Futurez  Kulkukoira

V70 D5 AWD -05 "BananaRanch Edition" (+S60 2.4T -01 huoltojuttuja...)

  • 260 Vastauksia
  • 82483 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Kaasupoljinko sitä tyhjäkäynnillä pitää ???
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Kaasupoljinko sitä tyhjäkäynnillä pitää ???

Ei mutta jos signaali kaasupolkimelta on mitä sattuu, käynti lienee myös mitä sattuu.

V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Jaahas. Vaimo laittoi viestiä, että S60 temppuilee taas. Eilen ajoin sillä parikymmentä kilometriä erilaisissa olosuhteissa koodien nollauksen jälkeen ilman ongelmia. Myös aamulla kylmäkäynnistys oli sujunut ongelmitta.

Pitää illalla lukaista koodit. Oletus tietenkin on, että kaasupolkimesta siellä on taas koodi. Täytyy ottaa tuon geneerisen OBD-lukijan koodi ylös ja käydä lukaisemassa myös vähän paremmalla vehkeellä nuo koodit. Katsotaan että löytyisikö sieltä jotain muutakin.

Ei tässä voi kokonaan pois sulkea mahdollisuutta, että mun viinakokeilu olisi näiden ongelmien takana.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6330
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Läppäkoteloa mä ennemmin veikkaisin, kun kaasupoljinta.

Yleislukijalla saattaa vikakoodit ohjata väärään päähän kaasunohjausta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8859
  • Teiden tukko
Läppäkoteloa mä ennemmin veikkaisin, kun kaasupoljinta.

Yleislukijalla saattaa vikakoodit ohjata väärään päähän kaasunohjausta.

Samaa veikkaisin.



Mulla seitenkymppinen teki vian kaasuläppäkotelosta 0-kelillä. Lähti käyntiin, mutta kävi huonosti. Sammutin auton. Hain vikakoodinlukijan ja nollasin koodit. Sen jälkeen auto toimi normaalisti. Myöhemmin puhdistin läppäkotelosta mustaa tervamaista tatinaa. Tämä oli ennen etanolimuutosta.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Sama koodi, nollasin ja taas toimi ok

Pitänee tuo läppäkotelon putsaus ottaa myös ohjelmaan. Ihan järkeenkäypää.

Ja sitten tietysti myös se yksi ilmeinen ongelmien aiheuttaja: pakoputki vuotaa jostain. Ei paljon mutta sen verran että huomaa. Silläkin on väkisin oma vaikutuksensa. Onko vaikutus merkittävä, en tiedä?

(Fiksu jos olisi, laittaisi kaikki tällaiset ensin kuntoon ennen kun lähtee kikkailemaan. Mutta tässä toisaalta samalla oppii yhtä sun toista)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Toki vian diagnosointia vaikeuttaa myös se, etten ole itse kertaakaan ajanut autoa niin että vika olisi ollut päällä. Minun ajaessani on auto toiminut koko ajan moitteettomasti. Joten oireet ovat toisen käden tietoa.

Ja noiden IT-hommien kokemuksen perusteella voin todeta että toisen ihmisen kertomus oireista voi johtaa harhaan.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa lateet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
Tarkista konehuoneesta sulake nro 8 onko palanut, itsellä oli viive kaasupolkimessa ja ei reagoinut kaasuun ajallaan.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Tarkista konehuoneesta sulake nro 8 onko palanut, itsellä oli viive kaasupolkimessa ja ei reagoinut kaasuun ajallaan.

voisi olla muuten hyvä vinkki, mutta kun vika ei ole päällä, vaste kaasuun on ihan normaali ja tehotkin tallella. Pitää kuitenkin tarkistaa tämäkin ja kaikki muutkin sulakkeet varmuuden vuoksi, kiitos vinkistä! -H-



Tänä aamuna menin itse ajamaan pienen lenkin S60:lla. Ajattelin että jos ongelma kuitenkin olisi kylmärikastuksessa etanolin kanssa. Tänä aamunahan oli meillä +7 astetta, joten ongelma pitäisi tulla eteen jos siitä johtuu. Mutta ei mitään. Kaikki toimi täysin normaalisti. Ehkä kone pyörähti kierroksen tai kaksi enemmän kuin normaalisti ennen kuin hörähti käyntiin. Mutta kuitenkin eka startilla käyntiin, kävi täysin normaalisti, vastasi kaasuun ja kulki pienellä parin kilometrin lenkillä ihan kuten pitääkin.

