Autodiagnoosi  Carcom Oy

740 facelift IFM "T-Reg"

  • 220 Vastauksia
  • 73492 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #135 : 11.08.2016, 19:17:46 »
Mulla on ebayn 1,5€ jännitemittari. Tarkkuudesta ei tietoa, mutta hyvin samoja jännitteitä näyttää halpis yleismittarin kanssa.
Joo joku semmonen vaa. Ps. äsken ei taas ladannu.. Heiluttelin siinä sit kaikki releet ja laturin / akun maadotukset läpi eikä vaikutusta. Sulakkeiden ihmettelyä jne. Sit läpällä otin mittariston irti ja heiluttelin sen takaa piuhoja, lähti taas lataileen kun löi tulille sen jälkeen. Aivan varmasti sekin sattumaa. :D

Seuraavan kerran kun ei lataa niin tarvii jostain laturin juuresta vielä mittailla ja vaikka laturin herätekin.

Hahhas, siinä ois hauska http://www.ebay.com/itm/Car-Accessory-Dual-USB-Charger-AUTO-Voltage-Gauge-Meter-Cigarette-Plug-Elegant-/191472202534?

Saa kännykän ja navinkin sit lataukseen. Mut tossa on toki se, että ainakin itellä tuohon tupakansytyttimeen tulee varmaan puoli volttia alle akun jännitteen, ties mistä asti vedetty piuhat. No mut näkeepähän lataako vai ei ja suurinpiirteen missä luokassa mennään.
« Viimeksi muokattu: 11.08.2016, 19:22:37 kirjoittanut JesseV »

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #136 : 11.08.2016, 19:58:26 »
Siinä on sitte motonetin vaihtolaturi paikallaan kun joskus sen uusein.
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #137 : 11.08.2016, 20:10:45 »
Siinä on sitte motonetin vaihtolaturi paikallaan kun joskus sen uusein.

Juu en oo halunnu uskoa että laturi ois rikki ku on niin uuden näkönen. :)

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #138 : 12.08.2016, 08:30:40 »
Nyt prkle! Toistu se männäviikkoinen käynnistymättömyys taas, vähän aikaa kävi ja sit sammu, sen jälkeen ei lupailekaan. Releet naksuu, bensakin vähän tuoksahti. Startti pyöri kivasti jne, perus meno siis.

Pääteasteen ja puolan väliset kontaktit putsailin kans. Pitää joku sitä bensapumppua tulla kuuntelemaan startatessa, mutta luulis, että paska pumppu sanois jotain ajon aikanakin. Ei oo ikinä ollu ongelmia ajon aikana nimittäin.

Välillä kun tekee tätä käynnistymättömyyttä, mittaristoon ei syty mitään noita varotusvaloja, jotka normaalisti syttyy kun vääntää virrat päälle. Tänään huomasin semmosenkin, että virroilta kun vääntää startin pyörimään, soitin lauleskelee sammumisäänet, joita se ei ennen oo tehny. Tokihan jännite tippuu startatessa paljon ja sekin voi tuon aiheuttaa, mutta tää ny otti silmään ja korvaan aika selkeesti. :P Joskus tyyliin pari vuotta sitten huomasin semmosen, että avain oli virtalukossa ikäänkuin jääny sinne virran ja startin väliin johki pykälään (käynnistyi kuitenkin ja toimi ihan ajettavastikin), sillon ei kans toiminu ajovalot tai soitin. Vähän kun kääns takaspäin, alko pelittään. Nyt tosin ei ihan semmosta ole kun ei missään asennossa lähe ees käymään.

Mites joku virtalukon pohjan vika ilmenee yleensä?
« Viimeksi muokattu: 12.08.2016, 08:37:07 kirjoittanut JesseV »

s73

  • Vieras
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #139 : 12.08.2016, 09:08:43 »
Onko lataus nyt kunnossa?
Varmista latauksen toiminta ja vaihda virtalukon pohja tarvittaessa.

Viallinen Bensapumppu ei hävitä mittariston valoja.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #140 : 12.08.2016, 09:41:54 »
Tökkääpä ryöstöpiuha "bpumpun releen" 87/2 napaan ja kytke yleismittari tähän (+) ja maatto tietysti runkoon. Näät tuleeko pumpuille virrat, reaaliajassa.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #141 : 12.08.2016, 10:09:35 »
Onko lataus nyt kunnossa?
Varmista latauksen toiminta ja vaihda virtalukon pohja tarvittaessa.

Viallinen Bensapumppu ei hävitä mittariston valoja.

Joo kyllä se lataus eilen tuntu toimivan. Pidin yleismittaria kiinni parinkin testilenkin aikana. Pitkään tuossa aamulla pääs starttaileenkin ennenkun akku alko tyhjeneen.

Johki tonne mittaristoon tai virtalukon pohjaan lähtisin kyllä nyt itse sitä vikaa laittamaan.

s73

  • Vieras
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #142 : 12.08.2016, 10:18:08 »
Sulakkeet voisi vielä tarkistaa ja kokeilla toista virtalukon pohjaa.

Ole tarkkana virtalukon pohjan kanssa kun vaihdat sitä, liitin on
avattavissa ja vaihtajat on arponeet johtojen järjestystä.

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #143 : 12.08.2016, 16:16:10 »
Tökkääpä ryöstöpiuha "bpumpun releen" 87/2 napaan ja kytke yleismittari tähän (+) ja maatto tietysti runkoon. Näät tuleeko pumpuille virrat, reaaliajassa.
Koitin, ei sano pumppu mitään, pitäiskö? Jännite tuli kyl takakontin siihen viimeselle näkyvälle liittimelle joka siinä takalokarin päällä lepää. Akku alko olla kyl jo aika finiitto starttailusta. Prkl ku on kiire joka suuntaan taas, pääsee huomenna vielä testaan kyllä ladatulla vara-akulla. Kuuluuko siitä pumpusta ihan selkee ääni jos pumppaa?
« Viimeksi muokattu: 12.08.2016, 16:18:52 kirjoittanut JesseV »

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #144 : 12.08.2016, 19:50:45 »
Äkkiseltään epäilis virtalukon pohjaa. Itsellä virtalukon pohja tehny seuraavaa: Lukko jää startti asentoon ja auto on osittain virraton ja startti pyörii jatkuvasti auton käydessä. Välillä laturi ei saa herätettä ja lataaminen loppuu jne oireita.
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #145 : 13.08.2016, 02:21:09 »
Äkkiseltään epäilis virtalukon pohjaa. Itsellä virtalukon pohja tehny seuraavaa: Lukko jää startti asentoon ja auto on osittain virraton ja startti pyörii jatkuvasti auton käydessä. Välillä laturi ei saa herätettä ja lataaminen loppuu jne oireita.

Jeah, just tota tehny jokusen kerran aikasemmin.

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #146 : 13.08.2016, 21:06:46 »
Minkäslainen operaatio toi tankkilaitteen irrotus ja pumpun vaihto on?

Ei auttanu virtalukon pohjan vaihto. Tai ei kai se ny autakaan kun ei se pumppu pyöri vaikka saa sähköö. :)

Niko_S

  • Vieras
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #147 : 13.08.2016, 22:10:30 »
Minkäslainen operaatio toi tankkilaitteen irrotus ja pumpun vaihto on?

Sedanissa ei niin mukava.
Saa puljata hattuhyllyn ja kontin pohjan välissä.

Luukku löytyy auton takakontin keskilinjan vasemmalta puolelta.
- Luukku on kiinni 4 kpl, 10 mm kantaisella ruuvilla.
Luukun alla näyttää tältä:


Pumpun johtojen läpiviennin alla oleva, klemmarilla kiristetty letku on paine/tuottoletku.
Siinä on alunperin pikaliitin (Itsellä kesti sen kaksi irroitusta ennen kuin vasta kappale halkesi).

Ko. letkun alla on paluu letku, se on mallia holkki tankkilaitteen kannen läpi, ja lähtee irti vetämällä.

Ensimmäinen askel on kuitenkin löysätä, ja irroittaa tuo muovinen kiristinrengas.
Sopivan kokoinen varsi/tuurna, ja naputtelee sopivalla voimalla vastapäivään.

Sitten kun se kiristinrengas on löysällä, niin ottaa kaikki letkut irti, ja mahdollisuuksien mukaan pois tieltä.

Tankkilaite tulee tankista pois vain yhdessä asennossa. Selviää kääntelemällä sitä.
Tankkilaitteen tiiviste jumittaa pikkaisen, joten voi yrittää varovasti kammeta talttapäällä, ja heilutella täyttöputkesta.

Mallikohtaiset pumput sopivat suoraan tankkilaitteeseen.
Suosittelen samalla uusimaan sen karkeasuodattimen, joka on kiinni pumpussa.

Sitten kun pumppu on vaihdettu, ja tulee aika laskea tankkilaite paikalleen, niin suurin kikkailu on tankkilaitteen tiivisteen kanssa.
Siinä on 2 eri tasossa olevaa "kynttä", jotka saa suostutella varovasti paikalleen liukasteen, ja ohuen talttapään kanssa.

Asennusvaiheessa on myös vaarana, että tankkilaite menee vinoon, jolloin se ottaa kiinni tankin loiskelevyyn ja jää noin sentin verran huulille, jolloin kiristysrengasta ei saa kierteelle.
Tämäkin vaatii taas vähän kokeilua.

Itsellä ollut tankkilaite irti farkussa 4 kertaa, ja sedanissa kerran, niin yhden kerran on tankkilaite osunut kerralla kohdalleen asennuksessa...

Sedanin tapauksessa tuo koko homma on kyllä huomattavasti haastavampi, koska hattuhylly rajoittaa tilaa niin paljon.

 


Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #148 : 13.08.2016, 23:03:45 »
Kiitos paljon tiedoista!

Säkin sovittelit siihen tosiaan sen AEM:n pumpun, varmaan ei tarvi juuri Bendixin pumppua sinne lähtee metsästään vaan just joku yleismallinen voi olla ihan toimiva vissiin? Tai vaikka nyt se turbon pumppu jos siinä enemmän virtaamaa sitten on tarvittaessa.

Niko_S

  • Vieras
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #149 : 14.08.2016, 01:03:35 »
Kiitos paljon tiedoista!

Säkin sovittelit siihen tosiaan sen AEM:n pumpun, varmaan ei tarvi juuri Bendixin pumppua sinne lähtee metsästään vaan just joku yleismallinen voi olla ihan toimiva vissiin? Tai vaikka nyt se turbon pumppu jos siinä enemmän virtaamaa sitten on tarvittaessa.

Tankkilaite on samanlainen Reginassa ja yksipumppuisessa 940 turbossa, mutta en sen pidemmälle ole tutkinut, että mikä se turbon tarvike pumppu olisi.

Omassa vaparissa viimeisin tarvikepumppu oli Airtex E8279, ja vaikka se oli hieman laadukkaampi, niin alkoi väsymään 4 kk etanolikäytön jälkeen.

Se AEMin pumppu on kyllä hyvä.

Jos nyt päädyt tuollaiseen AEMin polttoainepumppuun, niin YV:llä saa tarvittaessa apuja.


 

 

KL-varaosat  Race.fi