KL-varaosat  Race.fi

BerBerin Kaksneljäkantti

  • 30 Vastauksia
  • 15697 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Beris

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
    • Flickr
BerBerin Kaksneljäkantti
« : 22.05.2013, 21:14:35 »
Laitetaas tarinaa tännekkin meikäläisen vollesta. Samat setit löytyy NPSn foorumilta.
2012 keväällä tuli ostettua sukulaiselta hänellä kauan ollut 240, jonka olin jo mopoiässä luvannut lunastavani kun auton vaihto tulee eteen. Moottorina B230Fuckmeimslow. Vuosmalli 91 ja sisustaltaan sekä ulkopinnoiltaan suhteellisen hyvässä kunnossa. Pari ruostepaikkaa korjattiin ovien alareunoista heti alkuun. Alle hommattiin Artecin Edition L 17x8 & 9 blingfactoryn adaptereilla ja alustaksi 60/40 jouset. Tällä setupilla mentiin koko viime kesä ja auto sai mennä talveksi kuivaan talliin lepäämään.

Talven ja kevään aikana tehtiin päätös siitä, että 2013 Volvo olisi edelliskesää paremmassa edustuskunnossa. Vanhat vanteet ja renkaat meni kevään aikana myyntiin, kuten myös adapterit. Puolivahingossa tuli ostettua OZ Turbot tältä foorumilta. Vanteisiin oli muutettu 5x100 jako. Ei näitä pitänyt aluksi Volvoon laittaa, mutta kun sopivat kehätkin löytyi niin alettiin näitä valmistamaan. Blingfactoryltä jälleen adapterit tilaukseen. Maalia, megun alupolissia ja uudet tarrat niin saatiin Özit vähän siistimpään kuntoon. Levyyttä vanteille tuli 9 ja 9 1/2.

Alustahommia ruvettiin periaatteessa tekemään jo talvella kun VRCF ltä löytyi säädettävä panhard tanko ja käytetyt etutolpat. Tommi Kaitolalta tilasin coilitarvikkeet ja jouset. Perus mirklaukset, että saatiin kierreosa mahtumaan tolppaan ja heppailtiin kiinni. Päälle rosteksit.


Renkaiksi valikoitui 195/50 joka nurkkaan. Coiloverit lyötiin alle ensin turhan pitkillä jousilla, iso kiitos Kaitolalle mahtavasta asiakaspalvelusta. Jouset vaihtui lyhkäsempiin yhdellä puhelulla ja postilla. Nykyiset jouset muistaakseni 7'' pitkät ja kierrettä vielä reilusti jäljellä. Kuvassa pitemmät jouset.
Takapään hierominen on vielä kokonaan vaiheessa, 40mm madallusjouset ja panhardikin vielä vaihtamatta. Takakaarien malli (jokainen 240 takakaarta pällistellyt ymmärtää) on paskamainen ja nykyiset jouset liian löysät. Pikkuhiljaa pikkuhiljaa.


ToDoo listalla seuraavaksi tosiaan takapään ihmetteleminen oikeaan asentoon, etupäätäkin lasketaan sentti pari vielä helposti. Ulkokuoreen pieniä perus sipistelyjä; maskin maalausta, takavalojen ehostamista (ehkä kokopunaiset), pakoputken piilotusta....etc. Koitetaan jatkossa saada muitankin kuvia kuin paskoja puhelinfotoja. Tästä on ihan hyvä jatkaa.


Volvo240 by Berisable, on Flickr
Lainaus käyttäjältä: The_OttoB
Kukaan järkevä ihminen ei irroita etutolppaa 200-sarjan Volvosta jos ei ole pakko.

Poissa Jonski.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: BerBerin Kaksneljäkantti
« Vastaus #1 : 23.05.2013, 00:47:37 »
On kyllä ihan helvetin tyylikäs!  8)

Poissa REX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: BerBerin Kaksneljäkantti
« Vastaus #2 : 23.05.2013, 17:16:07 »
Täyttä timanttia :) Kokopunaiset takavalot kyl hieman arveluttaa..
240 Turbo ja... Golf ja Passatti

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: BerBerin Kaksneljäkantti
« Vastaus #3 : 23.05.2013, 17:31:44 »
Vasemmasta 2ruutua haalistunu ja oikeesta yks, melkeen kyllä tohon lookkiin sopii paremmin orig. värit ku kokopunaset, ne ei sovi mihenkäs. Jotain takapäänpiristykseksi voi keksiä, mutta kokopunaseksi lakatut takavalot tuo vaan pommilookkia.

Ps. mulla vois olla ehkä noi sinisen vakiovalot ylimääräsenä....
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
240 -86 @buildingbrick240

Poissa eliäs

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • www.vrcf.fi
Vs: BerBerin Kaksneljäkantti
« Vastaus #5 : 24.05.2013, 14:12:19 »
Aivan mahtavan tyyli laite  :o
samat kirjaimet näkyy rekkarissa mullakin  ::)
240

Poissa Beris

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
    • Flickr
Vs: BerBerin Kaksneljäkantti
« Vastaus #6 : 24.05.2013, 19:21:31 »
Nooh tota punasta kalvoa on jo postissa odottamassa niin kokeillaan sillä .. Helppo ottaa pois jos ei miellytä. Päivitellään taas kun jotain tapahtuu.
Lainaus käyttäjältä: The_OttoB
Kukaan järkevä ihminen ei irroita etutolppaa 200-sarjan Volvosta jos ei ole pakko.

Poissa Juupezi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: BerBerin Kaksneljäkantti
« Vastaus #7 : 27.05.2013, 20:00:31 »
Komee on volle  :)
240 -87 B200K

Poissa Beris

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
    • Flickr
Vs: BerBerin Kaksneljäkantti
« Vastaus #8 : 16.06.2013, 21:02:09 »
Täällä ei ole viimeaikoina kauheasti ole tapahtunut, rengasrikkoa ja mystisiä sähkövikoja lukuunottamatta. Topikin voisi melkein siirtää tonne ShÖwroomin puolelle. Säädettävä panhardi löysi tiensä omalle paikalleen ja sain taka-akselin keskelle. RallyRacelta odotellaan Sachsin jäykkyyssäädettäviä takaiskareita ja edestä laskettiin n. 1,5cm vielä alemmas. Pakko se on uskoa, että 16 on optimi koko tähän autoon. Mennään nyt tämä kesä - tai se mitä siitä on jäljellä - tällä setupilla ja mietitään talvella lisää. Pari kuvatusta loppuun.


Volvo 240 by Berisable, on Flickr


Volvo 240 by Berisable, on Flickr
Lainaus käyttäjältä: The_OttoB
Kukaan järkevä ihminen ei irroita etutolppaa 200-sarjan Volvosta jos ei ole pakko.

Poissa Beris

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
    • Flickr
Vs: BerBerin Kaksneljäkantti
« Vastaus #9 : 15.07.2013, 15:08:18 »
Mitään ihmetyksiä ei oo tapahtunu. Nollie lainas volkkarin apujousia niin sai ton etupään jouset ees jotenkin paikoillaan katsastuksen ajan. Eniten leimalla jännitti noi homemade coilit, mutta eipä niistä mutinoita tullut. RallyRacelta tuli vihdoin uudet takaiskarit saa vaihdella alle kun jumpataan taas Ozia alle.

Lainaus käyttäjältä: The_OttoB
Kukaan järkevä ihminen ei irroita etutolppaa 200-sarjan Volvosta jos ei ole pakko.

Poissa Beris

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
    • Flickr
Vs: BerBerin Kaksneljäkantti
« Vastaus #10 : 12.08.2013, 16:06:46 »
Kaksatku saatu katsastettua ja vannekset taas vaihdettu sekä jousitus säädetty kunnon korkeudelle. Eipä muita muutoksia kun takaa otin kierroksen jousista pois ja vaihdoin Rallyracelta ostetut jäykkyyssäädettävät iskarit kiinni. GHOSTille kiitos, toimitti ehjät takavalot meikäläiselle. Vielä pitäis kiinnitys korjata toiseen kunhan saan aikaiseksi.

Talviautokin tuli tonteille Riihikoskelta; 88 740 2l koneella ja automaatilla. Kelpaa viedä talvella. Sisältä melko virheettömässä kunnossa ja ulkona pari pientä kosmeettista heikkoutta, mitkä ei talviautossa juuri haittaa. Seissyt joulukuusta saakka pressuvarastossa; heittämällä leimalta läpi.


Ainut murhe on lataus mikä nyt reistailee. Ostaessa laturin valo ja kaikki muutkin valot paloi mittaristossa. Akku simahti katsurin nosturille. Uusi akku, jännitteensäädin ja hiilet motonetista. Mittariston häikkävalot sammus. Mutta, vanha jännitteensäädin oli varustettu tekstillä 14v joka meikäläisen mielestä tarkoittaa sitä, että se säätää laturilta tulevan jännitteen 14v? Uudessa säätimessä oli teksti 12v eikä laturi anna hiirenkään vertaa enempää kuin tuon 12v kun mikään sähkölaite ei ole päällä ja yleismittarilla mittaa. Nyt kun vähän ajeltu niin alkaa käynnistyksen yhteydessä vilauttelee noita valoja taas, sammuu kun painaa kaasua. Pitäisikö kokeilla noilla uusilla hiilillä ja vanhalla säätimellä? Miksi tällaisia säätimiä edes ylipäätääs myytäisiin jos ne eivät toimisi? Vai onko laturi nyt vetelemässä viimeisiään..?
Lainaus käyttäjältä: The_OttoB
Kukaan järkevä ihminen ei irroita etutolppaa 200-sarjan Volvosta jos ei ole pakko.

Paikalla Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: BerBerin Kaksneljäkantti
« Vastaus #11 : 12.08.2013, 16:18:15 »
No ei tuu toimimaan jos jännite on vain 12V.
Kyllä laturista pitäis se n.14V tulla ulos kylmänä.

Sinuna veisin tuon säätimen takaisin kauppaan ja etsisin 14V mallisen.

Poissa Beris

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
    • Flickr
Vs: BerBerin Kaksneljäkantti
« Vastaus #12 : 13.08.2013, 02:33:53 »
Miksi tällaisia 12v säätimiä sitten myydään? Tää on se suurin kysymysmerkki mulle :D
Lainaus käyttäjältä: The_OttoB
Kukaan järkevä ihminen ei irroita etutolppaa 200-sarjan Volvosta jos ei ole pakko.

Paikalla Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: BerBerin Kaksneljäkantti
« Vastaus #13 : 13.08.2013, 08:37:20 »
Miksi tällaisia 12v säätimiä sitten myydään? Tää on se suurin kysymysmerkki mulle :D

Juu en kans käsitä, enkä ole sellaista koskaan vielä missään nähnyt.

Voisko olla, että on vaan nimellisjännite leimattu ja sit se säädin onkin paskana, tai sit sun laturi on paskana.
« Viimeksi muokattu: 13.08.2013, 08:39:00 kirjoittanut Justus »

Poissa Beris

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
    • Flickr
Vs: BerBerin Kaksneljäkantti
« Vastaus #14 : 13.08.2013, 12:00:38 »
Niimpä tätä juuri miettinyt. Koitetaan nyt vielä tolla vanhalla säätimellä ja uusilla hiilillä, ei ihan vielä viitsisi 300e talviautoon ostaa uutta laturia.
Lainaus käyttäjältä: The_OttoB
Kukaan järkevä ihminen ei irroita etutolppaa 200-sarjan Volvosta jos ei ole pakko.

 

Futurez  Kulkukoira