Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo 760 Turbo -85 ''Niksu-seiska''

  • 150 Vastauksia
  • 77516 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 760 Turbo intercooler -85 ''Niksu-seiska''
« Vastaus #90 : 18.03.2015, 21:01:35 »
 S* Kerrassaan helmi laitos  S*
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Volvo 760 Turbo intercooler -85 ''Niksu-seiska''
« Vastaus #91 : 19.03.2015, 11:56:19 »
Silkkaa erotiikkaa koko auto  S*
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: Volvo 760 Turbo intercooler -85 ''Niksu-seiska''
« Vastaus #92 : 19.03.2015, 14:17:30 »
Kiitoksia, kiitoksia! :hg:

Puinen ratti varmaan tulee vielä takaisin jossain kohtaa kun nyt siihen on oikeen momon keskiö.

Ja nyt kun näitä kuvia on tänne laitettu niin pistetään lisää.

Vanteet nyt tekee aina mutta on siinä muutakin muutosta tapahtunut.
Itse tekemiä näkyviä muutoksia tässä kuvassa on vain kusikalvot ja vanteet. :D

Täähän on kerrassaan mainio laite, kerranki jossain näyttää edes vähän siedettäviltä nuo jenkkimallin etuvalot  :)
Totta tuokin että vanteet tekee autoon ihan sairaasti näköä lisää, ainut "parannus" olisi että vähän saisi madallettua niin ei olisi niin turhan suuri tuo renkaan ja kaaren väli...

Jos puisen ratin vaihdat takaisin niin mä haluun ostaa ton r-sportin ruorin jos se on myynnissä  ;)
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 760 Turbo intercooler -85 ''Niksu-seiska''
« Vastaus #93 : 21.05.2015, 00:25:45 »
Tälle ei ole nyt mitään sen kummempaa tapahtunut kuin ajeltu aina välillä. Jotain pientä laittoakin olisi tietty aina. Niin ja orkkis varusteita koittanut etsiä. Koko sarja hyväkuntoisia tuulenohjaimia kromisella reunalla olisi jees. Samoin punainen käsinoja mukitelineillä. Maalaamalla ei tahdo saada sopivaa sävyä.

Eilen vahasin auton ensimmäistä kertaa minun omistuksen aikana ja käsittelin muovi/kumiosat siitä muutamat kuvat jälleen.  :) Uudet renkaat pitäisi vanteille hankkia vielä ennen katsastusta jollei sitten polariksilla käy leimalla.
« Viimeksi muokattu: 19.07.2017, 21:45:35 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 760 Turbo intercooler -85 ''Niksu-seiska''
« Vastaus #94 : 05.06.2015, 11:51:04 »
Nyt sain hankittua näille JP vanteille uudet renkaat mallia kiinalaiset. Samalla pesin molemmat tämän auton vannesarjat perusteellisesti. Renkaiksi tuli saman kokoiset mitä olikin eli 215/45 R17 ehkä olisi saanut olla joko vähän kapeammat tai matalammat. Mutta näinkin mahtuu pyörimään eikä ole ihan niin kivireki. Seuraavaksi olisi vuorossa katsastus ensi viikon alussa. :)
« Viimeksi muokattu: 19.07.2017, 21:45:57 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Volvo 760 Turbo intercooler -85 ''Niksu-seiska''
« Vastaus #95 : 06.06.2015, 14:59:58 »
Jaaha, pittääpä myöhemmin lukea tämä topikki ajan kanssa läpi, auto on kyllä kertakaikkiaan virheettömän näköinen  :o

Käytitkö Sonax Xtreme -ainetta vanteiden pesuun? Näyttää tuo "bleeding" just kyseisen aineen tekosilta... Ja katoinko oikein, onks noissa Polariksissa kahta erilaista kapselia? Toisella puolella autoa erilaiset kuin toisella?

Oma mielipiteeni on, että hienoin ratti (ikinä) on orkkismallinen nahkaruori:


Onks sinullakin värikoodina 130? Aika samanväriseltä näyttää kuin minun GLE...

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 760 Turbo intercooler -85 ''Niksu-seiska''
« Vastaus #96 : 07.06.2015, 18:31:12 »
Kuvissa se näyttää täysin virheettömältä mutta ei se sentään ihan virheetön ole. Kyllä 30vuotta jälkensä jättää..

Juurikin sitä ainetta testailin. Sitä vaan oli kehuttu että on ihan toimivaa ja niinhän se oli! 8) Joo niissä on kahta sorttia ne kupit. Niissä kuuluisi olla kaikissa tuollaiset mitkä on oikeella puolla kuvassa.

Ratti homma on paha kun kaikki sopii hyvin paitsi perus kamala vakio ruori. Tuollainen orkkis nahkaratti löytyy myös, voisi sitä kokeilla jokupv.

Ja joo onhan se sama perus väri 130 silver metal :)
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 760 Turbo intercooler -85 ''Niksu-seiska''
« Vastaus #97 : 10.06.2015, 12:06:37 »
Noniin nyt on tämäkin auto leimattu taas! Kaikki oli kunnossa eikä sanomista tullut mistään. Ei edes oransseista parkeista eteenpäin sillä nehän kuuluu tässä mallissa sellaiset olla. ;)



Rattia tuli taas vaihdettua. Nyt asettui puinen momo välillä. Keskiö on volvon R-sport keskiö 700sarjaan ja momon tekeleitä se keskiökin on. Nyt on etäisyys hyvä joka suuntaan ja vilkun palautus pelaa niinkuin pitää.
« Viimeksi muokattu: 19.07.2017, 21:46:24 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 Turbo intercooler -85 ''Niksu-seiska''
« Vastaus #98 : 10.06.2015, 12:32:52 »
Khyyl ne ihan valkosta eteen näyttää, oranssi on intergroitu sivuvalo :) Itse vaihdoin oranssin polttimon, kun käytän niitä vilkkuina(juuri siksi, kun ne näkyy eteenpäin valkoisena parkkipolttimolla) ja etuvilkkuja taas parkkeina ;)
Tosin järjestyksen voi vaihtaa minuutissa ;)


Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 760 Turbo intercooler -85 ''Niksu-seiska''
« Vastaus #99 : 10.06.2015, 15:20:02 »
Oli miten oli mutta mulla ainakin ne on nyt niin miten ne on usa vientimallissa uutena ollut. :) Yleensä kun näitä on suomeen tuotu niin on tehty muutoksia juuri niin ettei oranssia pala eteenpäin jne. Tässäkin oli ollut sillä tavalla miten sulla on nyt.

Eli nyt H4 ja H1 umpiot on ihan sellaisenaan ilman parkkeja.
Vilkku ja parkki umpiot sitten taas on ihan alkuperäisillä kannoilla molemmat ja molemmissa on myös sinne tarkoitetut polttimot eli 2-lankaiset oranssit polttimot.
Oranssi, 12V 21/5W P21/5W, BAY15D

http://www.motonet.fi/fi/tuote/432504/BAY15d-polttimo-12V-215W-P215W-oranssi

Tästä videosta voi myös havaita miten ne alunperin toimii: https://www.youtube.com/watch?v=3D72iuqbbdc
Ja otin omasta myös videon että kyllä oranssi hohtaa eteenpäin 5W: https://www.youtube.com/watch?v=grO-Cajm1LM

Ja tässä vielä video ympäri autoa: https://www.youtube.com/watch?v=dZQAAtjvUZo
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 Turbo intercooler -85 ''Niksu-seiska''
« Vastaus #100 : 10.06.2015, 15:26:40 »
Sehän on polttimo, umpion väri on se mikä ratkaisee :D

Tuo kakslanka polttimo on parkeissa, juurikin parkki ja päiväajovalo toimintoa varten.

Omassa ne oli kirkkaalla polttimolla
« Viimeksi muokattu: 10.06.2015, 15:52:10 kirjoittanut Orlov »

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 760 Turbo intercooler -85 ''Niksu-seiska''
« Vastaus #101 : 10.06.2015, 16:04:45 »
Sehän on polttimo, umpion väri on se mikä ratkaisee :D

Tuo kakslanka polttimo on parkeissa, juurikin parkki ja päiväajovalo toimintoa varten.

Omassa ne oli kirkkaalla polttimolla
Niin sivulle päin umpion väri vaikuttaa ei eteen. Kirkkaalla parkilla eteenpäin oli ihan kirkas valo ja sivulle oranssi :D

Joo tässä ei ole se päiväajovalo toiminnassa. Palaa vaan tuo 5w lanka.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2015, 16:06:25 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 Turbo intercooler -85 ''Niksu-seiska''
« Vastaus #102 : 10.06.2015, 16:21:30 »
On niitä oransseja etuparkkeja ihan vakiona, minullakin on moisia autoja ollut. Osassa on ollut jopa vilkku samassa :)

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 760 Turbo intercooler -85 ''Niksu-seiska''
« Vastaus #103 : 10.06.2015, 22:16:22 »
Tänään sain postia. Eli auton ensimmäiseltä omistajalta kertomusta autosta! Kiitokset kirjoittajalle! -H-
Lisään tämän myös aloitusviestiin.

Lainaus
Olimme vuosina 1984-1986 USA:ssa ja siellä ollessamme ostimme tämän
auton. Auto tilattiin El Pasosta Texasista paikalliselta Volvodiileriltä
elokuussa 1984. Se on siis 1985 vuosimallia. Tilattaessa se oli matkalla
laivassa Göteborgista USA:aan ja siinä menikin sitten lokakuulle ennen
kuin auto toimitettiin meille. Se on varustukseltaan silloisen
USA-mallin mukainen eli siinä on jo tehtaalta lähes kaikki mahdolliset
lisävarusteet eikä mitään ole tarvinnut hankkia jälkikäteen. Ihan pieniä
modifikaatioita olen tehnyt sähköpuolelle. Aikaviiverele on lisätty
sulakeboksiin siten, että ikkunat ja kattoluukku toimivat vielä muutaman
minuutin virran katkaisemisen jälkeen. Takahattuhyllyyn olen lisännyt
kuulokekoskettimet, joiden kautta voi kuunnella musiikkia ilman, että
etupenkin matkustajat häiriintyvät.

Ainoa "lisävaruste", joka autoa tilattaessa lisättiin oli
huoltokirjasarja. Siinä on n.20 cm paksu nippu huolto- ja
korjausohjeita, joiden olisi pitänyt kulkeutua auton mukana.

Auto oli meidän perheen kakkosautona käytössä siis Texasissa syksystä
1984 kesään 1986. Heinäkuussa 1986 ajoimme auton El Pasosta New
Jerseyhin, josta se laivattiin Suomeen. Laivamatkalla autosta
varastettiin takalokeron katossa oleva vahvistin sekä tupakansytytin.
Kun uusi vahvistin asennettiin Suomessa Lohjanportin Autossa tuli se
asennetuksi eri päin kuin alkuperäinen. Alkuperäisessä vahvistimessa
olivat johtoliittimet eteenpäin ja nykyisessä ne ovat taaksepäin eli
näkyvät.

Kun auto rekisteröitiin Suomeen piti siihen tehdä hieman muutoksia.
Amerikkalaiset täysumpiovalot eivät olleet päävaloina sallittuja ja ne
piti vaihtaa. Onneksi Hellalta löytyi umpio, joka sopi suoraan samaan
reikään. Ne valot, joissa on pelkät kaukovalot, tulkittiin
apukaukovaloiksi ja niihin kelpasivat alkuperäiset täysumpiot, joten ne
säilytettiin. Myös valojen pesuri oli silloin pakollinen ja asensin
painepesurin. Se on myöhemmin purettu pois, kun määräykset muuttuivat.
Sivuvilkkuja ei amerikanmallissa ole vaan vilkut olivat amerikkalaiseen
tapaan etupuskurin yläpuolella eivätkä näkyneet sivulle. Etukulmissa oli
parkit. Otin etuvilkut pois ja kytkin vilkut etukulmiin parkkivalojen
paikalle ja parkit laitettiin Hellan umpioihin. Tämä järjestely tyydytti
katsastusmiestä, koska etukulmista valo loistaa riittävästi sivulle.
Takavaloja on alunperin amerikanmallissa neljä. Silloin heti Suomeen
tullessamme niistä ei mainittu mitään, mutta muutaman vuoden päästä
vuosikatsastuksessa katsastusmies sanoi, ettei takavaloja saa olla kuin
kaksi. Niinpä otin kaksi pois.

Tämä auto oli sitten meillä käytössä Suomessa edelleen pääasiassa
kakkosautona tuonne 2000-luvun puolelle. Sitten kakkosauton tarve loppui
ja myimme auton naapurillemme. En muista tarkkaa vuotta, mutta varmaan
n. 2005-2006 nurkilla. Naapuri piti sitä sitten ehkä n. 5-6 vuotta ja
myi sen sitten Pasille.

Tämä auto on jättänyt meidät tielle kolme kertaa. Ensimmäine kerta oli
ihan kotinurkilla. Syynä oli bensapumpun rele, jossa oli selvä
valmistusvirhe. Eli releessä olevan pienen piirilevyn juotosprosessi ei
ollut onnistunut vaan lähes kaikissa juotoksissa oli hiushalkeama
juotoksen ympärillä. Korjaamolla siihen laitettiin uusi rele ja minä
juottelin vanhakin releen kuntoon. Vararele kulki sitten hanskalokerossa
pitkiä aikoja varalla. Liekö enää olemassa.

Toinen kerta oli Saksassa Zeven-nimisessä kaupungissa hieman Bremenistä
itään. Yht'äkkiä vaan veto alkoi heiketä ja käynti oli epätasaista.
Volvo-liikkeessä eivät saaneet vikaa selville, mutta sitten käänyimme
paikallisen Bosch-korjaamon puoleen. He ilmoittivat, että hoitavat auton
kuntoon seuraavaan aamupäivään mennessä ja niin todella oli. Vika oli
ilmamassan mittarissa, joka vaihdettiin.

Kolmas kerta oli Helsinki-Tampere välillä n. 25 km ennen Tamperetta.
Moottori sammui kesken ajon täydestä vauhdista eikä antanut enää mitään
elonmerkkiä. Vika oli virranjakajan Hall-anturissa. Se oli sikäli hieman
ongelmallinen, että juuri sellaista Hall-anturia ei ollut Tampereella
vaan se piti tilata Ruotsista. Meni siis muutama päivä.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2015, 22:25:24 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 Turbo intercooler -85 ''Niksu-seiska''
« Vastaus #104 : 10.06.2015, 22:27:45 »
Ohhoh, hienoa kyllä kun saa tietää oman auton historiaa!    ELK

 

Kulkukoira  Proturbo