Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: Superseppo - 22.04.2018, 08:57:43
-
Mitenkäs hellästi tällaista jonkin aikaa seissyttä Volvoa pitäsi elvyttää teknisesti. Pitääkö heti aloittaa bensapuolen ym puhdistus ja rasvausta, vai heti vaan kokeilla käyntiin. Mielipiteet kiinnostaa
-
Mitenkäs hellästi tällaista jonkin aikaa seissyttä Volvoa pitäsi elvyttää teknisesti. Pitääkö heti aloittaa bensapuolen ym puhdistus ja rasvausta, vai heti vaan kokeilla käyntiin. Mielipiteet kiinnostaa
mikä on tässätapauksessa jonkin aikaa?kuukausia vuosia?
-
voihan sitä käyntiin koittaa heti, jos on öljyä ja vettä koneessa, näin ainaki itse tehny. kyllä näissä kauemmin seisseissä jarrut pakkaa olemaan elvyytystä vailla.
-
ja varmistaa että tulee öljynpaineet,muutama lyhyt starttaus aluksi,saattaa olla yläkerta aika kuiva jos ollut kauan kuivana
-
Vaihtaisin öljyt ja bensan. Jos ulos valuva öljy on pahannäköistä niin pohjaproppu kiinni ja pari litraa polttoöljyä moottoriin. ÄLÄ starttaa koska se löpön ja pashan sekoitus on sitten öljynkierrossa. Liuottelee päivän pari ja laskee ulos. Sitten tuoreet öljyt sisään.
Bensafiltterin vaihto kanssa.
Jarrut kaipaa varmaan täysremontin.
-
mikä on tässätapauksessa jonkin aikaa?kuukausia vuosia?
jonkin aikaa tarkoittaa lähemmäs 5-10v
-
sanoisinko että juuri tällaisia vinkkejä kaipaan ,,,,,, no millä saa pois homeen hajun sisältä , vaikkei silleen homeessa näkyvästi olekkaan , seissyt kylmässä tallissa , jossa sama lämpötila kuin ulkona .
-
jos on vain haju niin saattaa lähteä tuulettamalla ja tolu yms. pesuaine pesulla. jos ei halua niitä kalliimpia autopesuaineita ostella. ainaki itellä toiminu jos ollu semmonen ummehtunu haju autossa.
-
Etikka toimii myös tehokkaasti homeen (ja sen hajun) poistossa.
-
eli kun tolua tai etikkaa veteen ja sillä käy huolellisesti läpi niin jotain hyvää pitäisi syntyä.
-
Oma 144 seiso 26 vuotta. Öljyt vaihdoin heti ja bensan otin kannusta sähköpumpulla, kun mekaaninen ei pumpannu, nyt toimii taas. Puola, johot, tulpat pyöriä ja kansi vaihtoon. Napakka isku solenoidiin että lähti starttaamaan kaasarin joutui myös putsaamaan mitä tässä tapauksessa ei ole ja rottien poikkisyömiä johtoja piti korjailla.
12 satulan männästä yksi liikkui hyvin vielä muut enemmä ja vähemmän jumissa.