Ateho  Elekma

Volvo 760 GLE '88

  • 927 Vastauksia
  • 255950 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #480 : 27.02.2013, 16:39:00 »
Saako tuolla yhdystangolla muka säädettyä tuon rullan (kuvassa nro9) väljän pois. Se nimittäin vetää toista reunaa alaspäin kaasua painaessa, koska se on väljä tuohon keskitappiinsa. Ne muoviset helat on kuluneet niin paljon.
Pitää koittaa tällä viikolla keretä käymään sinisellä ja kysellä, että saako tuohon sieltä enää mitään palikoita.

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #481 : 27.02.2013, 18:18:23 »
Kyllä yhdystangolla saa käyntiä säädettyä, omasta säädettiin käyntiä cruisen asennuksen yhteydessä. Kaasuläpän asennontunnistimessa pitäisi myös ovaalireiät sen läpän säätöön. Yhdystangossa on ne päät erilaiset, siellä on vasemman ja oikean käden kierteet jos osia tilailet.

Paikalla TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #482 : 27.02.2013, 20:42:21 »
Minoon liimannu ne holkit rullaan kiinni, poistaa myös väljää samalla ko liima jää sinne holkin ja rullan väliin.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #483 : 28.02.2013, 16:20:22 »
Eilen kävin isän työpaikalla tökkäämässä uuden lataussäätimen paikoilleen niin johan tulee sopivampia lukemia nyt. Ja valotkaan ei enää tyhjäkäynnillä vilku.

Tänään isä oli sitten vapaapäivänsä kunniaksi käyny siniseltä tilaamassa noi rullan holkit (n.3,5e/kpl) ja myös nuo uudet yhdystankojen päät. Jompikumpi niistä jäi jälkitoimitukseen. Näitten hinta oli muistaakseni kans jotain 3 euron luokkaa kappaleelta. Ja uuden konepellin avausvaijerinkin meni tilaamaan, se perkele maksaakin sitte yli 50 euroo :idiot2:

Sen verran eilen selvittelin tuota konepellin temppuilua, että tuo kuskinpuolen lukko on nyt jotenkin väärässä kohdassaan. Pitäs säätää joo, mutta ainakin kaksi niistä lukon kiinnityspulteista pyörii vaan tyhjää.. Noh, isä oli tänään napannu sen kuskinpuolen lukon vastapalan irti konepellistä niin ei enää tartte kaikin voimin kiskoo vaijeria rikki että sais pellin auki.
Siihen pitää perehtyä tarkemmin, kunhan uuden vaijerin saan ja jollain konstilla jaksan irrotella ne kierteettömät pultit pois.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #484 : 03.03.2013, 22:01:31 »




Kummastakin nurkasta menee n. sentin verran sisäänpäin, kunhan vaan saan tehtyä vanteiden takapuolelle tilaa auton pinnapulteille. Jos ei riitä sieltä tarpeeks varat, niin sitten 5mm pystyy pätkäsemään noita pinnapultteja.
Keulaan tartteis saada inasen verran camperia. Tosin imeehän madalluskin tuota tuonne sisään jonkin verran. Ja loput laitetaan sitten vaikka väkisin.
Ja ajan kanssa kaikki löytää paikkansa kuitenkin :D

Edit.
Tänään kävin hakemassa pulttikaupasta vähän uusia pultteja tuohon puuratin kiinnitykseen. Huomenna lähden hiihtoloma reissuun, mutta kunhan sieltä kotiudun niin täytyy käydä laittamassa ratti paikalleen.
Joskus viikon päästä suunnilleen täytyy purkaa myös etutolpat irti tästä, niin pääsee vaihtamaan lyhkäsempää iskaria ja jousta paikalleen. Tympii katella tuommosta maasturia.
Kunhan tallille sais aikaseksi askarrella ruuvipenkin kiinni ( :D ) niin pitäs myös niihin Hiacen takaiskareihin rakentaa uudet alakiinnikkeet ja rueta niiden paikalleen laittoa suunnittelemaan.
« Viimeksi muokattu: 04.03.2013, 22:13:35 kirjoittanut Sawo »

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #485 : 11.03.2013, 22:03:05 »
Kameraa ei ollut matkassa, pahoittelut tuosta suttuisesta kännykkäkuvasta :-[


Tänään kävin tökkäämässä puuruorin paikalleen. Melko lähelle sattu onneks samaa sävyä tuo ratti, mitä nuo kojelaudan paneelitkin.
Töötinpainike vaatii vähän lakua tms väliin, tippuu muuten syliin kokoajan. Tai sitten metsästän jostain uuden.

Siniseltä tilatut osat ois myös tullu, viimestään viikonloppuna pitää koittaa askarrella ne paikoilleen.

Poissa Henk626

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #486 : 11.03.2013, 23:20:02 »
Vanteet sopivat tähän kyllä todella hyvin.  :P

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #487 : 12.03.2013, 23:44:51 »
Vanteet sopivat tähän kyllä todella hyvin.  :P
Kiitosta vaan :)

Nämä vanteet kyllä tuntuu jakavan porukan tosi hyvästi kahtia. Toiset on oksentamassa nämä nähdessään ja toiset taas tykkäävät. Suurinosa ehkä kuuluu tuohon oksennuskastiin. :D

Tänään tallilla touhusin sen verran, että purin sen kaasurullan irti. Olisin varmaan kasannutkin sen, jos vaan olis osat tullu matkaan :D
Huomenna siis niputan sen, ja koitan saada loput väljät säädeltyä sitten pois.
Sitä ennen tosin pitää hieman heittää maalia muutaman pikkuosan niskaan, joka ikävästi häiritsee.

Viikonloppuna olis tarkotus madaltaa keula kesäkorkeuksiin.
Taaksekkin pitäs rueta iskareille kiinnikkeitä tekemään ja niitä e36 penarin jousia sovittelemaan. Todennäköisesti ne kyllä jää liian lyhyiksi, mutta koitetaan kuitenkin.
Kun saa korkeuden kohdilleen, niin maalaamoreissun yhteydessä teen isän työpaikalla sitten nelipyöräsuuntauksen jo valmiiksi.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8968
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #488 : 13.03.2013, 00:19:39 »
Ihan kivat vanteet 8) kunhan rengaskulmat ovat jotain järjellisempää kuin nuo arabicamberit mallailukuvissa.

Onkos tullut ajeltua viime aikoina, tekniikka toiminut?

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #489 : 13.03.2013, 14:58:05 »
Rengaskulmat on todennköisesti tuota arabicamber luokkaa. Eteen koitan taikoa miinusta kotikonstein hiukan, edes -1,5 astetta olis jo paljon parempi kuin nolla.
Takana tulee olemaan samanverran, mitä kesällä 2011 oli. -2,5 astetta taitaa olla sitäpaitsi pystyin mitä tuonne taakse kunnon madalluksella saa. Jotain -3 ja -4 väliin siellä oli 2011 sitä camberia.

En oo nyt ajellu, tallilla auto seisoo. Luntakin sataa onneks taivaan täydeltä täälläpäin :D
Seuraavan kerran todennäköisesti tämän kuun loppupuolella pääsee ajelemaan, kun pitää tuoda takasin Iisalmeen maalattavaks yms.
Käyntiin lähtee aina tarvittaessa, jos on pitäny siirrellä.
Nestevuodotkin näyttäis loppuneen, kun kiristeli klemmareita.

EDIT. Tänään tallilla ollessa kasasin tuon kaasuvipu/rullahärdellin ja maalasin sen tangon ja sen kehikon jossa vaijerirulla on kiinni.
Polkimestä hävis väljät, lähes välittömästi poljinta painettaessa naksahtaa myös kaasuläppä auki kuten kuuluukin.(?) Tosin se rulla ei oo "tyhjäkäynnillä" kiinni siinä stopparissa, liekkö sillä jotain merkitystä?? Unohtu vielä kattoo, että meneekö se rulla kaasupohjassa sinne toppariin asti.
« Viimeksi muokattu: 13.03.2013, 22:17:53 kirjoittanut Sawo »

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #490 : 17.03.2013, 23:40:12 »
Nyt viikonloppuna oli tarkotus saada keulaan lyhyet iskarit ja jousentyngät paikalleen, mutta eihän siitä tullu yhtään mitään ilman paineilmaa ja kunnon työkaluja.

Perjantaina sain tolpat autosta raidetangonpäitä lukuunottamatta irti yhdessä hujauksessa. Lauantaina sitten oli lainassa ulosvetäjä tuolle rt-päälle, joten sain tolpat irti.

Koitin purkaa noita tolppia, muttei ollu kunnon lukkopihtejä jotta ois räikällä saanut purettua. Paineilmalla ois onnistunu, muttei oo vielä budjetti riittäny hommata kompuraa tuonne tallille.

Puran ja kasaan noi tolpat varmaan tiistaina koulussa tai sitten isän työpaikalla. Jospa sen sitten tiistaina tai keskiviikkona saisi taas pyörilleen.

Vahasin kuitenkin sitten noita vanteita, vielä pitäs glymin kultasta laittaa kahteen vanteeseen. Sitten ois sekin savotta ohi.

Poissa kauppine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #491 : 18.03.2013, 16:44:24 »
Tää on kyllä tyylikäs. Ja vanteet sopii mun mielestä aika nätisti seiskasatkun kantikkuuteen.  :)

Näkeekö tätä kesällä nps-häppeningeissä?

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #492 : 18.03.2013, 19:45:25 »
Kiitoskiitos :)

Ainakin isossa lihassa sitten loppukesästä, jos vaan pysyy läjässä. Tuskin muihin miitteihin tulee pahemmin lähettyä täältä Pohjois-Savon perukoilta :D
Täälläpäin tulee varmaan kierreltyä noita tapahtumia, siellä vaan sitte parkkipaikoilla repimään hihasta niin voidaan porukalla potkia renkaita.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8968
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #493 : 18.03.2013, 20:46:45 »
Ainakin isossa lihassa sitten loppukesästä, jos vaan pysyy läjässä. Tuskin muihin miitteihin tulee pahemmin lähettyä täältä Pohjois-Savon perukoilta :D

No BWC olis lähellä?  :)

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #494 : 18.03.2013, 21:04:03 »
BWC:hen olen tulossa. :) Laitoin Volvomiehelle YV:tä jos nauhojen sisälle asti pääsis mutta ainakin sieltä parkkipaikalta tämän pääsee bongaamaan :)

 

RallyBaron  Samppasport