Kulkukoira  Proturbo

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886538 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1725 : 09.11.2014, 15:12:21 »
http://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=223296&cc=1288391

Ite laitoin tämmöset vakiojousien kaveriksi. Ennen näitä ei kärrynvedosta tahtonut tulla oikein mitään ja perä roikkui muutenkin turhan herkästi. Tuli mainio ja voi topsauttaa lisää ilmaa tarvittaessa.

tuleeko näille millaset verot ja tullit. meinaa että omaanki vois melkein tilata eivätkä oo hinnankiroissa.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Pohjola

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • Pussit kuuluu jalkoväliin
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1726 : 09.11.2014, 17:08:12 »
Kerroppa lisää nuista rockauton iskareista.
Volvoilusta parantunut

Poissa Max Attack

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1727 : 09.11.2014, 19:47:07 »
tuleeko näille millaset verot ja tullit. meinaa että omaanki vois melkein tilata eivätkä oo hinnankiroissa.

n. 130€ tuli hintaa kotiin kiikutettuna. Iskareissa on ilmapalkeet, joilla voi säätää perän asentoa. Paketin mukana tuli kaikki tarvittava ja asennus oli helppo. Vedin ilmaputket peräkonttiin vänkärin puolen romulootaan, jossa on norm. auton venttiili, jonka kautta saa pukattua ilmaa palkeisiin. Todella tyytyväinen olen tähän settiin.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1728 : 11.11.2014, 11:50:01 »
Isän autoon laitettiin tovi takaperin uskoakseni sama monroen setti, suhtkoht helppo talkoo paitsi että tarvii paineistaa ensin ennenkon nuo asentaa, ne kumipalkeet ei oikein liiku tyhjänä. Letkuja tuli mukana juurijuuri riittävästi, yli jäi ehkä 15cm. Mutta itse iskaristä jäi ihan ok fiilis, pintapehmeä (huomattavasti pehmeämpi kuin uusi sachs kaasu) mutta kuitenkin isoissa heitoissa pitää ryhdin paremmin kun ensifiiliksellä odottaisi. Kuormankanto on tosiaan plussa, mutta jos tykkää sporttialustasta jne niin on nuo liian pehmoset.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Max Attack

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1729 : 11.11.2014, 14:24:05 »
Kuormankanto on tosiaan plussa, mutta jos tykkää sporttialustasta jne niin on nuo liian pehmoset.

Juurikin näin. Mukavaan pappa-autoiluun sopii kuin nenä päähän. Omaan settiini oli Ameriikan-Joe laittanut letkua heti niin, että jäi varallekin.

Poissa Mr.eikka

  • Hinnastomies
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 611
  • Aina säheltämässä sitä sun tätä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1730 : 11.11.2014, 16:56:28 »
Täytyy siis laittaa tilaukseen tuollaiset
Tässä piti olla linkki autoni projekti topickiin, mutta vuosina 2015-2018 tapahtuneet ilkivalta tapaukset autoani kohtaan aiheuttivat sen, että autostani ei tule enään saataville uusia rakentelu postauksia eikä mitään muutakaan. Rakentelu jatkuu silti, mutta tapahtuneista asioista tulee tietämään ainoastaan harvat ja valitut.

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1731 : 13.11.2014, 22:43:50 »
http://m.motonet.fi/fi/tuote/366012?ajoneuvo=499&vuosimalli=2002

onko nuo niitä saabin tolppia mitä näihin volvoihin on laiteltu, kun tuolla motonetissä on myös pari milliä paksumpi versio ja niitähän ei saanut mahtumaan volvoon. Mites kun nuo on patruunaltaan sekä männältään lyhyempiä, niin jos ei hirveästi madalla (ainkaan aluksi) niin lyö sinne volvon etutolpan putken pohjalle sen verran pitkän sovitepalan että saabin iskarin patruunan yläreuna tulee siihen kiristysmutteriin saakka niin kuin alkuperäismittainenkin iskari. Silloin pääsee hyötymään pelkästään lyhyemmästä iskarin männästä, tai siis ei rälläköi volvon tolppaa lyhyemmäksi jotta saisi saabin patruunan kiinni kunnoa. Erittäin vaikeasti selitetty mutta koittakaa saada selvää :-[

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1732 : 14.11.2014, 13:40:27 »
Kannattaa ehkä mieluummin sorvauttaa vakioiskariin lisää kierrettä. Mutta eipä se kauheen matalaks pääse jos tolpan lyhentää suoraan sille saabin iskarille. Miks vaihtaa iskareita jos madaltaa vaan vähän? Vakiojousista saa ainaki 1,5 kierrosta ottaa ellei 2 ennen ku alkaa heilua kupeissa.
« Viimeksi muokattu: 14.11.2014, 13:42:47 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1733 : 14.11.2014, 13:48:40 »
Minkä verran madaltuu, jos ottaa sen verran kierroksia pois että ei vielä ihan hullun lailla pyöri kupeissaan jouset?

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1734 : 14.11.2014, 18:11:41 »
Mikä neuvoksi:

Sain hyvän idean tiputtaa hiukan 960 keulaa ja otin kiepin pois jousesta.

Jousi ei sovi enää iskarin jousilautaseen vaan muljahtaa pois kun jousipuristimet löysää. Uskaltaako lämmön kera koittaa taivuttaa jousen päätä vai hakeakko suosiolla uusi jousi ?

Perkele, että vituttaa  :buck2:
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1735 : 14.11.2014, 18:17:19 »
Oliko aiheesta väännetty aiemmin, en löytänyt.

Eli onko kukaan vaihtanut ysineljäkymppiin multilink-perää?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7587
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1736 : 15.11.2014, 00:35:38 »
Mikä neuvoksi:

Sain hyvän idean tiputtaa hiukan 960 keulaa ja otin kiepin pois jousesta.

Jousi ei sovi enää iskarin jousilautaseen vaan muljahtaa pois kun jousipuristimet löysää. Uskaltaako lämmön kera koittaa taivuttaa jousen päätä vai hakeakko suosiolla uusi jousi ?

Perkele, että vituttaa  :buck2:
Sopivasti lämmittämällä saa, mutta se ei pykälien mukaista ole. Pukema taisi todeta jossain kohtaa, että 940 jousi käy suoraan paikoilleen. Siinä vaiheessa tietysti verrattava langanpaksuudet sun muut.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1737 : 16.11.2014, 11:34:06 »
Saako suomesta mistään pelkästään etupäähän madallusjousia? Motonetin madallusjouset olisi muuten ok mutta  ei ne takajouset ole farkkuun oikeen järkevät joten ei viitsisi maksaa koko sarjan hintaa pelkästään etujousista..

Poissa honkala motors

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1738 : 17.11.2014, 18:03:19 »
Jousi ei sovi enää iskarin jousilautaseen vaan muljahtaa pois kun jousipuristimet löysää.

Itellä lyhennetty jenga pois, pysyy just ja just paikoillaan. Mutta jää roikkuun tyhjän päälle, sen katkaisun jälkeen hoksasin että jousi on halkaisialtaan isompi. Eli ei ole saman paksuinen keskeltä. Se on käynyt mielessä että tekis siihen alalautaseen kauluksen tai vaihtais kokonaan toisen alalautasen esim. opelista, mittailin a-mallin vectran alalautasta niin aika lähellä oisi. Ja vois pikkusen laittaa ylemmäs ;) Ja autohan on 960 2.5, toivottavasti saatt ets jotain selvää :2funny:

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1739 : 17.11.2014, 18:07:16 »

Itellä lyhennetty jenga pois, pysyy just ja just paikoillaan. Mutta jää roikkuun tyhjän päälle, sen katkaisun jälkeen hoksasin että jousi on halkaisialtaan isompi. Eli ei ole saman paksuinen keskeltä. Se on käynyt mielessä että tekis siihen alalautaseen kauluksen tai vaihtais kokonaan toisen alalautasen esim. opelista, mittailin a-mallin vectran alalautasta niin aika lähellä oisi. Ja vois pikkusen laittaa ylemmäs ;) Ja autohan on 960 2.5, toivottavasti saatt ets jotain selvää :2funny:

En menisi ihan ensimmäisenä ainakaan hitsaamaan iskunvaimentimen kylkeen jousilautasta kun saattaa meinaan tulla nesteet aikasta herkästi silmille kun kiehahtavat. Tai pahimmassa tapauksessa räjähtää silmille koko patruuna.
(oletan että kyseessä saattaisi olla uusikorinen 960. vanhakoppasessa voi tietysti hitsata kun iskunvamennin patruunan voi poistaa.)
« Viimeksi muokattu: 17.11.2014, 18:10:24 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron