Ateho  Elekma

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886477 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 709
  • - RedClassic -
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1305 : 05.09.2013, 12:52:48 »


 Ei muuten käyneet D24 jouset 945 -98 eteen!
 Pitää käyttää Vallilan Takomon uunissa ja supistaa yläpää oikeanlaiseksi.

 -Antza-
 
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1306 : 05.09.2013, 12:56:16 »

 Ei muuten käyneet D24 jouset 945 -98 eteen!
 Pitää käyttää Vallilan Takomon uunissa ja supistaa yläpää oikeanlaiseksi.

 -Antza-
Kuvaa eroista?  ???
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1307 : 05.09.2013, 13:08:47 »

 Ei muuten käyneet D24 jouset 945 -98 eteen!
 Pitää käyttää Vallilan Takomon uunissa ja supistaa yläpää oikeanlaiseksi.

 -Antza-

Mittasitko tuota yläpään halkaisijaa?
Melko outo juttu kyllä. Ylälautasen vaihdollahan nuo saisi myös menemään.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1308 : 05.09.2013, 13:13:54 »
Lanttolan kanssa samaa mieltä, jousilautasen vaihto olisi varmasti edullisempi ja helpompi ratkaisu.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1309 : 05.09.2013, 13:20:20 »
Täälläpäin on mun lisäks yhessä toisessakin vm 98 945:sessa diisselin etujouset. Ja meille meni ainakin bolt on.. Kai siinä on sitten eroja että mistä ne jouset ostaa. Me ollaan ostettu motonetistä.

EDIT: Ja niitä ylälautasia ei myydä kun yhenlaisia = samoja bensa ja diesel malleihin 700 ja 900 sarjalaisiin. Eli en ymmärrä miten ne jouset ei voi käydä jos kerta jousilautasetkin on samat polttonesteestä riippumatta..
« Viimeksi muokattu: 05.09.2013, 13:25:08 kirjoittanut Likonen »
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1310 : 05.09.2013, 13:35:24 »
Niin, mistä muuten nuo d24 jouset on hankittu? Saisiko niistä kuvia?
Tuli vain mieleen, että onhan ne varmasti 900/700 d24 jouset, eikä 240:n?
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 709
  • - RedClassic -
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1311 : 05.09.2013, 19:30:44 »

 Vermeet selvityksessä !
 En saanut kuvaa aikaiseksi...
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1312 : 05.09.2013, 19:39:43 »

 Ei muuten käyneet D24 jouset 945 -98 eteen!
 Pitää käyttää Vallilan Takomon uunissa ja supistaa yläpää oikeanlaiseksi.

 -Antza-
No minulla on Motonetistä ostetut jouset omassa.
http://www.motonet.fi/fi/varaosat/658/autot/volvo/940-960-s90-v90-91-98?vuosimalli=1998#Jouset-ja-jousipallot
Lesjöforssin valmistamat.
Ettei nyt olisi tullut noita -85 ja nuorempiin tarkoitettuja jousia?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1313 : 10.09.2013, 00:50:31 »
Sulle on myyty vanha suoralla jousella oleva malli, onkohan se nyt 84 vai 85 asti ollut versio, siinä jousi on malliltaan sama kuin 240:ssä, uudemmissa sitten on suppeneva yläpää.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1314 : 10.09.2013, 06:17:40 »
saako 960 2.5 jäykempiä jousia eteen kun mitä alkuperäset on.? ikävä ajaa lujempaa tiellä missä on heittoja kun ei tie mihkäpäin lähtee kun etupääjoustaa paljon enemmän ku takapää
« Viimeksi muokattu: 10.09.2013, 06:19:47 kirjoittanut -JaniR- »
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa volsse360

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1315 : 11.09.2013, 19:56:10 »
joku kuka omistaa tuon motonetin madallus sarjan 740 volvossa niin voisiko ottaa tönärillä lukemaa langan paksuudesta.  :)
nykyiset.
Volvo V90 D4 AWD käyttis

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1316 : 11.09.2013, 20:24:45 »
saako 960 2.5 jäykempiä jousia eteen kun mitä alkuperäset on.? ikävä ajaa lujempaa tiellä missä on heittoja kun ei tie mihkäpäin lähtee kun etupääjoustaa paljon enemmän ku takapää

Nuo motonetin lesjöfors-madallussarjan etujousethan pitäisi käydä? Mun käsityksen mukaan tuo uudempi etuveto-et:llä oleva 960 on jousen ja iskarin osalta samaa tavaraa kuin vanhemmatkin? Markkinapaikalla oli sellaiset ainakin hetki sitten vielä myytävänäkin. Ainakin oma 960 oli noilla aika sopivan jämäkkä. Vaihtuivat sitten kynätolppiin kun eivät madaltaneet tarpeeksi...
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • 940 230FT -98
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1317 : 11.09.2013, 22:29:07 »
joku kuka omistaa tuon motonetin madallus sarjan 740 volvossa niin voisiko ottaa tönärillä lukemaa langan paksuudesta.  :)
Motonetin setti on ilmeisesti sama kuin lesjön sarja?
Elikkäs langat on 14,5mm eteen ja 11,75 taakse.

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1318 : 12.09.2013, 05:57:46 »
Nuo motonetin lesjöfors-madallussarjan etujousethan pitäisi käydä? Mun käsityksen mukaan tuo uudempi etuveto-et:llä oleva 960 on jousen ja iskarin osalta samaa tavaraa kuin vanhemmatkin? Markkinapaikalla oli sellaiset ainakin hetki sitten vielä myytävänäkin. Ainakin oma 960 oli noilla aika sopivan jämäkkä. Vaihtuivat sitten kynätolppiin kun eivät madaltaneet tarpeeksi...
ok, kuinka paljon tuo lesjofors tiputtaa kun en ite ainakaan halua että keula tippuis paljoonkaan alemmas, korkeintaan 20mm voisi keula tulla alas ja olisi vielä sellainen sopusuhtaisen näkönen, muuten perä jää liian korkeelle, eikä oikee viitis alkaa vaihtaa taakse jousta ja tekeen kynäjousia, siinä kuitenkin on oma hmmansa ja eikä oikeen olis aikaa käyttiksen kanssa tussaroida, pitäs saada ovien pinta ruosteetkin korjattua enne talvee ettei mee enään pahemmaks mutta kun ei tahdo siihenkää löytyä aikaa. 
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa volsse360

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1319 : 12.09.2013, 10:33:20 »
Kiitokset B-Manille!  :)
nykyiset.
Volvo V90 D4 AWD käyttis

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron