Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Aiheen aloitti: ässäarpa - 27.06.2013, 10:23:37
-
Keskustelua eristenauhoista.
Vai oliko tämmöinen jo? jos oli niin poistakaa, jos ei niin jatkakaa.
Itseä kiinnostaisi miten tuommoinen käyttäytyy mustan sarjan päällä? Joidenkin huhujen mukaan sarja lahoaa nauhan alta pois, kun taas joidenkin lähteiden mukaan toimii ongelmitta.
(http://www.polarautovaruste.com/shop/images/thermotecmusta_0709_3f9.jpg)
-
Mustasta tehty sarja lahoaa todella nopeasti. Kokeilin parissa kisassa nauhaa ja rupes heti hilseileen.
-
Nuo on kosteutta keräävää rättiä, mitä useammin käytät kuumaksi tai mitä kuivemmassa säilytät niin sitä paremmin kestää. Sit siihen päälle materiaalivahvuuksien ero turbosarja vs. vapari peltisarja niin toinen ei ole kuin pintaruosteessa ja toinen on puhki.
-
Biltemasta ostin tollasta mustaa ja muutaman kerran kun kävi pakosarja punasena oli musta väri hävinnyt. Joku laadukkaanpi (kalliinpi) voi värinsä pitääkki. Ja tosiaan itellä rst-sarja niin ei tietoa kuinka mustan raudan kanssa käyttäytyy.
-
Ruostuttaa tosiaan tehokkaasti peltipakosarjan tai minkä tahansa "mustan raudan".
Putki kannattaa maalata ensin kunnollisella peltisarjamaalilla kuten VHT tai Plasticote ja sitten siihen päälle tuo nauha.
Nauha kannattaa myös maalata päältä vastaavalla maalilla kun itse pakosarja maalattiin.
-
Bilteman valkea/vaalea lämpönauha meni aika rapeaksi turbosarjassa ~8000km ajoilla, mutta toimi se silti. Purkaessa sai revittyä kappaleiksi käsin. Vaparissa tuntuu kestäneen paljon paremmin vaikka vaparilla on ratailtukin enemmän. Yhden kerran kun kieputti limittäin maalaamattoman peltisarjan päälle, vaikutti parissa vuodessa(ei talviajoa) sen verran, että nauhan kuvio jäi sarjan pintaan. Ei sen kummempaa.
-
Bilteman kääryle ainakin mustan ruostutti tehokkaasti ja hais pitköön pahalle, turbon DP:ssä.
Ei kauaa kyseinen rätti ollut, kun sai lähteä.
-
Itsellä oli Motonet kiina kääryle pakosarjassa ja hieman rajulta testilenkiltä palattuani avasin konepellin niin 10cm liekit oli käärössä. Tämän se teki vain kerran.
Pakosarja kestää, kun hiekkapuhaltaa sen ja ei koske millään rasvaisella, brake clean kuuri päälle ja Black satiinia ruiskulla. Itsellä ollu 3 vuotta sama sarja Amazonissa ja kun nauhaa raottaa on nätti maali alla. Pakolämmöt käynyt yli 1000c monta kertaa. Auto on seissy myös pihalla eli kosteutta on saanut.
-
Jos Black satinia laittaa, ei tarvi mitään termotecia. :hello:
-
Jos Black satinia laittaa, ei tarvi mitään termotecia. :hello:
Ei pidä paikkaansa.
-
Mitäs tää paljon puhuttu black satin maali sitten o? Heittäskö joku vaikka linkin.
Ja sori vähän OT.
-
Ei pidä paikkaansa.
Aijaa, mulla oli jenkissä n.5v satiinia, ja toimii, ilman termoa. :hello:
-
Mitäs tää paljon puhuttu black satin maali sitten o? Heittäskö joku vaikka linkin.
Ja sori vähän OT.
KVG. :hello:
-
http://martelius.com/keraamiset-pinnoitteet/pakosarjapinnoitteet/ (http://martelius.com/keraamiset-pinnoitteet/pakosarjapinnoitteet/)
-
Aijaa, mulla oli jenkissä n.5v satiinia, ja toimii, ilman termoa. :hello:
Aijaa, oisit laittanu käärylettä niin oisit huomannu eron :hello:
-
Niin siis se kääryle tiputtaa konehuoneen lämpöjä mutta tuo maali ei, vaikka luvataan...
Hyvä tavara mutta pikkusen kallista.
Nuuka mies kuin minä niin vedän kynäruiskulla satiinit pintaan, ei mene hukkaan.
-
Aijaa, oisit laittanu käärylettä niin oisit huomannu eron :hello:
Poikapoika, moon koittanu kaikkia, eikä ollu kun 600hp. :hello:
-
Poikapoika, moon koittanu kaikkia, eikä ollu kun 600hp. :hello:
Sitten voit pojitella kun maksat mulle viikkorahaa.
Fakta vaan on, että jos konehuoneesta haluaa oikeasti viileämmän niin pelkällä black satinilla ei saa juuri mitään hyötyä aikaan.
-
Ai että kun joku tulis nenän eteen sanomaan Poika Poika:) Asia meininki :idiot2:
Kaverilla on 600hv paperilla ja voi jo pojitella.