Ateho  Elekma

Uudehkon auton lastutus.

  • 32 Vastauksia
  • 9869 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvo:)

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Uudehkon auton lastutus.
« : 06.02.2019, 19:18:04 »
Hep!
Uudehkon auton lastutuksesta v70 D3 110kw 2016 aj 70 000 muutama kysymys.
Perehdyin aiheeseen googlettamalla ja minnulle selvisi että ohjelmoinnin maailma onkin aika suuri. Törmäsin isompiin firmoihin joilla jälleenmyyjiä pitkin maata ja tekiöihin jotka hämmentävät itse softat. Minulle kävi myös nopeasti selväksi että isoimmissa firmoissa ei ole autolle penkki mahdollisuutta ja että esim kaikki eivät puhu automaattilaatikon muokkailusta jonka itse koen tärkeäksi. Minua jäi askarruttamaan että jos aina määräaikaisjuollossa omamekaanikko päivittää moottorinohjaimen niin pitääkö minun aina palata viripajalle että saan ohjelmoidut softat takaisin. Pienellä googlailulla minulla selvisi että pitää. Moni isompi firma laskukkaa tastä palvelusta, mutta eivät kaikki. Pidän tätä vähän työläänä ajatuksena. Mitä te ajattelette tästä? Sitte luin EGR ja DPF muokkailuista. Kuulostaa fiksulta, mutta toisaalta arvelluttaa. Edellämainittuja toimenpiteitä tarjoaa melkein kaikki jotka myyvät softaa. Hinta hajonta oli vaan suuri. Toiset ottaa kyseisistä toimenpiteistä kymppejä ja toiset satoja. Toki jos ohjelmoi samalla niin hinta on eri. Miten todennäköistä on että jos EGR on ohjelmoitu off asentoon ja omamekaaniko päivittää ohjelmat niin tämän jälkeen EGR ei enää toimikkaan päivityksen mukaan vaan antaa virhe ym koodeja. Miten kommentoisitte tätä? Minun järjen mukaan siinä kävisi noin. Samaisesti DPF suhteen. Otetaan pois ja omamekaanikko päivittää = ECU tiltissä? Sitte googlasin lisää ja törmäsin PPC laitteisiin joilla voi " itse kätevästi säädellä" onko auto vakio vai ei. Mitäs ajattelette näistä? Luin kommentteja ja palautteita joita oli puolin ja toisin. Toisilla ihan hirveästi häikkää ja toisilla ei mitään. Taas näen aikamoisen vaivan. Tai pystyn ajattelemaan tilanteen jossa minun pitäisi vaikka ennen katsastusta ehkä huvikseni laittaa auto vakioksi ja tämän jälkeen EGR jumiin ja DPF lähettää vikakoodin ja koko taulu täynnä punaisia merkkivaloja. Näen myös niin sellaisen tilanteen että ajan vikatilassa konttorille kun en muuta keksi :2funny: Miltä tämä kuulostaa? Olen vaasasta ja täällä päin vaikutusvaltaisimpia ovat Shark, Celtic tunig, Turbotec ja Mm paikallinen paja carPower.

Kuten huomaatte olen vähän epävarma. Apua siis kaivataan. Olen aijemmin ajanut D5 polestarilla joka oli "huoltovapaa" ja siksi ehkä nyt niin turhautunut asian suhteen :o

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Uudehkon auton lastutus.
« Vastaus #1 : 06.02.2019, 20:25:17 »
Rica softan jos laitat niin saat ohjelmointilaitteen jolla voit kätevästi palauttaa alkuperäisen softan (esim huollon ajaksi) ja laittaa virisoftan takaisin sitten kun haluat. Heiltä käsittääkseni saa samat päivitykset kuin Volvo softiinkin. EGR he ei eliminoi ja dpf eliminointi vaatii jo mekaanisiakin muutoksia (pönttö tyhjäksi) eli ei onnistu heiltä sekään. Toisaalta, emmehän toki haluakaan myrkyttää kanssaihmisiä ::)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Uudehkon auton lastutus.
« Vastaus #2 : 06.02.2019, 20:46:44 »
Juurikin tuon D3 tehottomuuden vuoksi ostin 2016 uuden V70 D4 131kW tehoisena, itselle se riittää kun ei juuri koskaan tarvitse edes kiihdyttää kun nopeusrajoituksemme ovat mitä ovat ja vaunun sekä kärryn vetoon on tehoa ja vääntöä 400 Nm eli minulle riittävästi.
Toki lastuta jos siltä tuntuu! :D

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: Uudehkon auton lastutus.
« Vastaus #3 : 06.02.2019, 20:51:36 »
Aloittaja on varsin hyvin oikeilla jäljillä. Huoltoon pitää sanoa, että ecua ei saa päivittää tai sitten on vikavalot taulussa. Jotkut softat pystyy itse latailemaan, mikä on tietysti jonkinlainen etu. Toisaalta huoltoliike joutuu tilaamaan softanikkarin paikalle kustannuksellaan, jos on kielletty tekemästä päivitykset ja jyräävät silti softan yli.

Takuunalaiseen autoon en itse uskaltanut laittaa softaa. Eilen juuri kävin asiasta haastelemassa "Lisäätehoa" kaverin kanssa. Takuu raukeaa kokolailla siinä kohtaa, kun huolto huomaa eculla käydyn. Houkutus olisi suuri tehonlisäykseen, kun omassa on 110 heppaa reservissä. Jossain kohtaa tehot täytyy vapauttaa käyttöön, mutta jos nyt kävisin edes ensimmäisessä huollossa ensin.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8855
  • Teiden tukko
Vs: Uudehkon auton lastutus.
« Vastaus #4 : 07.02.2019, 06:42:50 »
Moderaattorin huomautus: Pysytään aiheessa, poistin muutaman viestin...  C:-)
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa terotero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: Uudehkon auton lastutus.
« Vastaus #5 : 07.02.2019, 10:50:48 »
Kyllä mulla rican mukana tuli myös egr off vaihtoehdot. Esim stage 2 egr off.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Uudehkon auton lastutus.
« Vastaus #6 : 07.02.2019, 19:50:42 »
Kyllä mulla rican mukana tuli myös egr off vaihtoehdot. Esim stage 2 egr off.

Ostitko milloin?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa terotero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: Uudehkon auton lastutus.
« Vastaus #7 : 07.02.2019, 21:57:30 »
Ennen joulua

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Uudehkon auton lastutus.
« Vastaus #8 : 07.02.2019, 22:32:43 »
Ennen joulua

Sitten mulla oli väärää ”tietoa”. Olen ollut siinä käsityksessä että Rica olisi normit täyttävä virisofta
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa terotero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: Uudehkon auton lastutus.
« Vastaus #9 : 07.02.2019, 23:39:57 »
Ok. Tuli siitä egr on versiokin

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1686
  • www.vrcf.fi
Vs: Uudehkon auton lastutus.
« Vastaus #10 : 08.02.2019, 05:51:01 »
Saako nämä uudet Euro 6 päästöiset autot lastutettua niin että läpäisevät katsastuksen?
Olen siinä käsityksessä että 2016 jälkeen valmistetut autot ovat tarkemmassa syynissä moottorin manipuloinnin osalta.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Vs: Uudehkon auton lastutus.
« Vastaus #11 : 08.02.2019, 08:25:16 »
Sitten mulla oli väärää ”tietoa”. Olen ollut siinä käsityksessä että Rica olisi normit täyttävä virisofta

Ainakin vanhempiin malleihin ne kyllä karsasti päästölaitteiden muuttamista.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: Uudehkon auton lastutus.
« Vastaus #12 : 08.02.2019, 08:39:01 »
Saako nämä uudet Euro 6 päästöiset autot lastutettua niin että läpäisevät katsastuksen?
Olen siinä käsityksessä että 2016 jälkeen valmistetut autot ovat tarkemmassa syynissä moottorin manipuloinnin osalta.
Toki. Tosin vm. -16 autoja tarvii alkaa katsastaa ekan kerran vasta tänä vuonna, joten tilanne selkiytyy lähi kuukausina.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Volvo:)

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Uudehkon auton lastutus.
« Vastaus #13 : 08.02.2019, 10:13:10 »
Kyllä mulla rican mukana tuli myös egr off vaihtoehdot. Esim stage 2 egr off.

Eikä EGR aiheuttanut vikailmoitusta kun käännät takaisin vakioksi esim ennen huoltoa?

Poissa Volvo:)

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Uudehkon auton lastutus.
« Vastaus #14 : 08.02.2019, 10:17:45 »
Aloittaja on varsin hyvin oikeilla jäljillä. Huoltoon pitää sanoa, että ecua ei saa päivittää tai sitten on vikavalot taulussa. Jotkut softat pystyy itse latailemaan, mikä on tietysti jonkinlainen etu. Toisaalta huoltoliike joutuu tilaamaan softanikkarin paikalle kustannuksellaan, jos on kielletty tekemästä päivitykset ja jyräävät silti softan yli.

Olet aivan oikeassa. Luulen vain että olen aika heikoilla jos " volvo päivittyy vahingossa" ja ecu: ssa lymyääkin virisofta joka sekoittaa kaiken. ???
« Viimeksi muokattu: 08.02.2019, 10:22:50 kirjoittanut Volvo:) »

 

Futurez  Kulkukoira