Kulkukoira  Proturbo

Biodiesel

  • 99 Vastauksia
  • 28439 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Biodiesel
« Vastaus #60 : 24.04.2017, 21:20:49 »
Mikähän jarruttaa jakelupisteiden lisäämistä? Ollaanko vielä koekaniineja vai eikö tuotantokapasiteetti riitä.

Tuskin on kapasiteetista kiinni. Neste tuottaa vuosittain 3mrd litraa kyseistä nestettä.

Varmaankin vaan investointikysymys lisätä säiliöitä maan alle

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Biodiesel
« Vastaus #61 : 30.04.2017, 20:16:58 »
Jos tuota lientä voi laittaa samaan pyttyyn, jossa aiemmin oli dieseliä niin ei pyttyjen puute tuskin on ongelma. Tuskin isoimmilla asemilla ollaan yhden pytyn varassa?

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Biodiesel
« Vastaus #62 : 06.05.2017, 00:04:31 »
Soveltuuko MY Diesel kaikille moottoreille?

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Biodiesel
« Vastaus #63 : 06.05.2017, 12:50:16 »
Soveltuuko MY Diesel kaikille moottoreille?
Sopii kaikkiin dieselautoihin 8)
Se vastaa tai ylittää parhaiden fossiilisten dieseleiden ominaisuudet, ja se sopii kaikkiin dieselautoihin ja -moottoreihin.
https://www.neste.fi/artikkeli/neste-my-hyva-ymparistolle-erinomainen-moottorille
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Teemu R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Biodiesel
« Vastaus #64 : 13.05.2017, 23:04:56 »
Sopii kaikkiin dieselautoihin 8)
Se vastaa tai ylittää parhaiden fossiilisten dieseleiden ominaisuudet, ja se sopii kaikkiin dieselautoihin ja -moottoreihin.
https://www.neste.fi/artikkeli/neste-my-hyva-ymparistolle-erinomainen-moottorille
Olet varmaankin Nesteellä töissä kun postailet vain noita Nesteen tuoteselosteita. Voi ollakkin parempi dieseli kun aikaisemmat, mutta katsotaan kesän jälkeen uudelleen. Mikrobikasvusto on bioodieselin isoin ongelma(alkaa elämään vasta kun on tarpeeksi lämmin).
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 945 B230FT+AW71(UGX), Volvo 940 B230(FT)+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Biodiesel
« Vastaus #65 : 13.05.2017, 23:07:07 »
Porukat lukee näköjään netistä, nämä jutut? Lapsellista. Tankkaan aina halvinta ja hyvin toimii! 2v tulee kuitenkin yli 400tkm.
« Viimeksi muokattu: 13.05.2017, 23:11:30 kirjoittanut Orlov »

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Biodiesel
« Vastaus #66 : 14.05.2017, 10:04:26 »
Jos netissä on VTT:n tutkimus, on se paha? Esson baari ja elämäm koulu parempi? Ikään kuin yleensä siis.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Biodiesel
« Vastaus #67 : 14.05.2017, 15:30:14 »
Olet varmaankin Nesteellä töissä kun postailet vain noita Nesteen tuoteselosteita. Voi ollakkin parempi dieseli kun aikaisemmat, mutta katsotaan kesän jälkeen uudelleen. Mikrobikasvusto on bioodieselin isoin ongelma(alkaa elämään vasta kun on tarpeeksi lämmin).
Valitettavasti olen metallimies Pirkanmaalta millä ei ole kytköksiä Nesteeseen muuta kuin, että tankkaan kyseistä tavaraa.
Maksan myös liemen itse, että valitettavasti kukaan ei edes sponsoroi tuota mun ajoani ;)
Ilmeisesti pitää vieläkin postata, kun ei vieläkään ole mennyt perille, että tuo uusi My Diesel EI sisällä Fame yhdisteitä, jotka voivat aiheuttaa tuota mikrobikasvua!

Neste MY kuormittaa pakokaasujen puhdistusjärjestelmää vähemmän, mikä auttaa pitämään arvokkaan laitteiston kunnossa pidempään. Neste MY:llä puhdistusjärjestelmän regenerointiväli pidentyy. Regenerointi kuluttaa polttoainetta, joten pienempi kuormitus tarkoittaa myös pienempää kulutusta.

Neste MY ei sisällä FAMEa tai RMEtä.
Nyt en laittanut linkkiä, ettei syytetä Nesteen työntekijäksi ;D


Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Biodiesel
« Vastaus #68 : 14.05.2017, 15:31:43 »
Porukat lukee näköjään netistä, nämä jutut? Lapsellista. Tankkaan aina halvinta ja hyvin toimii! 2v tulee kuitenkin yli 400tkm.
Mikäs tuossa My Dieselissä nyt noin porukkaa ärsyttää :o
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa GHOST

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3977
  • Rehellisyys maan perii
Vs: Biodiesel
« Vastaus #69 : 14.05.2017, 15:44:40 »



Mä olen alkanut ajamaan tolla MY:llä.

En ole kyllä huomannut mitään eroa.

Mutta uskon tohon aineeseen silti.


Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6026
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Biodiesel
« Vastaus #70 : 14.05.2017, 16:57:49 »
Sopii kaikkiin dieselautoihin 8)
Se vastaa tai ylittää parhaiden fossiilisten dieseleiden ominaisuudet, ja se sopii kaikkiin dieselautoihin ja -moottoreihin.
https://www.neste.fi/artikkeli/neste-my-hyva-ymparistolle-erinomainen-moottorille
Ei käy kaikkiin autoihin, MY ei täytä EN590 standardia, joka on suosituksena mm. VAG:n dieseleissä.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Biodiesel
« Vastaus #71 : 14.05.2017, 17:02:02 »
Sori OT

joka on suosituksena mm. VAG:n dieseleissä.

Tulee liian hyvät päästöt ja liian ympäristöystävällinen?  ??? :D

Mutta kylmäkäynnistys oli parempi ainakin Hiacessa talvella -22 asteessa
« Viimeksi muokattu: 14.05.2017, 17:03:36 kirjoittanut Chall »

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Biodiesel
« Vastaus #72 : 14.05.2017, 17:35:21 »
Ei käy kaikkiin autoihin, MY ei täytä EN590 standardia, joka on suosituksena mm. VAG:n dieseleissä.
Kyllä voi, jos siltä tuntuu ja tankkausasemia löytyy 8)
Sataprosenttisesti uusiutuva Neste MY perustuu Nesteen kehittämään NEXBTL-teknologiaan, joka mahdollistaa lähes minkä tahansa kasviöljyn tai jäterasvan käytön dieselin valmistuksessa. Ko. polttoaine ei sisällä lainkaan "perinteistä" biodieseliä, FAMEa.

Volkswagen, Audi ja Seat suosittelevat käytettäväksi aina dieseliä, joka täyttää diesel-polttoaineelle asetetun EN 590 -standardin. Neste MY ei kuitenkaan täytä EN 590 -normia, vaan se on uusiutuvalle dieselille tehdyn, EN 15940 -standardin mukainen polttoaine. Mikäli EN 590 -standardin mukaista polttoainetta ei kuitenkaan ole saatavilla, on mahdollista käyttää dieseliä, joka täyttää EN 15940 -standardin.

Tämän seurauksena Neste MYn käytölle ei Volkswagenin, Audin tai Seatin osalta ole estettä.


Ystävällisin terveisin,

VV-Auto Group Oy, asiakaspalvelu
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 349
Vs: Biodiesel
« Vastaus #73 : 02.06.2017, 09:20:54 »

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: Biodiesel
« Vastaus #74 : 02.06.2017, 10:47:27 »
Itse kyllä siirryn tohon biodieselin käyttöön heti kun sitä saa matkan varrelta, kyllä perse kestää toistaiseksi tuon hinnan siitä että pääsee moraaliseen ylämaastoon ;)
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

 

Proturbo  Autodiagnoosi