Kulkukoira  Proturbo

Forlvo mk2 -79

  • 73 Vastauksia
  • 56774 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jukkola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #30 : 10.01.2012, 22:09:50 »
Mitäs tälle kuuluu?

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #31 : 10.01.2012, 22:17:33 »
Miten on tuo täysalumiini trikkerikehä toiminut VR-anturilla?

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #32 : 10.01.2012, 23:23:17 »
Triggerikehä on kyllä iha rautaa, pultattuna alumiinilimppuun. -.^
Ei hirveesti ole viimesestä päivityksestä edistyny, kun on laiskottanu  ::)

Laitetaa ny samalla pien update, kerran tää kaivettiin esiin, mut mitään mullistavaa ei ole tapahtunu:

Venakoppaa tuli hinkattua pari kuukautta, kun ei oikeen muut hommat maistunu.  8)



Putki ois valmis, tänään laitoin viimesenkin kuristimen paikoilleen. (kuva on hieman vanha, hitsauskohat pohjasta on maalattu jo ja jne.) 3" koko matkalta, 0 vaimenninta, lisäillään sit jos tulee tarve  ;)


Johdotukset on edelleen kesken kun ei o jaksanu tehä, PLX tuli hommattua jossainvälissä. Lambda on jo putkessa kiinni, mut pitäs kehitellä joku teline sille vielä kojelaudan alle ja johdottaa.


Mittaristoon vaihtelin ledit vanhojen polttimoiden tilalle, ny jopa näkee valosassaki noi.

Pissapojan säiliökin siirty takakonttiin ja tankin huohotuksen sai sopivasti ylijääneestä bensaletun pätkästä.


Ahtoputket on hommattu, alustavasti tehty ja viety hitsaajalle, mut ilmesesti sitäki laiskottaa, kun ei o kuulunu takasin vielä.

Triggerianturin telinettä alottelin tekemään uusiksi, en oikeen ollu tyytyväinen ekaan sätökseen.
Laitan tälläkertaa sen imusarjan puolelle, pikkasen ahdasta toisella puolen kun laturikin on siellä, ni joutuu väistelee hihnat ja kaikki.
'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #33 : 11.01.2012, 16:31:24 »
Lainaus
Triggerikehä on kyllä iha rautaa, pultattuna alumiinilimppuun. -.^

Sitä minäkin. ;)

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #34 : 15.03.2012, 18:24:32 »
Jassoo, laitetaas väliupdate, vaikkei mitään mullistavaa o tapahtunu vieläkään.

Jokatapauksessa, sain kuitenkin aikaseks uuden anturitelineen VR:lle, eka versio ei oikeen ollu toimiva ja hieman ahtaampi kun oli toisella puolella laturin kanssa:

Lohkon päätyyn sitte joutavasta jakajasta tulppauslevy, kun kerran marmoritiskillä ei löytäny alkuperästä levyä siihen.
Asiaa ei kyllä varmaan auttanu sekään, että en tienny tarkalleen itekkään, että mistä mallista sellanen löytyy, mut ei ainakaan 240. >.>
Eihän toi mikään erityisen kaunis ole, onneks jää piiloon koneen taa. Pitää viiä vaan hitsautettavaks toi rööri umpeen keskellä.


Pitäs alkaa tekemään jotain tolle kardaanillekkin vähitellen. Se ois siis lyhennetty jo sopivan mittaseksi, mut silti asiaa kismittää suunnattomasti, että se on kaks-osanen. Jotenkin kammoksun ihan yli kaiken noita kaks-osasia kardaaneja, missä on toi laakeri keskellä. Muutenkaan toi volvon keppi ei järin kestävältä vaikuta, melkeen ku joku hammastikku. Vastenmielisiä tekeleitä. The horror.....horror...  ::)

Miettiny vaihtoehtoratkasuja ja paras ois varmaan laittaa tojotan R laatikko, mut se kytkinkopan teko ei hirveesti kiinnostais, eikä taida valmiita saada täältäpäin maailmaa mistään? Dellowsilla ilmesesti olis, mut ei kyl kiinnosta maksaa lähes 1K€ pelkästä kytkinkopastakaan, jos nyt edes lähettäisivät australiasta tänne.

Jotenka sitte halvempi vaihtoehto ois muokata tota volvon kartaania hieman erilaiseksi, et kadottas ton keskilaakerin huitsin helvettiin ja laittas sen jouston etupäähän, niikun näkyis oleven jossain triumph TR? kartaaneissa:



M45/47 laatikoitten laippa ei vaan taida käydä M90? Pitäs siis tehä sekin uusiks myös.


Ois tollane lähes käyttämätön voorttin kardaani missä volvon takalaippa, lienis kestävämpi vaihtoehto, jos siitä teurastais etupään pois ja naittas siihen volvon ton spooriosan. Tuhoontuomittu idea?  ::)




Loppukevennykseksi vielä, miten sain käännytettyä lähes henkeen ja vereen tojota kaverin muuttamaan suunnitelmia ja laittamaan ehtaa malmia pellin alle:  ;D

'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #35 : 15.03.2012, 18:31:08 »
Meleko seppä oot jos voimalla sen kardaanin rikot.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #36 : 31.03.2012, 00:52:37 »
Meleko seppä oot jos voimalla sen kardaanin rikot.

Kuullostaa jotakuinki haasteelta.  ???

Jokatapauksessa päädyin kuitenkin ratkasuun, että kaks-osanen siitä tulee, vaikka niitä edelleenkin kammoksun.
Vaihan viimeistään sitte, kun laatikko vaihtuu johonki yks-osasta suosivampaan malliin.
Kanki lähetetty ko-metille viimeviikolla, saa nähä mitä tulee takasin ja milloin.

Megan iskin kiesin johdotuksiin ekaa kertaa, (ei noussut savua mistään) kaikki anturit ja PLX vaikuttas toimivan ja näyttävän jopa oikeita arvoja.
Mut ettei kaikki ois niin helppoa, niin koko edis4 hässäkkä antureineen ei anna minkäänlaisia elonmerkkejä. Kytkennät on tarkistettu ainakin pariin otteeseen,
mut ei vaan keksi missä vika. :idiot2: Täytyy vielä testata toisella edis:sillä, kun muistaa ottaa mukaan tallille. Helvetin voortit...

Tarvis ton vähintää 100 kiloa painavan boschin pesukone mallisen laturin tilalle jotain kevyempää (denso?) ja laihempaa starttia, jos jollain sattuu olemaan sopuhintaan myytävänä?
'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #37 : 31.03.2012, 10:27:37 »
Kuullostaa jotakuinki haasteelta.  ???
Ei kenties huono tulkinta. Pahoitteluni hymiöpuutteesta, mutta se volvon karpaasi kyllä oikeasti on ihan luja tekele, kytkinpommilla slikseillä taitaa olla ainoa mahdollisuus oikeasti rikkoa se, nuita kuitnekin on vakikardaanilla ihan tehokkaissakin autoissa käytetty (sun autoas toki väheksymättä). Lisäksi fordsonissa on kevyenlainen koppa, jollonka luistava kohta siirtyy karpaasista renkaalle, taas säästää voimalinjaa. Rallimiehet ajaa vakiokardaanilla (monet nyt ainakin).
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #38 : 31.03.2012, 12:41:48 »
kaverilla kävin eilen ja se kerto että volvon kartaanissa putki antautuu, ristikot kyllä kestää mutta putki menee keskeltä mutkille/punneille. näin ainakin jokkisautoissa hajoneet.
tarkotan tuota 51mm putkela olevia kartaaneja.

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #39 : 17.08.2012, 22:11:02 »
Herätellääs tätäkin taas eloon kesätauon jälkeen.

Kardaani palas takasin kometilta viimeinkin. Oli kuulemma sinne lähetetty kardaani senverran loppu, että tekivät sen sitten kokonaan toisesta.
Kannatinlaakeri vissiin ainoa joka jäi vanhasta. (joka sekin oli uusi, kun vaihdoin sen pariviikkoa sitten) :x

Mielestäni hyvää jälkeä, eikä ollut edes kallista:






Sitte alottelin ovien tekoa uusiksi, senverran noi paskasti istuvat peltiräppänät on syöny miestä jo pitkän aikaa.
Jotenkin eivät vaan halua mennä kiinni kunnolla, kun tiivisteet ovat paikallaan ja roikkuvat vaikka miten säätää, sekä kuskin ovesta on pettänyt tinaukset, kun sitä on vtutuksessa paiskottu aika rankasti.

No ei muutakun alotin tyhjältä pöyältä uusiksi.
Tälläkertaa kaivoin varastosta esiin auton maalanneelta maalarilta saadun zakspeed ratakilpurin muottisarjan ovimuotit.
Muoteista puuttuu karmit kokonaan, niin joutuu tekemään nekin erikseen. Sopivasti mulla on myös yhdet ylimääräset karmit, mitkä joskus laitoin talteen ihan tätä varten.
Koitan tehdä myös niistä muotit, niin saisi kokonaan kuituset ovet, mut ellei onnistu niin naitan nuo rautaiset sitten oviin.

Kohtuullisen hyvin onnistuivat ainakin noi sisä ja ulkopuolikkaat, siihennähden, että oli ensimmäinen kerta, kun koitin jotain lasikuiduttaa.
Toki pientä korjattavaakin jäi, mutta eiköhän noista jotain synny:


Kahva, Lukko ja rs2000 peili sovitettuna luukkuun:






Sellasta tälläkertaa.
« Viimeksi muokattu: 22.08.2014, 23:40:43 kirjoittanut Works »
'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #40 : 23.09.2012, 20:58:17 »
Update:
Kuskin ovi alkaa jo vähitellen istumaan. Kiinnikkeet kahvoille yms romuille tehtynä:



Repsikanpuolen ovesta uupuu saranat, tilasin saksasta viimeset 2kpl, eikä niitä tunnu löytyvän edes käytettynä mistään prkl.
Käyvät kyllä ristiin toisellekkin puolelle, mut tarvis jostain vielä parin.

Ikkunahissit jätin kokonaan pois, kun jotain härskiä suunnittelin jo tilalle, mut jääköön seuraavaan päivitykseen.

Karbonaatit tekis mieli laittaa sivuikkunoiksi kanssa, mut mitenköhän se nyt sitten menee, kun en huomannu pykälissä kieltoakaan moisille.
Valonläpäisykyky pitää olla 75%, mut ei kyl mielestä missään lukenu, että lasia pitäisi olla?

Turbon öljyputkea vaihtaessa letkuun totesin, et huoltoepäystävällinen pesukonelaturi siirtyy eläkkeelle siltä seisomalta ja uus laturi imusarjan puolelle. Tuli tilattua tilalle joku 1.3 corollan denson laturi, kun näytti mukavan pieneltä.
Samalla ton öljysuodattimen jalan saa mukavasti eteenpäin:
« Viimeksi muokattu: 19.08.2014, 16:38:40 kirjoittanut Works »
'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #41 : 30.09.2012, 21:36:11 »
Rollan laturi olis jotakuinkin nyt siellä mihin sen halusinkin, vähän siistimistä ja maalia telineelle, ni se alkaa olemaan valmis:




Toivottavasti VR anturi ei ota häiriötä laturista, kun on noin lähellä?  >.>

Kokovertailua rollaattorin densokopio vs pesurumpu. Ei tullu valitettavasti punnittua vielä.



Hommat alkaa vähitellen taas maistumaan, kun saa jotain aikaseks. Parin päivän aikana saanu enemmän tehtyä, mitä koko kesän aikana.  :P
'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #42 : 22.03.2013, 20:59:26 »
Heräillääns vähitellen talviunilta  :buck2:

Hirveesti ei ole tapahtunu talven aikana tällekkään, mut nyt ku pääs taas töihin, ni hamsteroidaan sit kamaa pahan päivän varalle. Haudassa voi sit säästää tjsp.





Ensviikolla pitäs vielä tulla jotain kuvista uupuvaa kkd:n suunnilta.  :pomo:
Ja sit lähiaikoina parit-kolmet kannet lähtee koneistettavaks, tuo 531 mukaanlukien, täytynee varmaan vähän siistiä kanavia siitä ite ensin.

Löin asiat lukkoon kannen osalta ja 8V pysytään. 16V tuottaa senverran ongelmia tilan kanssa mm. et hautasin asian sen suhteen. Ehkä sit joskus myöhemmin otan asian uudelleenkäsittelyyn.

Ahtoputket yms alumiinikäkkylät on ollu hitsattavana jo 4kk, vähän jo ootellu, et sais nekin jo takasin vähitellen.
Muuten ois kiesi sellasessa mallissa, että vois koittaa antaako kipinää ja jos antaa, niin menovettä tankkiin ja testiä mitä senjälkeen tapahtunee.  ::)

Nii ja sit oli ihan avoin kysymyskin, et milläs osilla toi jakopää tolla leveellä hihnalla (8V) kasataan? Mikä hihna, mikä kiristin?
'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #43 : 27.03.2013, 11:41:33 »

Jeh, pooring peruskaavoilla mennään siis.

Tarvike vr anturi otti ja hajos paloiksi, korvakko irtos ja runko murtus puoliksi irrotettaessa, ni joutu tekee telineen puoliks uusiks. tää uus anturi nääs on hieman lyhyempi.


Houston meillä on myös kipinä. Aletaan siis olemaan aikas lähellä H-hetkeä vähitellen.

« Viimeksi muokattu: 22.08.2014, 23:45:13 kirjoittanut Works »
'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #44 : 11.04.2013, 17:02:06 »



Imusarja edistynee. Ei o vielä päättäny tuleeko suuttimet suoraan kanteen vai imusarjaan.

Pakosarjaakin tuli testattua, eikä mahtunu paikoilleen vaikka teurastin wg:n lähdön kokonaan pois, täytynee vaan kääntää kone pystyyn jossainvälissä.

Sit megan kanssa ongelmia. Pyörittelin konetta ja huomas, et suutin #1 vaikuttaa roiskivan normaalisti #2 & #3 suunnilleen samanverran, mut silti vähemmän kun #1 ja sit #4 ei tule mitään.
Suuttimet ei o tukossa, kun siirtää #1 piuhan toisiin (#2,#3,#4), ni sit roiskii kyllä. >.>
Johdotukset pitäs olla käyty läpi jo pariinkin kertaan, ettei niissä pitäs olla mitään.
Lisähuomio iski stimulaattorissa, kun I1 ledi syttyy aikasemmin kun I2.
I2 syttyy vasta myöhemmin ~3000?rpm). Ilmesesti noi I1 & I2 pitäs syttyä samaan aikaan vai mitä helv?  :idiot2:
'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy