Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: JoniM - 18.04.2019, 20:34:20

Otsikko: BSR-ohjelmointi ja koneen kesto
Kirjoitti: JoniM - 18.04.2019, 20:34:20
Koetin haulla etsiä, mutten oikein löytänyt. Kiinnostaisi tietää, että miten porukalla on kestänyt koneet Bsr stage1 - stage3 -settejä? Lupaa esim. T5-koneeseen vm. 98-2006 vuosimallista riippuen stage3:lla jopa 320-350hp. Jotkut esittää, että kanget ovat vaarassa 300hp jälkeen. Mutta ei kai Bsr tuollaista softaa olisi vuosikaudet myynyt, jos kaikilla heti kiertokanget antautuisivat.
Otsikko: Vs: BSR-ohjelmointi ja koneen kesto
Kirjoitti: JoniM - 27.04.2019, 20:40:37
Koetin haulla etsiä, mutten oikein löytänyt. Kiinnostaisi tietää, että miten porukalla on kestänyt koneet Bsr stage1 - stage3 -settejä? Lupaa esim. T5-koneeseen vm. 98-2006 vuosimallista riippuen stage3:lla jopa 320-350hp. Jotkut esittää, että kanget ovat vaarassa 300hp jälkeen. Mutta ei kai Bsr tuollaista softaa olisi vuosikaudet myynyt, jos kaikilla heti kiertokanget antautuisivat.

Jaahas. Hiljaista on kuin huopatussutehtaalla. Pitääkö tästä päätellä, että kellään ei ole kokemusta bsr-softista? Epäilen.
Otsikko: Vs: BSR-ohjelmointi ja koneen kesto
Kirjoitti: vippe - 30.04.2019, 08:12:18
Noista stageista ei niin osaa sanoa mitä mihinkin kuuluu, mutta velipojan -98 S70R on BSR softa ja coldair intake ja 2,5" catback putkisto, ahtoja tais vakio 18T:llä olla jossain 0,7-1,0 bar tietämillä (huonosta muistista) penkitetty aikoinaan tuolla setillä n.272 hp ja kesti iät ja ajat rankempaakin ajoa.

Tehtiin sitte 3" downpipe ja poistettiin katti, niin meni heti kohta 3 kankea mutkalle. Nuo vakiokanget menee herkästi mutkalle, toki kestävät pidempään kun välttää alakierroksilta vedätystä.
Otsikko: Vs: BSR-ohjelmointi ja koneen kesto
Kirjoitti: JoniM - 01.05.2019, 08:35:25
Noista stageista ei niin osaa sanoa mitä mihinkin kuuluu, mutta velipojan -98 S70R on BSR softa ja coldair intake ja 2,5" catback putkisto, ahtoja tais vakio 18T:llä olla jossain 0,7-1,0 bar tietämillä (huonosta muistista) penkitetty aikoinaan tuolla setillä n.272 hp ja kesti iät ja ajat rankempaakin ajoa.

Tehtiin sitte 3" downpipe ja poistettiin katti, niin meni heti kohta 3 kankea mutkalle. Nuo vakiokanget menee herkästi mutkalle, toki kestävät pidempään kun välttää alakierroksilta vedätystä.

Stage1 on pelkkä ohjelma. Stage2 ohjelman lisäksi 2,5 tuuman cat back. Stage3 näiden lisäksi vielä 3 tuuman dp. Onkohan kangissa vuosimalleissa eroa? Varmaan se alavääntö ne sitten vääntää mutkalle. Kyllä ne muuten kai pitäisi kestää helposti yli 500 Nm / 100 Nm/kanki. Ei vaan saisi isommalla kuin kolmosvaihteella laittaa lappua lattiaan kuin vasta selvästi yli 2000 rpm kierrosalueella.