RallyBaron  Samppasport

Automaattilaatikossa satunnaisia nykäisyjä? V70 D3 vm -14

  • 155 Vastauksia
  • 42957 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaattilaatikossa satunnaisia nykäisyjä? V70 D3 vm -14
« Vastaus #60 : 21.09.2018, 08:27:29 »
Nyt tuli päätös Volvo Select takuusta. Korvaavat vaihdelaatikon laitoin täysin. Remppa varattuna tiivisteiden vaihdolle 15-16.10 Bilia Kaivokselaan.
Hieno homma että hoitavat asian kuntoon, onpahan yksi riesa pois mielestä.

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaattilaatikossa satunnaisia nykäisyjä? V70 D3 vm -14
« Vastaus #61 : 21.09.2018, 08:43:09 »
Minulla ei ollut mitään ongelmaa P->D tai P->R. Diagnoosin mukaan vuoto oli muuten ”C1 kytkimessä” mikä se sitten lieneekään.
tuosta kuvasta voi nähdä mikä C1 on, eli kyseessä venttiilipöydän solenoidi. TF80/81SC
Vaihdoin linkin koska tässä näkyy selitystä osille.
Lisäys tuossa näkyy mitkä solenoidit on auki ja kiinni milläkin vaihteella ON JA OFF asennot
« Viimeksi muokattu: 21.09.2018, 09:06:08 kirjoittanut virkpe »

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaattilaatikossa satunnaisia nykäisyjä? V70 D3 vm -14
« Vastaus #62 : 21.09.2018, 09:31:38 »
Nyt tuli päätös Volvo Select takuusta. Korvaavat vaihdelaatikon laitoin täysin. Remppa varattuna tiivisteiden vaihdolle 15-16.10 Bilia Kaivokselaan.
8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Automaattilaatikossa satunnaisia nykäisyjä? V70 D3 vm -14
« Vastaus #63 : 11.10.2018, 22:16:31 »
Siis tämä Volvon ”korjaus” eli tiivisteidenvaihto on ihan höpö homma. Minulla rytkäyttää nyt R->D vaihtaessa enemmän kuin koskaan ja tiivisteet vaihdettu 10tkm sitten. Näissä laatikoissa on jotain perustavaa laatua olevaa
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaattilaatikossa satunnaisia nykäisyjä? V70 D3 vm -14
« Vastaus #64 : 12.10.2018, 07:11:06 »
Siis tämä Volvon ”korjaus” eli tiivisteidenvaihto on ihan höpö homma. Minulla rytkäyttää nyt R->D vaihtaessa enemmän kuin koskaan ja tiivisteet vaihdettu 10tkm sitten. Näissä laatikoissa on jotain perustavaa laatua olevaa
Satunnaisissa tilanteissa voi "rytkytellä". Esim. parkkipaikalla edestakaisin R>D peruuttaessa, niin sanoisin että aivan normaalia että rykäisee. Tuossa kesällä oli C-Sarjan Mese alle 40tkm ajettu (VM 2015) fiksauksessa, niin sen vaihteisto vasta "rytkyttelikin", kun sitä pihassa siirtelin lyhyitä matkoja. Oisko tuossa ollut 7-lovinen laatikko ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 742
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaattilaatikossa satunnaisia nykäisyjä? V70 D3 vm -14
« Vastaus #65 : 12.10.2018, 13:43:03 »
Siis tämä Volvon ”korjaus” eli tiivisteidenvaihto on ihan höpö homma. Minulla rytkäyttää nyt R->D vaihtaessa enemmän kuin koskaan ja tiivisteet vaihdettu 10tkm sitten. Näissä laatikoissa on jotain perustavaa laatua olevaa

No tuon pienen rytkäyksen mä vielä hyväksyisin, taitaa olla lähes ominaisuus, mutta mulla se on tällä hetkellä kirjaimellisesti jysäys ja tuntuu, että jos olisi tekarit, niin ne löytyisi lattialta. Saa oikeasti painaa jarrua, ettei hyökkää.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Automaattilaatikossa satunnaisia nykäisyjä? V70 D3 vm -14
« Vastaus #66 : 12.10.2018, 17:51:55 »
No tuon pienen rytkäyksen mä vielä hyväksyisin, taitaa olla lähes ominaisuus, mutta mulla se on tällä hetkellä kirjaimellisesti jysäys ja tuntuu, että jos olisi tekarit, niin ne löytyisi lattialta. Saa oikeasti painaa jarrua, ettei hyökkää.

Väittäisin että mulla samanmoinen. Vanha mk2 V70 rytkäytti myös usein mutta ei sekään näin pahasti. Hulluinta että minulla ei ollut mitään rytkäyttelyjä aiemmin vaan se tuli nyt kun tiivisteet vaihdettu ja muutama kk ajettu :facepalm: Mulla olikin hetken aikaa epäilys että onkohan tuo hyvä homma antaa halkaista laatikko ja vielä maksaa siitä..
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa JukkaI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaattilaatikossa satunnaisia nykäisyjä? V70 D3 vm -14
« Vastaus #67 : 15.10.2018, 14:04:42 »
Siirrytäänpä sujuvasti näihin uusiin 8 vaihteisiin laatikkoihin...  :)

Eli itsellä on kokemusta n. 120000 km/4 vuotta D4/8v yhdistelmästä.
Tämä ei nykäise suuntaa vaihdettaessa, mutta aina silloin tällöin nykäisee terävästi vedon ollessa päällä. Tekee sitä maantiellä ja joskus kotikadullakin. En ole keksinyt mitään yhdistävää tekijää.
Ei tee todellakaan usein, mutta on tehnyt sen verran kuitenkin, että on jäänyt mieleen.
Huollossa tulleet vaihteiston softapäivitykset eikä öljynvaihto ole vaikuttanut asiaan...
Onko muilla samoja kokemuksia?

