Samppasport  Futurez

Volvo 164 latolöydön selvittelyä

  • 79 Vastauksia
  • 29013 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 164 latolöydön selvittelyä (miten kilpiin?)
« Vastaus #45 : 12.07.2013, 18:20:09 »
Lainaan hieman tätä topickkia...


Eli olis tiedossa yks Ruotsista tuotu chopattu amazoni ilman papereita, lähtee kuulemma paaliin jos kukaan ei hae pois. Sen verran selvitelly, että ei oo koskaan ollu Suomen kilvissä, eli ei löydy tietokannasta autoa ollenkaan. Katsastusmies, joka noita mulle selvitti, kertoi et seuraava vaihe ois ottaa Ruotsin trafii yhteyttä ja alkaa sieltä kyselee autosta tietoja.. Sieltä auton tiedot ja luovariketju Suomeen saakka.

Onko kellään tälläsestä vastaavaa kokemusta? Sit vielä toi tullaus Suomeen, eli muutama satanen veroja?  :idiot2:
http://www.transportstyrelsen.se/en/Contact-us/Contact-the-Swedish-Transport-Agency/ Tuolta kyselet auton runkonumerolla tietoja. Pyydät että nakkaavat kaiken mitä löytyy sulle s-postiin. Niiden tietojen jälkeen tarviit ainakin ne luovarit ja sitten konttorille RETU-kysely vetämään. Siinä menee muutama viikko. Jos tarviit asiaan muuta jeesiä niin kysy. En tiedä mitään niin ihanaa kun paperiton tuontiauto... Meinas pariin otteeseen loppua usko, kun omaan turboon koetin papruja hankkia.

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Vs: Volvo 164 latolöydön selvittelyä
« Vastaus #46 : 17.07.2013, 13:37:42 »
Mikä ois järkevä V8:n tonne konehuoneseen? Katulaillisena tarkoitus pitää ja niin että sen saa muutoskatsastettua.
Sellanen mihin sais varaosia kohtuu helposti.
Volvon B36 kone taitaa olla liian haasteellinen osien suhteen... vai onko ainut mahdollinen säännösten mukaan.

Saako sinne laitettua Rover 4.7 tai Chevyn 350?
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 164 latolöydön selvittelyä
« Vastaus #47 : 17.07.2013, 14:18:55 »
Mikä ois järkevä V8:n tonne konehuoneseen? Katulaillisena tarkoitus pitää ja niin että sen saa muutoskatsastettua.
Sellanen mihin sais varaosia kohtuu helposti.
Volvon B36 kone taitaa olla liian haasteellinen osien suhteen... vai onko ainut mahdollinen säännösten mukaan.

Saako sinne laitettua Rover 4.7 tai Chevyn 350?
Ei ja ei.

Kuutiotilavuusrajahan tolle on joku 3,8litraa, jos tehorajoissa käytetään luovuutta niin:
Bemarin 3litrasen kasin saa teoriassa laitettua, samoin audin 3.6litrasen. Jälkimmäistä olin jo kertaalleen laittelees yhteen 164seen kunnes heräsin tähän päivään ja totesin sen olevan liian laiska moottori(paperilla 250hv), kun ajelin päivittäistä ajoa puoli vuotta V8audilla.

Oikeasti jos haluat, luotettavan ja järkevän tekniikan tonne, niin tinakutonen 960stä, se 2,5litranen, saa oikea äänet 164seen sekä osien saatavuus parempi kuin missää aikasemmissa ideoissa. Ja jos oikeen mopo keulii niin tinakutonen parilla ahtimella kiusattuna.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvo 164 latolöydön selvittelyä (saako V8:n?)
« Vastaus #48 : 17.07.2013, 14:53:33 »

Mitään sodan aikaisia kaseja kun tälläinen.  ;)
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 latolöydön selvittelyä (saako V8:n?)
« Vastaus #49 : 17.07.2013, 22:40:27 »
Fordin pikkulohko menee muutoskatsastamalla. Siihen saa näppärästi T5 vaihteiston. Laita sellanen.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 latolöydön selvittelyä (saako V8:n?)
« Vastaus #50 : 18.07.2013, 11:59:20 »
180heppainen 3,0 tinakutonen. sitähän voi sitten omien mielihalujensa mukaan virittää.
164:sen omapainohan on jo 960:a 300kg pienempi, kulkee jo aika ketterästi.

ei kait nykyään mee läpi noin pikkulohko muutoskatsastukset?
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 latolöydön selvittelyä (saako V8:n?)
« Vastaus #51 : 18.07.2013, 14:14:05 »
Fordin kansiventtiilikaseissa taitaa olla vain yksi joka menee muutoskatsastamalla eli 221 cu in Windsor.
Saattaa olla aika harvinainen kone.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Windsor_engine#221

Buickin 215 cu in mahtuu prosentteihin eli käytännössä sama kone, kuin Rover 3500.
https://en.wikipedia.org/wiki/Buick_V8_engine#215

Nuo kaksi lienee heppojenkin osalta läpihuutojuttuja katsastaa, kun ovat melkoisia antiperformance koneita vakiona...

Kuutiotuumissa karvan alle 229 kone pitäisi kokonsa puolesta mennä muutoskatsastamalla.

Jos ei lait ole ihan äskettäin muuttuneet niin vertailumoottorista moottorin massaa saa kasvattaa 20%, tilavuutta 25% ja tehoa 20% muutoskatsastamalla.
Korjatkoon viisaammat taas :-[.
« Viimeksi muokattu: 18.07.2013, 14:34:27 kirjoittanut kimisetä »
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa mikkis83

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 949
  • SVK #02580
Vs: Volvo 164 latolöydön selvittelyä (saako V8:n?)
« Vastaus #52 : 18.07.2013, 15:59:28 »
Fordin kansiventtiilikaseissa taitaa olla vain yksi joka menee muutoskatsastamalla eli 221 cu in Windsor.
Saattaa olla aika harvinainen kone.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Windsor_engine#221


Korjatkoon viisaammat taas :-[.

Nii, ei niitä hirveästi kait oo, mut on niitä suomessakii ihan muutama. Allekirjoittaneen hallin perukoilla yks tuollanen seisoo. Sama moottori, mitä 302, sisuskalut vain vähän erilaiset...
-V940T-97/-VV70-99/VV70-98/V242-80/VA122S-67/FF500-63/C1508GT-79/VWJ-91/VWJ-91/E-59
Tappikoneella olisit jo perillä
Tappikoneen ääni sekoitti mun pääni

Poissa TD Power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Mutu, mutumpi, öljykeskustelu
Vs: Volvo 164 latolöydön selvittelyä (saako V8:n?)
« Vastaus #53 : 22.07.2013, 21:23:42 »
Fordin pikkulohko menee muutoskatsastamalla. Siihen saa näppärästi T5 vaihteiston. Laita sellanen.

Sinäkin Brutukseni???!!!!

Mikä tää V8 villitys oikein on, kyllähän sitä paukkua saa B30sestäkin?

Volvo 164 Turbo -74
Volvo 760 Turbo -89
Volvo S80 D5 -05

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 latolöydön selvittelyä (saako V8:n?)
« Vastaus #54 : 23.07.2013, 12:31:10 »
Aika vähän on vanhempia V-8 volvoja näkynyt eli, jos joku tekee jo muutenkin muunnellusta kasikoneisen niin O0.
Lainkaan väheksymättä Volvon tappikoneita sillä niillä olen itsekin hyvinkin tyytyväisenä taivaltanut pätkittäin vuodesta 1983.
Jos suora kutonen soundaa tuohon malliin niin siinä on vikaa mutta...

http://www.youtube.com/watch?v=Fz00nYG7fa4

Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Vs: Volvo 164 latolöydön selvittelyä (saako V8:n?)
« Vastaus #55 : 23.07.2013, 14:46:51 »
Aika vähän on vanhempia V-8 volvoja näkynyt eli, jos joku tekee jo muutenkin muunnellusta kasikoneisen niin O0.


Kimisetä osui asian ytimeen tuon oman ajatusmaailman kanssa.

Voi olla että sinne menee aluksi tuon B30 tai B30E ja stage2 vaiheessa sitten joku V8.
Tässä ollaan vasta niin alussa että saas nähdä mitä tulee jos tulee.
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2212
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo 164 latolöydön selvittelyä (saako V8:n?)
« Vastaus #56 : 03.08.2013, 22:12:40 »
Täältä ääni mielummin V8:lle kun jollekki tinakutoselle ;)
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Vs: Volvo 164 latolöydön selvittelyä (saako V8:n?)
« Vastaus #57 : 07.09.2013, 20:44:08 »
Tänään taas ihmetelty tätä kiesiä. koneena paikoillaan tällä hetkellä b21 kone ja borg warner 35. kone ja laatikko ovat erittäin siis siistejä, ei vuoda tippakaan öljyä. lattikossa kyltti "factory rebuilt unit" eli ilmeisesti tehdaskunnostettu loota.
Nyt tässä pohdin että pidänkö nuo vai laitanko myyntiin ja ostan b30n ??? Tästä b21 puuttuu kaikki ympäriltä kaasari, laturi, jäähy jne.
« Viimeksi muokattu: 08.09.2013, 19:08:46 kirjoittanut coolower »
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2212
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo 164 latolöydön selvittelyä (b21/bw35 vai ei?)
« Vastaus #58 : 07.09.2013, 23:54:19 »
Jos b30:n löydät sopivaa hintaa ni laita semmone ihmeessä.. Ja laatikko siihen perään..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: Volvo 164 latolöydön selvittelyä
« Vastaus #59 : 10.09.2013, 15:38:42 »
Mikä ois järkevä V8:n tonne konehuoneseen? Katulaillisena tarkoitus pitää ja niin että sen saa muutoskatsastettua.
Sellanen mihin sais varaosia kohtuu helposti.
Volvon B36 kone taitaa olla liian haasteellinen osien suhteen... vai onko ainut mahdollinen säännösten mukaan.

Saako sinne laitettua Rover 4.7 tai Chevyn 350?

Eiks roverilla ollu se perus 3,5l mylly, josta on erilaisilla osapaketeilla ja porauksilla muunnettu "hiukan" isommaksi ettei olisi päästy jopa tuohon 4,7 litraankin
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

 

Elekma  Autoracing