Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Offtopic / Vs: Erikoiskilpi bongaukset
« Uusin viesti kirjoittanut uisteeelu tänään kello 11:15:52 »
Äxä-25 jagge biltema Raisio
22
Yleinen keskustelu / V60 T8 hybridi kulutus ja lataus
« Uusin viesti kirjoittanut TeroAM tänään kello 10:53:23 »
Moro
Olen hankkimassa V60 T8 hybridiä 2023.
Paljonko kuluttaa ilman sähköä ja mikä on akun latausaika täyteen?

Kiitos vastauksista.
23
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Abs -koodit
« Uusin viesti kirjoittanut turbozio tänään kello 10:38:08 »
Eli sama numerosarja ja sama vuosimalli ei sovi keskenään?  :-\
24
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: vaihteistoja virta-avain vika
« Uusin viesti kirjoittanut Turbo 242 tänään kello 09:59:50 »
Virtalukon ja vaihdevivun välinen vaijeri? ???
26
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / vaihteistoja virta-avain vika
« Uusin viesti kirjoittanut petri.patronen tänään kello 09:22:59 »
uutena volvomiehenä aloitan tyhmillä kysymyksillä...
volvo xc90 2,5 d aut. 2002
vika:viileänä ei vaihteenvalitsin/vaihde anna vaihtaa pykälää mutta,hetken käytyään kun homma pelittää ja vaihtaminen onnistuu.
(ja kyllä,painan jarrua jos joku haluaa sen nostaa esiin)
SEKÄ
ajon päätyttyä virta-avain ei irtoa heti pesästä vaan 1-10min odottelun päätteeksi se irtoaa muitta mutkitta.Vikaan saattaa kytkeytyä keskuslukituksen satunnainen oireilu mutta sen yhdistäminen tähän avaimen irtoamattomuuteen ei ole vielä toteen näyttetty.
27
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: V60 / V90 harkinnassa
« Uusin viesti kirjoittanut Jumu tänään kello 09:06:49 »
Paitsi jos on D3 AWD, silloin on sama moottori kuin D4 mallissa.

Jeps, kiitoksia tiedosta, awd on kyllä nykyään oltava, pysyy emäntä tyytyväisenä.

Näihin varmaan löytyy sitten hyvin ohjelmointeja, jos tarvetta ilmenisi. Tuntuuko D3 koneella pärjäilevän?
28
Yleinen keskustelu / Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Uusin viesti kirjoittanut Juh44 tänään kello 08:51:56 »
240+ sivua tästä keskusteluketjusta luettu ja loputkin vielä luen. Nykyinen auto (Jaguar X-Type) tänään katsastettu ja sitä myötä autokuume nousi niin kovaksi, ettei malta enää olla kirjoittamatta. ;D

Jagge ollut nyt lähes 8v ja tilalle olen haaveillut V60:iä ja tämä diesel-hybridi V60 kiinnostaisi todella kovasti, sillä tuommoista teho/ominaisuus/laatu/varustelu -kokonaisuutta ei taida löytyä mistään muusta lähellekään noilla hinnoilla. Haaveissa noin 15-18 tonnin yksilö ja näitä näkyisi saavan siihen hintaan vuosilta 2014-2017 ja kilometrit 110-170 tkm. Kilometrejä tulee itsellä 20-25 tkm vuodessa ja ajot pääosin 18-40km per päivä, josta 80 rajoituksen maantietä joku 80%.

Surullisen kuuluisa kompura on siis ollut se pahin murheen kryyni näissä, mutta ilmeisesti 2020 kesän jälkeen vaihdetut kompurat kestävät? Eli kannattanee hankkia sellainen, johon kompura vaihdettu tuon jälkeen?

Apulaitehihnan kireys toisena erityisen huomion kohteena? Ilmeisesti auto ilmoittaa asiasta, jos se turhan löysällä on ja sitä ei itse kannata kiristellä?

Mites nuo ISG, OBC ja regeneroituvat jarrut? Niissäkin joillakin ollut ongelmia, mutta eivät vissiin ole yhtään niin yleisiä kuin kompura ja apulaitehihna -ongelmat? Nämä kaikki vissiin ovat sellaisia tonnin-parin remppoja, jos sattuu kohdalle?

Mites diesel-moottorin suuttimien, dieselpumpun ym. kesto? Käsittääkseni on erittäin luja ja kestävä polttomoottori, mutta kestääkö suuttimet ym. nyky-dieseleistä menevät osat miten ja onko kuin kallista lystiä korjata?

Huolloista ainakin jakopääremontti on paljon kalliimpi kuin pelkkään dieseliin? Mites muut huollot, ovatko arvokkaampia ja vaativatko sähkön takia jotain erityis toimenpiteitä / purkamista tms.? Pitääkö käyttää merkkihuollossa vai joko nämä muuallakin osataan huoltaa? Onkos sähkömoottorissa mitä huoltokohteita?

Suurin pelko itsellä hybridi-Volvon hankkimisessa on tietenkin akuston kesto. Joitain hyvin huomiota saaneita juttuja lukenut ja joskus myynti-ilmoituksenkin nähnyt, joissa akuston vaihto tehty ja maksanut 9-13 tuhatta euroa. :buck2: Joissain ainakin akusto-ongelma ollut yhteydessä aiemmin ajettuun kolariin tai sitten hajonnut kompura särkyessään tuhonnut akuston myös? Vai olenko aivan hakoteillä? Onko tuo akuston vaihto kuinka harvinainen keissi todellisuudessa? Varmaanhan se kaikkiin tulee jossain vaiheessa eteen, mutta missä iässä tai millä kilometreillä? Vai tuleeko? Akkutakuu ollut vissiin 8v/160tkm ja useampia 2017-18 vuosien ja karvan alle 160tkm on myynnissä. Uskaltaako sellaiseen tarttua ihan luottavaisin mielin? ::) Myös 2013-14 vuosien alle 200tkm yksilöitä olisi alle 15 tonnillakin myynnissä. Onko näissä millaisia eroja uudempiin ja onko tuo 2-4v ikäero esim. akustossa kuinka merkittävä? Ajatus olisi Volvo ostaa seuraavan 5-10 vuoden käyttikseksi.

Toisena vaihtoehtona pitänyt D3 V60:iä, mutta olishan se D6 huomattavasti mukavampi ja tehokkaampi kokonaisuus. Mutta onko kalliimpi ylläpitää?

Ja mitä muuta pitäisi ottaa huomioon?
Hyvin olet perillä asioista ja oikea kuvakin on autosta. Molemmat moottorit (d5+sähkö) ja akku on näissä niitä jotka kestää.
Huollot on peruskauraa muualla kuin merkkiliikkeissä, ja huoltojen mahdollinen hintaero tulee kyllä kulutuksessa moninkerroin takaisin.

Niihin to do/kannattaa tarkkailla asioihin lisäisin että Jakopääremontin yhteydessä kannattaa vaihtaa se moniurahihnapyörä joka on kampiakselilla sekä tarkkailla vähintäänkin renkaanvaihtojen yhteydessä takapään vetoakselin pulttien kireyttä.
29
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Mysteeri johdot ?
« Uusin viesti kirjoittanut hespa tänään kello 08:46:14 »
Onko siis jotain onkelmaa ration kanssa?
30
D24 / Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Uusin viesti kirjoittanut deekukuski tänään kello 08:28:59 »
Siis se on kokoajan lykännyt harmaata, ihan sama mikä ennakko,kylmä vai kuuma kone yms. Se millin ennakko siellä nyt on kun tarkistin vielä useaan kertaan nokkapyörän kiristyksen jälkeen.

Helvetinmoinen työmaa saada tulille nyt tuolla ennakolla, saa sahata akun melkein tyhjiin kaasu pohjassa ennen ku lähtee pyörimään itekseen. Ja alaväännöt katosi tyystin, liekköhän koko kone vaan nii väljä että ei vedä  ::) Toisaalta sillä 0.6mm ennakolla lähti yhellä hehkutuksella ja ekalla pyöräytyksellä tulille.

Noh kokeillaan vielä suuttimet huoltaa ja nokan ajotus kattoa, puristuksetkin samalla mitata. Periaatteessa vois kokeilla pumppuakin pyöräyttää puoli kierrosta jos jostain kumman syystä olis kokoajan ollut pumppu sen verran väärillä ajotuksilla.
Juu pahasti kuulostaa et pumppu 180pielessä jos 0.6mm ennakolla lähtee parhaiten käyntii ;D, jos pumppu oikein päin nii 0.6mm ennakolla ei meinaa saaha käyntiin ku aivan vitun liian myöhäisellä, ja 1mm lähtee hyvin tietenki. Pumpun ajotuksen voi tarkistaa kattomalla et ykkösen nokat pitäs odottaa ylös
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Autodiagnoosi  Carcom Oy