Autodiagnoosi  Carcom Oy

Duett 65 entisöintiprojekti

  • 120 Vastauksia
  • 53450 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #30 : 24.03.2014, 12:52:25 »
Entisöintiprojektia meinasin ;). Mun mielestä toi Duett on ehkä yksi maailman rumimpia autoja :D, mutta onhan tossa tietynlaista vanhanajan särmää. Varmasti näyttävä peli kun projekti valmistuu O0.
Kauneus on katsojan silmässä ;)
Mulle taas duetti on yks maailman upeimmista autoista.. Mutta tavallaan mä oon puolueellinen siinä, koska tosiaan oon tolla entisöintiprojektilla tullut laitokselta aikanaan kotiin, ja muutenkin lapsena tuli tuota ihailtua ja kyydissä oltua useasti. Juu, katotaan koska valmistuu, mutta lupaan että valmistuu, kesken ei jää.
Volvo PV&Duett

Poissa Shikaka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 218
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti ja välipala, 67 rodipikkis
« Vastaus #31 : 24.03.2014, 16:35:27 »
Spinnerissä oli Kivijärveläinen tehnyt duetista juurikin stepparin, paloitteli kuplan ja duetin lokasuojista sopivat lokarit. Siisti peli ihan oli, en löytänyt kuvaa tähän hätään.
Mutta kuitenkin mukava projekti seurailla duetin valmistumista.
« Viimeksi muokattu: 24.03.2014, 16:38:28 kirjoittanut Shikaka »

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti ja välipala, 67 rodipikkis
« Vastaus #32 : 24.03.2014, 20:08:33 »
Kiits!

Perhana, keksin tänään miten olisin rakentanut ton hytin katon ja choppauksen helpommin :?
Onneks toi hytti on oikeesti ihan paska, niin oli hyvä harjoitella.. Taitaa toi runko jäädä kuitenkin itselle, täytyy käydä vilkasemassa kun tässä ihan nurkilla on yhdellä hepulla muutamia duetteja, jos se myis yhden kopan ja ovet..

Ja sitten pussihousuhommia välillä;
heitin korjaussarjan AC:n bensapumppuun, millainen autossa on alunperin ollutkin. Piti kolmen eri pumpun osista kasata yksi toimiva, ja uudessa korjaussarjassakin oli kalvon käyttöakseli kiero tehtaan jäljiltä, piti naputella suoraks. Pumpun osat lillutteli pari päivää sitruunahapossa, sitten pesu ja teräsharjaa/villaa.


Ja sitten päivän jymyuutinen, duetin edellinen omistaja oli metsästänyt mulle alkuperäisen kattotelineen!
Laitto pari kuvaa, täytyy käydä hakemassa pois, kuvissa osina.


Volvo PV&Duett

AUH

  • Vieras
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti ja välipala, 67 rodipikkis
« Vastaus #33 : 25.03.2014, 10:47:03 »
Spinnerissä oli Kivijärveläinen tehnyt duetista juurikin stepparin, paloitteli kuplan ja duetin lokasuojista sopivat lokarit. Siisti peli ihan oli, en löytänyt kuvaa tähän hätään.
Mutta kuitenkin mukava projekti seurailla duetin valmistumista.
Se steppari duetti on kylläkin tehty Taivalkoskella. Joskus vuonna 199x. No enivei hyvin oli säilyny.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #34 : 09.04.2014, 09:00:40 »
Eipäs näyttänyt olevan valmiista koneesta vielä kuvaa tässä topikissa, nyt on:

Pikuppiprojekti työnnetty sivuun ainakin toistaiseksi, katsotaan jos sille löytyy parempi aihio joskus tulevaisuudessa, nyt on ainakin selvät sävelet miten se tehdään, kun tehdään..
Tallissa on tullut notkuttua useampi päivä, ja ihan näillä näppäimillä kääntyy juna, ja voi alkaa laittamaan osaa kiinnipäin purkamisen sijaan.. Edistystäkin on tullut jonkin verran, tulipeltiä hieronut jonnin verran, ja vielä menee ehkä päivä/pari. Sen kun saa väriin tässä loman aikana, niin saa alkaa kasailemaan keulaa pikkuhiljaa, etuakselistokin on otettu työn alle.

Vaihdelaatikko on ihan selvästi ainakin tiivistesarjan tarpeessa, toisessa duetissa oli aivan kuiva (päällepäin), joten voi olla että vaihtuu laatikkokin matchingnumbersista toiseen..

Onneks tuli toi kattoteline hommattua, ainakin sinne saa näppärästi osia jemmaan :lol:



Tossa vielä tuo "pieni" korjauspala, mikä ainakin suurelta osin olis tarkoitus vaihtaa paikkailujen jälkeen tohon toiseen duettiin.
Runkoa tuli koputeltua ja katseltua sillä silmällä, että pitääkö toi kori nostaa pois vai ei, ja tulin siihen tulokseen etten ala irrotteleen, runko tuntui todella kovalta, ja itseasiassa tuli vähän sellainen fiilis, että prkl, eihän tässä oo enää kovin paljoo hommia kun olis leimakunnossa! Nyt vaan ittee niskasta kii ja joka päivä talliin edes tunniksi, niin väkisin etenee..
« Viimeksi muokattu: 09.04.2014, 09:07:35 kirjoittanut Ville K »
Volvo PV&Duett

Poissa HTK-61

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • Amazon P220 vm. 1968, Duett 3 D stw vm. 1967
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #35 : 09.04.2014, 11:22:38 »
eihän tässä oo enää kovin paljoo hommia kun olis leimakunnossa! Nyt vaan ittee niskasta kii ja joka päivä talliin edes tunniksi, niin väkisin etenee..
[/quote]

Ihan vaan pikkusen hommia  :)
Ollut joskus 940 Turbo, V70 2,5T. Nykyään käyttöautot volkkareita :)

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #36 : 09.04.2014, 15:32:48 »

Ihan vaan pikkusen hommia  :)
No niin uskomattomalta kuin se tuntuukin, mutta lattiat ja helmat on tehty jo, niin tulipelti ja runkoaisat väriin, kone+laatikko takasin konehuoneeseen, etuakseliston purku, putsaus, maalaus ja kasaus tarvittavin uusin osin, kojelauta+sähköt paikalleen, etupäähän puskurit, valot, keulapala+konepelti paikalleen, sisälle penkit+ovipahvit, jarrujen kasaus paikoilleen (kaikki uutta) ja takapään peltityöt, vähän maalia ja massaa niin leima irtoais! En pidä ollenkaan enää voittamattomana projektina, enkä edes mahdottomana, että liikkuis mahdollisesti jo loppukesästä omilla kilvillään.. Toki tarkoittaahan se, että tallissa pitää notkua kaikki vapaa-aika, mutta kokemusta nopeista projekteistakin on jo, tuli toi allekirjoituksen chevy aikanaan kunnostettua 90 päivässä, hiekkapuhalluksineen, maalauksineen ja muut kunnostelut päälle, kun oli deadline. Loppujen lopuksi valmistui 5 päivää ennen deadlinee, mutta viimenen viikko tulikin puskettua 18 tunnin päiviä :idiot2:
Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #37 : 09.04.2014, 21:41:03 »
Harjoittelin vähän peltikässyjä, ehkä sitä pikkuhiljaa voi alkaa siirtyä näkyviin pelteihin, tämäkin jää ihan piiloon, mutta eipä heti välttämättä huomaa, että on paikattu :wink:





Valmis! (tai no, lampunjohdon läpiviennin reikä tarvii porata, ja alempi lokasuojan kiinnityspiste..

Ja huomenna sama toiselle puolelle..  ;D
« Viimeksi muokattu: 09.04.2014, 21:43:14 kirjoittanut Ville K »
Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #38 : 10.04.2014, 18:59:11 »
Ja tänään sama keulapala, mutta repsikan puoli:










Jos sitten jatkelis vaikka lokasuojien kiinnitysreunoilla :wink:
Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #39 : 11.04.2014, 14:27:22 »
Keulan peltien sovittelua välillä.. Lokasuojat täytyy korjata, niin saa olla toistaiseksi nipussa, on sitten "helppo" aina välillä kokeilla istuvuutta..

Hyvin istuu ainakin toi etuhelman kohta minkä korjasin, molemmilla puolilla. Tohonhan tulee vielä se kuminauha väliin, missä on sellainen pyöreä palko reunassa.




Kuskin puolen takanurkka istuu jotenkin huonosti, näyttää olevan jalkatilan kylkipelti vähän sisällä jostain syystä.

Ei muuten vakuuttanut oikein laatu skandixin lokasuojien asennussarjassa, eihän ne kalliit olleet, mutta:
-osa aluslevyistä oli millisiä, eikä lokasuojien takareunan kiinnityspultit menneet niistä läpi, toisessa pussissa samat prikat oli ok
-ruuvien vastakappaleet oli liian kovaa materiaalia, jos ruuvin koitti ruuvata vastakappaleeseen, niin ruuvista korkkas jenka,
nämä sai korjattua kun löi tuurnalla vastakappaletta enemmän auki. Harmitti vaan kun sai ottaa loksut vielä alas tollasten pikkujuttujen takia.. Mutta parempi tietenkin tässä vaiheessa huomata kuin maalattujen osien kanssa touhutessa.
« Viimeksi muokattu: 11.04.2014, 22:28:01 kirjoittanut Ville K »
Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #40 : 16.04.2014, 20:46:23 »
Näköjään edelleen löytyy 50 vuotta vanhoja tän kuntosia osia kun jaksaa kytätä. Tää ovi tuli mulle matkiksessa ilman että olin penniäkään maksanut, tai tiennyt hintaa etukäteen, "sovitaan hinta sitten kun oot ovee pyöritellyt käsissäs".. Eikä ollut mun mielestä kallis, vaikka ei näitä ilman saakkaan.








Ei tarvi kuin maalin päälle, pesun sisältä että saa pölyt pois, kotelosuojat ja kaikki hilut vanhasta ovesta.
Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #41 : 21.09.2015, 21:56:41 »
Oho, ompas ollut pitkä päivitystauko. Terveisiä autotallista! Tuli taas into päälle rakennella duettia, ja nyt on jo useampi ilta tullut viihdyttyä tallissa. Ekan illan säätelin ovia, kumpaakin helmaa joutuu oven takanurkan kohdalta hieman aukomaan, kun ovat sisässä. Kuskin ovi oli jotenkin huomattavasti vaikeampi istuttaa aukkoonsa, se kun ei ole tämän auton alkuperäinen. Jouduin mm. lyhentämään kuskin oven saranoita n.4mm kun ne toppas oven sisällä siihen vahvikelevyyn, eikä ovea saanut tarpeeksi eteen. Mutta nyt ovet toimii hienosti ja istuu nätisti, lukuunottamatta oven taka-alakulmaa kummallakin puolella. Sitten olikin aika siirtyä takapään kimppuun, joka siis oli vielä kokonaan purkamatta. Puskurit ja lamput lähti kohtuu helposti, samoin ovet. Vain yksi saranatappi katkesi, mutta olin yhdestä purkuautosta purkanut niitäkin jemmaan, joten sekin on kunnossa. On kyllä melkoisen komeasti ratsupaikattu tämä takaosa,



 ja löytyihän sieltä kaikkea muutakin "ammattimiesten" käyttämää tavaraa, kuten sikakittiä, jolla oli paikattu pari isoakin reikää, kauheet pallot kotelon sisällä. Todennäköisesti on kuitenkin nostettava kori rungolta, että pääsee kunnolla tekemään, vaikka olin jo aatellut, ettei tarvitsisi. Näin ne projektit paisuu. Rungostakin löytyi yksi hitsattava kohta,

 sen takimmaisen poikkipalkin alta, lehtijousien takaa oli päässyt toiselta puolelta pehmenemään. Jonkunnäköisen pienen peräänajonkin tämä on joskus kokenut näköjään, kolarivauriot oli tietenkin peitelty pakkelilla :(
Tuossa vielä noi takimmaiset rungon ja korin väliset kannakkeet, jotka on siis hapertuneet ihan poikki asti, ja perä on pikkuisen notkolla, ja tavaratilan lattiakin vähän kaarella tuosta syystä.



Muutenhan tää alkaa näyttään hyvältä, takapenkistä taaksepäin enää hitsattavaa, ja etulokasuojien kiinnitysreunat ja pari muuta kohtaa.. ;D

Nyt on taas motivaatioo ja intoa tehdä, ja pahimmat paikat korjattavana..
Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #42 : 23.09.2015, 20:47:19 »
Varmaan tullu liikaa katteltua overhaulin'ia, mutta tänään tipahti runko irti korista. Foosen tiimillä vaan vähän ripeempi tahti.
Volvo PV&Duett

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #43 : 24.09.2015, 11:20:22 »
Samalla on helppo holkittaa kytkinpolkimen akseli. ;) Väljää siellä kuitenkin on.
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #44 : 27.09.2015, 22:15:10 »
Totta, onhan se vähän vempula sekin ;)
Pari takaiskuakin tullut, mm. etupalkki osoittautui ihan läpimädäksi, onneks Eroselta pitäis löytyä hyvä. Täytyy seuraavana vapaapäivänä alkaa kartoittamaan hiekkapuhaltajaa/maalaajaa rungolle.
Volvo PV&Duett

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo