KL-varaosat  Race.fi

Volvo 760 GLE '88

  • 927 Vastauksia
  • 255957 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #630 : 18.02.2015, 20:13:50 »
Turha nosto, mutta mamasanille tuli justiinsa tuhlattua kahden ja puolen kuukauden opintolaina ::)
Toivoin 10kg/mm jousia noiden sarjan alkuperästen 5kg/mm tilalle, saa nähhä kuinka käy. Eipä tuo paha rasti kuullun perusteella ole jälkeenpäinkään niitä selvitellä.

Kunhan alusta tulee, niin täytyy purkailla tolpat irti ja purkaa jarrut yms ja viedä palikat hitsattavaksi joko kaverin isälle tai koulun metallipuolelle aikuiskoululle. Omiin taitoihini ja vehkeisiin en niin paljoo luota :D
« Viimeksi muokattu: 18.02.2015, 20:48:38 kirjoittanut Sawo »

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #631 : 29.03.2015, 21:53:48 »
Nonii, noin 1,5kk siinä meni että alusta tuli.
 Ei todellakaan vakuuttanu Mamasanin palvelu mitä kavereilla kokemuksia esim. viime vuodelta.
 3 viikon odotuksen jälkeen laitoin nättin sävyyn sähköpostilla kyselyä että missähän päin alusta on menossa kun ei ole mitään kuulunut vaikka 14vrk kuluessa luvattiin toimittaa. Tästä noin viikko eteenpäin pistin hieman erisävyyn sähköpostia ja kyselin rahoja takaisin jne, yllätys yllätys, tähän vastattiinkin välittömästi. Pojat oli unohtanu tilata koko alustan ::) Lupasivat pikimmiten hoitaa homman kotiin ja alustan mulle+jotain ekstraa pakettiin hyvitykseksi. Tästä kului noin viikko ja tulee sähköpostilla ilmoitus että tilaus valmis+käsittelyssä ja seurantakoodi. Torstaihin asti paketti makasi Mamasanin lähettämön pöydällä josta se sitten saatiin vihdoin ja viimein Kustin poljettavaksi. Postin nopeus kyllä yllätti, paketti oli seuraavana aamuna noudettavissa O0 Hyvitykseksi poikien tumpeloinnista sain 1l pönikän pesuainetta jonka hinta näyttäs olevan Mamasanilla 16,90e :facepalm:
En voi kyllä suositella pahimmalle vihamiehellenikään enää Mamasania. Kahtoo nyt jos joutuu noita jousia vaihtelemaan lyhyempiin jne että kuinka homma sujuu vai tilaisko jostain muualta mahdollisesti.

Noh, se siitä avautumisesta.

Samalla viikolla kun tilauksen tein, niin kävin purkamassa tolpat irti.

Meinasi olla paikat jumissa kun vuosittainen alustan vaihto härdelli oli jäänyt välistä. ;D

Tolpat kyytiin ja tallilta Iisalmeen jossa ne tuli purettua ABS-antureita lukuunottamatta paloiksi.


Sittenpä vain odoteltiin ja odoteltiin, Biltemasta kävin uudet jarrukilvet hakemassa.

Sitten koitti perjantai 27.3. ja ilon päivä koitti, tolpat kiireellä postista kotiin ja hypistelemään.


Tänään sunnuntaina sitten tuli pilkottua alkuperäset tolpat ohjeiden mukaisesti ja hypisteltyä tolppia hieman lisää.


Hitsaukseen lähdössä.


Alunperin kaverin isän piti nää hitsailla töissä mutta erinäisten sattumien kautta eräs toinen kaveri neppaili tänään illasta puikolla tolpat läjään. Tästä ei tullut otettua kuvia.
Mutta korjataan tilanne huomenna tai viimestään tiistaina kun meen tallille asentelemaan noi etutolpat paikoilleen.
Huomenna tarkoitus laittaa jarrukilvet+laakeri-napapaketti paikoilleen ja vetää maalit ja varmaan spraymassat tuohon tolpan alapäähän.
Sitten puuttuukin oikeestaan enää jarrulevyt niin etupää ois kovaa ajoo vaille valmis.

Kiitos ja anteeks kännykkäkuvista, koitan tästä lähtien muistaa kuljettaa kameraa mukana ::)

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #632 : 30.03.2015, 17:12:07 »
Sähän olisit tähän aikaan jo monta kertaa tehny ite noi tolpat halvemmalla  :D

Ainakin melko samaa luokkaa tuo pituusero näyttäis olevan ku mitä omassakin tolpassa kun vrt. vakioon. Kuinkas jäykät jouset noissa nyt on, 6kg/mm?
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #633 : 30.03.2015, 18:52:00 »
Hyvältä näyttää :) Vaikka odottelua olikin. Seuraavan kerran sitten vaikka muualta.

Eikös noissa ollut 0-80mm edessä tuo maksimi, takana 0-50mm?

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #634 : 30.03.2015, 22:19:23 »
Sähän olisit tähän aikaan jo monta kertaa tehny ite noi tolpat halvemmalla  :D

Ainakin melko samaa luokkaa tuo pituusero näyttäis olevan ku mitä omassakin tolpassa kun vrt. vakioon. Kuinkas jäykät jouset noissa nyt on, 6kg/mm?
No oisin tehny juu, monetkin ;D Muttakun halusin tolpat joissa korkeutta ei säädetä jousen esijännityksen kustannuksella, oon ihan tarpeekseni saanu noista jomi ja ta-tekniks kakkiksista ja kolmosista. Ja pikaseen laskeskelin niin suunnilleen samoja hintoja ois tullu maksamaan jäykkyyssäädettävillä etuiskareilla+camber-yläpäillä ja takacoileilla mitä tää BC:n setti. Noh, tehty mikä tehty.

Etujouset on 200mm pitkät ja 10kg/mm jäykkyydeltään. Sarjan alkuperäset ois ollu 5kg/mm.

Hyvältä näyttää :) Vaikka odottelua olikin. Seuraavan kerran sitten vaikka muualta.

Eikös noissa ollut 0-80mm edessä tuo maksimi, takana 0-50mm?
Säätöjen suuruudesta ei ole mitään hajua, noi on varmaan aika lähellä.

Tosiaan joo tänään tuli laitettua etutolpat paikalleen ja huomattua että on kyllä heitetty rahat hukkaan taas pahemman kerran. Etupäästä on korkeudensäätö niin alhaalla kuin sen saa ja navasta kaareen mitta on n.3cm suurempi mitä laikkajousilla. ::)
Jousen esijännityksen säätöön ei ole tosin koskettu, kierrettä on jäljellä noin 5,5cm joten sillä saisi nipistettyä puuttuvat sentit mutta en lähtis sen kustannuksella pelleilemään tässä tapauksessa.

Tolppa paikoillaan, säädöt vielä koskematta.


"Madallettuna" ::)




Kuvissa näköjään takapääkiin näyttää korkeemmalta mitä luonnossa ja muutenkin koko kötöstys näyttää omaan silmään melko onnettomalta.

Takapäässä siis navasta kaareen n.30cm ja etupäässä 32-31cm luokkaa nopeesti mittailtuna.

Noh, Mamasanille laitoin äsken sähköpostia että vieläkö niillä on se ns.tyytyväisyystakuu voimassa mataluuden suhteen. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta, mutta lyhkäsemmällä vieterillä tilannetta täytyy koittaa lähtee ratkomaan.

Lopummalla viikkoo käyn vaihtamassa takaiskarit BC:n tekeleisiin ja säätelen sieltä makitalla korkeuden kohilleen.

Tästä on hyvä jatkaa pään seinään paukutusta.

Edit. Ylöspäin tuossa on kyllä tuota korkeudensäätö varaa niin paljon että offipelin rakennus tällä setillä ei oo hommana kummonen.
« Viimeksi muokattu: 30.03.2015, 22:31:16 kirjoittanut Sawo »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #635 : 30.03.2015, 22:59:46 »
Jossain ketjussa oli juttua, että jos matalan haluaa, niin pitää tilata "extreme" versiona. Nämä lienee vakio mitoilla?

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #636 : 31.03.2015, 07:40:05 »
Joo, BC:llä on olemassa extreme drop-versio jola rakennetaan asiakkaan suunnitelmien pohjalta. Räätälöidään sopivan mittanen tolpan runko, iskari jne.

Mutta en kyllä enää ala maksamaan miljoonia ja odottelemaan kuukausia, niin siksi lyhyemmällä vieterillä lähetään tilannetta korjaamaan.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #637 : 31.03.2015, 11:17:37 »
Ompa onnettomat säätövarat :o mulla oli viimekesänä madallus luokkaa -110-120mm laikkajousilla... Noilla diy tolpilla pitäis päästä just ja just samaan luokkaan. Miten, pysyykö vielä katsastuskelpoisena lyhemmillä jousilla? Että kierrettä piisaa niin että saa pienen esijännityksen säädettyä jousiin?

Juusoo varmaan meinas että ylöspäin riittää kierrettä kun jousi lyhenee?
Juuri näin.
« Viimeksi muokattu: 31.03.2015, 15:52:06 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #638 : 31.03.2015, 14:02:43 »
Että kierrettä piisaa niin että saa pienen esijännityksen säädettyä jousiin?

Ei säädy korkeus esijännityksellä näissä tolpissa.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #639 : 31.03.2015, 14:09:07 »
Juusoo varmaan meinas että ylöspäin riittää kierrettä kun jousi lyhenee?
Pitäs riittää, varmaan 150mm pitkiä jousia meinasin kokeilla seuraavaksi ja ehkä 8kg/mm niin tulisi vähän mukavuutta. Ainakin tuossa paikallaan painellessa joustoa ei edessä ole juuri yhtään.

Mutta ei tällä setillä suoraan kaupasta ostettuna hirveitä madallusvaroja ole, ylöspäin kylläkin on varmaan 15cm varaa :D

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #640 : 31.03.2015, 14:59:52 »
Joo, BC:llä on olemassa extreme drop-versio jola rakennetaan asiakkaan suunnitelmien pohjalta. Räätälöidään sopivan mittanen tolpan runko, iskari jne.

Mutta en kyllä enää ala maksamaan miljoonia ja odottelemaan kuukausia, niin siksi lyhyemmällä vieterillä lähetään tilannetta korjaamaan.

Mamasanille vain osat vaihtoon, kyllä niitä komponentteja pitäs olla valmiina. Palasista nuo kootaan muutenkin. Luulis löytyvän sopivaa mittaa pilvinpimein?

Lähinnä tarkoitan, ettei tarvitse kaikkea uusia?
Mamasan on vain yksi nimi yritys ryppääseen eli toimivat maahantuojana/tukkurina/jälleenmyyjänä, pitäs olla melko kohtuullinen valikoima komponentteja varastossa.....
« Viimeksi muokattu: 31.03.2015, 15:15:32 kirjoittanut Orlov »

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #641 : 31.03.2015, 15:47:40 »
Uskoisin että tähän alustaan ei jousia kummempaa varastosta suoraan löydy. Tuskin näitä Volvon settejä myydään semmosia määriä vuodessa että olisi fiksua pitää varastossa varaosia repuittain.
Helppohan olisi paikanpäällä käydä sumplimassa hommat kuntoon, mutta täältä Pohjois-Savon peräkyliltä on kovin pitkä matka Espooseen yhden madallusongelman takia. Sähköpostia olen jo asiasta laittanut tuloksetta (yllätys, yllätys ::) ) Täytyy varmaan torstaina viimestään puhelimella koittaa tavoittaa, mutta luulen että helpoimmalla selviän kun tilaan suoraan rahalla jouset ja syön jatkossakin makaroonia ja nuudeleita.

Noh, tänään on taas koko päivän tuiskuttanut lisää lunta niin eikai tässä kiire ole. Vappuunkin on kuukausi.

Poissa Pate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • Volvo Racing Club Finland
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #642 : 31.03.2015, 19:43:25 »
Eipä ne pelkät lyhyemmät jouset auta tuohon ongelmaan, vaan iskari pitäis olla lyhyempi.
Itsellä täysin sama ongelma ja ehdin jo vaihtaa jouset lyhyempiin ennenkun tajusin tuon asian.
Volvo 945 -98 b230fk+aw71l
Varaosa 745 -90

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #643 : 31.03.2015, 19:57:28 »
Ööööö? Kuinka niin? Muunmerkkisiin autoihin ja muihin korkeussäädettäviin kun lyhyempää jousta laittaa niin kyllähän se laskee? Miksi Volvossa tilanne ois toinen? Kun eihän iskarista ole jousto lopussa vaan tolpan pohja ottaa alkuperäsen tolpan tynkään kiinni.

Samaanhan kaikki madallussarjat perustuu että lyhkäsempää vieteriä ja auto tippuu?

Vai meneekö mulla nyt jotain suuresti ohi ja lujaa?

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2164
  • Näillä mennään
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #644 : 31.03.2015, 20:00:59 »
Eipä ne pelkät lyhyemmät jouset auta tuohon ongelmaan, vaan iskari pitäis olla lyhyempi.
Itsellä täysin sama ongelma ja ehdin jo vaihtaa jouset lyhyempiin ennenkun tajusin tuon asian.
Kyllä se auttaa. Lyhyemmät jouset laittaa ja niistä esijännitys kireelle, ni on varaa taas ruuvvata tolppaa alespäin.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo