Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1447 Vastauksia
  • 614891 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7612
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #765 : 23.10.2016, 19:50:23 »
Uskomatonta, siis en ollut ainut kyytiläinen puhelin kädessä  ;D
Mistähän moinen johtuu ???

Perjantaina pesaisin englantilaista vähän ja tuli huomattua, että kattoon on tullut jotain tahmaa työpaikan pihan puista. Jynssättävä se on kuitenkin kunnolla vielä ennen talvea. Kohta taitaa teillä suola lentääkin niin ei tarvitse ajatella ajamistakaan. Eilen oli pieni maantiereissu noin 630km, eikä siinä mitään erikoisempia. Sain myös muutaman testivedon otettua ja nyhtäminen yli 1,7bar paineilla hävisi em. tulppien sekä kolmen puolan vaihdon myötä. Tiedä sitten oliko syy puolissa vai tulpissa, voisin veikata tulppien kulumista.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7612
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #766 : 13.11.2016, 18:54:51 »
Englantilaisen suunnalla ei ole juuri tapahtunut.
Jäi kuraisena katokseen odottamaan sään lauhtumista ja lumen sulamista, että saa käytyä pesemässä ja puunattua vähän. En ole vielä edes poistanut liikenteestä. Jotain siihen on kuitenkin ostettu eli "talvivanteiksi" sarja Polariksia. En tiedä kyllä riittääkö kolme sarjaa yhteen autoon ??? Hapettumaa on varsinkin takapuolella ja oiskin siistittävä ennen kuin leviää enemmän etupuolelle. Etupuoli on vielä toistaiseksi kohtuu siistissä kunnossa. Vanteet on tehty -02 ja tuntuu, että näissä ois huonompi maalaus kuin vanhemmissa.

Valkeallekaan ei kotipihaan hinaamisen jälkeen tapahtunut yhtään mitään, kunnes viimeinkin eilen hilattiin se vähän matkan päähän nosturille. Tänään otin laatikon pois ja onneksi boost oli oikeassa ja minä väärässä. Laatikossa ei ole vikaa vaan kytkinlevy on hajonnut. Keskiön sisällä oleva levy on haljennut useampaan osaan ja booriosa pääsee pyörimään ympäri.
Kuvat tuolla.



Tilalle varmaan kokeiltava jousittamatonta massalevyä jos sellainen vaikka toimisi? Vaihtoehto on jousitettu sintteri.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #767 : 13.11.2016, 19:16:56 »
Bakaxeldelarilta tilasin levyn omaan GS6-37 ja väitti et on paljon parempia kuin myös hänen myymät kalliimmat ACT levyt.
Kestää paremmin vääntöä, vaikutti kädessä ihan hyvältä... Tenaci tai joku sellanen se oli.

Mun tehoilla tuskin mitään ongelmia millään levyllä, mutta ois ehkä yks vaihtoehto koittaa sellasta?  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #768 : 13.11.2016, 20:45:00 »
Yhtään jos on voimaa niin ei tuollaista jousitettua levyä voi suositella minnekkään. Tuota omaa laitosta kun vertaa vastaavaan missä jousitettu levy ja itsellä jousittamaton niin laatikon helinä vain kuuluu selvemmin mutta ei muuta eroa. Jousittamatonta sinne vaan. Ja jos sintteriä meinaa niin vielä vähemmän tuntuvat suosittelevan jousiettua. Vielä heikompia

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7612
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #769 : 13.11.2016, 21:05:00 »
Tällä ei edes tehdä kytkinpommeja joten sinällänsä hieman jännä, että keskiö hajosi. Alimitoitettu vaan näille väännöille vissiin. Olihan noin vuosi sitten boostiltakin lentänyt samanlaisesta levystä yksi jousi pihalle löystyttyään.

Jousittamattoman sintterin keskiö on ainakin Ojennuksen tekemällä keskiöllä tullut todettua kuluvaksi osaksi englantilaisen isossa 6v ZF:ssä. Ja kuluttaa vielä akseliltakin booria. Siksi en mielelläni jäykkää sintteriä ole tähänkään laittamassa. Jos ajomäärä ois vain 2-3tkm vuodessa, niin silloin jäykän sintterin voisi laittaa. Kokeilen varmaan vakiota Sachsin jousittamatonta massalevyä, ainakin sellaisen menin tilaamaan juuri äsken. Kait siitä irtoaa kitkapinnat sitten seuraavaksi ::)
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #770 : 13.11.2016, 21:28:16 »
Jouset kun pohjailee niin keskiö repeää 100% varmuudella. Tuskin se vakio ainakaan paremmin toimii, tai sitten ne italiaanon levyt on oikeesti surkeita.  :-\
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7612
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #771 : 13.11.2016, 22:24:07 »
Materiaalin heikkoutta vaan jos jousien pohjaamisesta hajoaa :D Olisin odottanut, että jousissa olisi edes väljää, muttei ole. Vakio levyhän on jäykkä kuten tuossa kirjoitin eli jostain muualta se hajoaa kuin jousituksesta, jos hajoaa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #772 : 13.11.2016, 22:51:22 »
Sitä tarkoitinkin että tuntuu olevan heikohkoja nuo italialaiset levyt noilla väännöillä...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7612
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #773 : 13.11.2016, 23:03:33 »
Mistä levystä puhut italialaisena? Saffa kuulemma vanhan levyn merkki. Missään ei lue kyllä mitään, enkä ole vaivautunut ottaa selvää missä on tehty.
« Viimeksi muokattu: 13.11.2016, 23:05:46 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #774 : 13.11.2016, 23:17:31 »
No jos sulla ja boostilla molemmilla hajonnu levyt keskiöistä, molemmat italialaisia Saffoja.
Niin voi varmaan jotain johtopäätöksiä tehdä niistä ettei kestä noita vääntöjä, vai?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7612
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #775 : 13.11.2016, 23:32:22 »
En saa kyllä kiinni sun ajatuksenkulusta tässä asiassa. En ole mielestäni sanonut nyt missään vaiheessa, että olisivat kestäviä koska ovat hajonneet? Ja sun olettamuksen mukaan bemarin vakio Sachsin jousittamaton levy olisi huonompi kuin nyt kiinni ollut jousitettu? Syystä että?
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #776 : 14.11.2016, 18:58:01 »
Voi luoja. Tarjosin vaan ruotsalaisen ukkelin levyä mahdollisena parannus vaihtoehtona.

Saffat hajonneet boostilla = taitaa olla surkeita noilla tehoilla.
Vakio luultavasti hakkaa booreja, se jää nähtäväksi tuleeko ongelmaksi asti. Toivottavasti ei?

Pyydän anteeksi tästä.
« Viimeksi muokattu: 14.11.2016, 19:00:27 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7612
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #777 : 14.11.2016, 19:59:53 »
Ei tässä ole mihinkään luojailuun tarvetta. Toista jousitettua en uskaltanut laittaa ainakaan vielä, koska esim. noista Bakaxeldelarin tarjoamista ei ole minkäänlaista tietoa itsellä. Ojennuksen keskiöt ainakin isoon 6v zf:n akseliin olivat omasta mielestä aika väljällä sovituksella. Vakiossa on toivon mukaan tarkempi mitoitus sekä oletettavasti kovempi materiaali.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7612
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #778 : 24.11.2016, 23:02:37 »
Valkean kytkinlevy tuli alkuviikosta ja laitoin tänään paikoilleen. Liikkuu ainakin hallia ympäri ja boori on oletetunlaisesti huomattavasti napakampi kuin Ojennuksen keskiössä isompaan ZF:ään. Jos vaihtaisi talvirenkaat ja ottaisi liikennekäyttöön viikonlopulla niin pääsee testaamaan miltä kytkin vaikuttaa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7612
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja 245 -88 "B6284T"
« Vastaus #779 : 27.11.2016, 18:14:05 »
Kaivelin valkean lumen alta, pesin, kuivattelin, vaihdoin talvipyörät alle ja otin liikenteeseen.

Kytkin on tällä hetkellä hyvä. Aiemmin kutosella moottorijarrulla tullut tärinäkin on poissa. Vissiin ollut keskiö jollain tapaa rikki jo hyvin alusta alkaen. Talvirenkaat joutuu päivittämään(kaivamaan nurkista paremmat), kitkoista on hävinnyt loputkin pidosta kesän aikana. Ei oikein tarraa polanteen päällä olevaan pakkaslumeen. Onhan ne jo ehtineet käytössä olemaankin, ehkä jatkossa vaikka vartilla tai muuhun jos ei heitä kierrätyspinoon.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Proturbo  Autodiagnoosi