Samppasport  Futurez

740 facelift IFM "T-Reg"

  • 220 Vastauksia
  • 73349 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #180 : 18.11.2016, 19:08:08 »
Ainakaan Suomesta ei kovin helpolla löydy uutta turbon kytkinsarjaa alta 200€.


Itsekin olen huomannut, että Bendixin rajat on aika lailla saavutettu,
kun tuossa omassa vaparissa on 250cc suuttimet, ja kokeilulla todettu että noin 4 bar pa-paine on toimivin.
Tosiaan kun pa-paine on ainoa säätö, niin toiminta ei ole koko ajan ihan optimoitua...   

Jeah, tollasta hintaa ebayssä halvimmillaan, mikä ei ois paha. Mutta mitä lie laatu:
http://www.ebay.com/itm/New-Clutch-kit-Volvo-740-760-2-3-turbo-940-2-4-/190841908020?hash=item2c6f106b34:g:xUgAAOxydINSZonT

http://www.ebay.com/itm/VOLVO-740-SALOON-2-3-TURBO-1985-TO-1990-CLUTCH-KIT-/172020629527?hash=item280d3a8017:g:JWQAAOSw5cNYGta-


Joo mulla on kans nyt takasin kiinni nuo 250cc suuttimet myös. Niillä tässä on jokunen tuhat kilsaa tullu jo ajeltua turbon kera. Bensanpaine on alipaineella 2,5bar, tyhjäkäynnillä noin 3bar ja ahdoilla kipuaa sinne 6-7bar riippuen paineista. Nyt 0,35bar että ees vähän aikaa tuo kytkin kestää. :) Sillä 0,6bar millä tuli ajeltua enimmäkseen, bensanpaine melkolailla samantien 7bar kun lähtee kiihdyttään. Pintakaasulla matka-ajoo siinä 3-4bar kunnes tulee ylämäki ja 5bar. :)

The moose

  • Vieras
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #181 : 18.11.2016, 19:11:18 »
Kannattaa kokeilla painesäätimelle tulevan alipaineletkun kuristamista. Säätimen joutuu säätämään varmaankin uusiks mut vois auttaa.

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #182 : 21.12.2016, 01:34:01 »
Tarviipa koittaa jossain vaiheessa tuota letkun kuristamista. Nyt on kyllä kyllästynyt säätelyyn ja laitteluun kun saanu vihdoin suht toimivaks koko paketin. :)

Mutta nyt on sit tosiaan uus kytkin mallia turbon vakio, Sachs. Laitettiin nyt sit kerralla laatua. :) Kytkintuntuma kyl heti jäykempi ja vaihdot tuntuu "tarkemmilta". Samalla kardaanin tukilaakeri kumeineen uusittu ja toki vaihteistoöljyt. Toi vanha tukikumi oli siinä kunnossa, että kardaani heilu sentin joka suuntaan. :)

Vähän sisätilojen siivousta ja sit vois ihan vaan ajella talven. Ellei sit tuu takajarruja vähän uusittua, palat ainakin alkaa olla finaalissa.

PS. joku vois vaihtaa noi t6 suuttimet johkin korkeaohimisiin ~275cc suuttimiin. :P

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #183 : 18.02.2017, 17:56:33 »
Vähän tuli jääradalla pyörittyä, mutta näköjään tuo mun puhelin nippusiteellä niskatukeen oli huono ratkasu ku tärisee niin vitusti.  ;D Muuten kyl onnistu näköjään kuva ja ääniki.
 
https://www.youtube.com/watch?v=yEW69GxaCEs

Ja sit talven toka pesu...



Muuten on vaan tullukin ajeltua tällä. LC-1 tuli hommattua käytettynä, mutta anturi vittuilee vielä niin ei oo kun innovaten autotimer ny käytössä siltä osin. Kattoo jos megaa sit laittelis kesällä niin pääsee tosta reginasta eroon.  >:(

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #184 : 13.04.2017, 17:23:11 »
Uusi työpaikka mahdollisti myllyttelyn ja muutenkin auton puhtaanapidon kunnon vehkeillä. Myllyttelyn harjoittelua tänään ja varmaan nyt lähipäivinä lisää, mutta hieman konepeltiin 2-steppinä suht nopeella käsittelyllä tossa päivällä. Alkaa nuo 26 vuoden aikana tulleet naarmut katoamaan. :)



EDIT: pitihän se vielä käydä vetäseen kokonaan tuolla semisti leikkaavalla aineella, ei vaan amatöörinä viittiny kauheen pitkään samaa kohtaa ajella niin aika paljon jäi naarmuja sit muualle kun konepeltiin, jota jaksoin vähän pidempään. :)

http://imgur.com/a/FwTgU

Huomenna sitten kiillotus ja vahaus.  8)
« Viimeksi muokattu: 13.04.2017, 23:34:54 kirjoittanut JesseV »

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #185 : 14.04.2017, 19:22:37 »
Ja valmista tuli. :P










Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #186 : 15.04.2017, 11:06:30 »
On kyllä ilo katsella edellistä kulkupeliä kun on näin hyvällä pidolla!  O0 Minkälaiset aineet ja kone oli käytössä kiillotuksessa?  ::)
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #187 : 15.04.2017, 11:23:15 »
Aineina ja laikkoina toimi Cartecin tuotteet: http://www.cartecworld.com/en/products/refinish-line

Konepeltiin 3000 -> 5000 -> 12000, muualle 5000 -> 12000.

Kiillotuskoneena Flex PE 14-3. :)

Muuten olikin helppoja nuo aineet, mutta näissä vanhoissa Volvoissa kun ei oo lakkapintaa niin tuppas kuumenemaan nuo karkeemmat aineet, välillä piti vettä suihkia. Uudempaan autoon toimi ilman vettäkin hienosti.

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #188 : 05.05.2017, 18:14:48 »
Tulipa tehtyä pitkästäaikaa kunnon sisäputsi. Kävin kaikki ovenkarmit ja jokasen pikkukolosenkin läpi, jokunen tuntihan siinä meni. :P Ainut mikä jäi harmittamaan oli, ettei ollut nyt aikaa pestä penkkejä/mattoa, tai lähinnä kun piti lähteä ajamaan vielä saman päivän aikana.. Lähti kyl osa tahroista matosta ja penkeistä ihan pyyhkimällä pesuaineen kanssa.















Putsauksessa helpottaa töihin hommattu tornaattori: https://www.youtube.com/watch?v=q7f6GrNc28M
Pesuainetta paineilmaimpulsseina, perään pelkkä ilma tai imuri ja valmista tulee nopeesti semmosista rakosista mihin ei pääse rätillä.  :)


Mittaristo ja piuhahelvetti saa olla kesän hommia. Tai itseasiassa mittariston kehikon vois heittää takas, kunhan ensin ottaa laturin herätteen jostain muualta kun sieltä.. Sen takia ollut tuo irti kun se liitin jonka kautta laturin heräte tulee, bugailee välillä. Sisätilan yleisilmettä heikentää myös rikkinäiset etuovimuovit ja täysin kulahtaneet muovimatot. Ei enää aineet riitä mattoihin, yksinkertasesti kuluneet vaan.


EDIT: Noi prosecur-tarrat vois pyyhkästä pois. :D
« Viimeksi muokattu: 05.05.2017, 18:42:53 kirjoittanut JesseV »

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #189 : 06.05.2017, 08:07:25 »
Sää tarvitteisit tähän ulkoisesti siistiin pirssiin vähän lukaalimpaa varustetta sisustaan  :P Tuohonhan sopisi kivasti vaikka tummat puolinahat eteen kuppimaiseksi ehostettuna.  :sundaydriver:
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #190 : 06.05.2017, 08:45:46 »
Sää tarvitteisit tähän ulkoisesti siistiin pirssiin vähän lukaalimpaa varustetta sisustaan  :P Tuohonhan sopisi kivasti vaikka tummat puolinahat eteen kuppimaiseksi ehostettuna.  :sundaydriver:
No sanoppa muuta. :) Oon sillontällön tuota varaosapalstaa selaillukin sillä silmällä. Joko siniset tai mustat puolinahat ja sit noi ehjät etuovien paneelit.

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #191 : 12.05.2017, 20:11:46 »
Tommonen paskanen setti löyty edullisesti. Kuskin penkissä vähän sanomista ja takapenkkien keskiosassa nahassa jotain maalia tyyliin.



Koska lähdettiin tein itse ja säästin -linjalle niin en valita. :) Varsinkin kun ottaa hinnan huomioon. Lähempänä viittä kymppiä kun satasta koko setti. Tänään tossa töiden jälkeen jäin niitä pesemään ja alkohan sieltä ihan hyväkuntosta pintaa löytyäkin.









Pitänee huomenna asennella ja kattoo missä on pahimmat näkyvät läikät vielä ja sit koittaa jollain vielä hinkata vähän. Koitin rapsuttaa puukolla niitä maalitahroja, mutta ei tuntunu lähtevän. Lähteeköhän asetonilla samantien nahastakin värit? Ja onko jotain ohjeistusta penkkien ryhdin korjauksesta, esim. tuo persetuki on aika lytyssä kuskin penkissä?

Tarvii päivänvalossa ottaa vielä sit kuvia, tuolla pesuhallissa paska valaistus.
« Viimeksi muokattu: 12.05.2017, 20:17:26 kirjoittanut JesseV »

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #192 : 12.05.2017, 22:38:48 »
Harvemmin on sinisenä tarjolla puolinahkoja, mutta hyvä kun löytyi :) Kuskin penkkiin on melkein paras kun hakee jostain vielä yhden samallaisen apparin penkin. Purkaa sen  ja siirtää pehmusteet kuljettajan penkin runkoon. :) (voi olla että vanhoissakin on samat pehmusteet)
« Viimeksi muokattu: 12.05.2017, 22:42:28 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #193 : 13.05.2017, 09:58:11 »
Siihen etupenkkiin pystyy tekemään vähän muotoakin kun purkaa ja käyttää mielikuvitusta. Superloni, kontaktiliima ja farkkukangas on kuulemma hyvää ainesta tuohon hommaan. Käyttäjä xuppo ainakin duunannut yhdet penkit joissa kerran persuustani koetin ja oli ihan kiva ero vakio malliin ja tosiaan ulospäin vakion näköiset kun omalla päälikankaallaan(nahkalla).

Saattoi tuosta joku ohjekin olla täällä tai jossain..ehkä

E: tässä jotain http://s92.photobucket.com/user/xuppo/media/Volvo%20740GLT%20-88/08092009096.jpg.html?sort=3&o=105
« Viimeksi muokattu: 13.05.2017, 10:05:56 kirjoittanut HembalanD »
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #194 : 14.05.2017, 00:21:50 »
Ookkei, kiitos linkistä. Laiskottelin tosin vielä ja pistin nyt toistaseks tollasenaan kiinni.. :P





On siellä vähän epäkohtia, mutta näyttää se paremmalta kun niillä pappakankailla. :)

Nahkaosat kävin vielä läpi kissasaippualla, kyllä siinä vähän väri muuttu, mutta näkyy vielä paljon ruskeita vakosia varsinkin etupenkkien reunoissa vaikka kuinka hinkkas.



Koitin jotain ennen/jälkeen -kuvaa ottaa, mutta näköjään puhelin heitti kameran asetukset niihin ihan erilaiseks niin hieman epäreilu vertaus:



Suorassa auringonpaisteessa enemmän tuon vasemmanpuolisen näkönen, mutta kyllä se väri ja puhtaus sieltä tuli kuitenkin jonkin verran esiin. :)

 

Proturbo  Autodiagnoosi