Proturbo  Autodiagnoosi

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15783 Vastauksia
  • 3289544 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kankikari

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12420 : 22.04.2018, 19:10:29 »
Muistaako kukaan ulkoa minkä jakohihnan ostan kun tarttis 122 hampaisen leveemmille hihnapyörille.

Hihnan selkä on silottunu merkit kadonnu mut koneen kasauksessa vaan haettiin kaupasta ja hyvä on ollut 110tonnia jo menty. Nyt vois valmiiks jo ettiä parhaalla hinnalla. Viimeks ei ollu halpa mut ei haitannu kun koneeseen oli jo paritonnia hukkunu.

Kankikari

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12421 : 23.04.2018, 18:18:00 »
Muistaako kukaan ulkoa minkä jakohihnan ostan kun tarttis 122 hampaisen leveemmille hihnapyörille.

Hihnan selkä on silottunu merkit kadonnu mut koneen kasauksessa vaan haettiin kaupasta ja hyvä on ollut 110tonnia jo menty. Nyt vois valmiiks jo ettiä parhaalla hinnalla. Viimeks ei ollu halpa mut ei haitannu kun koneeseen oli jo paritonnia hukkunu.

Vastataas itelle.

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=41940.0

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2383
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12422 : 24.04.2018, 20:52:24 »
Potilaana vinokone jonka öljynpaineet laskee kuumana turhan alas omasta mielestä. Öljyjä kokeiltu eri laatuja, putsaria vaihdeltu.

Nyt 10W-40 Mobilit ja paineet kylmänä ~ 2.5 - 3 bar kierroksista riippuen.
Kuumana tyhjäkäynnillä alle 1 bar, 2000 rpm 2 bar, 3000 rpm 2 - 2.5 bar.

Mitähän tuolle keksis? Öljypumppu? Öljypumpun paineputken O-renkaat? Kuluneet laakerit? Ei äännä eikä oireile mitenkään muutenkaan.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12423 : 24.04.2018, 21:30:45 »
Potilaana vinokone jonka öljynpaineet laskee kuumana turhan alas omasta mielestä. Öljyjä kokeiltu eri laatuja, putsaria vaihdeltu.

Nyt 10W-40 Mobilit ja paineet kylmänä ~ 2.5 - 3 bar kierroksista riippuen.
Kuumana tyhjäkäynnillä alle 1 bar, 2000 rpm 2 bar, 3000 rpm 2 - 2.5 bar.

Mitähän tuolle keksis? Öljypumppu? Öljypumpun paineputken O-renkaat? Kuluneet laakerit? Ei äännä eikä oireile mitenkään muutenkaan.


Paineputken o-renkaista voisi aloittaa ja samalla mitata pumpun välykset tai vaihtaa pumpun.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1627
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12424 : 25.04.2018, 12:43:26 »
Onko mitään kuvaa, miten istui taakse tuolla 25millisellä?
Perhana kun ei raaskisi tilata noita 5o millisiä kokeilumielessä, jos ne sitten tuleekin kaaren yli.

Jos tiedosta on yhtään apua niin navasta eli jarrulaikasta on mittaa kaaren uloimpaan kohtaan aika tarkalleen 120 mm (740).

Olettaen että alusta vakio/akseli keskellä. :juhau:
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12425 : 28.04.2018, 09:47:54 »
740 bendixin etujarrut, kumpaanko suuntaan tulee jousilevyn nuoli ylös vai alas?
Ei satu olemaan  alfameria käsillä siinä taisi olla se.
 :-[

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1627
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12426 : 28.04.2018, 12:10:51 »
740 bendixin etujarrut, kumpaanko suuntaan tulee jousilevyn nuoli ylös vai alas?
Ei satu olemaan  alfameria käsillä siinä taisi olla se.
 :-[

Eiköhän se ylöspäin ollu. Jousilevy jää painattamaan jarrupalojen ylempiä "nystyjä".
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Paikalla Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12427 : 28.04.2018, 14:52:07 »
Potilaana vinokone jonka öljynpaineet laskee kuumana turhan alas omasta mielestä. Öljyjä kokeiltu eri laatuja, putsaria vaihdeltu.

Nyt 10W-40 Mobilit ja paineet kylmänä ~ 2.5 - 3 bar kierroksista riippuen.
Kuumana tyhjäkäynnillä alle 1 bar, 2000 rpm 2 bar, 3000 rpm 2 - 2.5 bar.

Mitähän tuolle keksis? Öljypumppu? Öljypumpun paineputken O-renkaat? Kuluneet laakerit? Ei äännä eikä oireile mitenkään muutenkaan.

Onko nuo sitten jotenkin mahdottoman alhaiset öljynpaineet?

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2383
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12428 : 29.04.2018, 00:28:27 »
Onko nuo sitten jotenkin mahdottoman alhaiset öljynpaineet?

Ei mahdottoman mutta koska ovat laskeneet niin tänään otin auton nosturille. Kyseessä kuitenkin tuo allekirjoituksen käyttis turbo-ysi joka saa sikaa enemmän kuin olis suotavaa niin katsoin paremmaksi ottaa työn alle. Ja syytäkin oli: Pumpussa oli päittäistä liikaa, rattaiden tasopinnat ja niiden vastapelurit naarmuilla ja paineputken O-renkaat kivikoviksi haurastuneet.

Vaihtu siis pumppu ja tiivisteet. Huomenna vaihtuu suodattimen siirtojalkaan tiivisteet niin pääsee kokeilemaan.

Ja kysytääs että minä vuonna tarkalleen tuli öljyruikkarit? 1992 on rekisteröity, eikä moottorin vaihdosta ainakaan tietoa (täytyy koittaa lohkon valuvuosi tiirailla vielä) ja öljyruikkarit tuolta löyty... E: 13.10.92 on valettu lohko ja öljyruiskut. Positiivinen ylläri  :)
« Viimeksi muokattu: 29.04.2018, 23:46:51 kirjoittanut Jambo »
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12429 : 29.04.2018, 13:09:45 »
Eiköhän se ylöspäin ollu. Jousilevy jää painattamaan jarrupalojen ylempiä "nystyjä".

Thänks, jatkoa seuraa.  -H-

Minkälainen työmaa on vaihtaa tankin ja täyttöputken välinen letku, pitääkö täyttöputki ottaa irti?
740,  -91.


Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12430 : 30.04.2018, 09:33:26 »

Thänks, jatkoa seuraa.  -H-

Minkälainen työmaa on vaihtaa tankin ja täyttöputken välinen letku, pitääkö täyttöputki ottaa irti?
740,  -91.
Ei tarvi kun letku pois ja uus tilalle, vähän voi olla koppuraa että kovin pakkasessa ei kannata touhuta.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12431 : 30.04.2018, 09:46:11 »
Ei tarvi kun letku pois ja uus tilalle, vähän voi olla koppuraa että kovin pakkasessa ei kannata touhuta.

Tankin  muoviputki vai  mikä?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12432 : 30.04.2018, 10:49:23 »

Tankin  muoviputki vai  mikä?
Se letku.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12433 : 01.05.2018, 14:09:09 »
V70, -02, T5. Vikakoodi P0235 (Turbo/Super Charger Boost Sensor "A" Circuit). Lueskelin ulkomaan sivuilta että vian aiheuttaja vois olla MAP sensori (9125462).
Mutta voiko tuon anturin rikkoutuminen aiheuttaa sellaista että joskus startatessa ei kestä käynnissä ja myös sammuu välillä ku polkasee kytkimen pohjaan esim. risteyksessä. Röpöttää ja pätkii pienillä kierroksilla. Muita koodeja ei löytäny. Volvo original tulpat vaihdoin.
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12434 : 01.05.2018, 15:46:04 »
Toisen merkkises pihal olevas turbossa viallinen map tai alipainevuoto mapin letkussa tekee kyllä tuommoset oireet. Mut ei map vikakokemusta vielä volvosta.
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

 

Samppasport  Futurez