Proturbo  Autodiagnoosi

740 facelift IFM "T-Reg"

  • 220 Vastauksia
  • 73493 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Niko_S

  • Vieras
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #120 : 10.08.2016, 16:42:26 »
Jos meinasit vielä jossain vaiheessa wiinalla ajaa, niin voin suositella varauksetta AEMin 320 Lph E85 pumppua.

Oman ostin Race Addicts:ltä (ahtoja.com) hintaan 159€.

Joka tapauksessa kannattaa polttoainepumppu vaihtaa, koska vaparin pumpun tuotto ei kuitenkaan ihan riitä turbokäyttöön.


Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #121 : 10.08.2016, 18:36:01 »
Mulla on omassa turboreginassa kertova malpassi. sillä sai pelattua sopat aikalähelle  kohalleen ft paineilla
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #122 : 10.08.2016, 18:41:48 »
Mulla on omassa turboreginassa kertova malpassi. sillä sai pelattua sopat aikalähelle  kohalleen ft paineilla
Millasella kertoimella?


Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #123 : 10.08.2016, 18:44:25 »
Millasella kertoimella?
en sano varmaks mut muistin mukaan 1.4:1
Muu kokoonpanohan on vähän laskettu ja läpikäyty 530, ft pakosarja, holoväljä 13c, large kiinakuuleri ja isommat suuttimet(n.300cc@3bar).
« Viimeksi muokattu: 10.08.2016, 18:46:37 kirjoittanut dumppi »
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #124 : 10.08.2016, 19:03:57 »
en sano varmaks mut muistin mukaan 1.4:1
Muu kokoonpanohan on vähän laskettu ja läpikäyty 530, ft pakosarja, holoväljä 13c, large kiinakuuleri ja isommat suuttimet(n.300cc@3bar).

Jeah. Moposportilla onkin tuollanen ainakin http://www.moposport.fi/paineensaadin-ruisku-1-1-4-3-kalvo-384-fse-malpassi

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #125 : 10.08.2016, 20:50:42 »
Mulla oli muuten kans tollanen kerto regu, niin ja 500tkm ajettu vakiopumppu joka kyllä riittää hienosti kunhan on kunnossa ja ei pahemmin huuda.
Näissähän on eri pumppu kun LH2.4 romuissa.

Niko_S

  • Vieras
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #126 : 10.08.2016, 21:30:07 »
Mulla oli muuten kans tollanen kerto regu, niin ja 500tkm ajettu vakiopumppu joka kyllä riittää hienosti kunhan on kunnossa ja ei pahemmin huuda.
Näissähän on eri pumppu kun LH2.4 romuissa.

Tosiaan ihan unohdin, että on eri pumppu.

Tiskillä orggis Reginan pumppu maksaa noin 180€.

Itse sekaannuin kahteen kertaan tarvike pumppuihin, ja en suosittele.

Oliko jopa niin, että Reginan alkuperäinen pumppu painaa ainetta suuttimille 3,5 bar paineella,
kun yksipumppuinen LH tyytyy 3 bariin.
Ihan nyt en satavarma ole, mutta joku hatara muistikuva on aiheesta.

Ainakin tukisi sitä havaintoa, että varaosaputkat tarjoavat järjestään rekisterinumeron perusteellakin 3 bar tankkipumppuja,
ja vaikka vakiomoottorilla ei varmaan herkästi huomaisikaan, mutta mutta...

Ongelman nyt saa kuitenkin helposti kierrettyä sillä, että nostaa painetta.

(OT:na nyt kerron, että vapari Regina ei halua wiinalla ja 250cc suuttimilla toimia kunnolla (käy laihalla) 3 bar paineella, mutta 4 bar paineella rokkaa).

------

Omaan kun asensin AEMin pumpun, niin olihan se vähän hassu fiilis, kun polttoaine liikkuu "hieman" vinhammin tankista suuttimille, mutta jos kuuntelee täyttöaukosta, niin kuuluu todella vaimea surina.

AEMin pumpun kanssa huomasi kyllä eron persdynolla, vaikka oli kiinni vakio suuttimet ja 3 bar paineensäädin (med 98E5).
Tuolloin oli vielä muutossarja kiinni, niin pystyin tekemään vertailevia empiirisiä kokeita bensan ja etanolin välillä.



Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #127 : 11.08.2016, 08:54:25 »
Itellä oli 250cc suuttimet ja etanoli tuossa jonkun pari tuhatta kilsaa käytössä enkä huomannu mitään eroa vakiosuuttimiin bensan kanssa. Vähintään yhtä hyvin pelitti. Toki eipä mulla seosmittaria olekaan.

Melkonen työmaa ollu kyllä tämä auto keväästä lähtien kun ekat starttivaikeudet alko. Tänään oli sitte aamulla akkuki tyhjentyny. Kattelin kyl eilen illalla ajaessa jo että valot aika himmeet.

Tossa sit mittailin kyytiä töihin odotellessa niin oli akun jännite jonkun 11,8V ja virrat ku laitto päälle niin tippu alle kymmeneen. Siinä sit ihmettelin ja kikkailin, sammuttelin värkkejä ja koitin starttailla, mutta akun jännite tippu alimmillaan johki 7V. Noh kävin sit sulakkeita läpi yksitellen, numeron 25 kohdalla sit jännite nous 3 volttia.. Eli sen takana joku vika, ilmeisesti lyhyiden valojen tuo, ainakin sen sulakelistan mukaan. Mitälie muuta takana ja mikä helvetti siellä on lähes oikosessa. Sulake nimittäin oli ehjä, oikkari sen toki hajottais.

Ohan siellä kiinan parkkilediä ja xenonia pitkillä ja varmaan jotain herätteitäki otettu lyhyistä valoista releille. Pitänee käydä niitä sit läpi yksitellen irroittamalla jahka saa ensin starttiapua ja latailtua jossain kohtaa päivää. :)

s73

  • Vieras
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #128 : 11.08.2016, 09:04:20 »
Muistaakseni sulake 25 on päiväajovalot, tyyppivika 7xx ja 940 sarjassa,
ei vaikuta mihinkään muuhun jos otat sen pois.

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #129 : 11.08.2016, 10:58:36 »
Okei. Hmm, liekö hajotti laturin / jännitteentasaajan, lähti apuvirralla käyntiin mutta ei lataa. Koitin toisella akullakin. Vois melkeen sitä tasuria lähtee ekana vaihtamaan.

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #130 : 11.08.2016, 17:07:53 »
Nysse lähti lataileen kun vaihdoin ton jännitteensäätimen. Mun tuurilla ja tämän auton tuntien se oli kuitenkin vaan sattumaa ja parin viikon päästä vika palaa uudestaan.  :D

Jätin kuitenkin sen 25 sulakkeen pois.

s73

  • Vieras
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #131 : 11.08.2016, 17:15:17 »
Nysse lähti lataileen kun vaihdoin ton jännitteensäätimen. Mun tuurilla ja tämän auton tuntien se oli kuitenkin vaan sattumaa ja parin viikon päästä vika palaa uudestaan.  :D

Jätin kuitenkin sen 25 sulakkeen pois.

Ne halvat säätimet ei ehkä kestä, vaihtolaturista meni takuuajan jälkeen.
Satuin pimeällä oivaltamaan valojen vilkkumisen.

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #132 : 11.08.2016, 17:35:06 »

Ne halvat säätimet ei ehkä kestä, vaihtolaturista meni takuuajan jälkeen.
Satuin pimeällä oivaltamaan valojen vilkkumisen.

Perus bilteman vehje piti hakea. :P Kiintee jännitemittari autossa vois olla kans ihan jees ni näkis aika kivasti jos jostain huolestuttavaa sähkövikaa ilmenee.

s73

  • Vieras
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #133 : 11.08.2016, 17:50:10 »
Perus bilteman vehje piti hakea. :P Kiintee jännitemittari autossa vois olla kans ihan jees ni näkis aika kivasti jos jostain huolestuttavaa sähkövikaa ilmenee.
Boschin säädin kestää 120tkm. ajella.

Tupakansytyttimeen leditesteri,  näkyy mm. hihnan katkeaminen,
kertoo paljon enemmän kuin mittariston merkkivalo.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2003
  • Näpräilijä
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #134 : 11.08.2016, 18:53:11 »
Mulla on ebayn 1,5€ jännitemittari. Tarkkuudesta ei tietoa, mutta hyvin samoja jännitteitä näyttää halpis yleismittarin kanssa.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

 

Proturbo  Autodiagnoosi