B23+531
-86mm akseli, 97mm Wiseco, 162mm Carrillo, 2540cc
-Omatekemä viilattu kansi, omat venttiilit mutta muotoiltu, race seetit
-Rintakarin hitsinokka 12,8mm "mersu"+sääd.pyörä
-Kärjetön sytty
-Raakin sarjasta muokattu 4-2-1, kollektori tais olla 50mm ja putkisto 2,5" --> 3".
-Puristus 12,1:1
-45mm Weberit sorvatuilla kurkuilla, Hiipakan imusarja pienillä muutoksilla.
231,9Hv/6000rpm 296,4Nm/4500rpm Pihlajamäki
Tuossa ennen talvea vähä kokeiltiin jotain uutta tähän koneeseen ...
-Nokan ajoitusta vähä hierottiin, pienen pieni parannus...
-Pakosarjan päälle tein ruuvaamalla kiinnitettävät pöntöt, kammiot, miksi näitä nyt kukin kutsuu. Ei suurta vaikutusta näillä, mutta ei huonontunutkaan mistään kierrosalueelta, joten jätettiin kiinni.
( Ilmeisesti nämä kammiot on enemmän pienien moottoreidet juttuja esim. 1600cc-2000cc, voisiko esim. jarmo y valaista?)
-Imutorvet vaihdettiin lyhyempiin, muistaakseni 75mm-->40mm. Molemmissa torvissa muoto oli hieno, eli siinä ei ollut vikaa vanhoissakaan. Näillä oli suurin vaikutus tällä reissulla, ja siis parempaan suuntaan.
-Sytkä myös tarkistettiin ja oli kohillaan, ja suuttimet pysyivät samoina.
Lukemiksi jäi nyt moottorista 305Nm@4500rpm ja 238Hv@6100 Pihlajamäki. Parannus tuli tasaisesti koko alueelle alhaalta ylös eli siinä mielessä ihan "jees".
Moottori on luonteeltaan rajusti maamoottori, alhaalla möyrii ku tauti, mutta 7000rpm kohdalla käyrät on menny jo kauan alaspäin. Viimeisellä vaihteella ei enää tapahdu mitää 7000rpm:n jälkeen, vaikka lapun mukaan vielä 220Nm ja 215Hv@7000rpm.
Voisiko vaikka jarmo y kertoa mistä ahdistaa, onko vakio venttiilit jo ahtaat tuossa kohtaa?
Kiitos ja anteeksi.