Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Renkaat ja Vanteet => Aiheen aloitti: Ribbe - 24.05.2019, 19:19:18
-
Itse olen harvoja jotka jaksaa rummuttaa että pidetään ne paineet mitä auton valmistaja sekä renkaan valmistaja suosittelee. Monet sanoo että pitää olla enemmän perustuen MuTuun. Uudessa moottori lehdessä oli mittailtu jarrutusmatkoja ja miten paineet vaikuttaa. Yllättäen suositus paineilla jarrutusmatka oli lyhyin
(https://i.ibb.co/fXzS9Nq/F33-CD50-C-DF46-4-C1-F-9-C51-DCB09-F0-EC907.jpg) (https://ibb.co/fXzS9Nq)
Huono kuva mittaustuloksista. Eli taidan jatkossakin pitää niitä paineita mitä insinöörit suosittelee. Silloin auto on hiljainen ja pysähtyykin paremmin :)
-
noi 20cm erot taitaamennä jo mittaus marginaalin puolelle. Oliko renkaat saman lämpöset ja alkoko jarrutus täysin samasta kohtaa jne...
-
noi 20cm erot taitaamennä jo mittaus marginaalin puolelle. Oliko renkaat saman lämpöset ja alkoko jarrutus täysin samasta kohtaa jne...
Ilman kuormaa ero on metri. Tuossa mainitaan ainakin ilman lämpötila, jos tarkkoja lukuja kerrotaan niin luulisi että mittaus tulokset olisi tarkkoja. Mitattu siitä kohtaa kun jarrutus alkaa