos koko kone pitäisi vaihtaa niin B234F sinne sisään menisi. Itsellä olisi tiedossa tällähetkellä pakosarja, turbo ja välijäähy putkineen, joten saisi vaikka tuollaisesta väsättyä sitten
Se ei käy

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
« Vastaus #35 : 07.10.2018, 05:21:04 »
Osta kuule multa turborömppä, saat mukaan kärkijakajan, joka ymmärtää myös ahtopaineet, eli kellon molemmin puolin on letkunipat.
Sitten varastat öljynpaineanturilta t-liitoksella öljyä, jonka johdat ahtimelle, sitten käytät öljypohjaa irti ja hitsaat siihen jostain 20mm vesiputkesta eka 75asteeseen, siihen vesiputkea migillä jatkoksi, tähän hienoon putkeen yhdistät sitten ahtimen öljynpaluukierron. Jos et aja kaasupohjassa kajaanista rovaniemelle tai helsingistä lahteen, niin et tarvi sitä hienoa öljyjäähyä. Mutta Intercoolerin tarvit, niitä saa ebaystä hintaan 200dollaria, kun teet strömbän modaukset loppuun kestää se sen 1.5bar ahtoja, mutta suosittelen pysymään 1.2ssa. Sitten kannattaa ostaa lambda-anturi ja säätää se kaasutin, siellä on semmonen ruuvi, dah, ja suuttimia ja nippoja ja putkiloita ja neuloja saa kg-trimmingiltä halpaan svenskahintaan.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
« Vastaus #36 : 07.10.2018, 20:20:09 »
Osta kuule multa turborömppä, saat mukaan kärkijakajan, joka ymmärtää myös ahtopaineet, eli kellon molemmin puolin on letkunipat.
Sitten varastat öljynpaineanturilta t-liitoksella öljyä, jonka johdat ahtimelle, sitten käytät öljypohjaa irti ja hitsaat siihen jostain 20mm vesiputkesta eka 75asteeseen, siihen vesiputkea migillä jatkoksi, tähän hienoon putkeen yhdistät sitten ahtimen öljynpaluukierron. Jos et aja kaasupohjassa kajaanista rovaniemelle tai helsingistä lahteen, niin et tarvi sitä hienoa öljyjäähyä. Mutta Intercoolerin tarvit, niitä saa ebaystä hintaan 200dollaria, kun teet strömbän modaukset loppuun kestää se sen 1.5bar ahtoja, mutta suosittelen pysymään 1.2ssa. Sitten kannattaa ostaa lambda-anturi ja säätää se kaasutin, siellä on semmonen ruuvi, dah, ja suuttimia ja nippoja ja putkiloita ja neuloja saa kg-trimmingiltä halpaan svenskahintaan.
Jäikö aamulääkkeet ottamatta?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Pecan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
« Vastaus #37 : 07.10.2018, 21:49:30 »
Osta kuule multa turborömppä, saat mukaan kärkijakajan, joka ymmärtää myös ahtopaineet, eli kellon molemmin puolin on letkunipat.
Sitten varastat öljynpaineanturilta t-liitoksella öljyä, jonka johdat ahtimelle, sitten käytät öljypohjaa irti ja hitsaat siihen jostain 20mm vesiputkesta eka 75asteeseen, siihen vesiputkea migillä jatkoksi, tähän hienoon putkeen yhdistät sitten ahtimen öljynpaluukierron. Jos et aja kaasupohjassa kajaanista rovaniemelle tai helsingistä lahteen, niin et tarvi sitä hienoa öljyjäähyä. Mutta Intercoolerin tarvit, niitä saa ebaystä hintaan 200dollaria, kun teet strömbän modaukset loppuun kestää se sen 1.5bar ahtoja, mutta suosittelen pysymään 1.2ssa. Sitten kannattaa ostaa lambda-anturi ja säätää se kaasutin, siellä on semmonen ruuvi, dah, ja suuttimia ja nippoja ja putkiloita ja neuloja saa kg-trimmingiltä halpaan svenskahintaan.


Miten tuo kaasutittimen full stage modaus tehdään?
142 GTIC -72, 164 -72, 244 TIC -84, 245 TIC -85, 740 TIC -87, 740 TIC -88

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4397
Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
« Vastaus #38 : 07.10.2018, 21:54:38 »
Näillä tuoreimilla viesteillä ei oikein ole mitään tekemistä alkuperäisen aiheen kanssa, joten pyytäisin lopettamaan OT:n tähän.

 

KL-varaosat  Race.fi