KL-varaosat  Race.fi

Volvo 760 GLE '88

  • 927 Vastauksia
  • 255944 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #660 : 13.04.2015, 21:12:32 »
Eipähän ollut pulttaa kiinni-asennus takaiskarienkaan kanssa. Ylä- ja alapään holkkeja sai urakalla kaventaa rälläkällä jotta mahtuivat paikalleen.

Pituusero Hiace vs. BC-Racing lyhyimmillään.

Kuvassa näkyy myös nuo DIY-alakiinnikkeet.

Korkeellahan toi perä on vieläkin ja se perinteinen btcf-approved etukeno on olemassa edelleen. Mutta täytyy nyt hetki kattoo kun iskarit asettuu ja kuinka ne kantaa kuormaa jne. Kun tuo takapään säätö tosiaan tapahtuu vain yhteen suuntaan Makitalla ::) Niin on vaarana laikata jouset niin lyhkäsiksi että mennään keulien.

Takapää

Kuten näkyy, niin varaa olisi laskeutua. Tallin lattiakin on epätasainen niin vaikuttaa sekin. Joopajoo ja seliseli :D

Etupää

Edestä täytyy kääntää camberia miinukselle ja kattoo mahtuuko pelkästään sillä pyörät kääntymään kosketuksetta. Nostamaan en helpolla lähde.





Täytyis vähän roudata tallikavereiden projekteja pois tieltä niin sais taiteltua tän pihalle kuvia varten. Voihan se kylläkin olla että en ala ulos puskemaan ennenkuin otan ajoon.


Ennen ajokauden aloitusta pitäs pestä ja puunata ulkoo ja sisältä ja ratkasta tosiaan tuo etupään pieni probleema. Kahtoo sitten koeajon jälkeen että mitä kaikkee korjattavaa/muutettavaa/parannettavaa löytyy.

Sana on vapaa! :hello:

Poissa Juippi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #661 : 14.04.2015, 12:52:51 »
Itellä on toi alustapaini vielä edessä nii kyselen jotta osaa varautua ja miettiä sitä oikeeta alustaa niin kyselen turhia ja tyhmiä; sulla on nyt siis takapäässä bc-racingin iskarit ja mitkä jouset? Oisko ton etupään saanu hitsattua alemmas että olis jättäny vaikka vaan 2.5cm sitä vanhaa iskariputkea jäljelle?  ???

Ja laiskuuttani kyselen enkä etsi että mitkä sulla on nyt speksit spacereitten kanssa? Ko mulla ois muutama satsi vanteita, 8.5x16 & 9.5x16 et:t jossain -10 tietämillä ja 8.5x17 et 15 allaround että mitenköhän mahtaa sopia, sais vähä willtheyfitin avulla sitte mittailtua ja mietittyä.  ::)

Muuten tää on kyllä helmi peli, toivottavasti pääsis jossain miitissä näkeen livenä tän kesän aikana.  S* :hello:

Häirinnyt jo jonku aikaa, onko toi maalia vai rasvaa noissa kumeissa? Kai ne lähtee pois ennen ajeluita.
760 Turbo "BOSSI"
242 Sotkettuna Saabin tekniikalla.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #662 : 14.04.2015, 14:05:53 »
Asennusrasvaa renkaissa
No kun halvalla sai.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #663 : 14.04.2015, 15:28:10 »
Joo, asennusrasvan kans ei tullu säästeltyä sillon kun oon noi renkaat vanteille laittanu :D Täytyy tosiaan putsailla pois.

Itellä on toi alustapaini vielä edessä nii kyselen jotta osaa varautua ja miettiä sitä oikeeta alustaa niin kyselen turhia ja tyhmiä; sulla on nyt siis takapäässä bc-racingin iskarit ja mitkä jouset? Oisko ton etupään saanu hitsattua alemmas että olis jättäny vaikka vaan 2.5cm sitä vanhaa iskariputkea jäljelle?  ???
Takapäässä on tosiaan nyt BC:n iskarit lyhyimmilleen ruuvattuna ja jäykkyyssäätö jäykimmillään. Jousien virkaa toimittaa 245 progressiiviset kuormajouset sopivasti laikattuina. Oisko niistä vähän alle puolet jäljellä :D Löysähän toi takapää on vieläkin etupäähän verrattuna joka ei jousta kyllä ollenkaan, mutta parempaan päin kuitenkin.

Etupäätä on tullu spekuloitua että mitä jos tosiaan olisi jättänyt vaikka vaan sentin tumpit orkkista jäljelle niin tottakai sitä olisi 4cm alemmas saanut. ::)

Täytyyy kattoo joutuuko eteen tilaamaan löysemmät vieterit, tahtoo olla tosiaan ehkä liiankin jäykkä. Mutta sen näkee sitten kun on kilometrejä takana.

Ja laiskuuttani kyselen enkä etsi että mitkä sulla on nyt speksit spacereitten kanssa? Ko mulla ois muutama satsi vanteita, 8.5x16 & 9.5x16 et:t jossain -10 tietämillä ja 8.5x17 et 15 allaround että mitenköhän mahtaa sopia, sais vähä willtheyfitin avulla sitte mittailtua ja mietittyä.  ::)

Vanteet on 16x8" ja ET adapterien kanssa -17. Sisäänpäin on mukavasti tilaa levitä mutta ulospäin ei ilman rajuja venykumeja ole asiaa.


Muuten tää on kyllä helmi peli, toivottavasti pääsis jossain miitissä näkeen livenä tän kesän aikana.  S* :hello:

CDLC bigmiittiin varmaan ainakin tulee lähdettyä mikäli jaksaa omalla autolla tänä vuonna mennä. Backwoodsit, Kalikset ynnä muut lähiseudun tapahtumat tulee varmasti kierreltyä. Ja jos tällä kylällä joskus satut pyörimään niin 95% todennäköisyydellä tulet tämän huomaamaan :)

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #664 : 14.04.2015, 17:33:21 »
Takaluukun merkit uupuu? Minulta saattaa löytyä uudet hetken päästä, jos moisille on tarvetta?

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #665 : 14.04.2015, 17:44:18 »
Merkit puuttuu joo, mutta ne on puuttunu jo ennen meidän perheeseen tuloa ja merkittömyyteen oon tottunut. Joten uskaltaisin väittää että että ei ole tarvetta, kiitos kuitenkin tarjouksesta :)

Taidan napata noi talmutkin varaston hyllylle tosta keulasta ja makustelen hetkisen josko luopuis niistäkin pikkuhiljaa :D

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #666 : 14.04.2015, 17:46:46 »
Kannatetaan :D

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #667 : 14.04.2015, 18:40:51 »
Taidan napata noi talmutkin varaston hyllylle tosta keulasta ja makustelen hetkisen josko luopuis niistäkin pikkuhiljaa :D

Mitä mun silmiin osuikaan? :nuhtelu

Big Meetissä viimeistään näen tän, toivottavasti jo Backwoodsissa. Ja kyllä, olen edelleen kateellinen noista penkeistä  :pomo:
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Juippi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #668 : 14.04.2015, 21:25:12 »
Jos sitä vanhaa ois jättäny esim. sen sentin pätkän sinne nii oisko tullu ongelmia sovittaa toi tolppa sitte? Oisko tullu olka-akselin alapuolelta kurkistaan tms.?  :o

Joo ite pitää vähä kattoo tota vanneasiaa sitte ko saa pyörilleen ton oman vehkeen, jahka saan hitsuuhommat tehtyä ja leimalle vietyä niin alkaa hierominen, intti tosin rajottaa ja kiire pukkaa ja stressaa ko pitäis vehje saada jonkumoiseen kuntoon että kehtaa itekki lähtä taas BigMeettiin, sieläkai sitä tulee sitten tätä (ja myös Masulin) vehjettä kateltua paremmin.  :pomo:
760 Turbo "BOSSI"
242 Sotkettuna Saabin tekniikalla.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #669 : 14.04.2015, 21:29:50 »
Mites se pallonivel laitetaan jos iskari kurkkaa sen poterosta?

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #670 : 14.04.2015, 21:49:04 »
Siihen ostetaan tietysti 50mm droppaava sovite :D Eikös ne ole muutenkin normikauraa kovasti madalletuissa?

(Joka siis tuolla tavalla kumoaa madalluksen, ettei nyt kukaan ota tosissaan ;D )
« Viimeksi muokattu: 14.04.2015, 21:54:26 kirjoittanut Orlov »

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #671 : 26.04.2015, 22:16:09 »


Tällä viikolla tuli putsattua auto sisältä ja päältä ja vähän vahaakin eksyi maalipinnalle.

Ensiksi sisustan kimppuun tutulla reseptillä, penkit, ovipahvit+kojelauta pestiin kissasaippualla jonka jälkeen penkkeihin Liberonin punaista hoitoainetta. Ikkunoiden putsaus ja imurointi. Kankaiset "kuramatot" tuli höyrypesurilla putsattua.





