Carcom Oy  Ateho

Volvo 760 GLE '88

  • 927 Vastauksia
  • 255944 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #375 : 11.09.2012, 18:41:10 »
Motivaatio on taas vaihteeks jossain maailmalla huitelemassa.. Käyttistäkin pitäs rassailla, starttiin kärjet uusia ja jouset vaihtaa leimasetää ajatellen. Luisupulkkaakin/uutta käyttistä tartteis lähtee sunnuntaina kattomaan.

Eipä juuri muuta ole tapahtunut, kuin koneistamolta sain vihdoin ja viimein korjatun jakopäänkopan ja ratin kävin viime viikolla hakemassa postista.
Jakopäänkoppaan tartteis ostaa maalia ja vaihtaa siihen stefat niin se ois valmiina, kun laahaimet tulee.

Tämän viikon aikana tarkotus saada pakosarjat kääreeseen(jos vaan kääre riittää) ja laittaa toi yks tiiviste paikoilleen.


Uutta lakkaa se kaipailis, kahtoo nyt miten innostun tuota fiksailemaan. Yhden puolan kodalta on myös hiukan halki tuo. 40e oli ehkä hiukan liikaa, mutta eiköhän tuo asiansa aja, varsinkin jos sen innostuis lakkaamaan uudestaan.

Harmi, kun näihin ei taida saada mitään hienompaa vaihteenvalitsinta? Tuo nykynen on hiukan tökerö, esim joku S90 tai 960 puinen/nahkanen istuis tuonne hyttiin paljon paremmin.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #376 : 07.10.2012, 15:00:10 »
Taitaa mennä pään syömiseksi tämä touhu. Uusi toimitusaika laahaimille on 4-6 viikkoa.
Noh, täytyy rueta kasaamaan vanhoilla laahaimilla ja toivoa että "hiljaa hyvä tulee" ja laahaimet kerkiäis tulla ennenku kone on keulilla.

Autoo tosiaan käytin nosturilla pari viikonloppua sitten, kyllä siellä vielä pohja oli tallella. Yks reikäki löyty, mutta se on varmaan ollu jo jonkin aikaa. Toivotaan että leimasetä ei sitä huomaa, korjaan sen sitten ajan kans talvella.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #377 : 17.10.2012, 00:44:07 »
Laita vaan kone nokalle, sen jakopään voi kasata konehuoneessakin.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #378 : 17.10.2012, 10:41:07 »
Tiedän, autossa paikallaan sitä alotettiin purkamaankin.

Tämä viikko meni laiskotteluun koska alkuviikko meni nukkuessa ja tänään pitäs lähtee Turkkuseen loppuviikoks. Ens viikolla on pakko rueta painamaan pitkää päivää, vaikka väkipakolla.
Kyllä mä kasaan sen jakopään tohon nyt paikoilleen vanhoilla laahaimilla, että saan säädettyä loput venttiilivälykset, laatikon paikalleen jne jne.

Viikkoa 45 lupailtiin toimitusajaksi, eli ei enää hyvin pitkään menis siinäkään. Mikäli vaan ihan oikeesti saisivat niitä osia joskus.

Jospa tää tästä vielä lähtis. :-\

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #379 : 28.10.2012, 16:15:02 »

Jotain pientä sunnuntai-iltapäivän kunniaks.
Kuvan jälkeen tuli vielä öljypumpun ketju+rattaat paikalleen.
Ja löysät pyöriteltiin pois.

Ihme ja kumma, kone ei ollut juurikaan jumissa, vaikka on seissyt koskemattomana melkosen kauan. Onneks tuli  sitä öljyä läträttyä sillon paljon :D
Ja jakokin on ainakin sinnepäin, koska kone pyörii ilman että venttiilit hipoo mäntiä :D

Seuraavaksi uusia laahaimia odotellessa tartteis se laatikko jumpata tohon jatkoks, pakosarjat kiinni ja suuttimet saada vihdoin ja viimein kuntoon.
Jospa tällä kertaa ei jäis pelkästään puheeksi.

Viikon päästä tyttöystävä lupas laittaa ton kuskin nahkajakkaranki valmiiks, niin rupeis penkit olemaan kiinni laittoo vaille valmiit :)

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #380 : 28.10.2012, 19:34:06 »
Kyllä se mahtuu pyörimään vaikka jako olisi hampaan pielessä.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #381 : 28.10.2012, 20:18:36 »

Ja jakokin on ainakin sinnepäin , koska kone pyörii ilman että venttiilit hipoo mäntiä :D


Kyllä se mahtuu pyörimään vaikka jako olisi hampaan pielessä.
Mikä kohta sulta meni ohi?

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #382 : 28.10.2012, 20:31:47 »
No, sanotaan sitten niin että tarkista ja varmista että se jako tosiaan on kohdallaan ennen kuin lyöt koneen tulille.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #383 : 28.10.2012, 20:47:58 »
Mää koitin sitä sillon purkuvaiheessa pyöritellä tunnin-pari kohdalleen Autodatan ja Volvon ohjeilla, mutta en niistä ohjeista saanu mitään selkoa. Joten se sitten katottiin, että ykkönen yläkuolokohtaan, ykkösen keinut vapaana jne. Tämän jälkeen tehtiin vähän tussilla omia merkkejä ja otin kuviakin. Näitten jälkeen ketjut napsittiin nippusiteillä kiinni rattaisiin. Joten 95% varmuudella se on samassa kohtaa, kuin ennenkin.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #384 : 03.11.2012, 16:08:07 »
Jotain pientä tuli taas lauantai päivän ratoksi askarreltua.

Pakosarjat löysi tiensä paikalleen. Loppujen lopuks tulin siihen tulokseen, että kunnostan noi lämpöpellit ja maalaan ne. En jaksanut millään rueta käärimään niitä sarjoja tuolla kääreellä.
Lohkolämmittimen vastuksen naputtelin paikoilleen myös.
Vaihdelaatikko ja kone tuli naitettua yhteen kans. Toivotaan, että turbiini ois pysynyt paikoillaan. Tottakai se tarttee vielä mitata.
Starttiakin zoomailtiin paikalleen, mutta pari pulttia oli hukassa niin jäi laittamatta.

Parit kuvat tähän loppuun vielä.









Koululle olivat hommanneet ultraäänipesurin, jotenka pääsen noi suuttimet pesemään siellä. Sitten kai niihin täytyis yrittää saada vaihdettua uudet suodattimet, o-renkaat, holkit yms hilppeet mitä tuli tilattua.

Ja toivotaan kovasti, että vihdoin ja viimein ensiviikolla laahaimet lähtis tulemaan kohti Suomenmaata.

Tällä välin täytyy maalailla öljytikkujen putket, jakopäänkoppa ynnämuuta.

Ainiin, tuleeko noiden startin lohkoon tulevien kiinnityspulttien (2kpl) alle mitään muuta? Vai pitääkö ne ainoastaan starttia?

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #385 : 04.11.2012, 12:36:10 »
Ei tule. Startin ja lohkon väliin tulee peltilevy.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #386 : 13.11.2012, 21:39:59 »
Kiitos tiedosta. Täytyy käydä ostamassa sopivat M7 pultit siihen, kun oon onnistunu näköjään hukkaamaan vanhat..

Mitään maata mullistavaa ei oo taaskaan tapahtunut.
Kaikki venat on nyt säädetty, tosin säädän ne uudestaan sitten kannen "jälkikiristyksen" yhteydessä just eikä melkein.

Suuttimet tartteis puhdistaa, kun vaan jostain keksis UÄ-pesuriin pesuainetta jostain. Mikähän siihen mahtais olla hinta-/laatusuhteeltaan the tavaraa?

Viime viikolla tosiaan puunailtiin tota kuskin jakkaraakin.
Istuinosa ja niskatuki on pesty ja värjätty. Tosin niskatuelle annan ehkä vielä toisen kerroksen ainetta.
Selkänojakin on nyt putsattu, himpun verran likaseksi sekin jäi, mutta sitä se tupakointi ja putsaamatta jättäminen teettää.
Joku ilta pitäs ottaa ittee niskasta kiinni ja vetästä hoitoaineet siihenkin.



Myöskin luotto Skandixiin on menetty. Jos joku tietää jonkun muun paikan mistä vois saada noita laahaimia, vaikka jostain saatanan Kiinasta, Thaimaasta, Indonesiasta, ihan sama.
Prkl että ottaa aivoon Skandixin toiminta tän homman kans. Ikinä sieltä ei mitään ilmotella, ite täytyy kysyä. Noh, sitten kerrotaan joku kiva arvioitu toimitusaika jonnekkin 4-6 viikon päähän.
Ymmärrän joo, että on tehdastilaustavaraa mutta miten siinäkin jumalauta kestää puolivuotta?? Ja asiakkaalle ei ilmeisesti tartte viivästyksistä mitään ilmottaakkaan.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #387 : 18.11.2012, 18:36:10 »
Sunnuntai-illan ratoksi vetelin hoitoaineet myös tuohon kuskin jakkaran selkänojaan.

Täydellisiähän noista ei yhdestäkään tullu, vaatis paljon rajumpia aineita ja työmenetelmiä.
Mutta halvaks nää jakkarat kuitenkin jäi, oisko jotain +-300 euroa.

Täytyy joku päivä verrata vänkärin ja kuskin penkkiä, että löytyykö niistä pahatki sävyerot. Valokuvista on huono vertailla kun kaikki on ihan eri valossa otettuja.



http://sawo.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+760+2.8+GLE/2011/Interi%C3%B6%C3%B6%C3%B6%C3%B6r/Penkin+korjaus/ Tuolla jotain "ennen" kuvia.

Täytys melkein pihalle raahata noi penkit, että näkis niiden oikeen värin. Tai sitten vois opetella ottamaan valokuvia.

Ja suuttimet tuli pestyä kans tuossa torstaina koulussa. Jossain toisessa topikissa kerroin jo reseptin, mutta kerrattakoon se vielä.
2 suutinta kerrallaan koneeseen johon laitettiin vettä ja asitanpesuainetta. Perstuntumalta tottakai. Niiden annettiin kylpeä 280sek. jonka jälkeen kuivaus paineilmalla, vedenvaihto, toiset kaksi pesuun jne.
Sitten sama rundi uusiksi.
Ja lopuksi ihan vaan vesijohtovedellä kertaalleen 280sek pesu.

Ei varmaan mikään paras keino saada noita puhtaaksi, mutta jotain sontaa ainakin irtosi koska vesi muuttui melko äkkiä mustaksi.

Nyt täytys opetella vaan vaihtamaan noi suodattimet yms noihin suuttimiin niin pääsis asentelemaan niitäkin paikoilleen. Oikeestaan ainoo homma mitä voi ilman laahaimia tehdä..
Tai pitäs oikeestaan maalata noi pakosarjojen lämpösuojat, vaihdelaatikon yli menevä pakoputki, öljytikut yms vielä. Noiden jälkeen alkaa oikeesti olla hommat lopussa mitä voi ilman laahaimia puuhastella..

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #388 : 18.11.2012, 19:45:37 »

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #389 : 18.11.2012, 20:13:23 »
Todennäkösesti on Montreal, kun halkasijakin on muistaakseni 33 tai 34cm.

 

Futurez  Kulkukoira