Proturbo  Autodiagnoosi

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886530 Lukukerrat

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1800 : 02.02.2015, 19:53:36 »
Ässäarpa: Kyllä seiskan tonttiin saa 17" vanneksillakin, pitää olla tosin fitmentti hierottu kohille ja tarpeeks jäykkä alusta. Tossa tais olla 3cm maavaraa, mielestäni jo matala.



Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1801 : 02.02.2015, 20:41:58 »



Ja vaikka 18 tuumaisillakin.

Noi mk18 tulee vaan jo korvista ulos ::)
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1802 : 02.02.2015, 21:01:45 »
Ässäarpa: Kyllä seiskan tonttiin saa 17" vanneksillakin, pitää olla tosin fitmentti hierottu kohille ja tarpeeks jäykkä alusta. Tossa tais olla 3cm maavaraa, mielestäni jo matala.

(Kuva poistettu lainauksesta.)


Retkuperä antaa tosiaan vähän anteeksi. Mutta jos katsoo tuota etuvanteen ja kaaren väliä niin ei tuo minun entinen ajomukavuushirvitys paljon mataluudessa häviä, sentin verran?

Add-on lipareet ja helmat tuo myöskin vähän mataluuden tunnetta.

18" on jo aivan liian suuri, lähinnä sen takia että joutuu käyttämään jo täysin naurettavia renkaita.

Jep. tulee korvista pihalle..  :-[

V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Lietso

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1803 : 03.02.2015, 18:56:43 »
Eilen tuli laitettua ysi farkkuun taakse upouudet, kierroksen pätkäistyt kuormajouset. Ei se kyllä madaltunut senttiäkään, verrattuna 360 000 ajettuihin farkun vakio takajousiin, jotka olivat kuitenkin pari kierrosta pidemmät. Paljon löysemmät ne alkuperäiset toki olivat. Nyt ei enää pysy jousi lautasessakaan, kun tunkkaa ;D
Mitä lyhyempää iskaria suosittelisitte taakse farmariin? Ja onko etupäähän järkevää laittaa dieselin jousia jämäkämmän kyydin toivossa?
Mulla on farkussa dieselin etujouset hieman lyhennettynä takana olevien kuormajousien kaverina. Tuntuu hyvältä yhdistelmältä, varsinkin kun paksissa on aina jonkin verran kuormaa. Iskareina on 200:n ja siinä hyväksi havaitut r-sportin keltaiset. Etuiskareita joutui hieman sovittamaan varsinkin yläpään osalta, kun siinä ei ole huomioitu oikeinpäin olevia patruunoita. Takaiskarit meni ihan kiinnitys holkit vaihtamalla. 200srj iskarit on pari senttiä lyhyemmät, joten ulosjoustoa jää vähemmän mutta ei siitä ole haittaa.

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1804 : 03.02.2015, 23:08:28 »
Kuinkas voisi edukkaasti jäykistää alustaa? Onko noista ljesförs? jousista mihinkään ja sopivatko ne turbon vakioiskarien kanssa? Ei huvittaisi mitään ooppelikomboja ruveta tekemään ja pilaamaan ajettavuutta. :D
Madallusta riittäisi semmoinen 30mm nykyisestä, ehkä keulasta 50mm.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1805 : 03.02.2015, 23:20:04 »
Eteen nokilekan jouset ja taakse kuormajouset. Edestä himpun verran reilu kaks kierrosta pois ja takaa vähän vähemmän. Tätä on tässä varmaan useempi sivu jo toisteltu...  ::)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1806 : 04.02.2015, 23:38:00 »
Oliko ne esim. motonetistä ostetut d24.n etujouset todistetusti paksumpaa tavaraa, kuin oikealla moottorilla varustettujen jouset?

Muistaakseni joku sanoi, että samat kikkareet. voi olla mutukin.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1807 : 05.02.2015, 00:25:59 »
Ainakin joissakin malleissa on bensan ja dieselin jousi sama, pl. että diiselin jousi on hitosti pitempi. Jotkut tarvikejouset on kaiketikin jopa jäykempiä kuin orggis, olis ainakin ihan suotavaa kun hyvilläkin iskareilla keula käy syvällä kun etujousitus ei kanna tuota hitlerin kostoa kovin tukevasti. Samalla vois tuoda tuuman verran alaspäi ilman että olis joka lumipatissa etulippa kii ja öljyjäähy päreinä...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1808 : 05.02.2015, 17:27:37 »
Ainakin joissakin malleissa on bensan ja dieselin jousi sama, pl. että diiselin jousi on hitosti pitempi. Jotkut tarvikejouset on kaiketikin jopa jäykempiä kuin orggis
Tarkistaisin itsekkin vaikka kahteen kertaan sen jousen paksuuden ja jäykkyyden ennenkuin hommaisin ylipitkiä jousia varta vasten katkottaviksi. ::)

Pelkkä diiseliin sopivuus tuo välttämättä mitään lisäarvoa jouselle.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1809 : 05.02.2015, 20:52:08 »
Mistäs noita ljesvörssejä saisi tilattua?

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1810 : 05.02.2015, 22:06:02 »
Motonetissä -40mm sarjaa 119e.

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1811 : 06.02.2015, 00:56:55 »
Tuntuu olevan takavetoisissa varsin yleinen ongelma, että takapää roikkuu kuskin puolelta matalammalla. Ainakin kaikissa minun takavetoisissa (240, 740, 940) huomannut kyseisen efektin. Asiasta on tässäkin topicissa muistaakseni keskusteltu, mutten pikavilkaisulla löytänyt kyseiselle ilmiölle syytä, enkä korjausmenetelmää

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1812 : 06.02.2015, 01:01:32 »
Tuohon kuskinpuolen takapään roikkumiseen voisi olla syynä bensatankki .
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1813 : 06.02.2015, 01:03:21 »
Tuohon kuskinpuolen takapään roikkumiseen voisi olla syynä bensatankki .
Takapäässä on ihan uudet rojut ja se on sen verran napakka, ettei luulisi vaikuttavan. Varsinkaan, kun tankkikin on lähes poikkeuksetta tyhjä ;D Onko tähän olemassa mitään "oikeaa" syytä?

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1814 : 06.02.2015, 06:24:25 »
Onko tähän olemassa mitään "oikeaa" syytä?
Panhard? Isoveljen takaveto-Fibatissa oli kans toinen takanurkka aina korkeammalla. En nyt muista oliko panhardin ylä- vai alapään puoli ylempänä. Jogiinin lahnatopickissa sitä pohdin joskus vuosi sitten.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron