Autodiagnoosi  Carcom Oy

740 facelift IFM "T-Reg"

  • 220 Vastauksia
  • 73494 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #105 : 02.08.2016, 22:09:31 »
Rekku ei tosiaan hirveen paljon tunnu keräävän dataa jos vertaa LH:iin.
Itselläni oli aikomuksena laittaa Finboostin lisäruisku, mutta jäi tekemättä ja sitten tulikin auton vaihto eteen muista syistä.
Melkosta kikkailua, mutta ihmeen hyvin pelas kuitenkin vaikka kaikki epäilivät tietysti  ;D

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #106 : 02.08.2016, 23:30:17 »
Rekku ei tosiaan hirveen paljon tunnu keräävän dataa jos vertaa LH:iin.
Itselläni oli aikomuksena laittaa Finboostin lisäruisku, mutta jäi tekemättä ja sitten tulikin auton vaihto eteen muista syistä.
Melkosta kikkailua, mutta ihmeen hyvin pelas kuitenkin vaikka kaikki epäilivät tietysti  ;D

Tuntuu regina olevan aivan pihalla kun ei mitään vikakoodiakaan anna. :) No mutta tässähän oppii tekemällä kokoajan. Eipä liikaa oo varmaan reginalla kokeilijoita.

Niko_S

  • Vieras
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #107 : 03.08.2016, 19:41:55 »
Ei se Bendix-Regina välillä tunnu tietävän moottorin ja joidenkin antureiden elämästä ainakaan vikakoodien arvoisesti mitään.

Omassakin kun oli vastusmittauksen kanssa todettu, että ruiskun lämpöanturin arvot olivat "metsässä", niin ei pukannut vikakoodia ko. anturista kertaakaan.

-----

10 pistettä, ja papukaija-merkki kun sait Reginan ahdettua!  :)

Omankin ahtamista olen joskus miettinyt, mutta uskallus on puuttunut...  :-\

Poissa Vikakoodi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 178
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #108 : 04.08.2016, 16:35:32 »

--> Olikin aika virkistää ajatuksia ysikeulasta. Aiemmin jo ajattelin, että ysissä paljon hienompi keula kuin tässä 740 faceliftissä ja nyt reilu puolikeulaa oli valmiiksi vaihtokunnossa. Ei muutakon foorumi selaukseen 1-2 viikoksi ja löytyi läheltä ysisatkun keulan osia sen verran, että tehtäänpäs vaihto:




Tänään tilanne on tämä:










 Meneekö tuo ysisatasen keula (umpiot, vilkut ja maski) heittämällä seiskasataseen?
Volvo 740 B230FT
Volvo V70 2,4T

The moose

  • Vieras
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #109 : 04.08.2016, 16:38:59 »
Tarvitsee maskin viereiset korikiinnitys pellit. Ilman niitä ei pärjää. Ja ehkä sen päällysmuovin?

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #110 : 04.08.2016, 20:40:16 »
Jep, päällysmuovin tarvii kans. Ihan bolt-on homma ysin osilla.


Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #111 : 05.08.2016, 14:53:11 »
Map-anturin paineletku..



 :)

Niko_S

  • Vieras
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #112 : 05.08.2016, 18:15:56 »
Itsellä on kanssa ollut jossain vaiheessa ongelmia MAP-anturin paineletkun kanssa, mutta omassa jouduin fiksaamaan imusarjan päästä.

Jos sen MAPin paineletkun haluaisi uusia, niin onnistuisi siten, että ostaa saman kokoista muoviletkua (esim. pienkoneiden polttoaineletku), ja liimaa päihin oikean kokoiset alipaine-/polttoaineletkun pätkät.

Itsellä on se MAP-anturin letku oli vikana, niin ensiksi katsoin imusarjan tiivistyksen, koska se nyt olisi käynyt järkeen, koska imusarjan nipassa letkun "sovite" ei näyttänyt ulkoa päin huonolta...
Loppujen lopuksi se paineletku oli samalla lailla halki omassa imusarjan puolelta.

En silloin tosin uusinut kuin sen pienen pätkän, joka tulee imusarjan nippaan.

Jos tapahtuisi uudestaan, niin uusisin koko letkun.

Kaivoin tietoa, niin Reginaan ei edes saa alkuperäisenä kokonaista MAP-anturin letkua.
Imusarjan nipan taas saa.

Jos ei huvita kysellä tiskiltä osia summamutikassa, niin oikea osoite on volvopartswebstore.com.

Löytyy kaikki tiedot, osanumerot ja Volvon alkuperäiset räjäytyskuvat.
Osalistoissa on vielä erittelyt: REX-REGINA.





 








Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #113 : 05.08.2016, 19:26:28 »
Tuon sivun voiskin laittaa kirjanmerkkeihin, aika kätevästi näkee osasia. Kiitos.

Joo uusin koko letkun, tosin imusarjan päähän piti heittää pieni "adapteri" eli letkun sisään pienempää letkua. :F Tarvii tehä vielä niin, että päät ovat tasan niin ei pääse taittumaan toi ohuempi juuresta.

Mutjoo letkun korjaus ja ecun nollaus -> vedot takas ainaki suurinpiirtein. Tarvii varmaan alkaa suunnittelemaan tota kylmäkäynnistyssuuttimen ohjausta. Säädettävää painekytkintä en saanutkaan tähän hätään, joten apuun tulee öljynpaineanturi, jossa rajana 0,3bar. Pitää vaan vaihtokytkimellä ohjata suutinta, kun tuo paineanturi toimii kiinniolevana kytkimenä ALLE 0,3bar.

Eikös ECU ohjaa tarvittaessa maan tuolle kylmäkäynnistyssuuttimelle mustaharmaata piuhaa pitkin? -> sivu4 http://www.volvowiringdiagrams.com/volvo/740%20Wiring%20Diagrams/1990%20740%20Wiring%20Diagrams.pdf

Tällä hetkellä sille tulee plussa 24/7 muiden suuttimien kautta, koska suutinrele ohitettu. Eli tarvis releellä ohjailla tota maata mustaharmaalle piuhalle, jotta suutin "menee päälle"?

s73

  • Vieras
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #114 : 05.08.2016, 19:46:48 »
Ainakin siniseltä löytyi imusarjaan tuleva kulma ja joskus tuli tilattua map-anturin päähän tuleva yhde.

Etralta yms. paikasta löytyy pneumattiikkaletkua, niistä pitäisi löytä sopiva.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #115 : 05.08.2016, 20:48:17 »
Itse laitellu noihin alipaineletkujen tilalle ihan pur-pneumatiikkaletkua. 6mm päältä oleva sopii moneen nippaan timmisti ja kestää öljyt ja bensat. Voi vieläpä muokata lämmöllä isommaks ta pienemmäks jos ei istu.

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #116 : 05.08.2016, 21:36:10 »
Tätä oon käyttäny bypassiin ja ahtomittariin ja nyt myös tuohon MAP-anturiin. http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Moottorin-ohjaus/Ilmapolttoaine/Imuletku/Imuletku-3-m-2000031578/

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #117 : 08.08.2016, 17:09:57 »
Jumallauta! Täähän alko pelittään ihan eri malliin nyt kun sai ton kk-suuttimen ruikkimaan 0,3bar ja yli paineilla.  :D

EDITTIÄ: Mistähän sais isompaa kk-suutinta? Vois kokeilla miten vaikuttaa.
« Viimeksi muokattu: 08.08.2016, 18:29:47 kirjoittanut JesseV »

Niko_S

  • Vieras
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #118 : 09.08.2016, 23:45:59 »
Jumallauta! Täähän alko pelittään ihan eri malliin nyt kun sai ton kk-suuttimen ruikkimaan 0,3bar ja yli paineilla.  :D

EDITTIÄ: Mistähän sais isompaa kk-suutinta? Vois kokeilla miten vaikuttaa.

Isommasta kk-suuttimista en osaa sanoa mitään, mutta bensapaineiden nosto voisi ehkä auttaa jotain, koska Regina ei osaa täysin hanskata isompia suuttimia koko ajan.

Vapari kokoonpanossakin oli bensalla havaittava ero vakiosuuttimilla, jos paineen nosti 3,5 bariin (Omassa tapauksessa).

------

Ainakin Turbobricksien sivuilta löytyy Regina+T viritys, jossa on ahdettu vakiosuuttimilla + kk-suutin kikkailu ja bensapaineet nostettu 4 bariin.

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=195467




Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #119 : 10.08.2016, 10:40:29 »
Tuosta linkin projektista tämäkin sai kipinän alkujaan, kun mietin saisko ilman LH:ta turbon pelittämään.

Bensanpaineensäädintä miettinytkin, mutta voi olla että saa pian olla pumppuakin vaihtamassa. :(

Kertova säädin vois olla kova, kun ei tuota reginaa paljoa tosiaan säädellä. Sais pienille kierroksille / ahdoitta pienemmät bensanpaineet ja toisinpäin.
« Viimeksi muokattu: 10.08.2016, 10:51:20 kirjoittanut JesseV »

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron