KL-varaosat  Race.fi

Volvo takaisinkutsuu Vm2009-10 mallin S80, V70/XC70/XC60 autoja.

  • 16 Vastauksia
  • 9061 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Nyt täytyy sanoa, että kuppi on täynnä. Auto on käynyt kolme kertaa puolen vuoden aikana takuuhuolloissa ja olen tentannut, että koskeeko omaa autoani tuo diesel:n joutuminen öljytilaan johon on vastattu että ei kuulu. Nyt sitten tuli takaisinkutsu koskien ohjelmistopäivitystä jolla korjataan tuo diesel:n joutuminen öljytilaan. Siis oikeasti mitä ammattitaidotonta puoskarointia! Nyt pitäisi taas toimittaa auto huoltoon ja perheen olla ilman autoa.

Arvatkaa kahdesti vaihdetaanko tuosta yhteydessä öljyjä koneeseen. Ei varmana vaihdeta ellei asiakas maksa. Ja tiedustelin tätä vikaa nimenomaan öljynvaihdon yhteydessä.


Volvo - Valitamme Ostosta, Lähetämme Vara-Osia.
« Viimeksi muokattu: 21.02.2011, 14:23:50 kirjoittanut -karppa- »
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Jaa että uudemmissakin menee nesteet sekaisin. Luullut että koskee vain vanhempaa D5 ja 2.4D koneita.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Jaa että uudemmissakin menee nesteet sekaisin. Luullut että koskee vain vanhempaa D5 ja 2.4D koneita.

Niin minäkin luulin ja Hämikseltä olen kaksi kertaa kysynyt pitäisikö tuo ohjelmisto päivittää ja kummallakin kerralla ollut vastaus, että ei tarvitse, kun ei koske uudempia moottoreita. Nimenomaan vuosihuollon yhteydessä tuota painotin ja kysyin, koska samalla vaihdettiin uudet öljyt.

Koskee 2009 ja 2010 malleja (D5244T10 ja D5244T16 moottoreita)
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Classic

  • Vieras
Nyt täytyy sanoa, että kuppi on täynnä...

Ei kait noin vähällä saa kuppi täyttyä. Hankalia takuuaikaisia asioita joutuu hyppyyttämään joskus aivan eri kertaluokkaa monesti. Näin naapurimaan palstalla nyt kysymyksessä olevasta tarkistuksesta: "Efter tre vändor tillbaka på verkstaden och omladdning programvara verkar det fungera nu."

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Jep Jep. Nyt tuli sitten takaisinkutsu hihnankiristimen vuoksi. Eihän tuo ole vasta, kuin 13 kerta kun auto lähtee takuuhuoltoon.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Jep Jep. Nyt tuli sitten takaisinkutsu hihnankiristimen vuoksi. Eihän tuo ole vasta, kuin 13 kerta kun auto lähtee takuuhuoltoon.

Eikö se ole hyvä, että pidetään huolta? Harmittaisi seksin jos se kiristin levahtaa jossain keskellä ei mitään :-\
« Viimeksi muokattu: 07.01.2012, 21:16:13 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Pidetään huolta  ;D. PAkko kait se on pitää huolta tai sitten joutuu viranomaisten hampaisiin kuten toyotalle kävi.

Uusi auto=13 takuuhuoltoa kahteen vuoteen. Minusta se on aika paljon paljon "premiumluokan" autolle, jolla pitäisi ajaakkin. Kuten aikaisemmin sanoin XC on ollut enemmän pukkien päällä, kuin puoli miljoonaa ajettu primera.

Onneksi omani ei ole yhtä surullinen tapaus, kuin kyseinen V70.
http://keskustelu.plaza.fi/moottori/autot/volvo/1818043/volvo-v70-08-kaytto-ja-huoltokokemuksia/
« Viimeksi muokattu: 07.01.2012, 21:23:45 kirjoittanut -karppa- »
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Pidetään huolta  ;D. PAkko kait se on pitää huolta tai sitten joutuu viranomaisten hampaisiin kuten toyotalle kävi.

Uusi auto=13 takuuhuoltoa kahteen vuoteen. Minusta se on aika paljon paljon "premiumluokan" autolle, jolla pitäisi ajaakkin. Kuten aikaisemmin sanoin XC on ollut enemmän pukkien päällä, kuin puoli miljoonaa ajettu primera.

Onneksi omani ei ole yhtä surullinen tapaus, kuin kyseinen V70.
http://keskustelu.plaza.fi/moottori/autot/volvo/1818043/volvo-v70-08-kaytto-ja-huoltokokemuksia/

Joo sihen en ota kantaa onko hyvä auto vai ei, mutta kun ei tavallisella kuluttajalla ole kuitenkaan mitään havaintoa esimerkiksi tästä mahdollisesti hajovasta kiristimestä, niin on se mielestäni ihan fiksua ilmoittaa siitä auton omistajalle. Jos sulla on nyt jo mitta täynnä, niin mieti miten täynnä se olisi siellä korvessa rikkinäisen auton vieressä seisoessa kuminauha kädessä ;D

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Joo sihen en ota kantaa onko hyvä auto vai ei, mutta kun ei tavallisella kuluttajalla ole kuitenkaan mitään havaintoa esimerkiksi tästä mahdollisesti hajovasta kiristimestä, niin on se mielestäni ihan fiksua ilmoittaa siitä auton omistajalle. Jos sulla on nyt jo mitta täynnä, niin mieti miten täynnä se olisi siellä korvessa rikkinäisen auton vieressä seisoessa kuminauha kädessä ;D

Sitä varten on täyskasko ja minua hymyilyttäisi se kuinka kalliiksi tuo korjaaminen tulisi volvolle. Itsellä parempaakin tekemistä, kuin ottaa töistä vapaata, että saat auton huoltoon. Enkä jaksa tähän ketjuun enään sotkea paria muuta surullista tapausta volvomaailmasta. Ennen volvot oli sentään luotettavia.

« Viimeksi muokattu: 16.01.2012, 16:42:51 kirjoittanut -karppa- »
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vuoden päästäkö sitten ilmoitetaan, että koskee myös vm. 2011 ja 2012 dieseleitä...?

Onhan tuossa jonkun verran pitkä lista TSB:tä ja takaisinkutsuja:

http://www.automd.com/recall-tsb/search/?m=Volvo&mm=XC70&y=2010&s=tsb




Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2117
    • Instagram kuvat
Volvomaailmassa puhutaan volvoista, mutta ei kannata unohtaa, että kutsutaan niitä muitakin takaisin ihan siinä missä volvojakin. Se, että viat myönnetään ja korjataan on minusta hyvää palvelua vaikka se tieteysti asianomaista harmittaakin.

Poissa J-P Heimonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Oiskohan autotehtaiden järkevämpää tehdä välillä kestäviä ja valmiiksi toimivia autoja.

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Kiirellää kun pukataan uutta automallia uuden perään niin näköjään alkaa tulemaan virheitä. Hienoahan se on, kun automallien elinkaaret ovat lyhentyneet aika paljon entisestään.
Seat Leon Cupra 290 -19

Poissa karvis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 296
  • www.vrcf.fi
Joskus meni takuuaikana Mitsubishi Canterista kansi ja vaihdettiin mutta öljyt laskutettiin meiltä.
Otettiin asiasta selvää ja liike palautti kaikki maksamamme kulut, eli kulut kuuluu takuuseen. Maahantuojaan yhteys silloin ja aina kun tulee ongelmia. Sijaisauto kuuluu jos vaan ymmärtää vaatia.
Mitään ei tunnu saavan jos ei VAADI!

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Kiirellää kun pukataan uutta automallia uuden perään niin näköjään alkaa tulemaan virheitä. Hienoahan se on, kun automallien elinkaaret ovat lyhentyneet aika paljon entisestään.
Minusta se oli hienoa, kun pitkän elinkaaren autonkaan tuotekehitys ei pysähtynyt edes tuotantolinjan pysähtyessä, vaan vuosia myöhemmin olisi varaosista voinut koota paremman yksilöin kuin yksikään tuontantolinjalta rullanneista.

Monia 740 alkuperäisosia ei ole ollut saatavilla enää yli 10 vuoteen. Ja sen on hyvä, koska tilalle on tarjottu parannettua osaa tai vielä enemmän parannettua 940 osaa, joskus muutossarjan kera sovittaen, joskus suoraan sellaisenaan. Uusin siniseltä tiskiltä saamani osa on S60 turvavyö, joka meni (ilman kiristinpommia toki) heittämällä alkuperäisen tilalle kun lukko alkoi kiukutella eikä enää toiminut luotettavasti. Erilaiseltahan se näyttää, mutta on runkonumeron perusteella ostettu korvaava alkuperäisosa.

Tämä on (vai oli?) juuri sitä, mistä Volvossa olen tykännyt. Autoni järkevän käyttöiän päätän minä eikä joku varaston arvoa laskeva markkinointiekonomi.
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

 

Kulkukoira  Proturbo