Kulkukoira  Proturbo

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 537011 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #165 : 14.11.2011, 20:23:01 »
Paljon m40:llä on onnistuneesti fiksulla käytöllä onnistuttu
pitämään tehoja takana? Onko viritetyllä vaparikoneella pelkoa sen rikkomisesta?

"Fiksu" käyttö on kauheen epämääränen termi. ;) Sisältääkö se tässä tapauksessa paljon kuminpolttoa? IPD:n kilpa-142:sessa siirryttiin käyttämään m45:sta kun nelikympit ei kestänyt, mutta taitaa tuossa autossa potkuakin olla.

Lainaus käyttäjältä: IPD
We started with an M40 gearbox with close ratio gears, but that transmission didn’t hold up to the rigors of road racing. We began using an M45 gearbox from a 240 Volvo (with a special bell housing Volvo made for their rally teams) and their close ratio gear set. The transmission performed almost flawlessly for nearly four seasons of racing.

Lähde: http://www.ipdusa.com/blogs/156/the-ipd-racecar-is-coming-back
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #166 : 14.11.2011, 20:26:13 »
"Fiksu" käyttö on kauheen epämääränen termi. ;) Sisältääkö se tässä tapauksessa paljon kuminpolttoa? IPD:n kilpa-142:sessa siirryttiin käyttämään m45:sta kun nelikympit ei kestänyt, mutta taitaa tuossa autossa potkuakin olla.

Lähde: http://www.ipdusa.com/blogs/156/the-ipd-racecar-is-coming-back

Emmää paljosta tiiä mut kesäauto ja viritetty kone, kai sitä on pakko ainaki kokeilla? :o

Jos m40 ei yksinkertaisesti kestä, niin sen koneen jatkoksi
ei tasan tarkkaan tule yhtäkään manuaalia vaan sitten metsästetään bw35 käsiin,
sen tiedän kestävän kun tutulla on. Ja siihen saa uusia kitkapakkoja ruotsista.
Itseasiassa ihan mitä osaa vaan, turbiinejakin.

Ja se on automaatti.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Moksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #167 : 14.11.2011, 20:31:05 »

Jos m40 ei yksinkertaisesti kestä, niin sen koneen jatkoksi
ei tasan tarkkaan tule yhtäkään manuaalia vaan sitten metsästetään bw35 käsiin,
sen tiedän kestävän kun tutulla on. Ja siihen saa uusia kitkapakkoja ruotsista.
Itseasiassa ihan mitä osaa vaan, turbiinejakin.

Ja se on automaatti.

et voi olla tosissas  ???
saabia ja volkkaria tällä hetkellä

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #168 : 14.11.2011, 20:35:17 »
et voi olla tosissas  ???

Miten niin en vois olla tosissani?  :)

Automaatti on jenkkien lahja maailmalle.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #169 : 14.11.2011, 21:10:45 »
Miten niin en vois olla tosissani?  :)

Automaatti on jenkkien lahja maailmalle.

Sitten pitää olla todella VOIMAA jos automaatin laittaa.. ::)
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Moksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #170 : 14.11.2011, 21:25:55 »
Sitten pitää olla todella VOIMAA jos automaatin laittaa.. ::)

joo ja toinen käsi amputoitu... sittenki vielä miettisin  :P
saabia ja volkkaria tällä hetkellä

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #171 : 14.11.2011, 21:28:26 »
Sitten pitää olla todella VOIMAA jos automaatin laittaa.. ::)

Kivempi automaatilla kesäautolla on kaupungissa cruisata kun manuaalia kepittää.. ::)
Vaikka olis vakio b20a niin ottaisin sen automaatilla mielummin.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 444
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #172 : 15.11.2011, 20:27:04 »
Emmää paljosta tiiä mut kesäauto ja viritetty kone, kai sitä on pakko ainaki kokeilla? :o

Kyllähän automaatti kätevä keksintö on mutta kannattaa tutustua aiheeseen "stall speed" varsinkin viritetyn neloskoneen perässä... :P
« Viimeksi muokattu: 15.11.2011, 20:31:44 kirjoittanut kimisetä »
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #173 : 15.11.2011, 20:30:13 »
Kyllähän automaatti kätevä keksintö on mutta kannattaa tutustua aiheeseen "stall speed" varsinkin viritetyn neloskoneen perässä...

Tiedän kyllä mikä/ mitä stall speed meinaa. Mitäpä se haittaa?
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #174 : 16.11.2011, 20:37:29 »
Morjesta. Luin koko palstan läpi mutta en saanu selvää vastausta tarkoitukseen.
Eli aman b20 johon on kantta laskettu 2.5mm ja kanavat on viilailtu tarkasti, tupla SU:t, peltipakosarja, ja 2" putkisto ja A-nokka. Tuohon pakettiin tarvitsisi parempaa nokkaa, ja kysymys kuuluu.

Tuleeko C-nokalla minkäänlaista muutosta koneen käytökseen. Olisi myös F-nokka tarjolla, mitenkä F sopisi tuohon pakettiin, kärsiikö alakierrosten tehot ja vääntö pahasti, kun auto on jokapäiväisenä käyttöautona kuitenkin ?

A-nokasta kuitenkin haluan eroon. Ei ole vielä kokemusta näistä nokka hommista ???

edit. Niin ja tarvitseeko F-nokalla jo lyhentää nostintappeja, tai laittaa tuplajousia venttiileille ?

Nyt on koneessa sitten K-nokka  :) Kivasti tuli Amatsooniin eloa  8) Vaikuttaako tuo K tyhjäkäyntiin kun aiemmin hyvin toiminut kone kävi ihan nätisti tyjäkäyntiä. (Tosin kun tossa tovi sitten kärähti kannentiiviste niin kone oli levällään juuri vähän aikaa, ja samoilla purkamisilla vaihdoin nokan). SU:t on kyllä väljät, mutta A-nokalla kuitenkin kävi tasaisesti. K:lla en meinaa saada tasaista käyntiä mitenkään, seilailee rajusti.. Varmaan kaasarit pitäisi korjata aluksi ???

Millainen ryyppysysteemi tuossa kuuluisi olla, itsellä ei ole minkäänlaista ja oli aamulla tuskaa saada auto käyntiin?
« Viimeksi muokattu: 16.11.2011, 20:40:14 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #175 : 16.11.2011, 20:56:55 »
Kyllähän kireempi nokka tekee tyhjäkäynnistä epätasasempaa. Kuinka paljon, siihen en osaa vastata... Toisaalta mä en oo tasasesti käyvää b20:iä kuullut koskaan. :D
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #176 : 16.11.2011, 21:01:58 »
Minkälaiset on B20 ruiskussa olleet suuttimenjalat?

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #177 : 16.11.2011, 21:11:18 »
Nyt on koneessa sitten K-nokka  :) Kivasti tuli Amatsooniin eloa  8) Vaikuttaako tuo K tyhjäkäyntiin kun aiemmin hyvin toiminut kone kävi ihan nätisti tyjäkäyntiä. (Tosin kun tossa tovi sitten kärähti kannentiiviste niin kone oli levällään juuri vähän aikaa, ja samoilla purkamisilla vaihdoin nokan). SU:t on kyllä väljät, mutta A-nokalla kuitenkin kävi tasaisesti. K:lla en meinaa saada tasaista käyntiä mitenkään, seilailee rajusti.. Varmaan kaasarit pitäisi korjata aluksi ???

Millainen ryyppysysteemi tuossa kuuluisi olla, itsellä ei ole minkäänlaista ja oli aamulla tuskaa saada auto käyntiin?

Kannattais käyttää jossakin säätämässä missä saa pakokaasusondin perään.. Samalla saa muutkin seokset kun vain tyhjäkäyntiseokset kuntoon.. Mutta jos kaasarit falskaa ni kannattaa ne ensiks laittaa kuntoon..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #178 : 16.11.2011, 21:57:36 »
Minkälaiset on B20 ruiskussa olleet suuttimenjalat?
Kahta erilaista löytyy, d-jet ja k-jet suuttimiin.
Semmoset alumiinipalat ne on ja tulee pultilla kanteen kiinni..

144-70

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #179 : 17.11.2011, 00:40:09 »
Minkälaiset on B20 ruiskussa olleet suuttimenjalat?

Kahta erilaista löytyy, d-jet ja k-jet suuttimiin.
Semmoset alumiinipalat ne on ja tulee pultilla kanteen kiinni..

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=184581 Tuolta löytyy kuva, siitä en tosin ole varma että kumman suuttimille nuo on... K-jetin jalkaa täytyy avartaa että siihen saa modernin suuttimen kiinni, d-jettiläisen jalkaan pitäis mennä heittämällä keskustelun mukaan.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

 

Autoracing  KL-varaosat