Muutenhan tämä on minusta ihan hieno laatikko ominaisuuksiltaan.
Ainut minkä voisi korjata on seuraavanlainen tilanne:
Tulet liikennevaloihin "moottorijarrutuksella" ja valot vaihtuvatkin vihreäksi ennen pysähtymistä. Siinä kaasua painettaessa on aivan liian pieni vaihde käytössä ja arpoo minusta turhan kauan ennen kuin saa oikean pykälän päälle.

Jukka

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Automaattilaatikossa satunnaisia nykäisyjä? V70 D3 vm -14
« Vastaus #68 : 15.10.2018, 20:17:48 »
aina silloin tällöin nykäisee terävästi vedon ollessa päällä.

Aivan kuin pätkisi sytytystä sekunnin murto-osan ajaksi tai siis dieselin tapauksessa syöttöä? Tuota teki jo aiempi V70 ja niin tekee tämä XC60:kin. Se on kaiketi natural normal :)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa belarus

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 382
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaattilaatikossa satunnaisia nykäisyjä? V70 D3 vm -14
« Vastaus #69 : 17.10.2018, 12:01:20 »
xc60-12  ajettu 150 tkm  öljyt vaihdettu,välillä alaspäin vaihto 5-4:selle töksäyttää aika kovin?

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Automaattilaatikossa satunnaisia nykäisyjä? V70 D3 vm -14
« Vastaus #70 : 17.10.2018, 12:25:27 »
xc60-12  ajettu 150 tkm  öljyt vaihdettu,välillä alaspäin vaihto 5-4:selle töksäyttää aika kovin?

Käy luetuttamassa koodit josko vuotas. Mulla teki ennen tiivisteiden vaihtoa semikovan alasvaihdon mutta todella harvoin. Nyt en muista oisko tehny lainkaan. Nämä on kyllä sensortin boxeja että näiden kanssa ei heikompihermoinen pärjää ;D
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 742
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaattilaatikossa satunnaisia nykäisyjä? V70 D3 vm -14
« Vastaus #71 : 17.10.2018, 14:14:29 »
Nyt reilun 200km ajettu remontin jälkeen. Laatikko tuntuu pelaavan, kuten pitääkin. Vaihdetta vaihtaessa olevat jysäykset hävisi ja muuten vaihtaa nätimmini esim 5->4 yms.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa belarus

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 382
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaattilaatikossa satunnaisia nykäisyjä? V70 D3 vm -14
« Vastaus #72 : 27.10.2018, 08:43:34 »
xc60-12  ajettu 150 tkm  öljyt vaihdettu,välillä alaspäin vaihto 5-4:selle töksäyttää aika kovin?
Ei ollut painevuotoa! päivitys ja sopeutus näillä mennään.

Poissa downey

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaattilaatikossa satunnaisia nykäisyjä? V70 D3 vm -14
« Vastaus #73 : 27.10.2018, 09:00:39 »
morjens! ajattelin osallistua tähän automaattivaihteisto keskusteluun koska myös itsellä on ollut ongelmia eli kyseessä on v60 vm. 2014 D4. ostin auton heinäkuussa ja mittarissa oli 150 tkm, ja autoon ei ollu vaihdettu kertaakaan laatikkoöljyjä,sovittiin myyjän kans että ne vaihdetaan+jakopään hihna kaupan yhteydessä. ongelmana on kun laitan pakin päälle ja siirrän vaihteiston D.lle niin muutamia kertoja tehnyt sen että  ns. lähtöön tulee pieni viive,ja jotain "urinaa/resonointia" kuuluu laatikosta? tämä oireilu on muutamia kertoja viikossa aina sillointällöin,ja ensin oireet oli kylmällä moottorilla ja nyt myös lämpimällä. sovittiin autoliikkeen kans että käytän sitä täällä oulussa myyjäliikkeen suosimassa korjaamossa,ja tietenkin silloin laatikko toimi normaalisti, tarkastivat  öljynmäärän ja käyttivät testerissä ja sanoivat vaihteiston olevan kunnossa. oireet jatkuu samanlaisena ja soitin uudestaan myyjäliikkeeseen ja ehdottivat että vien sen wetterille(oulu) ja jos vikaa ei löydy sielläkään niin maksan itse kulut mutta jos jotain löytyy niin aikovat osallistua kuluihin. onko vastaavia ongelmia tullut vastaan?

Poissa KariL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • Asioilla on taipumus järjestyä.
Vs: Automaattilaatikossa satunnaisia nykäisyjä? V70 D3 vm -14
« Vastaus #74 : 27.10.2018, 11:10:58 »
Minulla on 2011 D3, jonka laatikon öljyt myös vaihdettiin eka kerta 150.000 km kohdalla. Ennen ja jälkeen öljynvaihdon, kun laittaa D:lle, niin nykäisee silloin tällöin. En ole löytänyt siihen mitään säännönmukaisuutta. Netistä kun olen lukenut, niin se näyttää olevan hyvin yleistä, eikä korjaamokaan sanonut muuta kuin, että se on enemmän ominaisuus kuin vika.
150.000 km ajettu öljy oli mustaa, mutta ei haissut "palaneelle". Voisi kokeilla vaihtaa muutaman tuhannen jälkeen öljyt uudelleen, kun uusi öljy on aikansa laatikkoa huuhdellut.
V70 D3 2011 180.000 km

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron