Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo 760 GLE '88

  • 927 Vastauksia
  • 255944 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #255 : 24.03.2012, 15:30:42 »
No olis se mun mielestä ihan hyvä olla tiedossa, vai onko susta ihan ok että mittari näyttää 100tkm mutta koneella on rullattu miljoona ja kopalla puoli miljoonaa?

Tämän rempan jälkeen sillä ei juurikaan ole väliä, paitsi vaihteiston osalta. Jos olis rahaa, niin tarkistuttaisin senkin.

Jos auto on yli 20 vuotta vanha, niin loppujenlopuksi noilla kilometreillä ei ole niin suurta merkitystä kuin kunnolla.

Trafin tietokannassa auto pysyy samassa lokerossaan vaikka sen rekisterinumero muuttuisi, eli auton historian saa millä tahansa rekisterinumerolla, joskin vanhalla numerolla voi saada jonkun toisen auton historian. Omistaja historaa ei mun käsittääkseni millään teksarilla saa, vaan sun pitää ihan soittaa trafiin, josta sen sitten ihminen kertoo, joten sille voi myös esittää kysymyksiä.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #256 : 24.03.2012, 15:36:33 »
Trafin sivuilla on joku nettipalvelu, jolla voit selvitellä omistajahistoriat, hintaa 3,50e. Puhelimessa eivät käsittääkseni suostu noita kertomaan, mutta jos kävis konttorilla kyselemässä tai sitten teen tuon netin avulla.

Mistä tiedän milllä moottorinohjauksella tämä on? Vai onko näitä saanut ikinä millään muulla kuin jollain yhdellä ja ainoalla, mutta millä? LH 2.2?

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #257 : 24.03.2012, 22:37:06 »
No olis se mun mielestä ihan hyvä olla tiedossa, vai onko susta ihan ok että mittari näyttää 100tkm mutta koneella on rullattu miljoona ja kopalla puoli miljoonaa?

Tämän rempan jälkeen sillä ei juurikaan ole väliä, paitsi vaihteiston osalta. Jos olis rahaa, niin tarkistuttaisin senkin.

No se on suhteellista, mulla näyttää mittari amassa n. 40tkm ja ei hajuakaa mitä ajettu kopalla tai koneella, tai koneella ajettu 10tkm sen jälkeen kun sen ite kasasin, mutta pitkälti vanhoilla osilla mentiin, tarkistelua vaan. Pointti oli vaan se että turhaan niistä ottaa lisää paineita jos vehkeet toimii ok, ton ikäisissä jo vanhuuski rupee paikkoja verottaan eikä ne pelkät ajetut kilsat...
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #258 : 24.03.2012, 22:48:06 »
No totta on tuokin. Mutta sekai tässä eniten harmittaa, että ei mitään hajua että minkälainen tumpelo tuon koneen on vaihtanu. Tod.näk sama joka on tehny noita kaikenmaailman muita patentteja ja muutenkin kaltoin kohdellu tätä.

Mutta kuten sanoin itsekkin, niin koneen kilsoilla ei tämän rempan jälkeen ole väliä, laatikon puolesta alko pelottamaan että millon se leviää jos se on vaihdettu koneen kanssa samaan aikaan.

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #259 : 24.03.2012, 23:21:28 »
Ootkos siitä öljyjä vaihdellut, ei luulis että ihan lähivuosina antautuu jos vähän huolta pitää eikä vanhoissa öljyissä vielä mitää merkkejä ongelmista...
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #260 : 24.03.2012, 23:33:09 »
Viime keväänä, tosin ihan vaan propusta. Huuhtelemaan en ruennu, kun en saanu sitä putkea irti laatikosta pakoputken takia.. Tässä tulee niin mahtavasti noi putket just siihen tielle..

Edit. Tänään tunnin ähersin ja sain hiottua yhden ET16 vanteen siihen kuntoon että vois epoksin vetää pintaan. Elikkä hiekkapuhallus, P80, P120, P180, P240 ja P400 on reseptinä. Vielä tuon toisen ET16 hinkkaan käsin, mutta sitten hommaan kyllä epäkeskon jolla käyn noi loput neljä vannetta läpi.

Lohkosta putsailtu kannenpulttien kierteet.

Ainiin, ja huomenna kyselemään uudemman kerran runkolaakereita ja päittäislevyjä siniseltä. Siellä ollu vissiin joku toinen varaosamyyjä paikalla, kun isä oli noita vetolevyn pultteja kysellyt, niin sanottiin ettei ole saatavilla. Ja viime viikolla, kun tuttu myyjä palasi töihin niin laitettiin vetolevyyn uudet pultit tilaukseen Volvolta ::) Jospa kävis yhtä hyvä tuuri runkolaakereiden kans.. Kovat epäilyt on, mutta yritetään edes..
« Viimeksi muokattu: 25.03.2012, 20:55:52 kirjoittanut Sawo »

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #261 : 26.03.2012, 14:56:24 »
Jepjep, ei tuntenu sininen runkolaakereita, mutta päittäislevyt sain tilattua. Samalla tuli tilattua myös imusarjan ja kaasuläpän oikeaan väliin tiiviste ja jakoketjun kiristimien alle uudet sihdit. Päittäislevyille ei näyttänyt toimitusaikaa, mutta kyllä ne sieltä tulee. Saatoin tilata jotain muutakin, en nyt vaan muista :D
Vetolevyn pultit oli tullut.

Öljypohjan tiivistettä ei löytynyt vieläkään, joudun ehkä nielemään tappioni ja laittamaan motonetin tiivisteen sinne. Prkl jos se on ainoa tiiviste joka remontin jälkeen vuotaa :knuppel2:

Hmm, mitäs muuta.. Paksuin sylinterin alapään tiiviste mitä siniseltä saa, on 0,15 vai 0,12mm. Täytyy joku päivä mittailla hiukan ja kattoo ottasko paksuimman mahdollisen, että putket tulee hiukan liian ylös, niin sais koneistettua noi putkien yläpäät. Niissä meinaa olla hieman syöpymää. Huomenna soitellaan koneistajalle ja kysellään miten ois fiksuin tehdä.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #262 : 27.03.2012, 16:54:22 »
Yks setti STD-kokosia kampiakselin laakereita varattuna sulle Ruotsissa  :)
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #263 : 27.03.2012, 20:13:10 »
InlineFourille suuret kiitokset jo tässä vaiheessa! :)

Laittelin sähköpostia sinne, katellaan saako ne siitä mitään selvää :D Toivotaan että saa, ja saan ne pirun runkolaakerit vihdoin ja viimein!
Samalla kyselin, josko heillä olisi paksumpia tiivisteitä tuonne sylinteriputkien alapäähän.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #264 : 30.03.2012, 20:31:27 »
Laakerit maksoin äsken, katellaan ens viikolla löytääkö rahat tiensä perille vai heitinkö 130e kankkulan kaivoon?

Motivaatio katosi taas ja todellisuus iski päin naamaa; mulla on 10-15 päivää aikaa laittaa tämä kuntoon ja sitten on Kalis. Jep, ei nähdä Volvoa liikenteessä sillonkaan.
Rahat on aika loppu, onneks koneeseen ei tartte kovin paljoo ostaa osaa enää, mutta kyllä siihenkin sen 300-350e saa melkeinpä varata.

Ulkokuorelle, alustalle ja sisustallekkin pitäs tehdä vaikka mitä ennenkun otan tämän ajoon, muuten noi jää laittamatta kuten on aina ennenki käyny.

Ihan ekana pitäis saada mitattua, että kuinka paksut tiivisteet tonne sylinteriputkien alapäihin oikein tarttee niin pääsis alakertaa jo niputtelemaan.

Tänään kuiteskin kävin hiukan kattelemassa Volvoa ja pesasin konehuonetta. Ihan jees lähti puhtaaksi, mutta vielä sais pestä ja putsailla ihan urakalla, johtosarjat, letkut yms on paskan peitossa, mutta olkoot. En ala irrottelemaan niitä sen takia. Putsaan ennen kasausta bräkleenillä tms niitä hiukan.


Ja samalla nopeesti pesin ulkookin auton, onhan se jo monta kuukautta pölyttynyt tuossa pihalla



Viimeistään elokuun alkuun mennessä tämän on pakko olla valmis. Jos ei ole niin myyn pois tai laitan paaliin.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #265 : 05.04.2012, 14:25:55 »
Tehdäänpäs tällänen ehkä hiukan turhakin nosto, mutta olkoot :-[

Elikkäs, sunnuntaina maksoin laakerit ja eilen postista kävin ne noutamassa. Helkkarin hyvää palvelua kyllä tuolla KG:lla.

Ja kaksi kappaletta noita päittäislevyjäkin siniseltä tuli, loput tulee joskus, kun tulee.
Kiristimien sihdeistä, öljypohjan sihdin O-renkaasta ei ole tietoa.
Kaasuläppäkotelon ja imusarjan väliin tulevaa peltitiivistettä ei saa enää ainakaan siniseltä. Täytyy kysellä jostain varaosapuljusta tai sitten tehdä vaan paperitiiviste siihen.

Eilen tuli myös pikasesti mittailtua noita sylinteriputkien alapääntiivisteiden paksuuksia, täytyy pääsiäisen jälkeen tai viimeistään viikolla 16 mittailla tarkemmin ja tilailla tiivisteitä jos vaan tarpeeksi paksuja saa mistään..
Putket oli suurinpiirtein n. 0,05-0,10mm alempana kuin lohkon tiivistepinta. Täytyy vihreestä kirjasta tarkistella kuinka paljon niiden putkien kuuluu tulla tasopinnan yli.

Ja käyttäjä räkänokka oli laittanut omaan 760:iinsä e36 biimerin takajouset ja kaverilta löyty ylimääräisenä sellaset, niin otin ne lainaksi ja meinasin niitä sovitella jossain vaiheessa. Jos räkänokkaa uskominen, niin pitäis olla pirun jäykät, ja näiden lisäksi vielä ne pohjaanlyöntikumit, niin eiköhän se peräpääkin saada matalaksi ilman tukivarsien kolinaa.

Ja tottakai taas pientä kuvasaastetta on saatava :D

Runkolaakerit ja päittäislevyt.


Kuin uudet sylinteriputket.

Männät lojuu koneistamolla edelleen, mitään ei ainakaan eilen niille oltu tehty. Mutta ei niillä mikään hoppu olekkaan.

Sinisellä korjaamolla eräs vanha asentaja tiesi kertoilla, että kannattaa kaikki öljykanavat käydä huolellisesti läpi tästä koneesta, joskus aikanaan kuulemma ollut myös satasarjan koneissa voiteluongelmaa kun kanavat menee ajanmyötä tukkoon.
Ja sieltä saan putkien lukitustyökalutkin lainaksi kun sen aika koittaa.

Öljypumpun kunnonkin vois testailla kasausvaiheessa ja öljynpaineet mittailla kunhan kone on läjässä, että olis huolettomia kilometrejä rempan jälkeen edessä.

Kunhan saan mittailtua noi tiivisteiden paksuudet, ja tilattua tiivisteet niin sitten saakin iskeä alakerran nippuun jos mitään kummoisia vastoinkäymisiä ei tule.

P.S Saa tätä kommentoidakkin, haukut ja ehdotukset otetaan vastaan

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #266 : 05.04.2012, 17:26:06 »
On kyllä pakko nostaa hattua siinä asiassa että remppaa ton pervon kuntoon. Moni ihminen itseni mukaanlukien heittäis sen vaan mäelle ja löis vinokoneen tilalle. Meinasitko jonkun avaramman putkiston rakennella kans et pääsis v-koneen äänet oikeuksiinsa?
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #267 : 05.04.2012, 17:41:13 »
Joo, kyllä tästä rempasta on järkevyys kaukana :D

Viime talvena askartelin tähän jo uuden putkiston, 2,5" putki yhdellä Simonssin läpivirtaavalla vaimentajalla.
Ihan mukavat murinat on, lapun iskee lattiaan niin helvetti pääsee irti S* :idiot2: Mulla on valmiina toinen vaimennin odottelemassa, että jos sen tuonne ruuvailis vielä, mutta kahtoo nyt jaksaako sitä värkkäillä sinne. Ei se oikein mahdukkaan minnekkään.
Siellä on kaksi laippaliitosta joista toinen pitää poistaa tässä kunhan saan konetta kasattua. Ei sitä saa millään pitämään ilman plaanausta, niin sama laittaa siihen tilalle pakoputkiklemmarein liitos.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #268 : 05.04.2012, 18:57:09 »
On kyllä pakko nostaa hattua siinä asiassa että remppaa ton pervon kuntoon. Moni ihminen itseni mukaanlukien heittäis sen vaan mäelle ja löis vinokoneen tilalle. Meinasitko jonkun avaramman putkiston rakennella kans et pääsis v-koneen äänet oikeuksiinsa?

Pikemminkin moni olisi jatkanut ajamista tekemättä koneelle varsinaisesti mitään.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #269 : 09.04.2012, 00:01:22 »
Ja käyttäjä räkänokka oli laittanut omaan 760:iinsä e36 biimerin takajouset ja kaverilta löyty ylimääräisenä sellaset, niin otin ne lainaksi ja meinasin niitä sovitella jossain vaiheessa. Jos räkänokkaa uskominen, niin pitäis olla pirun jäykät, ja näiden lisäksi vielä ne pohjaanlyöntikumit, niin eiköhän se peräpääkin saada matalaksi ilman tukivarsien kolinaa.

Täällä nimimerkillä okko kirjotteleva herrasmies henkilökin naureskeli viime pk seudun miitissä kun kuvaa näytin et nehän on melkeen tuplasti paksummat ku alkuperäset (Ja pomppi puskurin päällä ja totes et on jäykkä takapää)  ::) Unohtunu ihan kokonaan vaan mitata tuo jousi langan paksuus noista  :-\

Edit: Kai olet muuten huomioinut et mul on jäykkäperänen toi 760 ?
« Viimeksi muokattu: 09.04.2012, 13:45:08 kirjoittanut räkänokka »
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

 

Carcom Oy  Ateho