Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo 760 GLE '88

  • 927 Vastauksia
  • 255948 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #105 : 10.12.2011, 20:32:39 »
Kyllä se takapätkästä kun työnnät ylöspäin niin jonnii verran nousee ihan kevyesti. Julistanko tuon tukikumin siis syylliseksi vai käytänkö nosturilla ja "ajelen" siinä kun toinen kuuntelee alapuolelta?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #106 : 11.12.2011, 23:03:20 »
Tuommonen pehmonen tukikumi oli mulla se ainoa versio, joka ei ravistanut, motonetin tosi jämäkkä ravisti niipaljo että alle 60 oli pakko pitää vauhti. Sikakitillä kahdesta vanhasta riekaleesta parsittu umpipehmonen lötkö pelaa upeesti... Voit testata kardaanin helposti, ota takapätkä irti (merkkaa asento sekä perän laippa <-> kardaanin laippa että kardaanin osat) ja pykälää päälle ja lähet testailemaan, täristeleekö.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #107 : 11.12.2011, 23:38:59 »
Jees, se tosiaan ei oikeestaan ravista mitenkään tuota ajaessa. Tosin ei oo nyt tullu hetkeen ajettua varmaan 60-70km/h kovempaa. Mutta semmonen melkosen kova "jumputus" tai joku sen tapanen ääni kuuluu takapäästä. Tosi hankala kuvailla sitä ääntä :2funny:

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #108 : 13.12.2011, 19:42:08 »
Ääni paikallistettu, tukikumi ei sitä pitänyt. Vaan kuskinpuolen vetaristahan se ääni oli lähtösin, "sopiva" välys tuntuu vetarissa ja sieltä perän laipan puolelta ääni tuli, niin todennäköisesti sisäpää sökö? Viime kesän kuminpoltot oli vissiin vähän liikaa :D

Nyt tartteekin rueta jostain metästämään vetaria, kunhan eka kysytään siniseltä hintaa..

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #109 : 03.01.2012, 14:51:49 »
Joululomalla kävin hakemassa itelleni kajaanista joululahjan ja niitä pikasesti sovittelin paikalleen.
Oikeeta kuvaa istuvuudesta ei tuosta oikein saa, camperit muuttuu miinukselle hiukan ja kuvissa vaan hollilla pinnapulttien päällä..
Kunhan adapterit tulee, niin katellaan sovituskuvia tarkemmin. Niille paksuutta varmaan joku 17mm
Kuvien vanteessa ET0 mutta mulla on myös 2kpl ET16 vanteita, niin ne saattaa mennä etupäähän.







Kuvissa kumina on joku helvetin 225/45 pulla, mutta laitan noille sitten ne 195/50 rinkelit.

Ja vielä sitten yhtä hyvä laatunen kuva talvilookista:
« Viimeksi muokattu: 09.01.2012, 20:57:53 kirjoittanut Sawo »

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #110 : 04.01.2012, 01:00:56 »
Aika namut nuo Pontiacit, tuli itsekin kuolattua useampaan otteeseen. Mikä tuo etucamber oikein on tuossa alimmassa kuvassa?  :o
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #111 : 04.01.2012, 13:59:54 »
Luulisin että kuva taitaa ihan himppasen vääristää :D

Pitäis jossain vaiheessa panostaa ja hommata ne camber-yläpäät eteen, niin sais sieltäkin säädeltyä eikä pelkästään takapäästä.

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #112 : 04.01.2012, 15:54:26 »
Joululomalla kävin hakemassa itelleni kajaanista joululahjan ja niitä pikasesti sovittelin paikalleen.
Oikeeta kuvaa istuvuudesta ei tuosta oikein saa, camperit muuttuu miinukselle hiukan ja kuvissa vaan hollilla pinnapulttien päällä..
Kunhan adapterit tulee, niin katellaan sovituskuvia tarkemmin. Niille paksuutta varmaan joku 17mm
Kuvien vanteessa ET0 mutta mulla on myös 2kpl ET16 vanteita, niin ne saattaa mennä etupäähän.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Kuvissa kumina on joku helvetin 225/45 pulla, mutta laitan noille sitten ne 195/50 rinkelit.

Ja vielä sitten yhtä hyvä laatunen kuva talvilookista:
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tuo talvilook näyttää jotenkin paaaljon paremmalta, kuin kesälookki.. en tiedä sitten vaalinko aina vaan orkkislookkia  :2funny:

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #113 : 05.01.2012, 13:08:16 »
Toinen tykkää äitistä ja joku isistäkkii? :)

Mutta kysytäänpä täälläkin samaa mitä tuolla korjaamopuolella, elikkäs:

Meinasin aukoo jakopään tuosta omasta 760:stä, kun öljyä sieltä tihkuu.
Koneena on siis B280E ja kysymys lähinnä kuuluu, että mitä kaikkee tartten/kannattaa vaihtaa? Mittarissa n.360tkm

-Kopan tiiviste, mitä muita?
-Kiristimiä, montako tuonne menee?
-Ite ketju, ja vissiin öljypumpun ketju kans?
-Laahareita/ohjureita, montako kappaletta?
-Entäs tartteeko vaihella nokkien tai kampuran ketjupyöriä?

Ja siniseltä varmaan kannattaa osat käydä hommaamassa?

Kannet käytän auki varmaan samoilla tulilla, niin sinne varmaan vaan täydellinen yläpään tiivistesarja? (siniseltä?)

Poissa kauppine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #114 : 05.01.2012, 14:40:38 »
Täst tulee kyl tyylikäs ku pikkasen camberiä ja sopivasti maahan kiinni.  ;)


Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #115 : 05.01.2012, 18:25:37 »
Kiitoksia!

Takanahan tuossa oli viime kesänä camperia melkein -3. Jos vanteet jää liian sisään, niin koitan säädellä ne ens kesäks jonnekkin puolentoista-kahden miinusasteen paikkeille.
Takaa tätä ei voi pudottaa, kuin jonkun 1-3cm, sitten on tukivarsi korissa kiinni ja vetari tukivarressa ::)
Jos 300d mersun etujouset ei istu tuonne, niin täytyy varmaan laittaa noi paskat kuormajouset jäykistekumeilla ja rakentaa joku pohjaanlyöntikumi-systeemi, että ei pääse tukivarret paukkamaan koria vasten..

Edestä tää oli viimekesän pohjaanlyöntikumien varassa, kun ei tullu tarpeeks niitä pätkittyä. Katellaan keväällä, että laikkaanko vielä 1/4-1/2 kierroksen jousista pois vai riittääkö pohjaanlyöntikumin lisäteurastus.
« Viimeksi muokattu: 05.01.2012, 18:27:30 kirjoittanut Sawo »

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #116 : 05.01.2012, 19:11:30 »
Tarkotus olis käytellä kannet irti, uusia jakoketju, ö-pumpun ketju ymsyms.
Tarttee varmaan vähäsen siistiä kantta ja peltisarjat vois askarrella paskarrella. Teen vaikka ihan omasta päästäni, jos joku ei osaa mulle kertoo miten v6-koneeseen lasketaan sopivat sarjat?
Onko ne ketjut sitten loppu? Ovet yleensä melkoisen pitkäikäisitä.

Jos lähdet kansia viilailemaan, niin älä ainakaan avarra imupuolta, on nykyiselläänkin liian avara. Peltisarjaan 3-1 tyyppinen 40cm putkilla.

Meinasin aukoo jakopään tuosta omasta 760:stä, kun öljyä sieltä tihkuu.
Koneena on siis B280E ja kysymys lähinnä kuuluu, että mitä kaikkee tartten/kannattaa vaihtaa? Mittarissa n.360tkm

-Kopan tiiviste, mitä muita?
-Kiristimiä, montako tuonne menee?
-Ite ketju, ja vissiin öljypumpun ketju kans?
-Laahareita/ohjureita, montako kappaletta?
-Entäs tartteeko vaihella nokkien tai kampuran ketjupyöriä?

Ja siniseltä varmaan kannattaa osat käydä hommaamassa?

Kannet käytän auki varmaan samoilla tulilla, niin sinne varmaan vaan täydellinen yläpään tiivistesarja? (siniseltä?)

Tiivisteet pervossa vuotaa aina, niitä on hyvä vaihtaa. Tosin jakopäänkopan alatiivisteen asentaminen on todella perseestä. Saisi olla pinnoilla tuo koppa kiinni mielummin.
Kaikki ketjut kannattaa tietysti kerralla vaihtaa, jos niitä lähtee vaihtamaan, toisaalta ei niitä mun mielestä hyvikseen kannata vaihtaa jos ovat timmit.

Laahaajia on 2kpl yksi kummallekin nokkaketjulle, varsinaisia ohjaimia ei ole.

Sitä kerjun kuluneisuutta pystyy arvioimaan siitä kuinka paljon se kiristin on tullut ulos. Korkeintaan 8mm kiristimen tappia saa olla esissä.

Yleensä ongelmia aiheuttava paikka on lohkojen välissä olevan Y putken laippaliitos lohkoihin. Siellä on O renkaat jotka alkavat falskata ja laskevat jäähdytinnestettä lohkojen väliin. Jos imusarjan irroittaa eikä ole tietoa koska ne on uusittu, niin vaihtoon samantein.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #117 : 05.01.2012, 19:20:30 »
Kiitos paljon Jule, tästä oli apua! -H-

Jos se kiristimen tappi on tullu jotain 6mm ulos, niin samapa ne on sillon vaihtaa? Mutta noi laaharit kannattaa varmaan vaihtaa, kun kerta koppa on auki?

Pakopuolen aattelin vaan kohdistaa tiivisteen mukaan ja imupuolelle oli samat suunnitelmat, mutta unohdetaan se sitten.

Voishan sille tietysti tehä painetestaukset ja sellasella testerillä katella, mikä haistelee onko pakokaasuja tms jäähytysnesteen joukossa ja sen perusteella aukoo ne kannet. Aattelin vaan sen takia ne aukoo, kun oon lueskellu että siinä 300tkm paikkeilla sanoo nuo tiivisteet sopimuksen irti ja niitä ei vissiinkään oo ikinä vaihettu.

Mutta imusarjan vois ainaki käyttää irti ja tutkia löytyykö sitä nestettä sieltä.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #118 : 06.01.2012, 11:57:35 »
Milläs kannalla näissä on muuten yleensä nuo sisävalot? Se keskellä kattoo oleva valohärdelli ja takapenkkiläisten lukuvalot?

Ja muistaako joku yhtään nettikauppaa mistä sais VALKOSIA ledejä? Motonetin tai bilteman valkoset ei oo lähellekkään valkosia :idiot2:

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #119 : 06.01.2012, 12:17:52 »
Laahaimet ja ketju vaihdetaan aina yhdessä
( poikkeuksia tietysti on kun joku tulee sanomaan että minä vaihdoin vain ketjun)
mutta näin pääasiassa.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

 

Carcom Oy  Ateho