Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

900-sarjan ja S/V90 hankinta

  • 440 Vastauksia
  • 241790 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8853
  • Teiden tukko
Vs: 960 ostamassa...
« Vastaus #15 : 03.03.2011, 13:14:17 »
Jokos näissä(kin) on sinkitty koppa? Viimeset takavetoset ainakin on sinkittyjä. Jos ei, niin kannattanee kiinnittää huomiota pohjaan, ym. perinteisiin mätäkohtiin.

Itse 940 etsiessäni törmäsin Tamperelaisen autoliikkeen pihassa -98 malliseen joka oli aivan valmis. Vähän niinkun joka paikasta rupes kukkaa työntämään. Tämä nykyinen on ihan toista maata.  S*
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 960 ostamassa...
« Vastaus #16 : 03.03.2011, 13:34:23 »
Kiikarissa 960 Volvo vm -92, jolla ajettu 275tkm. Vaikuttaa ihan siistikuntoiselta peliltä. Tuontiauto.

Mihin kannattaa ostaessa kiinnittää huomiota ja tarkistaa? Omat kokemukset rajoittuvat vinokoneisiin manual laatikolla.

Kansiremppa tehty hiljattain sekä takaa löytyy uudet nivot. Tässä lienee kaksi pahinta? Ilmastoinninkompura mahdollisesti sökö.

Myyjä väittää olevan jäykällä taka-akselilla. Eikös tossa multilink pitäisi olla? Jäykkä olisi tietty paljon luotettavampi. Lukko löytyy.

Eniten arveluttaa automaattilaatikko ton ikäisessä autossa. Miten tulee tarkistaa? Laatikko ei taida olla ylivaihteellinen? Laatikkoon vaihdettu öljyt viisi vuotta sitten.


Semmosta. Kiitos jos joku viitsii valaista.

Eipä noissa aw laatikoissa vissiin ongelmia oo kauheemmin vastaan tullut. Jos vaihtaa pehmeästi eikä kuulu ääniä tai muuten jytyytä ni muutakun kovaa ajoa vaan! Ja tosiaan riippupersehän tuo on eikä mikään jäykkä peräinen. Lukkoja ei kovin monessa vakiona??? Näin olen ymmärtänyt.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4397
Vs: 960 ostamassa...
« Vastaus #17 : 03.03.2011, 15:21:03 »
Eikös noi 960 <95 sedanit oo multilinkillä ja farmarit jäykällä perällä. Kaikki 9-sarjalaiset ovat kai sinkityllä korilla, mutta huonolla pidolla sekään ei auta. Pohjan kunto, jos jostain eteläeuroopasta tuotu?

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 960 ostamassa...
« Vastaus #18 : 03.03.2011, 15:26:37 »
Jäykkä perä 1041 noissa STW:ssä on ja lukko vakiona.

Lue vikakoodit ja kato että kaikki merkkivalot on toiminnassa!

Öljyvuodot, eli kannattaa kontata auton alle.

Automaatin öljyn väri ja tuoksu. Mittatikku on syvällä, mutta normaalikokoinen sen sieltä saa sormin kopeloitua esille.

Kuuntele kun käynnistät kylmänä miten venttiilin nostimet säksättää ja loppuuko säksätys vai ei, kysy onko ne uusittu kansirempan yhteydessä vai ei.


Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 960 ostamassa...
« Vastaus #19 : 03.03.2011, 15:53:17 »
Tyhmä minä ku aattelin vaan sedania  :idiot2: ;D
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Kasipätkä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1272
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 ostamassa...
« Vastaus #20 : 03.03.2011, 15:56:22 »
Em. auto on sedan. Unohtui mainita.

Poissa JL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 229
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 ostamassa...
« Vastaus #21 : 03.03.2011, 16:09:36 »
Em. auto on sedan. Unohtui mainita.

Ilmeisesti tuo http://www.nettiauto.com/volvo/960/3784888 ?


JL

Siistiltähän toi vaikuttaa...

EDIT. Onko sedaneissakin Nivoja?

Poissa Kasipätkä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1272
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 ostamassa...
« Vastaus #22 : 03.03.2011, 16:31:37 »
Joo sama on. On kuulema nivoilla, jotka uusittu.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 960 ostamassa...
« Vastaus #23 : 03.03.2011, 16:42:29 »
960 MK1 on aina nivot käsittääkseni, oli sedan tai STW.

MK1 sedanissa AINA multilink, STW:ssä jäykkä 1041. Kummatkin yleensä lukolla, tosin poikkeuksia on aina ja sitäkin enemmän loppuunkuluneita kitkalevyjä.

Automaatti on 4.vaihteinen, ihan 4 kiinteää vaihdetta tuossa on, 4:s on "ylivaihteenomainen 0,7x välityksellä, AW30-43 on ainoa loota ja B6304F ainoa kone jota 960 on saanut suomi/ruotsissa käsittääkseni MK1 malliin, euroopassa on sitten D24TIC mallejakin harvinaisina, ja tottakai B204 ja jopa B230FT malleja.

Vakiovarusteina ollut Automaatti-ilmastointi, Cruice, 4x sähköikkunat+sähköpeilit. Lisänä saanut sitten nahkapenkit (plyyssi vakiona) ja sähköpenkit ja tietenkin kattoluukun.

Koeajolla kannattaa tarkastella koneen uneliaisuutta ja laatikon vaihtotapaa, omaa 1998 mallista S90 204hv automaattipeliä kun vertasin kaverin 1991 960 automaattiin, ni ero oli kun päivällä ja yöllä, oma oikeen hyökkää kun painaa kaasua, kaverin on aika tuhnu, ja mulla vielä 150kg raskaampi autokin, ja kilsoissa 10tkm ero ja kaverilla vielä etunaan just tehty kansiremppa. Siinä tosin taitaa sylinterit olla ehtoopuolella, eli hoonaus tarpeessähan näistä iso osa on, vaikka kilsoja ei oo paljoa, mutta karstaa sitäkin enemmän.

Jos laatikko nykäisee 2->3 vaihdossa huomattavasti, ni vaihtaa uudet öljyt, vaikka tikusta olisivatkin siistit, 1->2 vaihto saa tuntua hivenen, riippuen öljyjen lämmöistä, mitä kuumempi, sen napakampi vaihto.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa -PENA-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 387
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #24 : 26.03.2011, 21:11:00 »
Vaihdossa tyrkytettiin 960 -95 287 tkm ajettua manuaalia. Tohtiiko tuollaisen itselleen ottaa, mitä noissa on ns. tyyppivikana? Tässä yksilössä ei ole kuulemma muuta vikaa, kuin kolisevat takapään puslat. Onko kuin iso/kallis homma? Kytkin ottaa kuulemma ylhäältä, onko ominaisuus tämä? Siistiltä vaikuttaa ainakin kuvien perusteella, saa nähdä päästäänkö kauppoihin.  :-\ Kyseessä on siis rehti suomi-auto ja sedan.
- Volvo S80 2,4D Aut. -08
- Volvo S80 D5 Aut. -08

Poissa -PENA-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 387
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #25 : 28.03.2011, 21:21:13 »
Vaihdossa tyrkytettiin 960 -95 287 tkm ajettua manuaalia. Tohtiiko tuollaisen itselleen ottaa, mitä noissa on ns. tyyppivikana? Tässä yksilössä ei ole kuulemma muuta vikaa, kuin kolisevat takapään puslat. Onko kuin iso/kallis homma? Kytkin ottaa kuulemma ylhäältä, onko ominaisuus tämä? Siistiltä vaikuttaa ainakin kuvien perusteella, saa nähdä päästäänkö kauppoihin.  :-\ Kyseessä on siis rehti suomi-auto ja sedan.

Tietoja kaivattaisiin edelleen.  ;)
- Volvo S80 2,4D Aut. -08
- Volvo S80 D5 Aut. -08

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #26 : 28.03.2011, 22:58:34 »
Nuo viat on auton kulumisesta johtuvia eivätkä tyyppivikoja. Takapään puslien vaihdosta en osaa sanoa muuta kuin että siellä on multilink ja ehkä nivomat iskarit. Nuo iskarit maksaa mansikoita. Tyyppiviaksi voitaneen laskea kolisevat koiranluut edessä, muuten luotettava auto. Ovien verhoilut ovat lähes aina kurtussa. Kun laitat käyntiin, venttiilinnostajat saattavat pitää hetken omaa lauluaan mutta niiden pitää hiljentyä pian. Muuten on nostajat vaihtokunnossa ja ne maksavat yhteensä 24kpl noin 400-500€ + vaihto.

Jos kone on hiljainen ja vaikuttaa hyvältä niin ota pois. O0
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4397
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #27 : 29.03.2011, 13:56:35 »
Vaihdossa tyrkytettiin 960 -95 287 tkm ajettua manuaalia. Kytkin ottaa kuulemma ylhäältä, onko ominaisuus tämä?
Vaihteisto on kai M90 tossa. Ei mun mielestä kytkin ei ota niin ylhäältä, vaan enemmän keskeltä. Kahden 940+M90 perusteella, molemmissa alle 250tkm.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #28 : 10.04.2011, 03:06:16 »
Vähän oon sivusilmällä kattellu noita 960/s,v90 malleja kun ois "uuden" volvon hankinnan aika. Itsellä tähän mennessä ollut kaikki neljä Volvoa vinokoneella, joten kiinnostais vähän tietää noista 2,5L ja 3.0L isolohkoista..

-Kulutus (manu/automaatti)
-Perinteiset viat
-Huoltotarpeet
??
-Lauri
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #29 : 20.05.2011, 12:02:16 »
Mites tommosen 940 tdic diesel vero vuodessa? Ja miten muuten kuinka luotettava kone tuo on paljon ajettuna kun tahtovat olla kaikko +400tkm ajettuja. Ja kulutus manuaalina mimmosessa lukemissa liikutaan? Tyyppivikoja? Farmarissa etenkin.
BMW M5
Volvo 740

 

Elekma  Autoracing