Joten taidetaan kääntyä tämän vinkin suuntaan:

Läppäkoteloa mä ennemmin veikkaisin, kun kaasupoljinta.

Yleislukijalla saattaa vikakoodit ohjata väärään päähän kaasunohjausta.

Jos ongelma / vikavalo pukkaa uudestaan päälle, pitää mennä joko tuonne yhteistyökumppani Carcomille luetuttamaan koodeja VIDAlla tai sitten vaimon veljen pajalle Autocomilla.

Myöhemmin puhdistin läppäkotelosta mustaa tervamaista tatinaa. Tämä oli ennen etanolimuutosta.

Eikä tämäkään varmaan huono idea ole. Tosin minullahan on vielä se surullisen kuuluisa Magneti Marelli, auton historiassa se on toki jo kertaalleen vaihdettu. Siitä on kuitenkin aikaa jo noin 9 vuotta ja ~100 000 kilometriä.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Nyt on seurailtu ja tarkkailtu S60 tilannetta. Ei ole tullut uudestaan vikaa päälle. Kaikkein kylmimpänä aamuna (olisko ollut joko 3-4 astetta kun starttasin) ei auto pysynyt käynnissä ekan starttauksen jälkeen. Toisella kerralla pysyi ja parin sekunnin epätasaisen käynnin jälkeen tasaantui normaaliksi. Ei siis tahdo kylmärikastus riittää kuten arvelinkin etukäteen.

Bensanpaineen nostoa voisi kokeilla.

Vikakoodeja tai sen isompia ongelmia ei ole näkynyt.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Tänään pääsin matkustamaan Volvon takapenkille jopatsun toimiessa kuljettajana! :)



Eli tämä auto on nyt suorittanut puolet siitä tehtävästä mitä varten aikanaan hankittiin. Nuoremman veljen opetus on jo toki käynnissä.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
V70 Xenon-valojen kanssa puuhailtu.

Reilu viikko takaperin huomasin että toisen puolen xenon sammuili satunnaisesti. Syttyi kyllä kun käytti valoja pois ja takaisin päälle. Mutta alkoi tekemään sitä useammin ja värisävystäkin jo alkoi huomaamaan, että loppuhan se polttimo on.

Eli uudet polttimot kaupasta ja sitten katselemaan foorumilta ohjeita. Käsikirjan mukaanhan pitäisi viedä auto valtuutettuun Volvo-huoltoon xenon-valojen polttimoiden vaihtoa varten. Ja päätelmänä foorumin selailun sekä konehuoneeseen vilkuilun jälkeen oli, että suosiolla puskuri pois ja umpiot kouraan:



Yllättävän helppo homma tuo puskurin irrotus ja toisen kerran kun tekisi niin sujuisi jo rutiinilla.

Ja vaikka tuon polttimon periaattessa apukuskin puolella saisikin vaihdettua umpio paikallaan, niin melkoista äheltämistä se olisi kyllä ollut. Ja nyt pääsi tekemään mukavasti pöydällä.



Kuskin puolen samentuneelle umpiolle samalla myös näytiin vesihiomapaperia ja tahnaa, tuli siitä selvästi parempi. Mutta vaatisi vielä vähän lisää työstämistä jos hyvän haluaisi. Mutta parani kuitenkin niin paljon, että olkoon nyt noin toistaiseksi.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Itse jouduin imuroimaan hyönteisiä sieltä umpiosta samalla. Todellakin on fiksua vaihtaa kaikki polttimot kun se on irti. Sanoisin että puskuri ja umpio on melkein vähemmän työläät kuin se pissapojan putki ja ecun kuori irti että oikealta saa lähivalon käsiin. Puskurin kiristimen liikkeetkin kannattaa opetella samalla kun siniselläkään ne ei aina saa sitä paikoilleen ja itse tein sen kiristimen sivumuoviin vielä reiän että pääsee umpion neljänteen ruuviin käsiksi.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
itse tein sen kiristimen sivumuoviin vielä reiän että pääsee umpion neljänteen ruuviin käsiksi.

Tää olisikin ollut hyvä idea...noh, ensi kerralla sitten! :D
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Tää olisikin ollut hyvä idea...noh, ensi kerralla sitten! :D

Joo, ei tosta onneksi koko ajan tarvii umpiota irroittaa, mulla kesti orkkis-xenonit semmoisen 160tkm ja 6 vuotta. Sitten rupesi toisen valokuvio värisemään, ostin ebaysta uudet varalle ja puoli vuotta siitä oikeanpuoleinen paloi. Noilla näki siinä vaiheessa vielä hyvin.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo