Mulla oli muuten kans tollanen kerto regu, niin ja 500tkm ajettu vakiopumppu joka kyllä riittää hienosti kunhan on kunnossa ja ei pahemmin huuda.
Näissähän on eri pumppu kun LH2.4 romuissa.
Tosiaan ihan unohdin, että on eri pumppu.
Tiskillä orggis Reginan pumppu maksaa noin 180€.
Itse sekaannuin kahteen kertaan tarvike pumppuihin, ja en suosittele.
Oliko jopa niin, että Reginan alkuperäinen pumppu painaa ainetta suuttimille 3,5 bar paineella,
kun yksipumppuinen LH tyytyy 3 bariin.
Ihan nyt en satavarma ole, mutta joku hatara muistikuva on aiheesta.
Ainakin tukisi sitä havaintoa, että varaosaputkat tarjoavat järjestään rekisterinumeron perusteellakin 3 bar tankkipumppuja,
ja vaikka vakiomoottorilla ei varmaan herkästi huomaisikaan, mutta mutta...
Ongelman nyt saa kuitenkin helposti kierrettyä sillä, että nostaa painetta.
(OT:na nyt kerron, että vapari Regina ei halua wiinalla ja 250cc suuttimilla toimia kunnolla (käy laihalla) 3 bar paineella, mutta 4 bar paineella rokkaa).
------
Omaan kun asensin AEMin pumpun, niin olihan se vähän hassu fiilis, kun polttoaine liikkuu "hieman" vinhammin tankista suuttimille, mutta jos kuuntelee täyttöaukosta, niin kuuluu todella vaimea surina.
AEMin pumpun kanssa huomasi kyllä eron persdynolla, vaikka oli kiinni vakio suuttimet ja 3 bar paineensäädin (med 98E5).
Tuolloin oli vielä muutossarja kiinni, niin pystyin tekemään vertailevia empiirisiä kokeita bensan ja etanolin välillä.