Autoracing  KL-varaosat

Forlvo mk2 -79

  • 73 Vastauksia
  • 56769 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #60 : 16.12.2014, 21:11:16 »
Näkyy olevan tosissaan innostusta rakennella, hatunnoston paikka  ;) ja ehdottomasti seurantaan :)

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #61 : 20.01.2015, 23:21:35 »
Kärmeksenpesästä on otettu niskalenkki viimeinkin. Pariviikkoa meni jo pelkästään pakosarjaa suunnitellessa ja koesovitellessa yms. ämpyillessä.
Tein siis uudet koneenkorvat+vaihdelaatikonkorvakot (taitaa olla jo neljännet menossa) Nyt malmikasa on lähestulkoon pystyasennossa, vain muutama aste kallellaan.
Imusarjan saanee vielä pois, kunhan vaihtaa lyhyet pinnapultit, tai laittaa pulteilla kiinni. Omasta mielestä ainakin hyvään paikkaan sijoittui loppupeleissä, painopiste jäi alas ja etutolppien takapuolelle.

Sori kännykuva, ku ei ollu sillon kamera mukana, enkä äsken tajunnu ottaa imusarjan puolelta kuvaa.  :idiot2:.




Etupuolellekkin jäi runsaasti tilaa vielä härpäkkeille.


Hukkaportin putki vielä on hitsaamatta kiinni, senjälkeen hiekkapuhallukseen, pintojen oikaisu ja jotain keramiikkapinnotetta yms. päälle.
Kansikin on toimitettu n.kuukaus sitte Porvoon moottorikoneistamoon, mut ei o ilmesesti kerenny vieläkään tekemään mitään sille, kun ei ole kuulunu mitään.
« Viimeksi muokattu: 24.01.2015, 09:59:24 kirjoittanut Works »
'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #62 : 07.03.2015, 21:12:36 »
Jaahas sitte ois moottori pois keulilta...taas (sori kännykuvat taas, alkaa jo tosissaan ote lipsumaan.)



Ja sitten kansi pois:


Sylinterit näytti olevan suhteellisen hyvässä kunnossa:


Ja lopulta sitten purin koko paskan  :buck2:


Sitten postikusti polki vähän pakettia ovelle:



Tarvittavat moottorin osaset alkaa olemaan jo kasassa vähitellen, putsailin jo irto-osia siihen malliin, että himassa voi hypistellä. Konehan kasataan kotona sisällä tietysti, taas.  8)



Kansi edelleenkin on koneistamossa, tiedustelin viimeviikolla ja sen pitäisi olla seuraavana jonossa työn alle. Lohko lähtee näillänäkymin 2 viikon päästä, kun sattuu olemaan kouluviikko, niin on aikaa sopivasti ajella.
« Viimeksi muokattu: 07.03.2015, 21:15:48 kirjoittanut Works »
'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #63 : 01.06.2015, 23:19:02 »
Jaa, vois iskee päivitystä taas välillä.

Lohko on ollu valmiina (koneistettuna) jo jokusen viikon, iskin maalit vielä pintaan ja ronttasin himaan ja tuolla se nurkassa nyt kärvistelee.
Sille siis tehtiin poraus ja tasopinnan oikasu, kampi ja vauhtipyörä tasapainotettin ja kammen kaulat kiillotettiin. Kanget ja männät tarkastivat samalla ja yhessä kangessa oli sanottavaa tappipäässä, sekin on nyt mitoissaan.

Pääsee vähitellen alottelemaan kasailua:




Öljypohjaksi tuli toi b20:n öp, jonka sain kaverilta pumpun kera, mut päädyin kuitenkin lyhentämään orkkis pumpun jalkaa ja tuttu tiggaa sen takasin kiinni.
Öljypaluuseen kiersin M26 kierteet ja ostin yhen hitsattavan an12 liittimen, mihin koneistamo teki toiseen päähän M26 kierteet.




En kyllä hirveen vakuuttunu noitten spm runkopukkien pinnapulttien laadusta ole:


Kahessa noissa muttereissa selvät valmistusvirheet. Yhessä tollasta syöpymää/röpelöä ja toisessa reikä on kaikkea muuta kun keskellä mutteria.
En taida kyl riskeerata kasata noilla.

Kansi vaan on edelleen toisessa koneistamossa, mut jotain pientä sille oli ilmesesti keretty tekemään kuitenki.  ::)
'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #64 : 26.06.2015, 21:39:27 »
Nonniin, kansikin on viimein valmis ja taisi olla koneistajan viimeinen työ tältä kesältä.

Mååttårpårnå, fy fan:











Summasummarum:

Ventiilinostinpesien suurennus
Jousen pohjan työstö
Tasohionta
Istukoiden koneistus isommille venttiileille
Ohjainten vaihto
Ohjainten lyhennys, pään muotoilu
Venttiilien sovitus
Pakopuolen katkenneiden pinnapulttien korjaus (helicoilit)
ym kasaus, tarkistukset jne.

Nokka-akseliksi tulee sitten hiottu, uhraan tuon A nokan jos siitä saa tehtyä. Täytyy vielä nokan tekijöiltä kysellä.


Paluumatkalla piti käyä paikallisen purkaamon romuja penkomassa, ni löyty orvon 240 keulilta ihan iskemätön öljykorkki  8)
Kunnon helmi, kiilti ku timantti paskakasassa. Pitihän se pelastaa talteen siitä:


Öljypumppuja ft/fk vs. b20 vertailin, kun täyttä selvyyttä niiden eroista ei oikeen halunnu löytyä mistään.
Aattelin, että senkus ottaa b20 pumpun sihtiosan ja lyö toisen pumpun päälle niin se olisi siinä. No eihän se tietenkään niin mennytkään.

Kiville karahti heti kättelyssä, pulttijaot ihan eri:


Kaiketi se b20 pumppu osuu vielä kammen vastapunttiin, niin asia pihvi. Eli ei muutakun ft pumpun sihdistä reilu siivu välistä pois:


Plörts tikkiliimaa päälle:

B20 öljypohjan ja pumpun väliin jäi joku reilu 10mm tilaa, luulis riittävän. Dremelillä siistii vielä ja iskee takasin kasaan.

Seuraavana vuorossa koneen koekasaus.
« Viimeksi muokattu: 27.06.2015, 01:10:52 kirjoittanut Works »
'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #65 : 09.10.2016, 01:05:55 »
Jos nosteltais välillä tätäkin, ettei tää häviä/poisteta kokonaan. Hiljaa hyvä tulee, vai miten se menikään. (eihän tää savotta olekkaan kestäny, kuin vasta 12 vuotta) :P

Oikeestaan tää projekti ollu aikalailla kokonaan jäissä nyt pari vuotta, kun piti mennä alottamaan hieman coupe granadan epämääräisten ruostekukkien poistoa ja yllätysyllätys, ei se(kään) ihan läpihuutojuttu ollut ja sekin projekti "hieman" laajeni. ::)
Ja jotta tekeminen ei pääsis loppumaan, niin siihen lisäks tuli vielä kilpavene hommattua samaan konkurssiin, niin on aika mennyt tehokkaasti ihan muissa projekteissa.

Kaiken muun sirkuksen ohella kuitenkin eskorttiakin pitää välillä edistää, esmes kansi on ollut GT-Motorsilla keväästä asti.
Ilmoittivat, että nokka on nyt hiottu siihen ja koko hoito pitäs saada takasin ihan näillä näppäimillä, niin pääsee sitten jatkamaan mosan kasailua.
Korin puolelta lähinnä kuituovet on edelleen viimestelyä vailla, ei siinä hirveästi muuta olekkaan, kuin kasailua sitten kun koneen saa nostettua keulille.
Tarvittavat osatkin on pääpiirteittäin jo hankittuna.



'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #66 : 11.12.2016, 00:34:36 »
Puolentoista vuoden odotuksen jälkeen kansi haettu takaisin koneistamolta hiotun nokan kera:




Sit ois aikalailla kaikki osat hankittuna, paitsi kanspahvin paksuus pitäs vielä selvitellä ja pistää tilaukseen.
Plus pientä oheistoimintaa mm. turbon öljypaluu värkkää ja muut letkuhässäkät/liittimet.

Minkäs värkin jakoremmi passais, et sais käytettyä ton pentan kiristimen?
Löytyy 123x24 (liian lyhyt) ja 146x24 (liian pitkä) Kaikenlisäks on vielä pyöreehampaiset rissat.
Oikea pituus ois varmaan jossain 127-137 hampaisen väliltä.
Tekisi vaan mieli käyttää tota kiristintä, kun tuli se hankittua aiemmin 16V kantta varten(minkä sitten myin eteenpäin) ja oli kalliski ku prkl.
'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #67 : 10.01.2017, 22:53:33 »
Homma töksähti taas vaihteeksi: Tarvis kampiakselin päähän sen alarattaan lukituskiilan.

Jos jollain on myydä, tai tietoa mistä putkasta saa ostaa, niin viskoo yv.

(Edit: Kiiloja saa ainakin SPM:ltä 100SEK + 50SEK Postit)
« Viimeksi muokattu: 20.01.2017, 02:02:23 kirjoittanut Works »
'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #68 : 26.09.2019, 15:36:45 »
Jahas, lähes kaks vuotta vierähtäny viime päivityksestä. S-Etukortin kanssa on tällänen on/off suhde, että välillä etenee ja välillä ei vaan jaksa tehdä sille mitään.
Mutta, nyt kun hieman venähtänyt (4vuotta ::)) granada projekti on saatettu ajokuntoon, voisi taas jatkaa ääskorttia.

Johan toi kone on kerännytkin hallin perällä pölyä tarpeeks kauan, että nyt se pitää kyllä jo viimein saada keulille.
Pölyjen putsailua, Reinzin pahvi väliin ja kansi momenttiin ym pientä, sekä uus öljypaluu oli pakko tehdä öljypohjaan, kun tuo kulma lohkon takareunaan olis jäänyt turhan loivaksi:






Kohta kiinasta pitäis tulla kuparimutterit pakosarjaan ym. niin vois houkutella moottorin keulille.
'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #69 : 26.09.2019, 19:22:46 »
Ja siitä se lähtee, kun jaksaa vaan alottaa:



Melkein oli päässyt jo unohtumaan, miten asentajaepäystävällinen tuon koneen laittaminen tuonne paikoilleen on.
Lähes jokainen irto-osa käy vaan tietyssä järjestyksessä paikoilleen, eikä hirveästi jää ylimääräistä hukkatilaa. :buck2:


'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #70 : 20.02.2021, 19:11:41 »
Ylösnousemus, viimekertasesta päivityksestä vierähtänykin jo tovi, ellei jopa toinenkin. Pölyä se tässä onkin kerännyt viimevuodet senkin edestä, kuten saattaa huomata.

Puoltoista vuotta kesti saada nosturikin toimintaan ja nyt, kun ei tarvi enää ryömiä auton alla, niin innostuin taas jatkamaan tätä projektia. (Liekkö tullut vanhaksi tai mikä on, kun ei enää maistu möyriä auton alla ::) )

Pohjaa pääsi siis nyt taas tutkimaan pitkästä aikaa ja todettua keskenjääneiden edellisten teräspunospolttoaineletkujen muuttuneen kivikoviksi, vähän kun taivutti niin naps ja poikki, eli ne kaikki menee uusiksi.
Jaz tankki tulikin jo aiemmin pöllittyä tästä toiseen projektiin, sekä moottorinohjaus.







Hommasin tähän nyt uuden alumiinitankin sekä kovat alumiiniset polttoaineputket an-liittimillä, niin pitäs kestää.



Jaz tankille tehty kaukalo ei tietenkään sopinut tälle uudelle, niin laikkasin sen auki ja teen uuden. Samalla pumpun ja suodattimen sijainti siirtyy muualle.


Putket vedetty palkin reunaa pitkin.


Kiinnostus tän projektin kanssa hieman onkin ollut viimevuosina on/off ja oonkin tehnyt 2 muuta projektipirssiä tässä päivityksien välissä "valmiiksi"
Pitäisi vaan raakasti myydä pois noita liikaprojekteja ym. turhuuksia, niin joutaisi keskittyä olennaisiin.
Pistän nyt itelle haasteen saada tää edes kesään mennessä käymään.
'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #71 : 07.06.2021, 21:25:49 »
Viimeinki sain tehtyä putken, polttoainelinjat, kontin lattian ja tankin asennettua. Pohja tuli samalla maalattua valkoseksi, kun oli vaan pohjamaaleissa.
Pahoittelut perunalaatusista kuvista, yritän enskerralla saada vähän parempia.






Huohotin ja kaatoventtiili on vielä asentamatta.



Testimielessä koitin granada 2.8/Diesel satuloita mitkä oli bolt-on, paitsi leveydeltä 22mm/24mm

'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #72 : 27.06.2023, 21:32:01 »
Päivitellääs rojektin kulkua, johan se on "hetki" päässyt vierähtämään taas sitten viimepäivityksestä.

Vetäsin viimeinkin liipasimesta ja tilailin vähän tähänkin rojektiin osasia, jos viimein tääkin saisi ansaitsemaa edistystä ja ennenkaikkea intoa jatkaa sitä.
(Pölyn määrästä voi päätellä ettei hirveästi ole tapahtunut autolle viimevuosina ja kun on pakko vääntää 4 projektia samanaikasesti, niin ei vaan ehdi jokapaikkaan)  :idiot2:

maxxecu race hankittu ja vähän testisijoittelua minne mitkäkin tulee. Ecu tulee taakse, kun kojelaudan alla senverran ahdasta, ettei mahdu. Aika pitkä map letkun veto, mutta kai noita noin kauas on asennettu ennenkin?


Työkaveri piirti cadillä ja teki muovisen testiversion puolatelineestä venakopan päälle, alumiininen olisi valmisteilla. ign-1a puolat on notkuneet hyllyssä jo jonkin aikaa odottelemassa.


Tulipa teurastettua päätyjakaja ja tehtyä siitä tulppa kannen päähän aikoinaan ja nyt sitä tarvisi ehjää jakajan runkoa nokkatunnistinta varten, näin ne suunnitelmat muuttuu...


Vanhemman mallinen uustuotantomaski tuli myös samalla ostettua, niin sai varastossa vuosia lojuneet "uudet" golffin umpiot viimeinkin soviteltua paikoillensa.



Sitten ei enää muutakun loput.
'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

Poissa TomppaT4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #73 : 27.06.2023, 23:51:22 »
Asiallinen meininki!
Ajossa Audi A5
S40 T4 -98, V40 1.9D -03, V40 T4 -99,
S60 2.4 -02, V40 T4 -98

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo