Autodiagnoosi  Carcom Oy

240 merkkien poisto ja ajovalojen maalaus

  • 22 Vastauksia
  • 10177 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
240 merkkien poisto ja ajovalojen maalaus
« : 30.08.2011, 21:01:23 »
Onkos tuon 240 takaluukussa olevissa merkeissä pelkkä tarrakiinnitys vai onko tapeilla pellin läpi? Olisi kiva tietää ennen ku rupee siimalla jyystämään.

Entä onkos kokemuksia ajovalojen "taustojen" maalauksesta mustiksi. Onko umpioiden lasit irrotettavat vai joutuuko raiskaamaan valot? En oo ny Volvostani katsonut onko kiinnikkeitä, mutta muistan yhdessä autossani olleen kiinnikkeet, mutta oli silti liimatut?? Oisko jollain laittaa kuvalinkkejä...huonosti löysin "mallikuvia" kun pitäisi vielä tehdä päätös haluanko mustata ne taustat vai en.
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 merkkien poisto ja ajovalojen maalaus
« Vastaus #1 : 30.08.2011, 21:15:43 »
Merkit taitaa olla tapeilla kiinni?

Ajovaloista saa lasit irti, sen kun vaan ne metalli klipsut napsuttelee pois talttapäämeisselillä. Mulla oli se lasi tiivisteessä kiinni silleen että hirvitti irrottaa, mutta ei pitäs olla liimattu. Vartin homma  ;D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 240 merkkien poisto ja ajovalojen maalaus
« Vastaus #2 : 30.08.2011, 21:19:28 »
Merkit taitaa olla tapeilla kiinni?
Eivät olleet ainakaan '87:ssä. Ihan pelkällä liimalla, ja istuivat silti tarpeettoman lujassa.
Jäitä housuun!

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 merkkien poisto ja ajovalojen maalaus
« Vastaus #3 : 30.08.2011, 21:21:10 »
Merkit taitaa olla tapeilla kiinni?

Ajovaloista saa lasit irti, sen kun vaan ne metalli klipsut napsuttelee pois talttapäämeisselillä. Mulla oli se lasi tiivisteessä kiinni silleen että hirvitti irrottaa, mutta ei pitäs olla liimattu. Vartin homma  ;D

Oletko omaasi maalannut? Itsellänikin valkoinen volvo, joten laita kuvaa esille, niin ei tartte photoshopata.
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 merkkien poisto ja ajovalojen maalaus
« Vastaus #4 : 30.08.2011, 21:22:35 »
Eivät olleet ainakaan '87:ssä. Ihan pelkällä liimalla, ja istuivat silti tarpeettoman lujassa.

Liimalla vai sellasella kakspuoleisella teipillä? Eli saako siimalla irti?
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 merkkien poisto ja ajovalojen maalaus
« Vastaus #5 : 30.08.2011, 21:38:30 »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: 240 merkkien poisto ja ajovalojen maalaus
« Vastaus #6 : 30.08.2011, 21:41:35 »

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 merkkien poisto ja ajovalojen maalaus
« Vastaus #7 : 30.08.2011, 21:46:46 »
Eli lasin ja umpion välissä jokin tiiviste? Hajooko helposti irrottaessa vai kannattaako kasatessa vetää suosiolla siivu sikaa sitten sauman ympärille.

Vaikuttaako mitenkään valojen tehoon/näkyvyyteen? Kannattaako maalata mattalla vai kiiltävällä? Meinaan kympi näyttää paremmalta ja ettei  tuu sitten virheellisiä heijastuksia umpion sisällä. Vai onko edes mahdollista?
« Viimeksi muokattu: 30.08.2011, 21:50:55 kirjoittanut lateleo »
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: 240 merkkien poisto ja ajovalojen maalaus
« Vastaus #8 : 30.08.2011, 21:52:40 »
Eli lasin ja umpion välissä jokin tiiviste? Hajooko helposti irrottaessa vai kannattaako kasatessa vetää suosiolla siivu sikaa sitten sauman ympärille.

Vaikuttaako mitenkään valojen tehoon/näkyvyyteen? Kannattaako maalata mattalla vai kiiltävällä? Meinaan kympi näyttää paremmalta ja ettei  tuu sitten virheellisiä heijastuksia umpion sisällä. Vai onko edes mahdollista?

Lasin ja umpion välissä tiivistenauha. Ei se hajoa, mutta vanhahan se on. Ite en ainakaan tiivistellyt enempää ja ei mitään ongelmia sen suhteen tuntunut olevan. Tiedä sitten, miten hyvin lika pääsee sisälle. Eikai se maalaus valotehoon juuri vaikuta kun maalaus tulee heijastimen taakse. Itse vedin mattavärillä.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 merkkien poisto ja ajovalojen maalaus
« Vastaus #9 : 30.08.2011, 21:54:47 »
Saa sen vanhan tiivisteen ehjänä irti ja takaisinkin. Ei huolta siitä.
Mutta 240:n etuvalot on kiinni kolmella m6 mutterilla joiden pultit on upotettu umpion taustamuoviin. 20 vuotta aiheuttaa sen että ne mutterit on pultissa kovemmassa kuin pultit muovissa ja 80% varmuudella pyörii läpi :-\. CRC:tä suosittelen ennen kuin yritätkään irroittamista.
Ja toinen on sitten heijastimien kiinnitys taustamuovissa. Kun olet saanut lasin pois, näet heijastimen kulmissa muoviset nappulat jotka pitää kiinni. Niitä pitää kääntää 90 astetta ja sitten lähtee heijastin irti ja helppo maalata mutta nuo nappulat katkeaa jos ovat haurastuneet eli varovaisuutta. ;)

Itse tarvitsin viisi 240:n umpiota jotta sain koottua kaksi hyvää :facepalm:
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 merkkien poisto ja ajovalojen maalaus
« Vastaus #10 : 30.08.2011, 22:00:09 »
Saa sen vanhan tiivisteen ehjänä irti ja takaisinkin. Ei huolta siitä.
Mutta 240:n etuvalot on kiinni kolmella m6 mutterilla joiden pultit on upotettu umpion taustamuoviin. 20 vuotta aiheuttaa sen että ne mutterit on pultissa kovemmassa kuin pultit muovissa ja 80% varmuudella pyörii läpi :-\. CRC:tä suosittelen ennen kuin yritätkään irroittamista.
Ja toinen on sitten heijastimien kiinnitys taustamuovissa. Kun olet saanut lasin pois, näet heijastimen kulmissa muoviset nappulat jotka pitää kiinni. Niitä pitää kääntää 90 astetta ja sitten lähtee heijastin irti ja helppo maalata mutta nuo nappulat katkeaa jos ovat haurastuneet eli varovaisuutta. ;)

Itse tarvitsin viisi 240:n umpiota jotta sain koottua kaksi hyvää :facepalm:

Ite painoin umpiota kevyesti samalla, kun auoin muttereita, kiristys samalla lailla. Heijastimen suojasin kunnolla teipillä ja muovilla. 20 Vuotta vanhat osat aukes nätisti.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 merkkien poisto ja ajovalojen maalaus
« Vastaus #11 : 30.08.2011, 22:08:02 »
Eiköhän se näillä eväillä jo onnistu kun löytää vaan vähän vapaa-aikaa. Vielä jos noiden takamerkkien irrotukseen löytyisi varmistusta? Eli onko tapit vai ei (nyt on yksi ääni puolesta ja yksi vastaan) ja lähteekö siimalla?
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 merkkien poisto ja ajovalojen maalaus
« Vastaus #12 : 30.08.2011, 22:12:33 »
-89 eli on liimalla. Jos olisi 10 vuotta vanhempi niin olisi tapeilla.
Irroituksesta en osaa sanoa kun itse otin metallilastalla maalipintaa säästelemättä ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa juusba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 merkkien poisto ja ajovalojen maalaus
« Vastaus #13 : 30.08.2011, 22:20:55 »

S60 2.4t geartronic -01

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 240 merkkien poisto ja ajovalojen maalaus
« Vastaus #14 : 30.08.2011, 22:45:54 »
-89 eli on liimalla. Jos olisi 10 vuotta vanhempi niin olisi tapeilla.
Irroituksesta en osaa sanoa kun itse otin metallilastalla maalipintaa säästelemättä ::)

-84 oli teipillä.
Meisselillä nätisti väännellen lähti ilman maalivaurioita. (ihme kyllä)

 

Ateho  Elekma