Carcom Oy  Ateho

Volvo 760 GLE '88

  • 927 Vastauksia
  • 255944 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #675 : 28.04.2015, 05:23:55 »
BC:n omat jouset on kartion malliset, kun tämmöseen pitää olla suorat. Tästä syystä myös krokeudensäätöä ei taakse saa BC:n setillä vaan sinne täytyis tilata esim.GAZilta tolppa jossa on coiloverjousi samassa paketissa iskarin kans.

Penkit löyty Suomesta Backfältin autopurkaamolta, muita sisustan osia tullu haalittua ympäriämpäri Suomea.

Poissa Pohjola

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • Pussit kuuluu jalkoväliin
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #676 : 28.04.2015, 12:41:19 »
rälläkkäjousista saanut tarpeekseen kun joustoa tasan 0cm.


Perusteluita / faktoja?
Volvoilusta parantunut

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #677 : 28.04.2015, 15:21:20 »
Ja tämä ehkä alkava taistelu kuuluu tähän topikkiin koska..?

Itellä ei kovin pahaa sanottavaa omasta rälläkkäpilipali alustasta ollut.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #678 : 28.04.2015, 16:39:20 »
Hyvältä näyttää, rälläkkää tosiaan sisäloksuille vaan, niin meinasin itekkin tehdä :)
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #679 : 28.04.2015, 20:52:30 »
Joo, täytyy koittaa moukaroida ja/tai rälläköidä niitä ja kattoo kuinka käy. Nyt kuitenkin hätäensiapuna nostin n.1cm ylöspäin keulaa. Ei omaan silmään sivuprofiilista näytä juurikaan huonommalta mutta ihan jokaikisessä kaistamaalissa ei saa kipinäsuihkua aikaseks :D

Tarttee koittaa ennen Backwoodsia paneutua tuohon sisälokariongelmaan samoin kuin pakoputken mataluuteenkin. Jos ei muuta niin lasketaan vaikka pari milliä kerrallaan kunnes auto on niin alhaalla että pyörät kuitenkin kääntyy ilman suurempaa kosketusta :D

E: Ja ainiin, korjasin tuon humppauksen. Oli kosteutta virranjakajassa. Sitä oli niin vähän että meinas itkettää, miten ihmeessä tämmösellä voisi ajella ympäri vuoden kun pieni lämpötilan seilaus aiheuttaa sen että saa olla virranjakajaa kuivaamassa vähän väliä..
« Viimeksi muokattu: 28.04.2015, 21:22:52 kirjoittanut Sawo »

Poissa tommp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #680 : 28.04.2015, 22:45:51 »
Perusteluita / faktoja?

2 kierrosta jousta ilman pohjaanlyöntikumeja ja 760 omat etutolpat ei vaan toimi yhteen. Päätin kuitenkin mennä budjetilla ja tilasin 240 kaasuiskarit ja niille laitan v6/diesel jousta ~2,5-3 kierrosta.

Toimiko sawo sulla miten nuo hiacen iskarit takana? Ongelmallisen löysä tuo takapää. Mulla ei oo kyllä ollu kierrosten humppaamisen tai tekniikan kans muutakaan ongelmaa, ja sama kone kuin sulla. Auttaisko josko laittasit jotain tiivisteainetta virranjakakan saumoihin?

EDIT: ja jäi tosiaan näin korkeaksikin: http://aijaa.com/EYezCe mutta parempi tuuri sitten 240:n tolppien kanssa, paljonkohan niistä kärsii ottaa pituutta pois?
« Viimeksi muokattu: 29.04.2015, 00:10:12 kirjoittanut tommp »
- 760GLE -88

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #681 : 29.04.2015, 13:24:30 »
Hiacen iskarit on ihan liian löysät.

En tiiä mitä tolle virranjakajalle keksis. Siihen kyllä tartteis uus koppa ja pyörijä hommata. Ja tulpat ja tulpanjohdot. Täytyy seurailla nyt alkuun tilannetta että kuinka paljon se alkaa aiheuttamaan harmaita hiuksia.

Kahtoo kuinka paljon siellä huomenna on kosteutta kun auto joutuu seisomaan yön yli ulkona pakkasessa ja ehkä jopa lumisateessa ja huomenna päivällä on taas plussan puolella.. En vaan millään jaksais yhden yön takia kikkailla autoo talliin :D

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #682 : 29.04.2015, 17:54:43 »
Ompa ihme homma tuon vj:n kanssa. Minulla ei ole koskaan ollut ongelmaa ja ajan ympärivuoden. Onko sulla se O-rengas kunnossa vj:n rungon ja sen mustan muoviosan välissä?
Madallukseen en ota kantaa, itse ajan normaalikorkuisella 8)
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Half time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #683 : 29.04.2015, 22:00:26 »
Todennäköistä on että autossa on tarvike jakajan koppa. Yleensä niiden kanssa on ongelmaa. Käy ostaa isolla rahalla siniseltä tiskiltä koppa niin pitäs pelata. Samalla kannattaa uusata kyllä pyörijä ja johdot.
Tarkista kanssa se tiiviste siinä konepellin takaosassa että ei kauheena vuoda jakajan kohalla.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #684 : 30.04.2015, 16:47:09 »
Enpähän muista onko joku pilipali-tarvike vaiko ihan Boschin tekele. Väittäsin kyllä Boschin tekeleeksi. Mutta on sillä jo ikääkin, auto ollu meillä 5 vuotta ja sinä aikana ei oo vaihdettu ja näyttää siltä että on se ollu jo muutaman vuoden sitä ennenkii.

Ja tässä moottorissahan jakaja on koneen edessä niin ei siihen konepellin tiivisteen vuodot paljon pääse vaikuttamaan.

En muistanut kattoo mitään O-rengasta, saattaahan se olla että se on heikossa hapessa tai puuttuu kokonaan. Ennen koneremonttia ei nimittäin näitä ongelmia ollut juurikaan.

Joltakin tällä palstalla kuulin että kyllä ne pilipali-tarvikkeetkin toimii kun parin vuoden välein ne uusii. Ja uskosin että meikäläisen ajomäärillä riittää/toimii vallanmainiosti sen kaksikin vuotta.
Paikallisesta varaosaputkasta kävin tänään kyseisiä osia+tulpanjohtoja. Johtoja ei oo saatavilla Koivusen tai Kahan kautta ja vj-kansi+pyörijä maksais 165e. Taidan tilata Skandixilta johdot, vj-kopan ja pyörijän kun noille kaikille jää hintaa noin 190e+vajaa 27e postikuluja. Tosin tulpanjohdot on sieltäkin loppu :D Ja jotain muutakin "tarpeellista" sieltä samalla tulisi kans.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #685 : 30.04.2015, 17:35:35 »
Olen vaihtanut tarvikekannen ja pyörijän noin joka toinen vuosi ( 30tkm ). Toimii.

Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #686 : 02.05.2015, 17:56:02 »
Suosittelisin patentoimaan noiden keltaisten talmujen tilalle parkkeihin ne kaksilankaiset polttimot ja ohjata huomiovalot sinne. Tuossa saattaa jopa olla ihan täysi valmiuskin niille, kun ruotsissa niitä huomiovaloja oli ihan "tehdasasenteisenakin"

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #687 : 02.05.2015, 20:39:33 »
Suosittelisin patentoimaan noiden keltaisten talmujen tilalle parkkeihin ne kaksilankaiset polttimot ja ohjata huomiovalot sinne. Tuossa saattaa jopa olla ihan täysi valmiuskin niille, kun ruotsissa niitä huomiovaloja oli ihan "tehdasasenteisenakin"

Itsellä oli ainakin seiskasta poistettu tuo ominaisuus ihan vaan poistamalla sulake.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #688 : 02.05.2015, 20:44:33 »
Talmut vain pois. Minulla olisi moisia uusia varaosakellarissa, muttei niitä kehtaa myydä :) Ovat saatavissa, halpoja ja häpeäpilkku Suomalaisesta innovaatiosta.

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #689 : 03.05.2015, 10:21:41 »
Kyllä tämä vaan siistin näkönen on  S*
Löytykö sulta ne BC:n holkit ja jouset vielä, vai lähtikö kiertoon jo?

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron