Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Aiheen aloitti: Terry80 - 19.08.2015, 20:45:03
-
Hei otsakkeen härveli kävi tänään ohjelmoinnissa, ahdot ennen ohjelmointia 0,4bar ja ei nouse ohjelmoinnin jälkeenkään enempää.. meinasi ohjelmoija että bypass syypää..
olisko mahdollista että kalvo sökö?? :(
auto vm.05
-
Vai sähköinen paineen säädin?
-
TCV.stä eli turbo control valvesta aloittaisin. Kuluva osa eikä edes pahan hintainen. Googlaa ameriikasta Ebayn kautta "typhoon TCV". parempia ja kestävempiä kun alkuperäiset Boschit.
-
Mulla oli sama vika ja vika löytyi bypassista. Volvo ei myy sitä erikseen ja mulle tuli Turbosmartin pässi TS-0203-1261 http://www.turbosmartdirect.com/Product-Categories/Kompact-Series/BOV-Kompact-Shortie-Plumb-Back.html (hinta oli muistaakseni 150-200e välimaastossa..). Pässin vaihto onnistuu irroittamalla oik.eturengas, mutta yhteen pässin kolmesta pultista on melkoisen hankala päästä, kirosanojen ja sopivien kalujen avulla onnistuu (pallopäinen kuusiokolo tai "kulmalla" varustettu hylsyjatko).
Alkuperäisestä pässistä ei löytynyt silmin havaittavaa vikaa, ehkä se kalvo oli vaan löysä.
Myös pässistä imuputkeen menevä letku kannattaa vaihtaa, mulla se ei enää pysynyt paikallaan uudella pässillä vaan ampui sen aina irti imuputken päästä.
Mutta vaihda tuo TCV ihan ekaks, se on yleisin vikakohde.
-
DocPower myy Forgen vastaavaa. Ovat ilmeisesti aikamoisen laadukkaita myös. TCV jos on alkuperäinen, niin ne kuluu pikku hiljaa ja seurauksena tosiaan yleensä että ahdot nousee hitaammin ja usein ei tarpeeksi korkealle ja voivat myös seilata. Lisäksi voi alkaa pitää voimakasta sirisevää ääntä.
http://www.doc-power.fi/product/5893/chevrolet-ford-porsche-ja-volvo---forge-alumiinimantainen-bypassventiili#.VdXw7ZfCcTg
-
Niin mikä tässä mallissa pitäisi olla se ahtopaine vakiosoftalla? Entä kuinka paljon pitäisi olla sillä lastulla sitten? En nyt heti haulla löytänyt.
-
Entä kuinka paljon pitäisi olla sillä lastulla sitten? En nyt heti haulla löytänyt.
Mistä sinä olet maksanut? Etkö tiennyt mitä sinulle myydään? Soita softausfirmaan josset muistanut kysyä kun sitä hommaa tehtiin.
Aha , Joni olikin eri kaveri kun ketjun aloittaja. Pahoittelut sekaannuksesta :-\
-
vakio ohjelmassa 0.7... mittarin asensin edellisenä ilta ennen ohjelmointia niin ei ehtinyt enää paneutua pieneen ahtoon..
-
Tais syypää löytyä ;)
(http://s27.postimg.org/pk61h06e7/1440174483806363028982.jpg) (http://postimg.org/image/pk61h06e7/)
-
Jaaha tuo voi hajota noinkin perusteellisesti.
-
Oli halki ja jumissa.. ???
-
Onko eroa v70 t5 tcv tuohon s40 t5 numerot ei natsaa mutta onko toiminnallista eroa?
-
Onko eroa v70 t5 tcv tuohon s40 t5 numerot ei natsaa mutta onko toiminnallista eroa?
Tuosta en osaa sanoa...Mutta omaan 2004 V40 2.0t malliin vaihdoin uuden ja siinäkin oli numerosarja eri kuin vanhassa. Syy tähän oli että oli tullut uusi päivitetty vanhat tcv:t korvaava malli Pierburgilta. Vanha ja uusi molemmat siis Pierburg-merkkiset. Jos Volvolta ostaa niin tietty saattaa lukea vaan Volvo ja sitten joku Volvon oma koodi...Fixuksen varaosahausta silloin omani löysin ja siellä oli numerovastaavuudet näytillä, että mitkä uusi korvaa.
Paljonko muuten on nyt sitten lastulla ne paineet, kun vakiona siis piti olla 0,7?
-
Stage 1 n. 1,0 bar.
-
Stage 1 n. 1,0 bar.
Voi tuntua nyt persdynossa aika muutos. 0,4-1.0bar. ;D 8)
-
Uusi tcv tilattu.. saattaa tuntua aivan eri laitteelle jopa sillä assdynolla :D
-
Tcv asennettu kyllä tuntu muutos 8)