Tälläkin foorumilla taitaa rueta olemaan muutamalla jo tuo BC-Racingin alusta alla ja ajossa. Kokemuksia kaivaittaisiin, lähinnä että minkämoiset on takapään iskarit, saako jäykkyyssäädöllä kuinka jäykäksi? Ja iskarin mitat ulos- ja sisäänjoustossa kiinnostais.
Ja etupäästä sen verran, että vissiin sarjanmukana tulevat vieterit on liian pitkät ja löysät, ideoita minkä mittasta ja miten jäykkää sinne kannattaisi sitten oikein suoriltaan tilata? Tulossa kuitenkin B280E koneisen Volvon keulille joka ainakin varaosaliikkeiden mukaan vastaa massaltaan lähimpänä Deekua.
Minulla on ollut nyt muutaman viikon tuo BC-racingin sarja kiinni takana, alkuun säädin iskarin jäykkyyden puoleenväliin (15/30 naksua) oli aivan liian löysä. Tiukkasin 10 naksua ja nyt on sopivan jämäkkä ainakin mun makuun. Hankala vaan tuo säätö kun jää sinne runkopalkin sisään, mun sormet ei ainakaan mahdu sinne väliin vaan pitää aina irroittaa iskarin yläpää että saa säädettyä jäykkyyttä.
Aika tonttiin tuon perän saa, nyt on niin ylhäällä kun saa ja rengas (225/45-17) on just kaaren korkeudella, voisi olla hieman korkeammallakin näin talvella.
Iskarien mittoja en mitannut, mutta noissahan on säädettävä pituus.
Keulan sarja on vielä laittamatta kun mulle tulee 850 tolpat ja 960 navat, nyt on työn alla korotuspalat alapallon ja navan väliin että saa tukivarret ja raidetangot järkevään asentoon.