Autodiagnoosi  Carcom Oy

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886550 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2040 : 14.08.2015, 03:17:52 »
Eikä ne bilsteinit nyt kovin kalliit ole, varsinkin jos huomioi että käyttöikä on varmaan tuplat...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2041 : 14.08.2015, 11:54:38 »
Ite totesin noi iskarit liian löysiksi, tosin alusta kaikin puolin kesken. Ja saattoi noi 14kg/mm jouset olla turhan jäykät, luultavasti aika paljon jäykemmät kuin kuormajouset? Seuraavaksi tulee testiin 99 Saabin etuiskarit, katotaan mihin niillä päästään.

Kärsiikö kysyä että mitkä peräkärryn iskarit passaa hyvin ysiin? Saako perän jäykäksi peräkärryn iskareilla ja laikatuilla farkun kuormajousilla?

Tuo "jäykkä" on kans hieman huono käsite. Mulla kun on ~10mm vanteesta kaareen matkaa, jos sitäkään, niin sen alustan pitää olla oikeasti jäykkä. Kaippa tuolla ajettava tulee, en uskalla sanoa mitään. Jos Tampereen lähistöllä asut niin saat tulla ihan pilkkahintaan hakemaan multa nuo kärryn iskarit pois kunhan vaan saan ne uudet tilalle
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2042 : 15.08.2015, 14:43:44 »
Ite totesin noi iskarit liian löysiksi, tosin alusta kaikin puolin kesken. Ja saattoi noi 14kg/mm jouset olla turhan jäykät, luultavasti aika paljon jäykemmät kuin kuormajouset? Seuraavaksi tulee testiin 99 Saabin etuiskarit, katotaan mihin niillä päästään.

Tuo "jäykkä" on kans hieman huono käsite. Mulla kun on ~10mm vanteesta kaareen matkaa, jos sitäkään, niin sen alustan pitää olla oikeasti jäykkä. Kaippa tuolla ajettava tulee, en uskalla sanoa mitään. Jos Tampereen lähistöllä asut niin saat tulla ihan pilkkahintaan hakemaan multa nuo kärryn iskarit pois kunhan vaan saan ne uudet tilalle

Miksetkä osta jo alusta sarjaa? Jspecsiltä 400e korkeus jä jäykkyys säädettävä jokanurkkaan. :)

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2043 : 15.08.2015, 18:40:43 »
Miksetkä osta jo alusta sarjaa? Jspecsiltä 400e korkeus jä jäykkyys säädettävä jokanurkkaan. :)

Mahtaako tuo kymmenen sentin madallus riittää? ;)
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2044 : 15.08.2015, 21:21:58 »
Mahtaako tuo kymmenen sentin madallus riittää? ;)


Kait nuitakin jollain tapaa muokata voi  ::)

Poissa mikkor97

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2045 : 15.08.2015, 21:48:08 »
Joo jspecin puoleen oon kääntymässä. Pitää tilailla kuhan tulee vaan varastoon :)

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2046 : 16.08.2015, 21:34:11 »
Miksetkä osta jo alusta sarjaa? Jspecsiltä 400e korkeus jä jäykkyys säädettävä jokanurkkaan. :)

Miksi ostaisin, kun multa puuttuu enää takaa nuo säätöpalikat?


Kait nuitakin jollain tapaa muokata voi  ::)

Senkun tilaa Mamasanilta lyhyempää jousta. Tietty jos patruuna on liian pitkä, niin oivoi  ;)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2047 : 17.08.2015, 01:14:51 »
Joo jspecin puoleen oon kääntymässä. Pitää tilailla kuhan tulee vaan varastoon :)

Laitathan tänne sitten tietoa mimmonen tuo kyseinen alusta on! Tarkoitus itselläkin talven aikana ostaa ja enskesäksi paikalleen.


  :)
Miksi ostaisin, kun multa puuttuu enää takaa nuo säätöpalikat?

Senkun tilaa Mamasanilta lyhyempää jousta. Tietty jos patruuna on liian pitkä, niin oivoi  ;)

Juuri lueskelin tuon sun projutopicin läpi ja niin näköjään olet itse tehnyt coilit eteen. On muuten pirun komia ysi ja niin oli seiskakin!!  S*

Tätä tolpan pituutta itsekkin mietin, jousiahan nyt saa jokanurkan takaa.

Poissa jjojje

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2048 : 27.08.2015, 21:38:51 »
Semmosta oon kuullu et 940 etuiskarit käyvät 960 faceliftiin? Onko näin?
Millaisia jousia ootte käyttäny. Tarvis jäykemmät ja madaltavat.

Poissa taikav

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2049 : 28.08.2015, 19:21:12 »
Tuo Bc racingin coiloveri setti sopii suoraan 940 farkkuun ilman modaamista? Jos vaihtaisi nuo laikka jouset pois ja sellanen tilalle tai istten uudet paremmat iskarit. Mielipiteitä?

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2050 : 29.08.2015, 12:09:44 »
BC Racingin setissä tarvii tosiaan hitsailla etupäätä

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2051 : 29.08.2015, 14:30:38 »
Semmosta oon kuullu et 940 etuiskarit käyvät 960 faceliftiin? Onko näin?
Ei käy
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa jjojje

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2052 : 30.08.2015, 16:17:25 »
Ei käy

Oho. Jousia tarkoitin enkä iskaria?  :-[



Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2053 : 30.08.2015, 17:24:00 »
Oho. Jousia tarkoitin enkä iskaria?  :-[

Ei käy nekään. Koko tolppa ihan erilainen malleissa missä ns. etuveto-ET.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2054 : 30.08.2015, 21:52:17 »
Jouset kyllä sopii
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

 

Elekma  Autoracing