Kulkukoira  Proturbo

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 536922 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #735 : 23.03.2015, 21:25:02 »
Tossa mittailin puolista vastuksia.. 200 alueella mittailin + ja - napojen väliltä.. 2 puolan vastukset näytti 4,7-5,7 paikkeilla.. yksi puola näytti 2,8-3,1.. onko noi miten sopivia siihen 123n kanssa? onko edes oikein mitattu? Unohtunut tuokin taito kun ei ole tullut mittailtua sitten amiksen.. :D


E:
1. Puola 4,7
2. Puola 4,2
3. Puola 3,1
4. Puola 2,7


Oliskohan niistä joku sopiva?
Mittaa samalla se itse kipinä puoli onko se kunnossa, kvg arvot. Etuvastuksella tuskin on mitään ihmeempää merkitystä kuin se että sytytys hilppeet ei kyrvähdä.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #736 : 25.03.2015, 23:17:05 »
Tässä tänään tutkailin tuota uutta 92mm lohkoa, ja mäntiä. Osassa on renkaat kovasti jumissa, mittasin niitä samalla ja ovat 1.75-2-4mm mitoilla. Osaako kukaan sanoa onko ne b21 koneesta suoraan otettu vai mitkä männät kyseessä ? Ovat tasapäiset, 24mm tapilla.



Kuinka paljon kuuluu/saa olla välystä sylinteriin ?
Ja mistä saisi männänrenkaat, tai paremminkin kannattaako ostaa halvimmat, vai tommoiset chrome-renkaat ?

Sylinterit on pintaruostepatinassa, riittääkö tuohon kotihoonaus kolmikivi-hoonilla ? Ei ole mitään ihmeempiä jälkiä, en tiedä onko soikeat kun ei ole mittalaitteita :-[ En kyllä usko ainakaan.

1.


2.


3.


4.


Näyttäisi kyllä siltä ettei ole edellisen koneistuksen/hoonauksen jälkeen hirveästi ajeltu ennekuin jäi seisoksimaan. Mitä mieltä raati on ? Vienkö suosiolla johonkin ? Täällä vaan ei ole kuin yksi paikka (?), jonne en kyllä ihan heti ole menossa. Siellä tuppaa olemaan hyllyt aina täynnä ei_oo:ta ja ei_jaksa:a >:(
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #737 : 26.03.2015, 07:40:32 »
Onko kukaan korvannut VAKIO Koneen kaasaria jollain toisella ? Kyseessä B18 VAKIO moottori. Tehoa en lisää halua, mutta onhan tuo Ströberg kuitenkin vähän mitä on =D
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #738 : 26.03.2015, 10:12:18 »
32/36 weber dgv toimii mulla tuossa B20A:ssa tällä hetkellä todella hienosti. Kone on täysin vakio 123ignitionin jakajaa lukuunottamatta.
Dieselmäinen vääntö ja alle 10l/100km kulutus. Käy varmasti ihan samanlailla B18 koneeseenkin, ja onhan niitä niissä ollutkin. Mulla on myös B18 koneessa ollut joku ykskurkkunen pystyweber korvauskaasuttimena zenithin tilalla, olikohan tyypiltään joku 28ICH tms, toimi kanssa hienosti. Strömbergin sielunelämään en oo oikein ikinä saanut tuntumaa, itsellä ne on aina olleet sellaisia yskähteleviä ja pölläytteleviä. Jotenkin hankala kaasari omasta mielestä- toki tää vaan mun mielipide ja joku muu varmasti on sitä mieltä että se on hyvä ja helppo.
Weber ei tarvi mitään erikoistyökaluja säätöön. ja ainoa ruuvattava säätö on tyhjäkäynnin seos tuossa 32/36 mallissa. Kerran kun saa suuttimet kohdalleen (tietoa löytyy niistä hyvin, ja jos ostaa uuden, niin on valmiiksi sopivilla suuttimilla, esim. skandixilta), niin eipä tarvi koskea enää.
Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #739 : 26.03.2015, 10:14:27 »
Sen verran vielä, että jos joskus saan tuon PV:n askarreltua tienpäälle, niin melko varmasti siihenkin tulee 32/36 weber ja 123 ignitionin jakaja, kun ei tule museokilpiin.
Volvo PV&Duett

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #740 : 26.03.2015, 16:51:15 »
Strömbergi kun on kunnossa niin se kanssa toimii.. :) Täällä taloudessa yksi vakio b20 strömbergillä ja toiminut moitteetta 15? vuotta.. Ellei enemmänkin.. :) Nyt siihenkin kyllä tulossa tuo 123 ignitor..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #741 : 26.03.2015, 19:09:53 »


Kuinka paljon kuuluu/saa olla välystä sylinteriin ?
Ja mistä saisi männänrenkaat, tai paremminkin kannattaako ostaa halvimmat, vai tommoiset chrome-renkaat ?

Sylinterit on pintaruostepatinassa, riittääkö tuohon kotihoonaus kolmikivi-hoonilla ? Ei ole mitään ihmeempiä jälkiä, en tiedä onko soikeat kun ei ole mittalaitteita :-[ En kyllä usko ainakaan.



Kromi rinkuloita on yleensä tehopeleihin laitettu, kuulemma pitää paineet hyvin. Putsaa toi lohko sitten huolella ja hoonaat vasta viimeseks. Ite pesin yhden lohkon ja pytyt meni ruskeeks, WD-40 tai joku vastaava aine ja teräsvilla käsittelyä niin lähti ruoste aika hyvin ja se menee vielä hoonaukseen joskus...

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #742 : 27.03.2015, 07:17:04 »
32/36 weber dgv toimii mulla tuossa B20A:ssa tällä hetkellä todella hienosti. Kone on täysin vakio 123ignitionin jakajaa lukuunottamatta.
Dieselmäinen vääntö ja alle 10l/100km kulutus. Käy varmasti ihan samanlailla B18 koneeseenkin, ja onhan niitä niissä ollutkin. Mulla on myös B18 koneessa ollut joku ykskurkkunen pystyweber korvauskaasuttimena zenithin tilalla, olikohan tyypiltään joku 28ICH tms, toimi kanssa hienosti. Strömbergin sielunelämään en oo oikein ikinä saanut tuntumaa, itsellä ne on aina olleet sellaisia yskähteleviä ja pölläytteleviä. Jotenkin hankala kaasari omasta mielestä- toki tää vaan mun mielipide ja joku muu varmasti on sitä mieltä että se on hyvä ja helppo.
Weber ei tarvi mitään erikoistyökaluja säätöön. ja ainoa ruuvattava säätö on tyhjäkäynnin seos tuossa 32/36 mallissa. Kerran kun saa suuttimet kohdalleen (tietoa löytyy niistä hyvin, ja jos ostaa uuden, niin on valmiiksi sopivilla suuttimilla, esim. skandixilta), niin eipä tarvi koskea enää.

Ei omassa siis sinäänsä mitään vikaa ole, mutta kyllä tuo Strömberg alkaa olla jo niin vanha, että klappia yms on tullut. Sinäänsähän tuo Weber ei ole edes Skandixilla kallin, 570e imusarjan kanssa . Täytyy miettiä ja harkita mitä olisi paras ratkaisu. Yksi vaihtoehto olisi uusi Strömppä sinne =)
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #743 : 27.03.2015, 07:21:57 »
Se uus strömppä maksaa kokolailla saman kuin weber imusarjoineen.. ja noita webruja on välillä sopivasti käytettynäkin.
Volvo PV&Duett

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #744 : 27.03.2015, 07:26:44 »
Niin arvelinkin, että Strömberg maksaa varmasti lähes saman hinnan. Täytyy seurata markkinoita, jos vaikka tulisi vastaan käytettynä joku paketti . Ja tehoa ei todellakaan haeta, vaan käyttövarmuutta ja kulutuksen pienennystä
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #745 : 28.03.2015, 15:35:17 »
Yksi vaihtoehto voisi olla peruskorjattu SU. Osia saa ja remppaaminen on halpaa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #746 : 28.03.2015, 17:05:27 »
Yksi vaihtoehto voisi olla peruskorjattu SU. Osia saa ja remppaaminen on halpaa.

Kannatan tätä. Itse ajelin aluksi vakiokoneella missä oli yksi Hs6 valusarjalla. Kyllä oli huoletonta ajoa, eikä koskaan pettänyt.

Pitäisi varmaan vaihtaa nuo tuplat pois ja palata tohon ;D
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #747 : 29.03.2015, 18:10:28 »
Käykös SU suoraan tuohon amazonin imusarjaan ? Vai täytyykö vaihtaa imusarjakin
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #748 : 29.03.2015, 18:33:07 »
Eikös nuo samanlaisia ole ???
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #749 : 29.03.2015, 19:19:01 »
Käy,ja tuo HS6 on kunnossa ollessaan ja hyvin säädettynä todella hyvä kaasari ;),ei vaan oo se simppelein kaasari säätää jotta toimii joka alueella optimisti jos on konetta piristelty ;),sopivan neulaprofiilin löytäminen voi tuottaa tuskaa ja voipi joutua sen neulan ite työstään sopivaksi ;),  Mun mielestä tuo on paljon parempi kuin se uudempi lämpötilakompensaattorilla oleva alakammio HIF6 ;)
Mutta ei se vakiokoneessa römppäkään huono ole vaikka monet sen kiroo alimpaan helvettiin,kunhan sen vaan kunnostaa ;),ei siihenkään se korjaussarja muistaakseni ihan mahdottoman hintainen ole.
Se neula kun vaan on oikeanlainen ja kulumaton,ja tietty myös suutinputken tulee olla kunnossa,eikä läppä-akseli oo sohlo niin nuo juuttuva kurkkuiset on ihan kelpo kapistuksia(periaatteeltaan jopa putous kaasutinta parempia) ja todella varmatoimisia kun ei oo turhan paljon tukkeutuvia kanavia ja suuttimia ;)
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

 

Proturbo  Autodiagnoosi