Kulkukoira  Proturbo

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1447 Vastauksia
  • 604363 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13512
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1290 : 26.07.2021, 10:53:40 »
Valkee kulkee saman kuin maailman nopein 600SL "vakio turboilla"
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7591
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1291 : 26.07.2021, 19:16:49 »
Kulkihan se kunhan pääsi liikkeelle.

Olin Motoparkissa katsomon puolella. Hienosti kulki valkea vaatimattomillakin paineilla :)
Eikö olisi pitänyt olla radan puolella?

Joitain incar-pätkiä tuli otettua, mutta paras veto tietysti jäi kuvaamatta. Koettais jossain välissä saada niistä aikaiseksi. Mjt:lläkään ei tarttunut nopein kameraan, mutta sitä edeltävä 12,6s veto sentään: https://youtu.be/Q7hGbpeuAPA

Aamulla ei enää kestänyt nyhtämättä 0,9bar painettakaan ja vaihdoin uudet tulpat. 1,3bar asti testasin ja vetää puhtaasti eli yksi tulppa oli viallinen jo eilen. Varmaankin saanut kolauksen jossain välissä, vaihdoin ne kuitenkin tiivisteenvaihdon jälkeen. Muutaman testivedon perusteella ei myöskään tee ylimääräistä painetta jäähdytysjärjestelmään. Taisi saada vaan lämpöhalvauksen vartilla, mutta seurataan tilannetta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7591
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1292 : 29.07.2021, 23:08:54 »
Töistä tullessa valkeasta loppui kulku kerrasta ja pumppuhan siellä oli mennyt. Koputtelu ei auttanut, eikä pyörittäminen väärään suuntaan. Soitto kaverille ja puomin perässä kotiin. Taulussa 16A sulake oli ehjä mutten muistanut, että Atecussa on vain 10A sulake pumpulle. Uusi sulake sinne ja releytettävä pumppu. Jos olisi alkuviikosta tilannut Hellcat-pumpun kuten oli mielessä niin sen olisi saanut  paikalleen, mutta nyt oli käytävä mönkimässä Englantilaisen alta toinen pumppu ja vastaavasti pihassa vaihdettava paikalleen.

Ensimmäinen AEM kesti alle kaksi vuotta/alle 10tkm talviseisonnat mukaan lukien ja tämä toinen vain noin 2tkm. Molemmat kerrasta jumiin ilman oireilua. Ostovaiheessa Kulmamies sanoi, että muutamilla sen tutuilla on ollut huonoja ja pienellä haulla jenkkifoorumeilta löytyy vastaavia kokemuksia jonkin verran.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1293 : 30.07.2021, 08:08:11 »
Minkälainen aem pumppu kyseessä?
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7591
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1294 : 30.07.2021, 11:16:05 »
Toinen oli 380 ja nyt hajonnut 400lph, ulkoisia molemmat. Tilasin Walbron, mutta kuitenkin vähän pienemmän kuin Hellcat-pumppu. Ei ihan tässä niin isoa tarvitse.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7591
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1295 : 03.08.2021, 21:58:36 »
Valkeaan on varttimailin jälkeen eli reilussa viikossa tainnut tulla vajaa 900km. Eilen tarkastin ensimmäistä kertaa asennuksen jälkeen mitä huohotinpurkki sisältää, muttei siellä ollut oikein mitään. Ei edes kondenssia, mutta kelitkin on olleet sellaisia ettei sitä tule. Öljynkulutus vaikuttaisi olevan samaa luokkaa kuin ennenkin, vaikka joskus moottorijarrun jälkeen pölähtää. Jäähdytysnestettä häviää sen mitä syyläri vuotaa toisesta päädystä ripojen välistä. Sitä voisi kokeilla korjata jossain välissä.

Uusi pumppu tuli eilen ja rakentelin sen tänään paikalleen. Vaihdoin tankkipaketissa olevan putken 10-milliseksi, vedin uuden letkun suodattimelle, halkaisin vakion tankkipumpun muovipannan ja siihen vaan klemmari päälle, vedin rasialta 4 neliön virtajohdon, jne. Tankkipaketin pintaan pohjamaali ja vähän sumua näköjään eksyi kuvassa näkyviin osiinkin. Asennus oli tiukka, muttei tarvinnut runnoa paikalleen.

245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7591
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1296 : 24.08.2021, 23:13:56 »
Viime viikolla mittasin puristukset valkeasta ja kylmänä tulos oli 11,5-12,5. Lämpimäksi ajettuna ykkönen 10 ja muut pysyivät ennallaan. Ajon jäljiltä 1. ja 2. mäntien päällä näkyi vähän öljyä. Männänrengasvälihän on ollut epäilyksen alla, vaikka huohottimeen ei kerrykään mitään. Siihen kun lisätään kunnon kuormituksen jäljiltä hieman puputtava käyntiääni, olikin aika suorittaa aukaisu.

Lauantai-iltana vähän aloittelin ja sunnuntaina purin mäntiä myöden. Kaikissa pytyissä oli hieman öljyä mäntien päällä. Männissä ei näkynyt minkäänlaista vikaa eli renkaat laskee läpi. Näyttävät hyvältä kaikin puolin ja olivat pontevat. Hyllyssä ollut rengassarja oli eri paksuisilla renkailla joten hain töistä toisen mäntäsarjan ja laitoin ne paikalleen. Kasasin alakerran samantien. Syylärin vuotokohtaa puhalsin puhtaaksi soodalla.



Kliinerillä kokeiltuna kannessa näkyi melkein kaikissa venttiileissä vuotoa joten se kävi eilen Viitikolla käsittelyssä. Tasossa ei varsinaisesti ollut oikaisutarvetta, mutta siitä lähti näön vuoksi kymppi. Kaikissa venttiileissä oli sanomista joten varmaankin puristuksen tippuminen lämpimänä johtui niistä. 2,5 vuotta sitten koneen kasauksen jälkeen hain nokkien asentoja ja vaikka käsin pyöri läpi, otti äänen perusteella imuvenat otti käydessä kiinni mäntiin. Mutta koska koneen toiminnassa ei ollut mitään niin annoin olla. Hyvin on toiminut siitä huolimatta :2funny: Illalla laitoin kannen, pakosarjan, imusarjan, jne. paikalleen. Hukkaportinlaipassa näkyi vuotoa ja hipaisin sitä suoremmaksi.

Tänään kasasin loput uuden jakohihnan kera. Kokeeksi valuttelin koritinaa syylärin vuotavien ripojen päihin ja pitää toistaiseksi. Parilla nostimella kesti pitkään lähteä mukaan ja ehdin jo miettimään menikö kasatessa jotain vikaan. Hetken seisomisen jälkeen puuttuvatkin lähtivät toimimaan ja löytyi puristukset kaikkiin pyttyihin. Ensin "pesuöljyillä" lämpimäksi ja sen jälkeen ajoöljyt tilalle.

Tilasin Federalin RS-PRO 225/45/17 semisliksit, jotka ajattelin laittaa etuvedon Cometeille. Olisin tilannut 235 leveänä, mutta nuo onkin 7" leveät versiot. Ratailua ajatellen kaivettava nurkista vahvistetut etutukivarret.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7591
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1297 : 28.08.2021, 00:00:28 »
Keskiviikkona vaihdoin valkeaan etuvetopuolat, ne jotka tämän koneen kanssa oli englantilaisessakin, ja nyt voi taas tarjota reilummin ahtoja.

Tänään vähän tarkastelua, kääntelin Federalit vanteille ja laitoin alle. Nehän istuu yllättävän siististi. Koeajolla oli tutinaa ratissa, painotuksen tarkastuksessa ei näkynyt mitään, mutta toisen etuvanteen asennuspintaan oli jäänyt ruoste/hapettumakerros aiemmasta käytöstä. Putsauksella tuli kuntoon. Mintexin perus etupalat oli ehkä käyneet pikkasen kuumana, kitkapinnat olivat alkaneet irtoamaan :P Testasin tilalle hyllyssä lojuneita RedStuffeja, mutta ne oli jo niin heikot teholtaan että menivät suoraan roskiin ja laitoin Ferodot tilalle.

Näillä eväillä alkaakin olemaan valmis jos huomenna kiertäisi pari kierrosta Botniaringillä. Etujarrut varmasti rajoittaa menoa ::)
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7591
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1298 : 29.08.2021, 13:50:46 »
Ajelut Botnialla meni muuten ihan hyvin, mutta heti toisen setin alussa alkoi vedosta ravistamaan todella rankasti. Oletin että kardaanin ristikko hajosi, mutta kytkimen pohjaan painamisella kone sammui ja ravistuskin hävisi. Siitä rullaillen varikon portille, jossa vastaan tuli hajonnut dampperi.



Limppu oli vatkatessaan hionut asentoanturia ja vääntänyt sen jalankin vähän vinoon. Triggerikehän saa pultteineen juuri ujutettua pois välistä, otin limpun pois ja taivutin anturijalkaa. Kävi normaalisti, eikä paikallaan huomannut mitään erikoisia värinöitä, tms. Kävin ajamassakin, nostin hiljalleen kierroksia ilman mitään selviä oireita, mutta jätin kierrokset silti alas. Kotimatkalla tunnustelin väriseekö vaihdekeppi kierrosten mukaan enemmän kuin ennen. Illalla tarkastuksen yhteydessä vaihdoin ehjän dampperin, muttei värinöissä ollut kovin merkittävää eroa, vaikka varmasti vaikuttaa. Jos jotain tulee jatkossa, niin sitten tulee :P

Vähän liimaa ja sillähän se korjaantuu.


Oletuksen mukaisesti etujarruthan siitä loppui parin rauhallisen kierroksen jälkeen, mutta ajotyylikin oli ehkä turhan kova niille. Alusta ei tuntunutkaan liian pehmeältä kuten oletin, mutta voisi silti olla pykälän kovempi. En vieläkään ole saanut hommattua jäykempiä etujousia, taakaa tiukkasin vain iskareita naksun. Renkaat toimi hyvin ja ovat myös kadulla hiljaisemmat kuin alla olleet 205/50 Federal RS-R:t. Rauhallisella ajelulla kierrosajat olivat videon perusteella noin 2min 2s tai hitaampia. Dampperin hajoamisen jälkeen en käyttänyt nelosta pienempää vaihdetta ja heräsi yllättävän hyvin mutkista ulos tullessa. Huippunopeudet oli tuollaisella ajelulla 180km/h tienoilla.

Pätkä incaria ja ulkoa otetussa pätkässä Xuppo toimi kameratelineenä -H-
https://youtu.be/r8p7nUrYUdM
« Viimeksi muokattu: 29.08.2021, 13:52:17 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7591
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1299 : 29.08.2021, 22:42:12 »
Tänään tuli ~300km lisää ajoa valkeaan ja mikäs siinä sen kuin ajelee. Öljynpöllyttely näyttäisi olevan olematonta aiempaan verrattuna.

Jäi mainitsematta, että ratailun jäljiltä vasemman vetarin stefan välistä puskee peräöljyä pihalle eli vaihdettava sisempi tiiviste. Tankinkorkintiiviste on hapertunut ja täydemmällä tankilla tiukoissa vasureissa antaa vähän polttoainetta pihalle.

Ja otin radalta palatessa kuvankin likaisesta laitteesta:
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1300 : 30.08.2021, 15:54:55 »
Otitko aikaa ollenkaan?  :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13512
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1301 : 30.08.2021, 16:05:34 »
Otitko aikaa ollenkaan?  :)
Tuossa se yllä luki että videon perusteella ajat katottu.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7591
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1302 : 30.08.2021, 21:03:02 »
Joo ei kovin kummoisia kierrosaikoja, mutta oli aika rentoa ajoa. Oli 10Hz GPS-mokkulakin matkassa, en viitsinyt käyttää sitä kun ei ollut yritystäkään :P Incarista kuulee/näkee helposti miten paljon ennen jarrutusta löysään kaasua. Jarrutuksiin olisi panostettava enemmän, eivät ylikuumentuisi niin helposti. Eilen testasin vähän eikä noilla renkailla etupäätä saa lukkoon täysjarrutuksellakaan. Takapyörät pyrkii lukittumaan, koska keventää niin paljon ja peräpää on kevyempi muutenkin. Ehkä olisi syytä laittaa ne isommat etujarrut ::)
« Viimeksi muokattu: 30.08.2021, 21:07:41 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1303 : 30.08.2021, 22:12:02 »
Okei.  :)

Voimaan nähden sulla on kyllä heikot jarrut  :buck2:

Itse en oo vielä saanut jarruja loppumaan tosta omasta.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7591
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1304 : 31.08.2021, 20:58:50 »
Senpä takia oon sanonutkin, että etujarrujen ehdoilla mennään ;)

Hyllyssä on lojunut pari vuotta adapterit joilla saa S60/V70II 305mm levyt eteen käyttämällä 286mm levyn satularautoja. Kävin cc57:lta raudat, testasin että nurkissa lojuneet purkusatulat on herkät ja lainasin 745:stä 850/x70I 302mm levyt. Palasta riippuen kitkapinta tulee ~millin yli levystä, mutta senhän saa hienosäädettyä.

Hankalampi valinta onkin jarrupalojen suhteen. Missään ei näy olevan hyllyssä EBC:n paloja ja Ferodo DS2500 on 290e paikkeilla. Vaikka siitä alea saakin, niin silti hintaa tulee. Onkohan kokeiltava miten hyvälaatuinen katupala käyttäytyy jos lisää jäähdytystäkin? Onko yhtään parempi kuin vakiojarrut DS2500 paloilla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Kulkukoira  Proturbo