Kyllä laatikko otettiin irti ja halkaistiin. Kuvauksen työstä näin vaan vilaukselta. Mutta jotenkin on semmoinen mielikuva, että renkulat olisivat olleet eri kokoiset ja lähempänä tuota isompaa mittaa. En tunne automaattilaatikkoa, mitä nyt olen vähän tutustunut. Ja voi olla, että kirjoitan ihan höpöjä, mutta ettei siinä vaan olisi kyse turbiinilta tulevasta useammasta eri painealueesta. Edellinen voi olla ihan minun mielikuvituksen tuotetta ja jos on, niin oikaiskaa.
Joku laatikko spesialisti vois kertoa sen toiminnasta vähän tarkemmin.
Painevuodon testausta (lämpimänä) voi kokeilla esim. näin: R:ltä D:lle ja heti liikkeelle (jarrun vapautus), ei suurempaa nykäystä. Mutta sama uudestaan ja pidät jarrua vähän aikaa, niin minulla ainakin liikkeelle lähdöt olivat ’töks nyt lähettiin’ tyylisiä.
Onhan nuo laatikot niin hienoja ja monimutkaisia laitoksia, että olis ihan mielenkiintoista tutustua niihin tarkemminkin, mutta ei enää jaksa.
Omaani vaivaa vielä satunnaiset ’yks kaks vaihdot’ alaspäin vaihdoissa 5-4. Erittäin vaikea keksiä loogisuutta ko. toimintaan. Liekö softis vika vai venttiilipöytä (eli venttiilien materiaali) vika.
Mutta vika se joka tapauksessa on. Ehkä ominaisuus volvon/aisinin mielestä.