Autodiagnoosi  Carcom Oy

Kaksi outoa mötikkää konepellin alla kummassakin reunassa

  • 1 Vastauksia
  • 263 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa o--o

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Muutama päivä sitten oli hirmupakkaset. Auto seisoi kylmässä tallissa ja ajattelin lisätä lasinpesunestesäiliöön laimentamatonta pesunestettä. Minulla oli suuria vaikeuksia saada konepelti auki. Se aukesi vain vähän eli jäi käsittääkseni tuulihaka-asentoon. Sain sen lopulta auki ja öljysin konepellin ollessa auki näkyvillä olevat mekanismit jotka pitivät konepeltiä tuulihaka-asennossa. Lisäsin pesunesteet. Yritin sulkea konepellin. Ei mennyt kunnolla kiinni muuta kuin toiselta puolelta. Syy selvisi. Konepellin väliin oli jäänyt musta lieriön muotoinen osa. Kuva ohessa, merkitty nuolella.

Kun yritin sulkea konepeltiä, niin konepeltiin kiinni tarttunut osa esti sen, sillä tämä osa ei mennyt sille tarkoitettuun koloseen kun se ei ollut millilleen kohdallaan osaan verrattuna.

Toisella puolella on samanlainen mötikkä. Sekin oli tarttunut konepeltiin kiinni, mutta oli irronnut ja pudonnut maahan josta löysin sen. Mikä tämä mötikkä on ja mikä on sen tarkoitus? Konepellin tuki? Anturi joka havaitsee onko konepelti auki? (Sen ollessa irti alhaalta katsottuna se näytti tyhjältä. Ei johtoa siihen tms.) Vai mikä se on? Auto on Volvo V40, vuosimalli 2019.


Saab 90 vuosina 1987 - 2004
Saab 9-5 vuosina 2004 - 2022
Volvo V40 vuosina 2023 ->

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Konepellin toppari, ei sen kummempi. Useammasta autosta näkyy puuttuvan toinen, joten käynyt jossain vaiheessa samoin kuin sulla, mutta on vain tippunut eikä ole huomattu.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy