Carcom Oy  Ateho

Volvo Amazon -69 Projekti

  • 72 Vastauksia
  • 38614 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo Amazon -69 Projekti
« Vastaus #30 : 03.02.2011, 23:02:59 »
sitä en vielä tiedä, täytyisi anomus lähettää kuljetuskomppaniaan, että jos sinne pääsee niin tikkakoski tai halli, ellei pääse niin varmaan keuruulle yritän päästä. ja tarkotus olisi heinäkuussa 2012 lähteä.

amazonin hintaa en viitsi täällä huudella ,mutta tällähetkellä on menny n.160e + pohjamaalit joiden hintoja en tiedä. virranjakajan osat oli ilmasia kun niitä oli "itellä" hyllyssä.

Aivan joo, olet -93 syntyny joten kutsunnat vasta ens syksynä? :)
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa amaz1800

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69 Projekti
« Vastaus #31 : 04.02.2011, 14:08:57 »
Aivan joo, olet -93 syntyny joten kutsunnat vasta ens syksynä? :)

kyllä vain :D

Poissa amaz1800

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69 Projekti
« Vastaus #32 : 04.02.2011, 14:14:29 »
Tänään kävin takakaarien korjauspellit hakemassa ja venttiilivarren tiivisteet. Sain myös venttiilit hiottua ja hioin kannen tiivistyspinnan ja mittasin että ei ole kiero, ja sitähän se ei ollut ollenkaan. Mietiskelin tässä että miten ne takakaaripellit pitäisi laittaa kun ei viitti piirtää siihen uusien kaarien reunoja ja rälläkällä auki ja hitsata kiinni , koska sittenhän se on kuin perunapelto(iskä ei ainakaan suositellu, kehu joskus tehneensä niinkin, tiedä siitä miten on hitsannu :) ) . Mitä jos vetäs sen uuden pelli siihen päälle ja sit takapuolelta leikata vanhaa peltiä pois ja hitsata vanhan pellin reuna uuteen kiinni ja maalit ja massat päälle (siis sieltä takapuolelta ja sit muotoilla lokasuoja sinne? saiko kukaan edes mtn selvää
Neuvoja toki otetaan vastaan... iskä sano että ei olisi kannattanut korjauspeltejä ostaa et ois sen tehnyt vaan silleen takaa hitsaamalla ja lasikuitu kitillä tai jollain uretaani massalla takaa ja massa päälle, väitti et kestää 10v vaikka en sitä epäile mutta tehdään kunnolla kun on alotettukin. ja puhu että omaan turbo amaan tais näin joskus nuorempana tehdä niin kesti 10v.
« Viimeksi muokattu: 04.02.2011, 14:47:21 kirjoittanut amaz1800 »

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6326
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo Amazon -69 Projekti
« Vastaus #33 : 04.02.2011, 15:09:49 »
Ei sitä koko korjauspalaa kannta laittaa. Tuskin se sun kylkipeltis niin pitkälle on ruostunut ;) Hio ja naputtele vanhaa kaarta, että tiedät miten kapeaksi korjauspalan voi leikata ja sitten vasta piirrät leikkauskohdan vanhaan peltiin. Sen jälkeen... http://kuvablogi.com/nayta/prev/img2389274.jpg ...tuosta kuvasta eteenpäin saa jonkinlaista suuntaa takakaaren vaihdosta.

Ja niitä hitsauksia ei kannta jäähdyttää paineilmalla, vaan annetaan jäähtyä omaan tahtiin, niin vetelee huomattavasti vähemmän.
« Viimeksi muokattu: 04.02.2011, 15:11:37 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa amaz1800

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69 Projekti
« Vastaus #34 : 04.02.2011, 15:43:18 »
Ei sitä koko korjauspalaa kannta laittaa. Tuskin se sun kylkipeltis niin pitkälle on ruostunut ;) Hio ja naputtele vanhaa kaarta, että tiedät miten kapeaksi korjauspalan voi leikata ja sitten vasta piirrät leikkauskohdan vanhaan peltiin. Sen jälkeen... http://kuvablogi.com/nayta/prev/img2389274.jpg ...tuosta kuvasta eteenpäin saa jonkinlaista suuntaa takakaaren vaihdosta.

Ja niitä hitsauksia ei kannta jäähdyttää paineilmalla, vaan annetaan jäähtyä omaan tahtiin, niin vetelee huomattavasti vähemmän.

kulkipelti ei oo joo ruosteessa mutta se kaaren pokkaus kohta on ja sen takia sen meinaan vaihtaa että ei tarvi pellin palasilla alkaa paikkaamaan vaan saa kokomatkalta sileeks. elikkä täytyy leikata se korjauspala semmoseen muotoon minkä vaatii( eli ylimääränen pois ) ja sit piirtää sen mukaan siihen ja leikata. onkos se kuinka helppo sit muotoilla sitä sisälokaria sinne kun siinä ei oo sitä kylkipeltiä? ukko meinas että vaikeeta tulee oleen mutta ukko on ukko.  vetelikö se pelti sulla hirveesti?  Tossa on vähän sitä näköä miltä se näyttää, sisäpellin kunto tuossa kuvasa ei näykkään mutta ton pokkauksen takana on pelkkää reikää.  toisella puolella ei ole tää ulkopelti ruosteessa , mutta tilasin sen samalla jos joskus tulee tarvittua.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6326
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo Amazon -69 Projekti
« Vastaus #36 : 04.02.2011, 16:43:10 »
Tuohan on sen verta vähän ruosteessa, että saa jätettyä hieman alkuperäisenkin kaaren pokkausta jäljelle, niin tukee kylkipeltiä hyvin ja ei ala niin helposti vetelemään. Eli tekee niin, että sauma tulee sen kaarevan osan puoliväliin, siis noin suurinpiirtein.



Tuossa esimerkki sisäpuolen korjaamisesta. Kun olet sovittanut kaaren ulkopellin oikealle kohdalle, niin sen avulla on helppo piirtää sisäpuolen peltiin katkaisukohta, kun siihen on ensin jättänyt ylimääräistä peltiä. Sisäpellin voi joko katkaista juuri kaaren reunan kohdalta ja hitsata sitten taas irtosuikale kantiksi tai sitten jättää sisäpeltiin 1,5cm ylimääräistä ja sitten taittaa sen pihdeillä kantiksi. Vähän siinä on taiteilemista, mutta tuleepahan yksi hitsisauma vähemmän.

Poissa amaz1800

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69 Projekti
« Vastaus #37 : 04.02.2011, 17:06:22 »
Kaaressakin on muutama reikä vaikka ne ei kuvakulmasta johtuen näy mutta mikään umpi mätähän tuo ei ole. hmm... hitsasitko sen taka pellin sitten tuohon ulommaiseen kiinni sieltä takapuolelta?

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo Amazon -69 Projekti
« Vastaus #38 : 04.02.2011, 17:22:02 »
Kaaressakin on muutama reikä vaikka ne ei kuvakulmasta johtuen näy mutta mikään umpi mätähän tuo ei ole. hmm... hitsasitko sen taka pellin sitten tuohon ulommaiseen kiinni sieltä takapuolelta?

Mulla on silleen.. Ei keräänny sitten kaikki lika tuonne kaaren "päälle" ja ala ruostuttamaan..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6326
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo Amazon -69 Projekti
« Vastaus #39 : 04.02.2011, 19:42:42 »
hmm... hitsasitko sen taka pellin sitten tuohon ulommaiseen kiinni sieltä takapuolelta?

En, kun tein siihen sisäpeltiin sellaisen alkuperäisen kantin ja porasin kaaren korjauspalan kantiin reiät ja tulppahitsasin sen kiinni, aivan kuten alunperin se on pistehitsattu. Alkuperäisyys kunniaan...  ;D

Poissa amaz1800

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69 Projekti
« Vastaus #40 : 04.02.2011, 21:35:06 »
Juu no kiitoksia vinkeistä. täytyy huomenna mennä tallille yrittään tekkeen koritöitä vaikka koneen laitto on enemmän mun alaa :D mutta täytyy yrittää hitsailla rauhassa ja sillain ttei vetelis koska sit on pilalla koko auto :S

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo Amazon -69 Projekti
« Vastaus #41 : 04.02.2011, 22:32:07 »
Juu no kiitoksia vinkeistä. täytyy huomenna mennä tallille yrittään tekkeen koritöitä vaikka koneen laitto on enemmän mun alaa :D mutta täytyy yrittää hitsailla rauhassa ja sillain ttei vetelis koska sit on pilalla koko auto :S

Kaarta kun hitsaat kiinni, ni hitsaa pisteittäin.. Ei turhaan sitte pelti ala niin paljoa vetelemään.. Omassa meinas vedellä vaikka pisteittäinkin veti, tokihan sekin riippuu miten antaa jäähtyä..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa amaz1800

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69 Projekti
« Vastaus #42 : 04.02.2011, 22:49:44 »
Kaarta kun hitsaat kiinni, ni hitsaa pisteittäin.. Ei turhaan sitte pelti ala niin paljoa vetelemään.. Omassa meinas vedellä vaikka pisteittäinkin veti, tokihan sekin riippuu miten antaa jäähtyä..

no meinasin että jos alan huomenna takakaaria laittamaan niin hitsaan aina muutaman täpin ja annan ihan kunnolla jäähtyä menee vaikka sitten koko vkl. pitää kumminkin se taaempikin pelti sinne muotoilla. sit on reikä viel siel etuosassa ja etusivupelleissä ja takakontissa on ainakin hommaa. että saa nähä mitä kaikkee sa huomenna aikaan. kannattaako tehä silleen että jos esim hitsaa takakontin kuntoon niin hioo sen ja sit vetää epoxi pohjamaalin heti päälle?
« Viimeksi muokattu: 04.02.2011, 23:01:51 kirjoittanut amaz1800 »

Poissa juhnu-79

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69 Projekti
« Vastaus #43 : 04.02.2011, 23:52:57 »
ja jos ei muuten ni harjottelee ensin ei niin näkyviin paikkoihin et miten homma toimii :)
kyl mää ny jotain siinä sitten koitin oikeinkin tehdä..:)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6326
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo Amazon -69 Projekti
« Vastaus #44 : 05.02.2011, 09:34:07 »
Järjestelmällisyys on kaiken tärkein juttu hitsauksessa, ettei ala vetelemään. Ensin järjestyksessä heftit 10cm välein, siten niiden puoleen väliin ja sitten taas niiden puoleen väliin, kunnes heftien väli on noin 1cm. Sen jälkeen  voi hitsata ne 1cm välit nopeasti kerralla umpeen siten, että hyppää aina noin 10cm eteenpäin ja hitsaa taas yhden 1cm pätkän umpeen. Pelti ehtii sopivasti jäähtyä, kun ehdit loppuun, niin sitten voi aloittaa jo uuden kierroksen alusta. Katsoo vaan, ettei hitsaa edellisen 1cm pätkän viereen vaan aina saumojen puoleenväliin.

Toivottavasti on tarpeeksi selkeästi selitetty. Tuolla tavoin itse olen kaaria hitsaillut, eikä suurempia ongelmia ole ollut. Tai päteehän nuo ohjeet kaikkiin hitsauksiin, jos peltiin tekee päittäissauman. Sitten jos laittaa pellit päällekkäin, niin on ihan sama miten hitsaa, kun lopputulos on kuitenkin jo pilalla :2funny:

 

Kulkukoira  Proturbo