Proturbo  Autodiagnoosi

740 vm-90 abs:ttomasta absilliseksi

  • 4 Vastauksia
  • 3630 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hugemaister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
740 vm-90 abs:ttomasta absilliseksi
« : 10.02.2016, 02:48:08 »
Eli miten onnistuisi vaihtaa abs:t nykyiseen. Mitä kaikkea pitää tehdä ja edessähän on muutoskatsastus?

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 vm-90 abs:ttomasta absilliseksi
« Vastaus #1 : 10.02.2016, 08:32:47 »
Jarrulinjat uusiksi pumpun asennuksen yhteydessä, joka kulmaan eteen molemmin puolin ja taakse perään asentotunnistimet, sähköjen asennus jne. Unohda koko homma ja vaihda autoa, jos pakko saada abs.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1394
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 vm-90 abs:ttomasta absilliseksi
« Vastaus #2 : 10.02.2016, 11:43:24 »
Taakse ei tarvitse mitään lisää. Eteen anturit ja kehät, abs pumppu, sähköjohdot ja ohjainyksikkö. Lisäksi jarruputket tosiaan uusiksi.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8932
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 vm-90 abs:ttomasta absilliseksi
« Vastaus #3 : 10.02.2016, 11:55:25 »
Ei sen mahdoton työ pitäisi olla kunhan osat saa hankittua ja viitsii rakennella jarrulinjat.

Takapäästähän ABS lukee tosiaan samaa perämurikan anturia kuin nopeusmittari. Siinä käsittääkseni täytyy sitten olla tiheähampainen (oliko 48 ripaa) anturi ABSien kanssa. On olemassa myös versio jossa on 4x vähemmän ripoja, sitä mun käsittääkseni käytetty vanhemmissa autoissa. Vai oliko ABSista olemassa sellainenkin versio joka käyttää harvaa nopeusmittarin anturikehää?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 vm-90 abs:ttomasta absilliseksi
« Vastaus #4 : 14.02.2016, 13:23:38 »
Jarruputket konehuoneen osalta menee jonkunverran uusiksi, johtosarjaa tarvii pätkät että saat ohjausboksin ja sen itse yksikön kytkettyä, ulkosia piuhoja abseillehan ei tosiaan montaa tule eli loppuviimenä aika yksinkertainen kytkettävä. Suurin riesa on se, että etutolpat tarvii vaihtaa absimallisiksi kun kaikissa ei ole paikkaa absin anturille ja sitämyöten myöskään navassa ei ole anturikehää.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Proturbo  Autodiagnoosi