Kulkukoira  Proturbo

Mercedes-Benz 190E + T5

  • 16 Vastauksia
  • 6508 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hex4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Mercedes-Benz 190E + T5
« : 02.03.2016, 19:24:23 »
Pelästyttikö otsikko? Lue ennenkuin tyrmäät. Olen laittamassa 2.3 T5 -99vm konetta tenava tähteen. nyt on hankittuna kone johtosarjoineen ja m90 laatikko. Eniten mietityttää moottorinohjaus, saanko koneen elämään omalla ohjauksella vai suosiolla ruutta? öljy pohjasta pitäisi saada etusumpullinen, löytyykö joukosta alumiini hitsaria korvausta vastaan? täältä foorumilta löytyi todella hyvin tietoa ko. tekniikasta sekä takaveto muutoksesta, iso käsi siitä!, mutta joko en ymmärtänyt lukemaani tai sitä ei tosiaan ollut mutta mitä vauhtipyörää käytän? tämä tekniikka on alunperin automaatti laatikolla joten ei ole huonoakaan vauhtipyörää. Ehkä vähän selventäen, eli tarkoitus olisi saada tämä tekniikka nyt elämään "low budget" tyylillä mersun nokalle ja muutos katsastettua. 2017 kesäksi on rakenteilla T5 kone joka on jotain aivan muuta kuin vakio.
Nimimerkillä, "Koska voin."

Muokkasin otsikkoa selvemmäksi / Acke
« Viimeksi muokattu: 02.03.2016, 19:51:57 kirjoittanut Acke »

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: Mercedes-Benz 190E
« Vastaus #1 : 02.03.2016, 19:51:00 »
Säädettävä moottorinohjaus on varmaan helpompi jos myöhemmin on tarkoitus laittaa joku mörkökone tilalle.
Kasipätkän (turbo) vauhtipyörä on varmaan halvin ratkaisu, tietenkin tässäkin kannattaa ehkä harkita tulevaisuutta.
e: M90 kestää sitten myös rajoitetusti reilummin viritetyn koneen perässä, ja tykkää hitaista vaihdoista.
« Viimeksi muokattu: 02.03.2016, 20:03:58 kirjoittanut Acke »

Poissa Hex4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz 190E + T5
« Vastaus #2 : 02.03.2016, 20:07:32 »
Helpompihan on tämän kanssa päivän sana. tosin yritän olla ajattelematta mörkö tekniikkaa tämän asennuksen kanssa, nimenomaa halvalla pitäisi päästä koska jokainen ylimääräinen loiro pitäisi saada koneistajalle. no eiköhän noita kasipätkän vauhtipyöriä luulisi löytyvän. saa tarjota jos löytyy.

e: olen joo saanut käsityksen m90 luotettavuudesta, mörköön tulee zf :)
« Viimeksi muokattu: 02.03.2016, 20:09:46 kirjoittanut Hex4 »

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Mercedes-Benz 190E + T5
« Vastaus #3 : 02.03.2016, 20:33:05 »
Nimimerkillä, "Koska voin."

Isoa peukkua asenteesta ja myös siitä että nähdään taas vaihteeksi jotain erilaista! :tykkää:

(ei minulla ainakaan ole tiedossa tällaista tai edes lähelle olevaa kori&tekniikkayhdistelmää ennestään, kertokaa joku ihmeessä jos sellaisen tiedätte)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Hex4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz 190E + T5
« Vastaus #4 : 02.03.2016, 20:45:08 »
Eipä siinä vielä kaikki, mersun keulalla on tällä hetkellä 3.0 mv6 + manuaali :D ensi viikolla nousee pois kone huoneesta, tulee myyntiin koko paketti. kone,laatikko + plug'n play johtosarja bokseineen  ;)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Mercedes-Benz 190E + T5
« Vastaus #5 : 03.03.2016, 16:08:16 »
Ilmeisesti kutonen ei naperoon sovi, vai mikä vitsi on laittaa vajaapyttynen, sama työ sen sovitus silti on?

Eniveis, vauhtipyöränä suositan "normaalia" pyörää jota on 240mm levyn kanssa kyllä, tämä menee nyt lujasti mutuilun puolelle mutta noin 94 tai vanhempi 850 manuaali lienee tällaisella varustettu, tuoreemmissa on sitten kaksoismassahimmeleitä. KL-racing myy 850 T5 jousitettua 240mm massalevyä, joka käy suoraan m90 pooreille ja jonka kanssa sopii M5 tai 765 asetelma, tehtiin pari tuommosen levyn ja asetelman yhteensovitusta ja olen 95% varma että otettiin vauhtipyörästä ihan pienenpieni nurkka alemmas pulttikehän ympäriltä ja asetelma sai olla koskematta. Tällöin kun tarkistat anturikehän siitä tomaatin vetolevystä ja uudesta vauhtiksesta niin sen puolesta saat orggiksen ohjauksen käyttöön, mutta sähkötöitähän senkin kanssa on tiedossa. Et tosin taida moisia pelätä,  -H-.

Muok: ihan ajatustasolla, jos siihen mörköpataan tulee bmw ZF, eikö olisi edullisempaa ja saisi lujemman koneen kun lusikoi m50/52/54 pannun ja tyrkkää siihen sen ZF kun se käy suoraan? Edelleen tilanahtaus kuulostaa mahdolliselta ongelmalta, mutta ihan näin ajatusleikkiä harrastan.
« Viimeksi muokattu: 03.03.2016, 16:11:18 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Hex4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz 190E + T5
« Vastaus #6 : 03.03.2016, 16:22:00 »
sopisihan kutonen, kyllä tuossa löytyy yks t6 myös mutta tehot menevät niin lujaa yli että ei toivoakaan leimasta tässä maassa. ja ne vitosen äänet hei!?!?

no siinähän kaipaamani tieto oli, kiitos! täytyypi olla yhteydessä KooäLlään. kumma miten tällä foorumilla satelee järkeviä vastauksia ilman ylimääräisiä kettuiluja!

mulla oli jo dexteri m50 koneel, se polku on nähty jo.
ja en oikein tiedä olisiko se edes edullisempaa, tuntuu saavan 2kpl T5 konetta yhden m50 koneen hintaan.  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 03.03.2016, 16:26:46 kirjoittanut Hex4 »

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7589
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Mercedes-Benz 190E + T5
« Vastaus #7 : 03.03.2016, 17:13:57 »
sopisihan kutonen, kyllä tuossa löytyy yks t6 myös mutta tehot menevät niin lujaa yli että ei toivoakaan leimasta tässä maassa. ja ne vitosen äänet hei!?!?
Perusjuttuja, eli takaveto 2,5l lohko, 3l kampura ja T4/5/6 männät jolloin lopputulos on "T6" ilman öljyruiskuja. Ja mikä parasta lähtöteho vaparina 170hv.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Hex4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz 190E + T5
« Vastaus #8 : 03.03.2016, 17:50:19 »
joo, perusjutut on kyllä tiedossa, mutta olen päättänyt upottaa vitosen pellin alle ja sen teen. en aio alkaa rakentaa neljästä eri moottorista yhtä jotta saan kopio t6 koneen.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7589
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Mercedes-Benz 190E + T5
« Vastaus #9 : 03.03.2016, 18:37:47 »
Vitosen eduiksi kutlseen verrattuna luettava myös paino ja pituuden takia tulee vähemmän painoa etuakselin etupuolelle. Jää tietysti enemmän tilaa touhuta jakopään puolella.

-99 taisi olla ensimmäinen vuosi pakonokan säätyvällä nokkapyörällä. Sitä voi käyttää jos siltä tuntuu, mutta solenoidin johto irrallaan ei tarvitse tehdä sille mitään.
« Viimeksi muokattu: 03.03.2016, 18:41:47 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Hex4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz 190E + T5
« Vastaus #10 : 03.03.2016, 19:01:27 »
jep, paino ja pituus on myös avain asemassa. kone johon verrataan on nelimukinen ja vitosen paino on 18% suurempi eli preciis. silti tarvitaan pituuden kannalta etusumpullinen öljypohja ja ö-filtterin siirtosarja mersun, ehkä vähän hölmön ja kiinteän, etupalkin takia jonka takana kulkee simpukan apu tangot. mutta välijäähdytin ja syyläri tulevat 30° kulmaan joten tämän takia koska kone on lyhyt niin keulaan jää todella hyvä tila ilmanohjaimille. tämä vitosen valinta on monen asian summa.

Poissa Ökkelö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz 190E + T5
« Vastaus #11 : 03.03.2016, 19:16:21 »


-99 taisi olla ensimmäinen vuosi pakonokan säätyvällä nokkapyörällä. Sitä voi käyttää jos siltä tuntuu, mutta solenoidin johto irrallaan ei tarvitse tehdä sille mitään.

onkos tällä mitään vaikutusta mihinkään? Jotain netistä lueskellu ja jotkut väittää ettei vaikuttas juuri mihinkään.
Eihän tuommonen öljypohja ole paha tehä itekkään.

Poissa Hex4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz 190E + T5
« Vastaus #12 : 03.03.2016, 20:17:03 »
itsehän tässä ollaan tekemässäkin, muotoilen ja väännän palaset kyllä kunhan joku vaan kolvaa ne kiinni toisiinsa.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Mercedes-Benz 190E + T5
« Vastaus #13 : 08.03.2016, 13:47:18 »
Tollasta pohjaa kun muokkaa niin ilman tunkeuma ainetta sitä ei saa pitämään, huokosia jää hyvin helposti.  Olen muutaman hitsannut ja voin sanoa että vetelee sitten aivan helv..isti 

Öljyn suodatin on vielä hauskasti siinä edessä. Kaverille muutettiin suodatin ulkoiseksi. Sitten jos tekee modauksen ulkoiselle suodattimelle kannattaa linjat olla minimissään 12mm sisältä (huom. liitoksien kohdaltakin) aiheuttaa suodattimelle muuten omituisen pärinän.

Jos saumaa tulee pitkälle matkalle kannattaa pohja venyttää kaarelle niin että keskeltä se on korokepaloilla irti lohkosta, jos näin ei tee on pohja banaani.

Volvon omat pohjat on niin ohuita liimauspinnasta että millin siivun jälkeen en itse ottaisi enempää pois.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Mercedes-Benz 190E + T5
« Vastaus #14 : 08.03.2016, 13:52:53 »
sopisihan kutonen, kyllä tuossa löytyy yks t6 myös mutta tehot menevät niin lujaa yli että ei toivoakaan leimasta tässä maassa. ja ne vitosen äänet hei!?!?

no siinähän kaipaamani tieto oli, kiitos! täytyypi olla yhteydessä KooäLlään. kumma miten tällä foorumilla satelee järkeviä vastauksia ilman ylimääräisiä kettuiluja!

mulla oli jo dexteri m50 koneel, se polku on nähty jo.
ja en oikein tiedä olisiko se edes edullisempaa, tuntuu saavan 2kpl T5 konetta yhden m50 koneen hintaan.  :idiot2:

Sen verran vielä, että jos T6 koneeseen laittaa 2,5L kutosen kannen niin eikös sen saisi silloin vähän yli 170heppaiseksi koneeksi muutettua?
Mutta joo jos ei maksimiteho ole tavoitteena niin vitosen äänet on aika hienot.
citikka

 

Carcom Oy  Ateho