Ateho  Elekma

Volvo 760 GLE '88

  • 927 Vastauksia
  • 255968 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #615 : 16.11.2014, 16:30:38 »
Kattelin jo Facebookista, yks sana riittää. Tulin  S*

Edit. Vielä ne pykälän matalammat renkaat tarvii
Nämähän on jo pykälän matalemmat mitä kesällä 2013. Sillon oli 195/50 ja nyt tuli 195/45. Näille vanteille tuskin tulee enää muita gummeja hommailtua. Kattoo jos sais jollain fiksumilla leveyksillä jotain kivaa vannetta hommattua.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #616 : 16.11.2014, 17:16:46 »
Katoppa, laittaisit kuvat isompana niin ei tarvis tihrustaa  :D No, mutta varmasti sivuprofiilia paranee noilla paljon. Eihän sitä noista lähikuvista niin hyvin näe. Malliltaanhan nää on pirun siistit vanteet, kuten sanottu niin vähän turhan kapeet vaan.
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #617 : 16.11.2014, 18:46:28 »
Katoppa, laittaisit kuvat isompana niin ei tarvis tihrustaa  :D No, mutta varmasti sivuprofiilia paranee noilla paljon. Eihän sitä noista lähikuvista niin hyvin näe. Malliltaanhan nää on pirun siistit vanteet, kuten sanottu niin vähän turhan kapeet vaan.
Noo noita suttuja parempi tarkastella pienenä :D

Parin viikonpäästä vois rueta jousia pätkimään sopivaksi ja rueta hahmottelemaan korkeutta jos ja kun takana joudutaan menemään perinteisellä linjalla ainakin ensikesä.
Kunnon sivuprofiilikuvia tuskin tulee, kun keula on taivaissa mutta koitetaan jotain saada aikaiseksi.

Etupäätäkin pitäs rueta pikkuhiljaa värkkäämään, todennäköisesti laitetaan BC-Racingia vaikkakin halvempiakin keinoja olisi. Onhan tässä kesään vielä hetki aikaa, vapuksi tarkoitus saada viimestään ajoon.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #618 : 28.11.2014, 23:38:17 »
Tänään tuli käytyä pikaseen pajalla. Nyt on tukivarret kiinni kummallakin puolella ja kuskinpuolelta hienosäädin korkeutta Makitalla.


2013 kesän mitoissa oleva jousi


Ja suurinpiirtein tällä korkeudella mennään kesä 2015. Hienosäädetään sitten kohdilleen kunhan lopullinen jousi/iskari setuppi selviää.

Loppuun vielä pari kuvaa. Kunnon kokonaiskuvaa hankala saada, kuvista selviää tuon kopin ahtaus jossa auto on tuolla tallissa.








Tässä on uutta talliakin metsästetty lähempää. Paria on tallikaverit käyny kattomassakin sillä välin kun itse olin Rovajärvellä leikkimässä.

Vanteitakin tähän vähän kaverilta ostattelin, kattoo nyt tuleeko kauppoja. Speksit ois 16x9 ja ET15 elikkä lättyjen kans -2.

Jatketaan taas kun jotain tapahtuu. Kommentit enemmän kuin tervetulleita.
« Viimeksi muokattu: 28.11.2014, 23:40:03 kirjoittanut Sawo »

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #619 : 12.12.2014, 14:45:56 »
Omaan silmään sopisi paremmin korkeampana, mutta tuleehan tuota linttameininkiä enemmän madalluksen myötä. Toivottavasti vanteet ei vaihdu, noi on hyvä. :pomo:

OT: Onko tuo motonetin alutunkki ihan rimpula?
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #620 : 12.12.2014, 15:42:13 »
Tuosta on turha rueta tappelemaan, pussihousut on jätetty kaapinperälle pölyttymään tämän auton kanssa. Tarkotuksena päästä mahdollisimman matalalle ja pitää ulkokuori/sisusta suht.orkkiksena ja kliininä ilman turhanpäiväisiä ja yliampuvia muutoksia. Näitä vakiokuntoisia 760:iä kuitenkin Suomestakin löytyy useampia eikä ole hinnalla pilattu ;)

Onhan se vähän halvanoloinen tottakai, mutta yllättävän hyvä hintaisekseen. Ei tuo ole kuin max. pari kk vanha joten kestävyydestä on paha mennä sanomaan. Nostovarsi siitä on saatu jo mutkalle tunkattua :D Piti vaan joku tunkki tallille saada kun Bilteman kalliimmanpuoleinen tunkki ei kestäny pyhätöntä viikkoakaan ::)

Poissa Jore

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #621 : 12.12.2014, 16:31:59 »
Ihan näpäkältähän se näyttää, jäädään innolla odottelemaan kuvia kun on kaikki vanteet alla ja auto maan pinnalla 8)

Laatikko näyttää aina hyvältä oikeilla vanteilla ja korkeudella ;D
Volvo 940 24valve -98 - http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=17397.0
Volvo 945 2.3T -97 käyttöpakastin

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #622 : 13.12.2014, 11:46:11 »
Tuosta on turha rueta tappelemaan, pussihousut on jätetty kaapinperälle pölyttymään tämän auton kanssa. Tarkotuksena päästä mahdollisimman matalalle ja pitää ulkokuori/sisusta suht.orkkiksena ja kliininä ilman turhanpäiväisiä ja yliampuvia muutoksia. Näitä vakiokuntoisia 760:iä kuitenkin Suomestakin löytyy useampia eikä ole hinnalla pilattu ;)

Juuri näin, omaksi iloksihan näitä rakennetaan. :)
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #623 : 15.12.2014, 10:32:19 »
Ja jos pussihousuilu alkaisikin kiinnostaa, niin kyllä tän aina saa papaksi takaisin muutettua helposti :)

Viimeset viikonloppulomat alkaa olla intistä takana, jotenka rupeiskohan autollekkin tapahtumaan pikkuhiljaa jotain?
Eilen kävin sen verran pajalla että lyhensin toiseltakin puolen takajousesta kiekan pois. Ruuvailin myös iskarit paikoilleen ja laskin auton pyörilleen. Iskari sen verta nostaa perää että noista kuvien korkeudesta perä on nyt sentin-pari korkeemmalla :(
Mutta ei anneta sen häiritä, vaan pitää nyt koittaa kehitellä joku menevä setti tuonne peräpäähän..
Kaveri lahjotti e36 sedanin takajouset, ne ei käyny millään. Saparot katkasemalla tuli ihan ok mittanen ja jämäkän olonen mutta siltikään ei sopinu alatukivarren sisään, ne lähtee laajenemaan liikaa vielä siitä kuitenkin.
W124 ja W123 300d jousista kaipailisin mittoja seuraavaksi, tallilta ei löytynyt kyseisiä jousia enää.

Iskaritkin on vielä auki takapäähän, laitanko sinne BC-Racingin iskarin jollain pilkotulla jousella vai jonkun jäykkyyssäädettävän Spaxin tms. Nyt ne joilla on kokemuksia BC-racingista vois kertoilla noista takatolpista että saako ne kuinka jäykäksi jne?
Lähinnä nyt pohditaan että onko järkevää tilata tuota BC:n sarjaa vai rakentaa holkkisarjasta etupäähän säädöt ::)

Peruutuskameraa koitin saada pelaamaan, ei onnistunu. Täytyy käydä hakemassa vähän lisää johtoa ja asennella ihan pysyvästi paikoilleen tuo kamera. Ja sitten tutkia lisää jos ei vieläkään rupea toimimaan.

Pannaan loppuun yks turhakuva winterbeaterista.

Sama vanha romu edelleen, tulkaahan joku ostamaan pois!

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #624 : 10.01.2015, 19:48:50 »
Jepjepjoo, eipä oo kummempia tapahtunu mutta eipä tuota oo oikeen kummosempaa laittookaan ennen kesää ja kovaa ajoa.

Peruutuskameran sain eilen asennettua, kontinpuolelta pitää johdot niputtaa fiksusti ja kunhan joskus saisin verhoilun pakoilleen niin sinne alle ne jää piiloon sitten.

Kamera ei tullu mukaan tallille niin saatte nauttia perunalla otetuista kuvista.




Subille tartteis loota värkätä ja vahvistin hommata.

Alustakin pitäis ostaa, rahat on vaan tiukilla ja tiukemmaksi vaan menee ainakin seuraavaksi yhdeksäksi kuukaudeksi kun maanantaina pitää lähteä koulun penkkejä kuluttamaan ::)
Mutta kyllä tää tästä, ajellaan vaikka alkukesä vanhalla reseptillä uudelleen säädettynä Black&Deckerillä :D

Ainiin, kattelin piruuttani tuohon soittimeen naviyksikköäkin jo, mutta jää ainakin vielä laittamatta. On vähän turhan kallis tässä tilanteessa.(650e Suomesta)

Käyttisdeeku meni vihdoin ja viimein kaupaksi jouluaattona, sittemmin ajelin hetken meganella jonka sain hävitettyä uudenvuoden aattona 600eur voitolla ja nytten käyttöauton virkaa hoitaa vuoden '87 corolla :pomo:

Haukkukaa, naurakaa, kommentoikaa. Lukijoita kuitenkin näyttää olevan, niin ei tän tarvii ihan pelkkää yksinpuhelua olla.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2015, 17:50:54 kirjoittanut Sawo »

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #625 : 08.02.2015, 17:16:44 »
Takaovipaffeihin liimattu kiinnikkeet paikalleen mitkä pölyyttyneet nurkissa varmaan 1,5 vuotta. Jospa räminät nyt hiljenisi kun ei oo pahvit enää pyhällä hengellä kiinni :D
 Myöskin vänkärin takapahviin tuli laitettua tuo kaiuttimen asennusrinkula paikalleen niin sai sinnekkin midin ruuvattua kiinni. Vieläkun joku löytäisi kadonneet takakajareiden piuhat tuolta soittimen perästä.

Samalla huomasin että kuskinpuolen takalasinnostin eikä kattoluukku pelitä. Kattoluukussa ei enää napsu releetkään. Sulakkeet oli ehjät, pitäs purkaa luukun moottori irti että pääsee mittailemaan kulkeeko siellä virtaa ollenkaan.

Subilaatikolle otin mitat, nyt vaan pitäs tutkailla varastot löytyykö tarpeita vai joutuuko hakemaan k-raudasta.

Alustan tilaan todennäköisesti vielä tämän kuun puolella, pääsee hieromaan korkeutta yms kohdilleen kesää varten.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #626 : 08.02.2015, 18:05:57 »
Miks tää on jäänyt multa kokonaan huomaamatta? :idiot2: Hyvän näköstä värkkäilyä ja kiva että saadaan Suomen teille lisää matalia kanttivolvoja O0 Toi multilinkki, sellasen mä vielä sovitan ysinelikymppiin S*
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #627 : 09.02.2015, 14:17:39 »
Ootko jo saanu mittoja mersun jousista ?
Mä voin niitä mittailla jos vielä kaipailet.
Mut jos ei bimmerin jousi sopinu alatukivarteen ni ei kyl sovi W123 mersun jousikaa.
Se on vielä leveempi ku bemarin jousi.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #628 : 09.02.2015, 15:18:14 »
En oo saanut mittoja, olisin tuhannesti kiitollinen jos voisit laittaa vaikka privalla noita mittoja. Esim. ulko- ja sisähalkaisija ja langanpaksuus kiinnostaa.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #629 : 14.02.2015, 21:29:27 »
Tosiaan joo räkänokalta sain noita jousien mittoja ja eipä tuonne takapäähän käy ainakaan w124 jouset. Tuskin myöskään w123 kun muistaakseni ne on aika samaa kokoa mitä tuossa kakslankussakin. Räkänokka aiko kaivella noi 123 jousetkin ja mitat niistä.
Pitäs jostain löytää siis jämäkät jouset joiden ulkohalkaisjia ei ylitä 12,5senttiä ainakaan paljoa. Sisähalkaisija pitäs olla 9,5cm luokkaa. Langanpaksuudella ei niin väliä, kunhan jousi on jäykkä kuin perkele :D

Tanskudelta tuli ostettua ehjä hansikaslokero jonka tänään vaihdoin paikalleen. Vanhasta lokerosta otin tuon kannen "verhoilun" ja vaihdoin sen tuohon uuteen. Nyt pysyy luukku kiinni ja on ehjät saranat.

Myöskin kattoluukun ja takalasin sain pelaamaan. Kattoluukku korjaantu kun laitto katkaisijaan johdot takas paikalleen :facepalm:
Ja lasi korjaantu kun piti namiskaa pohjassa ja meisselillä hakkasi moottoria, jumia oli siis havaittavissa.
Pitäs joskus melkeen käyttää noi kaikki lasinnostimet ja moottorit pöydällä ja putsata, voidella ja korjailla mahdollisuuksien mukaan kaikki välykset pois. Noh, ehkä ensitalvena sitten?

Rupee sisustakin olemaan imurointia, pesua ja puhdistusta vaille valmis kesään. Pitää joku viikonloppu urakoida se puoli kuntoon, pestä matot yms höyrypesurilla, penkit ja muut vastaavat kissasaippualla ja penkkeihin hoitoaineet.

 

Ateho  Elekma