Suunnilleen samalta se näyttää miltä ennenkin, diskantit edelleen töröttää tuossa, rikkinäisiä muoveja yms mutta eipä tää valmis olekkaan. Leditkin hommasin sisävaloihin mutta näytti tulevan vähän liian amis-siniset ::)

Sitten torstaina tuli ulkokuori huuhtastua Ison oranssin kera jonka jälkeen kinnasteltiin ValetPron advanced poseidon pesuaineella.
Perjantaina sitten kertaalleen Poorboys Black Hole pintaan jonka jälkeen tuttu ja turvallinen Collinite 476s. Vähän juosten kustu tuli heikosta valaistuksesta ja "kiireestä" johtuen. Noh, myllätä tää pitäs kuitenkin.

Eilen illalla/alkuyöstä tuli sitten ajettua pihalle tallista ja Iisalmeen. Matkalla todettiin ettei etupyörät vieläkään mahdu kääntymään vaikka edestä on camberit tapissaan. Ensiapuna täytyy nostaa hieman ja vapun jälkeen rueta perehtymään millä saisi tilaongelmat ratkottua, varmaankin sisälokareille rälläkkää?

Ja sitten vähän valoisempia kuvia likaisesta ja pölyisestä autosta.










Ja kuten näkyy niin ei siellä enää liikoja ole ilmaa apurungon, pakoputken ja runkopalkkien ja maan välissä. Pakoputkesta taitaa olla juuri ja juuri 2cm ja apurungosta yms noin 3cm.

Tosiaan tartteis tuo pyörien hankaamisongelma koittaa ratkoa ja varmaan tuota oikean lohkon "dp":tä pitäisi muokata ylemmäs niin ei kokoaikaa hankaisi maahan :D
Sittenpä sen voisi taas "huoletta" tiputella noihin kuvien korkeuksiin ja totutella ajamaan "matalalla" autolla pitkästä aikaa.

Kuitenkaan täysin ongelmitta ei selvitty, epäsäännöllisesti vaivannut kierrostenheijaaminen palasi taas kuvioihin.. P:llä tai N:llä kierrokset heittää 500-1500rpm väliä, myös D tai R päällä huomaa kierroslukumittarin hieman elävän. Tyhmäkäyntimoottoriko siellä temppuaa vai mikä kumma? :-\

Poissa tommp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #672 : 27.04.2015, 21:03:48 »
On kyllä hieno kampe  S*

Onko sulla alustana siis tuo bc-racing? http://www.l-m-r.se/p/bc-coilovers.html mutta takapään kiinnityksille nuo itsetehdyt palikat? Löytyykö niille ohjetta mistään?
- 760GLE -88

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #673 : 27.04.2015, 21:20:45 »
On taidettu useampaankin otteeseen mainita parin viimesen sivun aikana, mutta kertauksen vuoksi;
Etupää: BC Racing BR-setti jossa 10kg/mm jouset. Korkeus- ja jousen esijännityksen säätö niin alhaalla kun saa.
Takapää: 245 Kuormajouset joista pätkitty varmaankin yli puolet pois ja BR-setin iskarit lyhyimmillään ja jäykimmillään. DIY-alakiinnikkeet ja ylhäältä ja alhaalta sai holkkeja kaventaa reilusti.

Eipä ole tuon enempää kuvia tai mittoja kiinnikkeistä mutta eipä noita suunnitellessa/tehdessä montaa minuuttia mennyt kun nivosta katto mallia.

Ja täytyy muuten sanoo että näiden koeajojen perusteella keula ei olekkaan yhtään liian jäykkä vaikka sitä alkuun pelkäsinkin. Kaikinpuolin onnistunut kombo siis.
Takapäähän on löysä siihen verrattuna mutta sekin tuntuis aika hyvin pelaavan yks yhteen etupään kans.

Poissa tommp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #674 : 27.04.2015, 22:31:16 »
Huomasin kyllä, mutta kertauksen vuoksi  ;D uskaltaa tilata itsellekkin, rälläkkäjousista saanut tarpeekseen kun joustoa tasan 0cm.

Miksei br setin omat jouset kelpaa taakse?

Edit: löytyikö sisusta ebaysta vai ihan suomesta?
« Viimeksi muokattu: 27.04.2015, 22:33:29 kirjoittanut tommp »
- 760GLE -88

 

Samppasport  Futurez