Elekma  Autoracing

Volvo 760 GLE '88

  • 927 Vastauksia
  • 255957 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8968
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #345 : 11.07.2012, 17:39:49 »
Miten te ootte jaksanu hinkata noi koneenne/laatikkonne noi hyväks oikein?? :D

Mun kuvassa kone on tehtaan varaston jäljiltä, vähän vesiletkulla pyyhkästy pölyjä päältä.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #346 : 11.07.2012, 17:53:09 »
Mää jo säikähdin, että oonko tehny jotain väärin tai väärillä aineilla, ku ei multa oo noin hyvin liat ainakaan laatikosta lähteny :D

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #347 : 11.07.2012, 21:20:45 »
No ei noista kuvista kyllä loppuunsa ollutkaan kovin hirveesti apua.
Mutta jos joku muistais, että kumpi letku menee kumpaan niin ei tarttee mitään kuvia.
Lyhyempi ylempään ja pidempi alempaan vai toisinpäin?
Jos ei täältä löydy vastausta, niin tarttee käydä huomenna Avain vaunulta kyselemässä näkyskö niiden jostain varaosaluettelosta letkujen paikkoja edes sinnepäin.

Tänään ei taaskaan mitään maata mullistavaa tapahtunut valitettavasti. Ja hommat jatkuu sitten ensi viikolla lomareissun takia.
Mutta tosiaan noita öljyjäähyn letkuja koitin saada järkeiltyä paikalleen. Ne jäi vielä vähän niinkun vaiheeseen, koska mitään 100% varmaa ja tarkkaa kuvaa/tietoa ei mistään tähän hätään löytynyt.
Ja nokkien takapäähän koitettiin tiivisteitä tehdä ite, mutta kun niitä peltilätkiä kiristeli paikalleeen niin ne itsetehdyt tiivisteet hajos >:(
Noh, huomenna kysäsen Avain Vaunulta niiden hintaa ja saatavuutta. Jos maksaa mansikoita ja saatavuus heikko, niin laitetaan noi vanhat ja pirusti tiivisteliimaa väliin.

Ja venttiilivälykset kattelin niistä venoista jotka voi kattoo kun nokat on noin niinkuin ne on.
Imupuolelle tuli väljystä 0,25mm ja pakopuolelle 0,30mm. Ohjearvot oli kylmänä imulle 0,20-0,25mm ja paolle sitten 0,25-0,30.
Kunhan saadaan kone rokkaamaan, niin sitten säädetään noihin alarajoihin ja muutenkin hieman tarkemmin.
Ei tosin nyttenkään ihan juosten kustu, mutta ei mitään pilkunviilausta ruettu harrastamaan.

Ja piti venakopatkin napata parilla pultilla paikoilleen, kun ens viikosta lähtien joutuu varmaan säilyttämään tuota konetta ulkovarastossa.


 S*

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8968
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #348 : 11.07.2012, 23:04:52 »
No ei noista kuvista kyllä loppuunsa ollutkaan kovin hirveesti apua.
Mutta jos joku muistais, että kumpi letku menee kumpaan niin ei tarttee mitään kuvia.
Lyhyempi ylempään ja pidempi alempaan vai toisinpäin?

Luulis ettei lie merkitystä kunhan ne letkut sopivat paikkaansa taittumatta lyttyyn. Jos noita letkunpäitä vaihtaa öljyjäähyn päässä ristiin niin siellähän vaan vesi kiertää öljyjäähyssä toisinpäin, tuskin se mihinkään vaikuttaa.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #349 : 11.07.2012, 23:38:21 »

Oisko tosta apua?

Perhanan nätti seiska projekti. On tullut alusta asti seurattua ja kiva nähdä välillä muitakin, kuin pelkkiä vinokoneita purettuina.

Alkuperäinen sijainti: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=238339

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #350 : 22.07.2012, 13:35:24 »
Juu, tuosta oli apuja.
Muutenkin todella mielenkiintonen ja hyvin kerrottu projekti tuo linkkaamasi.

Mutta siitä heräsi kysymyksiä ja pelkoa... Pitääkö noi pelkät peltitiivisteet tuolla sylinteriputkien alapäässä yhtään mitään? Tuo kaveri laitto sinne jotain tiivisteliimaa, muttei mulle tullu sellanen mieleenkään.. Noh, seuraavalla kerralla koneen purkaminen on sitten jo helpompaa kun se on tuoreessa muistissa ::)

Tälle ei kummempaa kuulu, laahaimia odotellaan edelleen prkl...

Eilen kuitenkin kävin vaihdelaatikon niputtamassa, tai oikeestaan laitoin vaan öljypohjan paikalleen.
Vielä siis uupuu se turbiinin nopeusanturi tms ja öljytikun putki tikkuineen. Se täytyy kaapia ensin puhtaaksi paskasta.
Harmittaa, kun jäi niin likaseks tuo laatikko tuolta alapuolelta mutta en millään jaksais sitä enää hinkata. Onneks sitä ei minun ja katsastusmiehen lisäks kovin moni nää.
Ja siinä perälaipassa on pieni välys, mutta en sitäkään jaksais millään vielä repiä auki kun juuri sain sen kasattua uudella stefalla.


Suuttimiin on tilattu kaikenmaailman hilpettä että pääsis ne niputtamaan polttoaineputkineen imusarjaan kiinni.
Uudet o-renkaat tulee, ne muoviset "spacerit", kärkikupit ja suodattimet. Ultraäänipesukin tekisi varmaan hyvää, mutta tässä lähistöllä ei löydy ketään kuka sen tekisi. Ainakaan sopuhintaan. Ellei jollakulla foorumilaisella ole siihen vehkeitä??

Ensi viikolla käyn näyttämässä jakopäänkoppaa tuolla koneistamolla, että saako siihen korjattua tehostimen pumpun kierteitä, kun siitä on pieni pala lohjennut.
Ja myös tehostimen pumppu, laturi ja startti olis tarkotus saada puhdisteltua.
Ja jos noi öljyjäähyn letkut laittelis kiinni ja rupeis pakosarjojen laittoo miettimään..
Öljypohjaankin täytyis tehdä tiiviste, kun ei mistään siihen sitä tähän hätään löytyny.
Ja kaasuläppäkotelon vois kans puhistella ja siihenkin tehdä yhden tiivisteen mitä ei mistään saa enää.

ps. 32 päivän päästä auton pitäs olla ajokunnossa, madallettuna ja vanteet maalattuna ja alleasennettuna valmiina 800km lenkkiin..
Pistetäänkö veikkaus pystyyn, onko Volvo kunnossa vai eikö? Ite veikkaan jälkimmäistä

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #351 : 22.07.2012, 16:23:51 »
Täälläpäin sai ainaki muutama kuukaus takaperin LIDLISTÄ ostettua pienen ultraääni pesurin johon just mahtuu mopon kaasari ni ihan muutaman kympin hintaan. Pirun kätevä pikku nippeleiden pesuun. Kannattaa käyä tarkistamas jos vaikka sieltäkin löytyis valikoimista.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #352 : 22.07.2012, 16:28:01 »
Niin oli muistaakseni täälläkin se sama laite, mutta ei sitä enää löydy. Noi kun on sellasia viikon mittasia tarjouksia ainaki yleensä.
Mutta täytyy käydä kattomassa kuiteskin.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #353 : 25.07.2012, 19:43:44 »
Tänään tuli putsattua pikaseen noita apulaitteita ja koneen ja lootan väliin tulevia peltejä yms.

Pellit, tehostimen pumpun ja startin pesin vaan raakasti painepesurilla ja liukkarilla ja kuivailin paineilmalla. Saas nähdä toimiiko noi enää :D
Laturin kans olin hellävaraisempi ja jarruspraylla putsailin sen. Senkin toimivuus on ehkä hieman arvoitus :D Tosin se oli niin paksussa öljypeitteessä jokaikisestä kolostaan että on ihme että se toimi aikasemminkaan :idiot2:

Suuttimiin tuli myös O-renkaat ja ne "spacerit" maanantaina.
Finjectorilta odotellaan vastausta sihtien ja suojahylsyjen tms tilaukseen..

Suuttimet kun saa kondikseen, niin täytyy ne pulttailla imusarjaan kiinni.

Kaasuläppäkotelot ja pelit pitäs putsailla kans, varmaankin ens viikolla. Kaasuläpän ja imusarjan väliin tarttee tehdä tiiviste ja senkin saa pulttailla paikalleen.
Öljypohjan tiiviste täytyy kans tehdä, niin senkin voi laitella kiinni.

Tulis nyt prkl ne laahaimet jakopäähän. Ei tälle kovin kummosia voi ilman jakopään kasaamista tehdä.. Laatikkoa et saa kiinni, koska konetta täytyy pyöritellä välillä, apulaiteita et saa kiinni ennenkuin jakopäänkoppa on paikallaan jne jne...

Kamera ei sattunu tänään matkaan, otan ens viikolla sitte kuvia senkin edestä.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #354 : 01.08.2012, 19:36:33 »
Terve vaan, skandixilta jakopään laahaimet saatavilla joskus syyskuun lopussa.

Elikkä, helvetin iso kiitos sille joka ettii mulle jostain muualta parin-kolmen viikon toimitusajalla samat osat. InlineFour tai joku vois KG-Trimmingiltä tiedustella?
Poltan koko paskaläjän jos en saa niitä laahaimia lähiaikoina. Vanhojakaan ei vittis laitella paikalleen, kun ne on hieman kärsineet...

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8968
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #355 : 01.08.2012, 21:14:35 »
Ei tälle kovin kummosia voi ilman jakopään kasaamista tehdä.. Laatikkoa et saa kiinni, koska konetta täytyy pyöritellä välillä

Pystyyhän kampiakselia kiertämään ilman jakoketjujakin? Tietyssä nokan asennossa kaikki venttiilit ovat kiinni. Sitten vaan kampiakselin hihnapyörän pultin kiertää sisään ja kun se pohjaa niin kampiakselia voi pyörittää pultin päästä.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #356 : 01.08.2012, 21:25:41 »
Terve vaan, skandixilta jakopään laahaimet saatavilla joskus syyskuun lopussa.

Elikkä, helvetin iso kiitos sille joka ettii mulle jostain muualta parin-kolmen viikon toimitusajalla samat osat. InlineFour tai joku vois KG-Trimmingiltä tiedustella?
Poltan koko paskaläjän jos en saa niitä laahaimia lähiaikoina. Vanhojakaan ei vittis laitella paikalleen, kun ne on hieman kärsineet...

Ainakin luettelosta löytyi, kysyin justiinsa äsken löytyykö vielä,
jos löytyy ni varaan ne taas sulle.
E: Siis kysyin löytyykö ja jos löytyy ni ne on automaattisesti varattuna sulle niinku viime kerralla  :)
« Viimeksi muokattu: 01.08.2012, 21:27:40 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #357 : 08.08.2012, 20:38:37 »
Noniin, kun ei kerta tuolta ruotsinmaaltakaan laahaimia enää saa niin koitetaan kasata entisillä tämä kone ja vaihdellaan sitten lokakuussa joskus noi uudet laahaimet.
Nimittäin jos joudun vielä pari kk odottelemaan koneen kasausta, niin unohtuu viimeisetkin asiat. Ja kun ei ole mitään takuita että koko kone edes toimisi niin testataan se noilla vanhoilla laahaimilla eikä pyöritellä peukaloja lokakuulle.

Huomenna koetan saada suuttimiin vaihdettua suodattimet yms. Todennäkösesti ens viikolla täytyy rueta rehkimään oikein kaksin käsin.

EDIT. Ja ainiin, ostinpas ne viimekesänä bongaamani Hiacen iskarit itelleni koska hinta oli suhteellisen sopiva. Jospa ne ois G-astran iskareita hieman jämäkämmät. Niiden lisäksi vielä jousiin ne välikumit ja pohjaanlyöntikumit paikalleen jotta auto voidaan tiputtaa lähes noiden tukivarsien päälle lepäämään :pomo:
« Viimeksi muokattu: 08.08.2012, 20:51:14 kirjoittanut Sawo »

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #358 : 09.08.2012, 14:11:09 »


EDIT. Kaveri oli eilen muokkaillu yhteen kuvaan pontiacin vanteen ja siihen väriä joka on ainakin lähelle tuota RAL9007:aa, ja se kyllä vahvisti sen että sillä värillä ne tulee!
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Eipä näy kuva  :-\
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #359 : 09.08.2012, 19:52:46 »
Eipä näy kuva  :-\
Oli kaverin kuvasivustolta linkattu ja kaveri on näköjään menny poistelemaan tuon kuvan..

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo